Засилване на М52ТУБ25, разлики с М54б25

Тунинг на двигатели, окачване, спирачки и всички други тежки железа по нашите баварци.

Модератор: bum_bum

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 624
Регистриран на: 25.11.2007
Местоположение: София, западния край
Пол: Мъж
Кара: Е46 323CI
Мечтае да кара: E36 M3 evo с валове

Засилване на М52ТУБ25, разлики с М54б25

Мнение от vankatagsi » 05 Дек 2013, 1:14

От доста време се каня да пусна тема, но се притеснявах да не бъде приета като поредната лаладжийска история тип " имам 300лв и искам да сложа на 316-ката тубро от 1.9тди пред блока и да накзавам М-ки''...
Наясно съм що е атмосферен тунинг, колко е скъп той и неблагодарен на фона на вложените средства. Затова и съм реалист, за сериозна доработка на който и да е м52/м54 двигател са нужни много средства, може би и повече от закупуването на ''М'' мотор, което не е по възможностите ми /предполагам и на повечето от форума/, нито пък според мен е рентабилно.
Та.. с това писание искам да обсъдим възможностите за засилване на М52ТУБ25 /двойния ванус/ , като се целят не повече от 190-200кс на вала. Ясно е че впредвид обема от 2.5л двигатея по някакъв начин е рестриктиран, но никъде по форума не се е стигнало до консенсус какво точно са направили от БМВ за да бъде само 170кс.
Сравнявайки го с М54Б25 който е 192кс и според мен е технологично най-близък, налице са следните факти:
1. Обема е един и същ - 2.5л
2. Степента на сгъстяване е еднаква 10.5:1
3. Разпределителните валове и клапаните са еднакви / справка реалоем/
4. Главата на 2.5, 2.8 3.0 е еднаква / реалоем/ - респективно и портовете,които са част от главата са еднакви.
5. Изпускателите са еднакви.
6. Дюзите са еднакви.
Разлики:
1. Смукателен колектор - предполагам че на м54 е с по широки отвори и пътища на въздуха, но не съм сигурен.
2. Генерацията до края от изпускателните колектори - на м54 вървят две тръби и мисля че е по "отпушена''
3. Електроника
4. Бутала - възможно е да са по леки, но не е сигурно.
От гореизложеното си вадя обосновани предположения че 23-ката е рестриктирана от всмукател, генерация, електроника и евентуално по тежки карантии, но за последното никак не е сигурно.
В този ред на мисли искам да попитам при описания по долу сет-ъп ще достигна ли 200кс на вала?
1. цяла генерация от 25-ца м54
2.всмукателен колектор от същата /ако става - очаквам коментари/
3.всмукателен вал от 330 , който както знаете е по-агресивен, а и не виждам причина да не стане на въпросния двигател при положение че всичко останало е на 95% същото
4.Ремап на електрониката от човек който знае какво прави, специално по моя сет-ъп.
Опасявам се и да не се загуби голяма част от въртящия момент в средни обороти, което прави сега колата много приятна за каране. То че ще се загуби е ясно, въпроса е да не стане мъртвец в ниските...
Ще се раздвам ако има и други колеги минали през нещо подобно за мотор с двоен ванус, защото по мое наблюдение се коментират само по старите двигатели без или с един ванус. Ще очаквам коментари.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 624
Регистриран на: 25.11.2007
Местоположение: София, западния край
Пол: Мъж
Кара: Е46 323CI
Мечтае да кара: E36 M3 evo с валове

Re: Засилване на М52ТУБ25, разлики с М54б25

Мнение от vankatagsi » 09 Дек 2013, 20:33

Никой ли не е правил нещо подобно :dunno:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 408
Регистриран на: 18.06.2009
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: E39 523i

Re: Засилване на М52ТУБ25, разлики с М54б25

Мнение от Plamin » 10 Дек 2013, 15:45

Смукател и изпускател валове същото и с колекторите не само смукателен а и изпускателен най евтини са китайците с термо лента и става и ремап ама ще са на мотор а не на вал ;) за да ги докараш на вал ще трябва да поразтвориш мотора ;)
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 624
Регистриран на: 25.11.2007
Местоположение: София, западния край
Пол: Мъж
Кара: Е46 323CI
Мечтае да кара: E36 M3 evo с валове

Re: Засилване на М52ТУБ25, разлики с М54б25

Мнение от vankatagsi » 10 Дек 2013, 19:28

Plamin написа:Смукател и изпускател валове същото и с колекторите не само смукателен а и изпускателен най евтини са китайците с термо лента и става и ремап ама ще са на мотор а не на вал ;) за да ги докараш на вал ще трябва да поразтвориш мотора ;)


На м54б30 и на м52туб25 /двоен ванус, за какъвто става въпрос/ изпускателните валове по парт номер са еднакви,/а на м54б25 и всмукателния е еднакъв/ от тая гледна точка не виждам смисъл да се сменя изпускателния. Смукател от м54б25 или б30, но предполагам ще има някакво преправяне и затова ше се радвам ако някой сподели нещо по въпроса.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 984
Регистриран на: 3.05.2011
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: F10 530d 245

Re: Засилване на М52ТУБ25, разлики с М54б25

Мнение от dido0o``` » 11 Дек 2013, 19:45

vankatagsi написа:
Plamin написа:Смукател и изпускател валове същото и с колекторите не само смукателен а и изпускателен най евтини са китайците с термо лента и става и ремап ама ще са на мотор а не на вал ;) за да ги докараш на вал ще трябва да поразтвориш мотора ;)


На м54б30 и на м52туб25 /двоен ванус, за какъвто става въпрос/ изпускателните валове по парт номер са еднакви,/а на м54б25 и всмукателния е еднакъв/ от тая гледна точка не виждам смисъл да се сменя изпускателния. Смукател от м54б25 или б30, но предполагам ще има някакво преправяне и затова ше се радвам ако някой сподели нещо по въпроса.

За Б30 колектора, ако не се лъжа трябва да се направи преходна плочка, защото дросела е различен.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3911
Регистриран на: 11.12.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E36 Coupe 328i , Е36 Sedan 316i
Мечтае да кара: E36 M3 , E30 M3 , E31 850csi и все такива гадни стари кочини

Re: Засилване на М52ТУБ25, разлики с М54б25

Мнение от DirtySouth » 04 Май 2014, 13:20

Аз се захванах да слагам колектор от б30 на моето б28 има няколко разлики , прави ми впечатление , че този на 28 има доста вакуми , а същите тези вакуми на б30 са затапени оригинално
I'm slowly drifting
Изображение

Назад към Силов тунинг

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook