2.1L M42/44 или просто S42 :D

Тунинг на двигатели, окачване, спирачки и всички други тежки железа по нашите баварци.

Модератор: bum_bum

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 368
Регистриран на: 17.03.2005
Пол: Мъж
Кара: '04 330xi touring

Re: 2.1L M42/44 или просто S42 :D

Мнение от izzzo » 15 Мар 2010, 21:18

До няколко месеца ще пусна въпросната графика.
Имам всички необходими части за конверсията, остана да събера парите за майстора(а и да намеря такъв). Сетъпа ще е:
-вал от М47
-афтърмаркет бутала на 86.5мм
-биели на 135мм от М20 (тук по-добрия избор беше от М50, но тези изпаднаха на далавера)
-портвана глава
-инжектори 250cc
-СМТ8-Т + МАП сензор (дебитомера отива в кофата)
-Getrag 260
-диф 4.45
Първоначално запланувания бюджет го надхвърлих почти двойно, а още не съм отворил мотора :mhihi:
Другата приятна новина е, че резервната кола счупи клапан и трябва да оправя първо нея :mhihi:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 724
Регистриран на: 27.12.2004
Местоположение: Плевен
Кара: м42б20 турбо
Детайли за колата: hx35/40 twin scroll

Re: 2.1L M42/44 или просто S42 :D

Мнение от S-stail » 16 Мар 2010, 7:46

Успех ;)
На кава степен ще докарваш двигателя?
Изображение

Uploaded with ImageShack.us
Loosing Traction is part of the fun!!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 434
Регистриран на: 14.07.2007
Кара: e46 ci

Re: 2.1L M42/44 или просто S42 :D

Мнение от misanthrope » 16 Мар 2010, 8:30

много смел проект , дано всичко стане както трябва

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 368
Регистриран на: 17.03.2005
Пол: Мъж
Кара: '04 330xi touring

Re: 2.1L M42/44 или просто S42 :D

Мнение от izzzo » 16 Мар 2010, 20:11

S-stail написа:
На каква степен ще докарваш двигателя?

10.5-11:1, за повече не ми стиска

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3366
Регистриран на: 5.06.2004
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: Караше E34 528i turbo

Re: 2.1L M42/44 или просто S42 :D

Мнение от slavianko » 25 Мар 2010, 12:07

izzzo написа:-биели на 135мм от М20 (тук по-добрия избор беше от М50, но тези изпаднаха на далавера)
Имам биели от М50 В25 135мм-рови и няма да ти одера кожата за тях ;) За атмосверка М20-ковите ще са ти доста тежки вярвай ми и не са най добрият вариянт.
oxam написа:В един момент проблемът не е в мощността а в гарнитурата между седалката и волана.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 368
Регистриран на: 17.03.2005
Пол: Мъж
Кара: '04 330xi touring

Re: 2.1L M42/44 или просто S42 :D

Мнение от izzzo » 25 Юли 2010, 15:41

it's alive!!! Вече втори ден!
Степен на сгъстяване- 11.2:1 , ако съм смятал правилно :mhihi:
Две неща ме озадачават:
- колко добре се справя мотроника с тия железа. Не съм мерил сместа, ама си пали и работи все едно нищо не е пипано :clap:. И диагностика му правих -от нищо не се оплаква.
- борда и икономайзера показват по-нисък разход от преди ремонта :shock: . Може би компа се заблуждава заради по-големите инжектори.
Сложих термостат на 80 градуса, но си плаче за по-голям радиатор. Отделно и маслото си грее доста- 100-110 градуса стига, при максимум 3000 оборота.
За вървеж нищо не мога да кажа, понеже си го разработвам полечка, а и беше в бокса 3 месеца и съм забравил как вървеше преди :mhihi:
Малко снимков материал:
бутала 86.5мм
Изображение
блок, разстърган и хонингован
Изображение
гарнитура М44, лагери М47
Изображение
почти готов
Изображение
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12066
Регистриран на: 22.07.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: турбо бмв

Re: 2.1L M42/44 или просто S42 :D

Мнение от bum_bum » 26 Юли 2010, 11:40

Това са борда и разхода е вероятно заради инжекторите. И мойта показваше 6/100 по едно време :mhihi: Трябва да се синхронизират данните за радхода от екуто с тези на борда и ще се оправи.
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1520
Регистриран на: 23.12.2006
Местоположение: Казанлък

Re: 2.1L M42/44 или просто S42 :D

Мнение от Nightmare » 26 Юли 2010, 19:44

Браво, браво !! Най-накрая някой се е престрасхил да го направи :D
Буталата изглеждат супер :shock: :shock: :shock:
За валове,колектор,дросели мислиш ли :roll:
Всичко по главата оригинално ли е?
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 368
Регистриран на: 17.03.2005
Пол: Мъж
Кара: '04 330xi touring

Re: 2.1L M42/44 или просто S42 :D

Мнение от izzzo » 26 Юли 2010, 20:01

За валове, дросели и т.н. засега не мисля, че тая криза ми разгони фамилията. А и отделно колата си ми е всекидневка и не мисля да стигам до крайности. Цялата идея беше да му направя основен ремонт на мотора и в същото време да докарам някой друг кон отгоре.
Главата е леко портната, иначе всичко си е оригинално. Мисля да си оставя ограничителя на 6500.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 368
Регистриран на: 17.03.2005
Пол: Мъж
Кара: '04 330xi touring

Re: 2.1L M42/44 или просто S42 :D

Мнение от izzzo » 13 Авг 2010, 19:58

пичове, я кажете каква е максималната допустима температура на маслото, че при мене е около 120 и леко се притеснявам :oops:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3678
Регистриран на: 28.03.2007
Местоположение: Хасково
Кара: e36 318is M44
Мечтае да кара: камаро.

Re: 2.1L M42/44 или просто S42 :D

Мнение от Nukem » 13 Сеп 2010, 16:49

Става въпрос за вал-а, ако купя нов от М47, за да пасне трябва да му се намали диаметъра на шийката дето се слага зъбното колело с няколко десети и да се направи канал за шпонката.Нещо такова:
Изображение
И се чудя дали си заслужава да се дадат 1000+ лв и после да се търси майстор да го преправя или да се вземе от сайта на www.metricmechanic.com готов вал изтънен, балансиран и с каналите за 1200$! Обяснено е на 8-ма страница, а цената е на 25-а стр.!
http://www.metricmechanic.com/pdfs/metr ... ooklet.pdf
Само ме притеснява, че са го написали:
Crankshaft
M42 - 88mm Forged Steel Crank Kit:
For 2100 Rally or 2100 Forced Induction.................................... $1250

Това балансирания, скъсен и нарязах за шпонката вал от м47 ли е? Притеснява ме че са го кръстили М42 steel crank?
Германеца кадет бутне друг не може да бутне така!!!

старши СПАМ ентусиаст
Аватар
Мнения: 2264
Регистриран на: 8.02.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: е30 чат-пат
Мечтае да кара: варел
Детайли за колата: ...
е46 m52b20
е46 m54b30
е83 m54b30
e30 m20b25
е30 m10b18
е46 m54b25
e92 s65b40

Re: 2.1L M42/44 или просто S42 :D

Мнение от K_Ilkov » 13 Сеп 2010, 22:17

Forged = кован

тебе че пише steel ли те притеснява?

За вала не мисля че е М47
според мен си е специално правен
Изображение

Цените са такива, че ако имаш хубава не си струва да я продаваш, а ако търсиш хубава не си струва да я купуваш.

...

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 368
Регистриран на: 17.03.2005
Пол: Мъж
Кара: '04 330xi touring

Re: 2.1L M42/44 или просто S42 :D

Мнение от izzzo » 14 Сеп 2010, 13:58

Защо ще взимаш нов вал? Моя е от кола '99 година и шлайфиста като го премери се оказа перфектен- сложих му заводския размер лагери. За 400-500 лв. макс може да си намериш читав вал втора ръка, но ти си знаеш.
Само накрая като теглиш чертата да не се окаже че ремонта ти е стъпил на едно С50 :mhihi:

старши СПАМ ентусиаст
Аватар
Мнения: 2264
Регистриран на: 8.02.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: е30 чат-пат
Мечтае да кара: варел
Детайли за колата: ...
е46 m52b20
е46 m54b30
е83 m54b30
e30 m20b25
е30 m10b18
е46 m54b25
e92 s65b40

Re: 2.1L M42/44 или просто S42 :D

Мнение от K_Ilkov » 14 Сеп 2010, 14:41

а С50 ако вземеш да го обслужиш :mhihi: ше те питам на колко ше стъпи

иначе си прав, че най-удачния вариант цена/качество е 2-ра ръка
Изображение

Цените са такива, че ако имаш хубава не си струва да я продаваш, а ако търсиш хубава не си струва да я купуваш.

...

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 368
Регистриран на: 17.03.2005
Пол: Мъж
Кара: '04 330xi touring

Re: 2.1L M42/44 или просто S42 :D

Мнение от izzzo » 14 Сеп 2010, 14:59

K_Ilkov написа:а С50 ако вземеш да го обслужиш :mhihi: ше те питам на колко ше стъпи

дай да не задълбаваме, че темата е безкрайна и еднозначен отговор няма.

Иначе да се похваля че направих 5000км на моторетката и като изключим няколко теча на масло от капаците на ангренажа :ranting: , всичко е ОК.

ПредишнаСледваща

Назад към Силов тунинг

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook