м52/50б20 строукър до б25 с вал 84мм, портване/полиран глава

Тунинг на двигатели, окачване, спирачки и всички други тежки железа по нашите баварци.

Модератор: bum_bum

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1234
Регистриран на: 17.07.2005
Местоположение: София, Божурище
Пол: Мъж
Кара: пораснала 20ка :)
Мечтае да кара: настрани

м52/50б20 строукър до б25 с вал 84мм, портване/полиран глава

Мнение от maxpower » 28 Дек 2012, 22:23

Айде да взема да седна да почна да я' пиша тая тема, че отдавна я' отлагам. От известно време се занимавам с едно малко строукерче, уж ниско бюджетен проект. Цената за съжаление отдавна надмина доста над 1000лв ама какво да се прави. Та в тази тема ще напиша доста неща от строежа на мотора, който още е на части, но в процеса на сглобяване ще има снимки и обяснение, както и разни препъни камъни, коите ще гледам да изложа тук, та барем следващи ентусиасти не се сблъскват с тях.
Първоначално ще нахвърлям какво ще се състои и в процеса на зглобяване ще пиша за всеки елемент по отделно с подробности, но не в определен ред.
-Блок м50б20 от без ванос. Блоковете на ваносовите и безваносовите м50 са еднакви противно на първоначалното ми мнение, че са различни, защото м50 без ванос няма детонационни сензори. Сензори може да няма, но има стойките за закрепване на детонационните сензори, явно още преди да излезе ваносовия вариант са предвидили отливката да ги има както са нарязани дори и резби да се хваната сензорите. Блока си остава на 80мм.
-Колянов вал - 84мм от м52б28
-Мотовилки 135мм. Моите конктрено са от м54б30, но те са еднакви с тези на м52б28.
-Глава м52б20 - стандартни клапани както и стокови единични конусни пружини на м52
-разпределителни валове смукателен от м54б30 и на мястото на изпускателния смукателен от м50 без ванос - и двата вала са 240 градуса и 9,7мм лифт
-разплетени изпускатели - китайски :mhihi:
-смукателен колектор - първоначално при разработването на мотора м52, в последствие ще бъде с м50б20 смукател. Няма да слагам от б25 по късно ще напиша защо и какво целя
-оборудване - дюзи, инсталация, комп. ,дебитомер, дросел от м52б28
-бутала от м52б20 - АЕ с прорязана пола
-маховик 5,9кг м20
-демпферна шайба м52
-има и още неща, но ще ги добавям като се сетя.

По сметки двигателя ще е с обем 2532сс и степен на сгъстявне около 12:1, и недоход 1мм ПО сметки. В последствие ще видим, че не трябва да се доверяваме на сметките сляпо, но това по късно :mhihi: . Оборотите няма да надвишават стандартните 6700.

Така, почвам с главата, че в момента се занимавам с нея. Главата е стокова м52б20 от по късните години мисля, че беше 96-97г.
Защо избрах м52 глава - мотора ще се кара като всекидневка и определено търсим освен въвеж и разход на гориво. Затова предпочетох да е с единични пружини, а двигателя да си е ограничен до стандартните 6700 за Сименс. Няма смисъл от двойни пружини, ако няма да ги ползваме по предназначение. И без това ще е доволно форсиран и мисля, да не го товаря допълнително и с обороти. Другото е, че от много време исках да сложа колектор от м50б20 на м52б25 ами сега с тази глава ще имам иделана възможност да разбера. Главата рабирасе ще претърпи известна метаморфоза, което се случва в момента.
Главата е била разчетена само за 20ка, а сега през нея трябва да храни б25, затова изглаждам портовете, премахвам дефекти от отливката и всякакви резки изменения във формата на порта, които за съжаление ги има в изобилие. Другата причина да избера глава от м52 е, че отливаката на главата е доста по качествена,т.е. има по малко дефекти и шупли в отливката за разлика от ранните м50. Казвам го защото съм портвал и глава от м50 без ванос и разликата в изработката е много голяма поне от това, което аз съм виждал.
Така идеята на портването ми не е значително разширяване, а по скоро изглаждане на формите на порта. За тези които са със слаби сърца им препоръчвам да не го правят, защото си е много работа.
Малко снимчици, утре ще има още от различни етапи на портването.
Така приличаше преди да започна - тука опредлено нещата изглеждат трагични.
Изображение
Почваме с цилиндрична шкурка гъвкаво рамо за бормашина и бормашина с променливи обороти. Първоначално си трябва нещо с повечко сила, което като натиснете да не се задъхва, защото има бая материал за сваляне. Гъвкаовто рамо/шнур го купих от Практикер около 60лв го платих. Брочетата предстваляват цилиндрични малки шкурки. Утре ще им сложа снимки, че не съм ги снимал. Почвам с най едрата, която мисля е 60-т.е. бая груба, но сваля много и бързо и не се хаби бързо шкурката.
Изображение
Веднага щом започнете да стържете ще забележите, че отстрани в ляво и дясно върви ръбче. Там най вероятно се е делял калъпа на отливката. Порта е много грапав, не ми се получи хубава снимка, но ето така изглежда отвърте порта в оригинално състояние. Сниката е от двигател на мотор БМВ явно така си ги правят по принцип.
Изображение
Ето я и нашата кратуна.
Изображение
От към клапаните нещата сякаш излгеждат добре понеже тази част е обработена с фреза и повръхността е доста гладка, за да изкопаят леглата за клапаните и площадка за отвора за водача на клапана.
Изображение
Изображение

Да обаче изненада, под мръсотията се крие поредния дефект при изработката. Ако се вгледате ще видите, че фрезата, е оставила концентрични канали точно в дъното. На снимкаат не се вижда добре, но накалите са бая дълбоки.
Изображение
Изображение
Много е важно при работа през отворите за клапаните МНОГО да внимавате да не закачате леглата на клапаните, когато работите, но и когато пъхате или вадите инструмента от дупката. Просто не трябва да губите и миг концентрация, защото после това ще ви струва излишни средства.
Тука вече ползвам маломощен 125ватов мултишлайф или поне така пишеше в магазина. Купувах го преди 2-3 години като портвах първата си глава. Машинката е хубава, но доста маломощна. Има си и удължителен шнур. Утре ще има снимки и на нея. Хубаво е когато работите на по деликатни места да ползвате по маломощна машина- отнема по малко материал и е по щадяща към грешките на неопитна ръка.
Изображение
Изображение
Изображение
Утре още снимки от процеса и вече в малко по напреднал стадии с доста по гладки стени :winky: .
Като съм почнал да взема да напиша и какво направих с клапаните. Най левите са само почистени.
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
още не съм им полирал челата, но и това ще стане скоро, така че очаквайте още снимки. Иначе процеса общо взето е ясен увивате им стеблата със нещо, аз ползвах хартиено тиксо. Хващате бормашината на менгемето. Пъхате клапана пускате и почвате да пилите. Тука мисля почнах с 300 шкурка и крайната обработка е с 3000 като с всяка шкурка съм ползвал вода обилно. Много е важно да не стържете уплътняващата повръност на клапана, защото там ъглите и самата повръхност трябва да лягат много точно към леглата в главата и в никакъв случай не трябва да го пилите там на ръка. Друго важно е да не търката тази част от стеблото, която е в контакт с водача. Ако почнете да пилите по цялото стебло ще увеличите хлабината м/у клапана и водача, което е лошо. Какво печелим с полирането на клапаните - за изпускателните най вече да не полева нагар. Другото е, че полираните повръхности отразяват топлината(на теория)-т.е. пада температурата на клапана, което в общия случай е добре. Дали е така не знам, но се надявам :mrgreen: . За смукателните идеята е въздуха да се плъзга по лесно по клапана, защото като минава покрай него скоростта става свръхзвукова и всяко съпротивление ни пречи на влизащия въздух. Долу съм сложил филмче :winky:
http://www.youtube.com/watch?v=Iz31eCym2iQ
На теория звучи добре, но по принцип според последни проучвания било хубаво смукалтените клапаните да не са гладки, ами напротив да имат малки каналчета, като идеята е, че се обазуват микро вихри, които спомагат за по добро разбиване на капките на горивото и смесването им още преди да са влезли в цилиндъра. Може и така да е ама не ми се занимава да им правя канали.
тука е описано http://www.allpar.com/fix/holler/valve-prepping.html
powre-valve.jpg

И един малък тиизър ама после ще има още инфо.
Изображение
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
Последна промяна maxpower на 31 Дек 2012, 19:03, променена общо 2 пъти
A sleeper (car) - is a car that has high performance and an unassuming exterior.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1001
Регистриран на: 24.08.2005
Местоположение: Sofia - Mladost
Кара: Е30 340!!!
Мечтае да кара: Е34 М5 - Е30 М3

Re: м52/50б20 строукър до б25 с вал 84мм

Мнение от БаЯн » 28 Дек 2012, 22:42

Още една добре подготвена тема ;) чакам да видя какво ще стане :yes:
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3743
Регистриран на: 24.02.2009

Re: м52/50б20 строукър до б25 с вал 84мм

Мнение от Делян » 28 Дек 2012, 22:47

Е тва е да чуваш петлите и да правиш нещата с мерак :bowdown: :bchug:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1234
Регистриран на: 17.07.2005
Местоположение: София, Божурище
Пол: Мъж
Кара: пораснала 20ка :)
Мечтае да кара: настрани

Re: м52/50б20 строукър до б25 с вал 84мм

Мнение от maxpower » 29 Дек 2012, 0:36

Да взема да драсна за буталата. При 20ките в е36 има 3 вида. Без ваносови м50, които няма как да използваме в настоящия двигател, защото са прекалено високи. Остават два варианта единия е м50 ванос и м52. Монтират се два вида бутала едните са на Мале другите са на АЕ (подразделение на Федерал Могул). Видимо се различават полите си. Мале с с плътн пола, АЕ са с прорязана.
Аз ще ползвам тези от АЕ, защото съм ги свалил от мои двигател, знам че са работили до последно, не са прегрявани и са много малко износени. Диамтъра им е около 79,96мм, като нови са били 79,985мм. Защо ни интересува да са малко износени?
Колкото по износени са, толкова повече се увеличава хлабината м/у бутало и цилиндър. За нови двигатели по каталог за нас е до 0,04мм, а максимално допустимата е 0,14мм. Като в тази хлабина влиза както износването на цилиндъра така и на буталото. Ако тази хлабина стана много голяма при преминаване в ГМТ и ДМТ буталото се премества от едната стена на цилиндъра на срещуположната. Колкото тази хлабина нарасте занчително, толкова това преместване става по ударно, което понякога може да се чуе ясно най вече при стартиране на студен двигател, когато буталата са студени и са се свили максимално и няма достатъчно масло по цилиндрито. Ясно е, че това вреди на двигателя ни. Защо тази хлабина ни трябва: при работа буталото се нагрява и се разширява. До тук добре, целия двигател се нагрява и се разширява, но чугуна се разширява значително по малко от алуминия. Предвид това колко е форсиран двигателя е хубаво да перосмислим тази хлабина и дори да заложим на малко по голяма, за да нямаме проблеми със задирания на буталото при големи натоварвания. При мен ще бъде в рамките на 0,06-0,07мм хлабина.
Полирал съм челата на буталата - целта е по трудно да полепва нагар, което е особено важно при двигател с голямо сгъстяване. Защо искам да предотвратя максимално натрупването на нагар:
-нагара започва да тлее и да предизвиква детонации в цилиндъра, т.е. сместа се самозапалва преди да е подадена искра- абсолютно недопустимо, защото тези детонации ще повредят буталата ни. Най често се пука буталото м/у 1ви и 2ри сегмент. Това съм го виждал на 1,4тси на ФВ, но за съжаление се е случило и при един колега с подобен м50 строукър
-натрупания нагар променя обема на горивната ни камера извън това което сме изчислили
-не на последно място (на теория) полираните повръхности поемат по малко топлина, от което печелим две неща. Буталото ни се нагрява по малко и по голяма част от топлината остава в горивната камера,т.е. повишаваме топлинното КПД. Разбира се това е на теория.
-премахване на всички остри ръбове- има доста остри ръбове по буталото особено тези около луничките. Острите ръбове са концентратори на детонации, защото тези части от буталото могат да се нагреят занчително повече от средната температура на буталото и могат да предизвикат подобно на нагара детонации, което както казахме не желаем. Страничен ефект от процеса на полирането е, че всички ръбове се изглаждат.

Нямам снимки от полирането, но тези които са си полирали джантите с комплекта от Бриколаж, са наясно как се позлва, няма никаква философия. Иделано се прилага и на бутала, а скоро и на горвна камера на главата :mrgreen:
Иначе частите ги мия с една гадост наречена Мафразол, продава се също с Бриколаж към 11лв 1л концентрат е, разрежда се 1:7-8 части вода и пак е много силно, така че внимавайте като го ползвате.

До тук добре, да кажа все пак и за разликата в буталата. Тези на АЕ са с около 20грама по леки от Малето-лично съм ги мерил. АЕ-то е с малко по дълга пола. Също така Мале-то има метални пластини около отвора за буталния болт, което говори, че би трябвало да са малко по яки.
Навсякъде по каталозите дават тези бутала, че са с височина на челото до центъра на буталния болт 31,64мм. За разлика от по големите си братя с диамтър 84мм, тези бутала са с изпъкнало чело. Това разтояние всъщност не е до най високата точка на буталото, а до най долния ръб на челото, което понякога води до сериозно объркване, защото никъде никой не пише колко е висока изпъкналата част. Интересното е, че и тя е различна за двете бутала, като при АЕ-то тя е малко по високо, т.е. можем да очакваме по висока степен на сгъстяване от изчисленото.
От ляво е Мале, дясното е АЕ.
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
лявото е АЕ, дясното Мале
Изображение
Малко преди след снимки. Лявото само е измито.
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение

Изображение
Ето и нагледно за какво говоря отностно височината на челото на буталото.

Изображение
A sleeper (car) - is a car that has high performance and an unassuming exterior.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1234
Регистриран на: 17.07.2005
Местоположение: София, Божурище
Пол: Мъж
Кара: пораснала 20ка :)
Мечтае да кара: настрани

Re: м52/50б20 строукър до б25 с вал 84мм

Мнение от maxpower » 31 Дек 2012, 18:28

Айде предновогодишно да оплакнем малко очи :mhihi:
ето тука е албума дето ще се трупат всички снимки, да не ги качвам всичките тука
:arrow: http://lukaviaa.snimka.bg/automobiles/m ... 5.29357473
инструментите:
от ляво на дясно - най грубото борче, след това средното, накрайничето за големите и до него за малките цилиндърчета. Най в дясно още едно от тези за големите, но леко моднато с тръбичка от метанова уредба на ФВ Кади :mhihi: ето, че и ФВ могат да носят performance :lol: . Пробвал съм и с борчетата дето са като камък ама нешо хич не ми се получава. Много бързо се запълват порите с алуминия и започват да подскачат като ги допреш до повръхността дето искате да стържете и правят повече бели отколкото работа.
Изображение
ето го имултишлайфчето. Много добро инструментче и надеждно. Ако можеше да говори горкото :mrgreen: Идва си комплект с шилиндрични шкуркички от най грубите и стойчицата за тях 1бр. Другите неща съм си ги купувал отделно от един магазин за златарски инструменти във Варна :banghead: (имат сайт в нета) не можех да намеря никъде другаде, та от там се заредих с всички останало и то в големи колечетва.
Изображение
ето това задължително си го купувате, защото го няма в комелкта или си го правите сами. Общо взето с това се върши Много работа. Изглажда стените перфектно и преходите там където се отнели повече или по малко ги прави равни и гладки кат бебешко дупе.
Изображение
Шрнура за бормашината- за това съм си правил удълженото борче. Много добро за първоначала обработка където трябва да сваляте много материал за малко време без да се задъхва машината.
Изображение
A sleeper (car) - is a car that has high performance and an unassuming exterior.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1234
Регистриран на: 17.07.2005
Местоположение: София, Божурище
Пол: Мъж
Кара: пораснала 20ка :)
Мечтае да кара: настрани

Re: м52/50б20 строукър до б25 с вал 84мм

Мнение от maxpower » 31 Дек 2012, 18:44

така сега по същество
изпускателен порт тази част все още не еобработвана от тука почваме. Това лъскатово в дъното вече съм го изпилил, просто да се направи сравнение от какво почваме и до къде стигаме след първоначална обработка и то с възможно най грубото борче.
Изображение
Изображение
Изображение
тука вече сме с напълно завършен първо стадии на изпускателните- минал съм го само с най едрото борче малко и голямо. Да хубаво се да си облепите хубаво главата от към клапаните, защото от колко разнасяне се надира ненужно. Ясно е, че ще се носи да се челосва, но дълбоки деруги може да се наложи да се шлайфа повече от необходимото.
Изображение
Изображение
Изображение
тука вече сме на 3ти етап. 2ри е минаване с по финното борче малко и голямо. 3ти етап е вече със шкурка 180, която се нанизва на изнструментчето по горе и се пускам на средни обороти и от сентрообежните сили се разтваря и почва да изглажда.
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
A sleeper (car) - is a car that has high performance and an unassuming exterior.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1234
Регистриран на: 17.07.2005
Местоположение: София, Божурище
Пол: Мъж
Кара: пораснала 20ка :)
Мечтае да кара: настрани

Re: м52/50б20 строукър до б25 с вал 84мм

Мнение от maxpower » 31 Дек 2012, 18:56

Така малко за смукателните портове.
Ето защо трябва да внимавате, защото за миг невнимание съм почнал да търкам там където не трябва
Изображение
тука вече сме на 3тия етап като при изпукалтелните - шкурка 180 центрообежно- без вода
Изображение
а това е преди минаване със центрообежната шкуркичка
Изображение
тук вече решението да не нараняваме леглата на клапаните докато блеем :mhihi:
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
така и това горе долу ще изглежда последния етап 400 сухо и после 600 водно. Направих съвсем малко да видя как ще излгежда, че има още малко да се поизгладят стените, но порвъхността започва вече да става огледална. Въпроса е колко да е гладка повръхноста. При изпускателните е ясно, тама няма съменние, че повръхността трябва да е възможно най гладка. Какво става обаче при смукателните. Там има сериозно противоречие. От една страна логично е да бъде възможно най гладко, от друга не.
Доводите за възможно най гладка повръхност са по малко триене на въздуха със стените. Ок смукалтения колектор наситина е много гладък, до тук добре.
Какви обаче са доводите на тези които смятат, че смукалтения порт трябва да има някаква текстура, а не да е огледален. При нас дюзите пръскат директно в гърба на клапана. Какво става обаче ако част от горивото попадне по стената на порта. Ако повръхността ни е гладка, то ще се образува капка и ще се стече в цилиндъра в течно състояние. Ако обаче имаме някакви микрограпавини(подобни на хонинга в цилиндрите) ще се образуват микро вихри в тях. Тук се споменава и топките за голф, които не са абсолютно гладки, а напротив. Идеятана на тези микро вихри е основната струя от въздуха която минава, да не е в контакт със стените, а напротив да се плъсга по тези микро вихри на стените, което би трябвало дори да намали триенето на потока от въздух. Другото е, че тези микро вихри не дават възможност на капката гориво напраи контакт със стената, а да се плъзне по малките вихърчета, които би трябвало да я разбия на още по малки капки и в крайна сметка да се изпари по бързо. Засега се колебая, но можеби наистина няма да полирам смукалтения порт. Мисля на пипане да го оставя гладък, но на външен вид да се виждат малки драскотини от шкурката. Евентуално на 400 ще го оставя, но като ги мина всичките на 400 вече ще видим какво ще излезе.
Изображение
A sleeper (car) - is a car that has high performance and an unassuming exterior.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1234
Регистриран на: 17.07.2005
Местоположение: София, Божурище
Пол: Мъж
Кара: пораснала 20ка :)
Мечтае да кара: настрани

Re: м52/50б20 строукър до б25 с вал 84мм, портване/полиран г

Мнение от maxpower » 16 Яну 2013, 23:41

Такам да вземем да си поговорим малко за математика и степен на сгъстяване.
Оригинално мотора е 66мм ход и 80мм диамтър и мотовилки 145мм (м50б20 ванос /м52б20). При сгъстяване от 11:1 сток ако го сметнем по обратния ред (формулата по долу) горивната камера излиза 33,175сс -това е при сплескана сток гарнитура.
Изображение
Ок сега сменяме вала с 84мм. Значи хода ни се увеличава с 18мм. Ако го разделим на две значи буталата ще се излезнат 9мм по нагоре, т.е над блока. Слагаме 135мм мотовилки (с 10мм по ниски от оригиналните). Сега вече буталото ни е 1мм по ниско от колкото когато мотора е бил 20ка, демек ще имаме 1мм недоход.
Имаме горивната камера от 20ката изчислена -33,175сс към нея ще добавим 1мм недоход 5,02сс общия обем на горивната камера става 38,202сс а сгъстяването (само по сметки) 12,05:1.

Добре стига с теорията, айде сега малко практика.
Блока ми е свален с 0,05мм с цел изравняване. Измерения недоход всъщност е 1,32-1,34мм. Понеже буталата са изпъкнали недохода го мерим спрямо по ниската площадка както е на снимката на бутало 3.
08012013100.jpg

Ок нека да измерим обема на горивната камера в буталото. По начина, който на снимката. За АЕ(с прорязана пола) бутала то е 5,75сс, за Мале е 5сс.
Изображение
Ок имаме горивната камера на буталото, но каква полза от това ако не знаем колко се показва изпъкналта част над блока. За Ае това е 0,83мм, за Мале 0,55мм.
Работила стара оригинална гарнитура имам стандарта с дебелина около 1,8мм т.е. сплескана да приемем, че дойде към 1,7. Хубаво е да отбележим, че диматъра на отвора в гарнитурата не е 80мм, ами е 81, което също ще бъде включено в сметките.
Идва и реда на горивната камера - за моята м52б20 глава е 30сс измерена по същия начин както буталото по горе.

Така имаме всичко, но колко всъщност е обема на цялата горвината камера:
В главата 30сс - не шлайфана
Гарнитура 8,76сс ако приемам, че е с дебелина 1,7мм сплескана
Буталото- така нека приемам ,че буталото е абсолютно цилиндрично и плътно. Ако се показва над блока с 0,83мм то ще отнеме от горивната ни камера с 4,172сс. Т.е. изваждаме това от общия сбор. Ок обаче буталото ни не е пълтно значи към камерата ще добавим обема в камерата на буталото, която измерихме по рано 5,75сс.
Общ обем - 40,338сс
Сгъстяване 11,46:1 след като дам главата за обслужване и челосване ще направим още едно измерване на камерата в главата, просто за всеки случай.
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
A sleeper (car) - is a car that has high performance and an unassuming exterior.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1234
Регистриран на: 17.07.2005
Местоположение: София, Божурище
Пол: Мъж
Кара: пораснала 20ка :)
Мечтае да кара: настрани

Re: м52/50б20 строукър до б25 с вал 84мм, портване/полиран г

Мнение от maxpower » 17 Яну 2013, 0:27

Да си поговорим малко за вала и какво трябва да внимавате. Когато монтирате и стегнете вала трябва да се върти абсолютно плавно и без особени услилия като го хванете отпред. В каквото и положение да го оставите трябва да може да го преместите от това положение без усилие. Когато го въртите трябва през цялото време да се усеща еднокво съпротивление при въртенето.
Ако веднага след като стегнете петите на вала, което е 20Нм и 50 градуса(идва някъде към 60Нм общо) за м50 не можете да превъртите вала нещо не е наред. Ако все пак успеете да го превъртите, но той се върти на пресекулки ту по леко ту по тежко, опитва се да заклинва. Ако го оставите в едно положение можете да го отместите лесно, но в друго се изисква значително по голямо усилие, то имате проблем. Най добре е да не продължавате защото има реална вероятност вала да завлече лагер, когато заработи.
Вариантите са два крив вал и/или много малки хлабини м/у вала и лагерите и/или елипса на шииките на вала.
Хлабините можете да измерите по няколко начина един от които е чрез Plastigage, който е доста удобен за ползване в "домашни условия" :mhihi: (м/у другото присъства както в ТИС БМВ така и в някой други профеисонални ръководства за ремонти като ЕЛЗА-ФВ/Ауди щом там пишат да се използва предполагам, че може да му се вярва особено щом мерим нещо 3 знака след запетаята)
За м50 трябва да сме в границите м/у 0,020- 0,046мм за основните и 0,020 - 0,055 за мотовилковите лагери.
Изображение
Изображение
В България е почти невъзможно за откриване, но аз го намерих :mrgreen:
мястото от където го купих е сервиз Норена. По пирнцип не продават, ами го ползват, но склониха да ми продадат. Имаха с 3 различни дебелини, за нас по принцип ни трябва 0,025-0,075мм - зелена опаковка. Към тях ме насочиха от Евро 07, които са вносители, но не го държат на склад :banghead: . Една лента ще ви стигне за всички лагери за 6цил мотор, че даже и ще ви остане.
Изображение

Ок ако хлабините са ви в ред може би вала ви е крив. Как да го проверим сами. Слагате лагери само за 1ва и последната шиика. Слагате вала и го затягате колкото си е по книгите. Взимате си магнитна стойка и часовник с дълъг накрайник. Мери се на средната (4та за нас) шиика. Допутимо биене е 0,05мм за нашите валове. Постановката се получава като тази:
Изображение

Ако се окаже, че е над 0,05мм то може да се изправи. В София се предлага изправяне на валове в сервиз Норена. Там ги натискат на преса. Хубаво е да кажа, че има реална вероятност вала да се спука след което става неизползваем. Валовете със син цвят каквито са дизеловите и тези с по голям ход като б28 б30 имат допълнителанта обработка наречена нитриране, което прави повръхността им много твърда, но за сметка на това доста крехка за такива манипулации. Ако се стигне до изправяне имайте в предвид, че има реална опастност след това да си правите масичка от вала.

Така хубаво е да кажа от къде научих всички тия неща да не си мислите, че с желание съм ги научил.
Вала който купих беше шлайфан на 1ви ремонтен размер, но не беше ползван след шлайфа. Във видимо добро състояние и на вид точно шлайфан(мериха ми го в шлайф база и ми казаха, че е шлайфан точно и да купувам лагери 1ви ремонт), но след затягане на основните шиики се оказа, че нещата не отиват на добре. Веднага след затягането вала заклини и не искаше да превърти. След като с доста услие превътя се усещаше, че не се въри плавно. На някои места се усещаше как има по голямо усилие. Ако се остави в определено положение вала заклинваше, в други нямаше проблеми. Така мерих до 0,04мм биене(после го носих и в шлайф база където потвърдиха 0,04 биене) и хлабина в основните шиики 0,025мм -точно в допуски е всичко. Да ама не. Оказва се, че ако си в долни допуски за хлабина и в горните за биене + малка елипса + по стегнат тунел на блока от 0,01мм и накрая вала започва да заклинва.
Носих гоза изправяне, но дори след това остана към 0,02-0,03 биене.

И така още един комплект нови лагери и още един вал(този път нулев размер) и вече можем да продължим напред
Изображение
A sleeper (car) - is a car that has high performance and an unassuming exterior.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1234
Регистриран на: 17.07.2005
Местоположение: София, Божурище
Пол: Мъж
Кара: пораснала 20ка :)
Мечтае да кара: настрани

Re: м52/50б20 строукър до б25 с вал 84мм, портване/полиран г

Мнение от maxpower » 04 Фев 2013, 21:32

Малко да си поговорим за маслените помпи при м50/м52, че никъде няма инфо за това,а аз като един топ карък се наложи д се запозная от близо :mhihi:
Има всичко на всичко 3 вида маслени помпи. Нов и стар вид за м50 и един вид за м52(който също се води като нов).
При м50 преминават от стария към новия тип през Септември 93г т.е. има го само на воносовите мотори.
Външно новия и стария вид се познатат лесно по това, че стария вид имат допълнително ушенце на регулатора за налягане-на снимката в червено. Имат и разлика в отвора на високото налягане, но няма да влизаме в такива подробности.
Изображение
Нов нов ама какво пък му е толкова хубавото на новия. Мисля, че снимките отдолу говорят сами. Новия модел имат по голями зъбни колела от където идва и по голям дебит. Широчината на новия тип е 20мм, а на стария 16,35мм т.е. почти 20% по големи от там и повечето дебит. Реално двата вида помпи работят на еднокво налягане защото регулаторите на новия и стария тип при м50 са абсолютно еднакви. Файдата от по големия дебит е, когато хлабините почнат да се увеличават: основни,биелни лагери, леглата на разпределителните валове. Тогава, за да поддържаме високото налягане ни трябва помпа с по-голям дебит, която да компенсира тези загуби от увеличени хлабини. Отделно от това 6цил редови двигатели имат 13 лагера само на коляновия вал, които изискват голямо количество масло без да броиме колко шиики има в главта, отделно има и пръсклаки на буталата и т.н. За колегите с турбо двигатели мисля е ясно коя помпа ще изберат :mrgreen: .
Изображение
Изображение
Ок защо съм отделил помпата от м52 от тази от м50- ами просто корпусите им са различни :bang: . Реално зъбните им колела са еднакви, както и предния капак. Разликата се разкрива когато се опитате да монтирате помпа от м52 на блок от м50 :mhihi: сещате се как разбрах и аз.
Разликата е в ухото за 3тия болт. При м52 дупката е малко ексцентрична, но имам и добра новина с кръгла пила може отвора да стане елипсовиден и да се монтира на блок от м50. Проходите за маслото са съосни с тези на блока и може да се монтира помпа от м52 на м50 и обратното. Долу на снимката със синичко -лявата е от м50 дясната от м52 вече леко модефицирана.
Изображение
помпите на м52 се различават от тези на м50 и по това, че не отстъпват на "пластмасовата" концепция на двигателя :lol:
Буталото на регулатора на м50 е метален, докато този на м52 е пластмасов, но са с еднаква форма и размери така, че работят по еднакъв начин.
Изображение
Като отворите помпата нещата, за които трябва да погледнете е зъбите на двете колела. Там става цялата магия общо взето. За нещастие единствената ми помпа дето и и знам историята се оказа, че е най зле от всички. Най вече следете за подбитости на върха на зъбите, защото всяка пробойна там губите от налягането, което създава помпата. Хубавото е, че зъбните колела на помпата се предлагат като оригинални резервни части и можете да си ревизирате помпичката с нови колелца за около 100лв, пружината на регулатора пък е 7лв :angel: .
Изображение
Изображение
A sleeper (car) - is a car that has high performance and an unassuming exterior.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 781
Регистриран на: 12.12.2007
Кара: E21; Е30; E30 isTouring; Е34; Z3
Мечтае да кара: M-Пауър пакет, брат направо самолет

Re: м52/50б20 строукър до б25 с вал 84мм, портване/полиран г

Мнение от TheStorm » 06 Фев 2013, 1:15

Това буталце на регулатора е същото и при М42 (Е30) и като си поръчвах от Камор ми дадоха пластмаса ... и аз викам - чакай малко .. аз свалих метално от двигателя - но вече няма такива .. има само пластмасови нови.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1234
Регистриран на: 17.07.2005
Местоположение: София, Божурище
Пол: Мъж
Кара: пораснала 20ка :)
Мечтае да кара: настрани

Re: м52/50б20 строукър до б25 с вал 84мм, портване/полиран г

Мнение от maxpower » 15 Мар 2013, 8:05

Полиране на горивните камери на ръка 240-400-600-800-1000 гъба- 3000
Изображение
Изображение
тенекията под мотовилките - на 3ти и 4ти цилиндър съм я одрязъл леко с флекса и после съм ги изкривил малко
Изображение
няколко хоум мейд гарнитурки от клингерит 0.5
Изображение
Изображение
за спокоен сън :mrgreen:
Изображение
Изображение
обслужена глава- 24 нови водачи, пренарязване на всички легла и напасване клапани, ще направя няколко снимки на финалното състояние на портовете
Изображение
Изображение
A sleeper (car) - is a car that has high performance and an unassuming exterior.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1234
Регистриран на: 17.07.2005
Местоположение: София, Божурище
Пол: Мъж
Кара: пораснала 20ка :)
Мечтае да кара: настрани

Re: м52/50б20 строукър до б25 с вал 84мм, портване/полиран г

Мнение от maxpower » 11 Апр 2013, 19:31

Така мотора е сглобен, тия дни го качваме живот и здраве до няколко дена ще го палиме. Сега ще кача снимки ще дам подробности в близките дни, че сега ми е малко напрегнато.
Всички снимки са тук :arrow: http://lukaviaa.snimka.bg/?album;aid=69 ... d=30147392
смукалтени поротове на 400 водна, изпускалтени 600 водна
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
положение на оригиналните валове зацепени с блокчетата
Изображение
Изображение
окончателно зацепен. Смукателен м54б30, изпускателен - бивш смукателен от без ванос - със стругован фланец да влезе на мястото на изпускатления.
Изображение
след 2 оборота. Окончателно зацепване- изпускателния приблизително същото място на върха на гърбицата като оригиналния вал. Смукалтения бялото е зацепен с блокчето, резката е зацепването на стандартния вал на м52. Реших да е по средата м/у двете, понеже съм го карал така на друг двигател и бях доволен.

Изображение

Изображение
Готов за качване. Цвета на капака на клапаните трябваше да е сребрист ама нещо не се получи :banghead: , него ще го оправяме по късно, мисля следващия път да го направя лилав да е в тон с цвета на блока.
Изображение
A sleeper (car) - is a car that has high performance and an unassuming exterior.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1234
Регистриран на: 17.07.2005
Местоположение: София, Божурище
Пол: Мъж
Кара: пораснала 20ка :)
Мечтае да кара: настрани

Re: м52/50б20 строукър до б25 с вал 84мм, портване/полиран г

Мнение от maxpower » 11 Апр 2013, 20:00

Рециклиране на ванос в домашни условия. :mrgreen:
Ето тука е дадено с подробности:
http://www.beisansystems.com/procedures ... cedure.htm
Накратко. Във ваноса има буталце, което му се подава масло от едната или другата страна, за да се вкл/изкл. Буталото уплътнява към корпуса на ваноса(цилиндъра) с тефлонов О-пъстен. Понеже тефлона е твърд и не пластичен под него има гумен О-пъстен от материал NBR. С времето гумения О-пъстен, който подпира тефлоновия се свива и става квадратен и намалява натиска на тефлоновия о-пъстен, губи се и еластичността, защото максималната работна температура на материала NBR е 90-100 градуса. Това води до не добро уплътняване на Телфоновия о-пръстен и няколко неща при работата на двигателя.
Придърпване при ускорение около 2000 оборота, заради ненавременно активиране на ваноса, прихлъцване при ускорение- това го забелязвам на моята понякога- тръгва да ускорява за стотни от секундата придърпва и после търгва още повече. Горе в линка са описани последствията.
Така добрите хорица предлажат двата о-пръстени нови. Като гумения вече нее от NBR, а от Витон- същите характеристики като оригиналния, НО работна температура до 200 градуса, не си губи еластичните свойства, понеже ще работи далече от максималната си температура, не се свива. Всичко хубаво. Обаче като поръчаме тия о-пръстени я дойдат я не :mhihi: . Време е за побългаряване :mrgreen:
Разглобявате Ваноса има 5 болта, вадите буталото. После трябва да свалите тефлоновия пръстен- ЗДРАВ, щото това не може да се намери никъде. Хората от линка пишат, че се повреждал при ваденето- ако се внимава нищо му няма. Установих, че с хлабиномерна пластина 0,25-0,30 свата перфектно. После позлвате само пръсти и внимавате да не го повредите. Вече разглобих 3 ваноса, като 2 от тях свалях пръстена по 2 пъти. Зрави са. Така под тефлоновия ще намерите гуме о-пръстен, който вече е е квадратен с дебелина 3-3,1мм на 2,2-2,3мм. Той е този който ще сменим. Диматъра на улея в който ляга е около 77,2мм. Търсих из нета и о-пръстена, който предлагат е от Витон с размери 2,62мм на 77,2мм. Такъв разбира се няма стандартен и очевадно ги правя по поръчка. Има обаче стандарт 77 на 2,5мм, който ще ни свърши не по лоша работа, но не мога да отркия никъде да го продават. Взех 75 на 3 обаче е пракалено голям и буталото блокира при монтаж :banghead: .
Само да кажа, че нормален гумен (NBR) о-пъстен струва 0,80ст, този от Витон е почти 6лв. Направил съм запитване да ми доставят нови от Витон на 2,5мм на 77 да видим какво ще излезе.
Така поради липса на прословутите витоновни пръстени бях принуден да сложа същите като оригинални. На един от ваносите сложих 2,5мм на 77мм NBR. В момента го карам- определено е по добре от преди смяната, но на моменти пак ми се струва, че вкл на ваноса не е достатъчно точно и плавно.
За новия мотор ваноса е с 3мм на 75 NBR пръстен и мисл, че отва е точния размер за NRB. Движи се много мазно, не заклинва, доста по стегнато е от 2,5мм. За разлика от витоновия на същия размер този в действителност е с дебелина 2,8мм и е доста по мек от витона и вероятно затова с него става, а с по твърдия от Витон не.
Новите о-псътени можете да намерите в магазини за лагери и семеринги. Аз лично позлвам този в Горубляне на Снабтех.
Изображение
Изображение
Изображение
A sleeper (car) - is a car that has high performance and an unassuming exterior.

CS-маниак
Аватар
Мнения: 1773
Регистриран на: 28.05.2002
Местоположение: Столицата
Пол: Мъж

Re: м52/50б20 строукър до б25 с вал 84мм, портване/полиран г

Мнение от lowdriver » 12 Апр 2013, 10:38

maxpower написа:... Обаче като поръчаме тия о-пръстени я дойдат я не :mhihi:

Идват. Проверено не един път. ;)
Изображение
Driver's Racing Team

Следваща

Назад към Силов тунинг

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook