подложка на блок?

Тунинг на двигатели, окачване, спирачки и всички други тежки железа по нашите баварци.

Модератор: bum_bum

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 640
Регистриран на: 24.12.2010
Местоположение: пловдив
Пол: Мъж
Кара: е36 320
Мечтае да кара: м3

подложка на блок?

Мнение от bavar4o.70 » 27 Юни 2012, 20:29

Здравейте колеги!Опитвам се да направя 3-литров мотор от м50 в25 .Първоначално се опитах да съживя един м52в25но тази вечер,като сложих 3-литровия вал в алумин. блок,с 135 мм биели и неговите си бутала се оказа,че биелата опира яко в дъното на цилиндъра.Така,че минах на вариант В -мушнах вала с 135 мм. биела и ванусови бутала в м50в25 блок и всичко се завъртя свободно ,но както и очаквах буталото щръкна с 2.6 мм. над блока.Пак ще пада комбиниране на части от двата мотора.Та въпроса ми е ,мога ли да сложа подложка 3 мм. шлайфана,както и шлайфане на блока,без гарнитура помежду им,а с една м-у подложката и главата.Съвети за смяна на буталата не ми трябват,понеже е свързано с много средства,които непрекъснато се топят поради възникващите проблеми.Ще съм благодарен на колеги пробвали този метод да кажат колко надежден или неуспешен е. :bowdown: Ако не става ще пробвам с 2 гарнитури и подложка.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 511
Регистриран на: 1.10.2005
Местоположение: negovan sofia
Пол: Мъж
Кара: каквото има
Мечтае да кара: е30 s38b38 turbo

Re: подложка на блок?

Мнение от doko » 27 Юни 2012, 22:30

А мислил ли си за веригата че тя май е по гадна отколкото да търсиш бутала :banghead:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 640
Регистриран на: 24.12.2010
Местоположение: пловдив
Пол: Мъж
Кара: е36 320
Мечтае да кара: м3

Re: подложка на блок?

Мнение от bavar4o.70 » 28 Юни 2012, 7:04

Мисля,че няма да има проблем с веригата. :nono:Да не говорим,че на над 300 000 км.,гаранция е по-дълга с 2-3 мм. :mhihi:Питах за подложката?

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 504
Регистриран на: 18.08.2008
Местоположение: Хасково
Пол: Мъж
Кара: Е36 M52B20 Touring E34 M50B25

Re: подложка на блок?

Мнение от shopaza » 28 Юни 2012, 11:02

:mhihi: ето го твойто решение
http://www.r3vlimited.com/board/showthr ... ?p=2547199
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1480
Регистриран на: 29.09.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: е34 m50b25 turbo;е46 330xi
Мечтае да кара: Skyline R34 GT-R

Re: подложка на блок?

Мнение от BULL3T » 28 Юни 2012, 20:37

ахаххахахахахах... лелелеее колко мъка има по тоя свят... :mhihi:

Пич ти имаш ли ясна представа какво искаш да стане от тоя мотор и какво искаш да се получи??? Че като те гледам искаш да го събереш колкото да не се показват буталата и да не затяга вала... баси семкаджииската история стана тоя форум вече...
Изображение
"На мене Ауди не ми харесва, предпочитам СОНИ"

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 640
Регистриран на: 24.12.2010
Местоположение: пловдив
Пол: Мъж
Кара: е36 320
Мечтае да кара: м3

Re: подложка на блок?

Мнение от bavar4o.70 » 28 Юни 2012, 21:19

Извинявай,колега,че попитах нещо,което не ти е ясно!То и без това нямаше смисъл,щото тук трябва да пишат само богове като теб.Ние семкаджиите и специално аз повече няма да пиша щот няма смисъл.А по повод това как събирам аз моторите ти не можеш да се изказваш без да ме познаваш и знаеш какво работя.Поздрави от мен и можеш да не отговаряш,защото,както вече казах няма повече да пиша.Ще пиша във подфорум семкаджии.Моля модераторите да изтрият темата,няма смисъл! :wave:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3366
Регистриран на: 5.06.2004
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: Караше E34 528i turbo

Re: подложка на блок?

Мнение от slavianko » 10 Юли 2012, 18:24

Това че в случая буталата ти стърчат 2.6мм над блока не значи че като сложих подложка със същата дебелина и мотора ще го разредиш достатъчно че да достигне степен близка до оригиналната. Предполагам знаеш че в гамата на бмв моторите има и 130мм биели ;) . Вземи сметни всичко на лист и хартия защото не са кой знае колко сложни нещата и хем ще разбереш какво да павиш
oxam написа:В един момент проблемът не е в мощността а в гарнитурата между седалката и волана.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 640
Регистриран на: 24.12.2010
Местоположение: пловдив
Пол: Мъж
Кара: е36 320
Мечтае да кара: м3

Re: подложка на блок?

Мнение от bavar4o.70 » 10 Юли 2012, 22:09

Ако беше прочел внимателно въпроса ми щеше да видиш,че буталата стърчат 2.6 мм.,а аз ще сложа подложка 3 мм..Вече бях сметнал с.с. и това го правя на телефона си докато си пия кафето.ВЪПРОСА ми беше ще държи ли подложката без гарнитура и никой не отговори,а всеки ми дава акъл как да смятам.Вече не се нуждая от този отговор,понеже сложих бутала от ис ,фрезовах ги на местата на клапаните и втази вечер събрах долната част на мотора.С.С стана 11 и ми предстои слагане на главата и центровка.Така ,че останалото е механично събиране на части,само ще се заиграя с разпр. валове,че единия е от м54в30 а другия смукателен от безванусов преработен за изпускателен.Имал съм биели 130 мм. ,обаче с тях тряа да челосам блока с 2 мм.,не ,че не съм го правил,но става скъпо,а и с тези къси биели на 89.6 мм. ход нещо не ми харесва.Освен това какво да гоня заводска с.с.-10.5 ,като мога да я вдигна още.В момента карам със с.с. 11.7 строук 2.0-2.5 Ето и малко снимки:
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3366
Регистриран на: 5.06.2004
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: Караше E34 528i turbo

Re: подложка на блок?

Мнение от slavianko » 11 Юли 2012, 17:40

bavar4o.70 написа:Ако беше прочел внимателно въпроса ми щеше да видиш,че буталата стърчат 2.6 мм.,а аз ще сложа подложка 3 мм..Вече бях сметнал с.с. и това го правя на телефона си докато си пия кафето.ВЪПРОСА ми беше ще държи ли подложката без гарнитура и никой не отговори,а всеки ми дава акъл как да смятам.Вече не се нуждая от този отговор,понеже сложих бутала от ис ,фрезовах ги на местата на клапаните и втази вечер събрах долната част на мотора.С.С стана 11 и ми предстои слагане на главата и центровка.Така ,че останалото е механично събиране на части,само ще се заиграя с разпр. валове,че единия е от м54в30 а другия смукателен от безванусов преработен за изпускателен.
Винаги чета внимателно колега ;) В тоя ред на мисли ако си смятал правилно 0.4 десети повече няма да ти оправят степента. И за да не кажеш че и аз се заяждам ще ти дам още един съвет. Не се уповавай само на сметките защото в случая си отнел до някаква степен и от буталата. Също така ще ползваш и други бутала които малко или много са с друга форма. Най добре си сметни степента по старият изпитан метод със спринцовката. Ако не знаеш как питай ще ти кажа.

bavar4o.70 написа:Имал съм биели 130 мм. ,обаче с тях тряа да челосам блока с 2 мм.,не ,че не съм го правил,но става скъпо,а и с тези къси биели на 89.6 мм. ход нещо не ми харесва
Също и да те питам кое точно не ти харесва на по късите биели ??? Предполагам си наясно че по дългите биели правят по голям ъгъл. Това според теб по добре ли е ? Аз винаги бих предпочел по къси биели и по малък ъгъл. Ако имам възможност да сглобя такъв мотор без да бутам буталата щях да направя всичко възможно. Но в крайна сметка решението си е твое. От друга страна тия бутала са доста здрави и ако не си стъргал много надълбоко ще държат на бой. Преди време тонемах челата на такива ис-ови бутала с 3мм защото нямаше друг начин и колата вече 2г се кара на 1.6 бара и все още държи.
oxam написа:В един момент проблемът не е в мощността а в гарнитурата между седалката и волана.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 640
Регистриран на: 24.12.2010
Местоположение: пловдив
Пол: Мъж
Кара: е36 320
Мечтае да кара: м3

Re: подложка на блок?

Мнение от bavar4o.70 » 11 Юли 2012, 20:49

Точно тези 4 десети правеха степента около 12,не помня,колко бях сментнал.По повод на спринтцовката,искам да ти кажа ,че точно така сметнах вдлъбнатината-ако някой го интересува е 7 куб см.,а по повод на фрезованото-замерих го по същия начин-2 куб. см..Буталото надстърча обаче 0.6 мм. и като сметна грубо обема на този трапец идва около 10.9 с.с.,така,че и да съм сбъркал е с малко- с не повече от 0.2, а и главата е шлайфана с 0.13.По повод на късите биели-не ми харесва това,че ще челосам блока с ок. 2 мм.,не че ми пука,на моя мотор е челосан с 1 мм.а че ускъпява малко проекта-взеха ми 60 лв..То пък и фрезоването на буталата излезе толкова.Другото лошо на късите биели е ,че буталото и със 135 мм. се подава отдолу с 1 мм.,а с 130 мм. ще се подаде с 6 мм. ,не че не съм правил мотори ,които фабрично си излизат с подаващи се бутала.Също не знам при 6 мм. подаване отдолу,дали противотежестта няма да отнесе буталото.По повод на фрезоването-макс дълбочина е 3 мм.,но това е почти в периферията,а дълбочината в центъра е почти 4 мм.,така че със сигурност няма да има проблеми.Мотора ще е атмосферен.Не смятам,че се заяждаш,но става досадно да ми дават съвети,които не съм искал. И до сега никой не отговори на въпроса заради който пуснах темата-може ли да се сложи подложка без гарнитура и колко нодеждно ще е?Ако някой каже ,че го е правил ще е полезен на много колеги,включително и на мен.Днес изпразних повдигачите и утре ще комплектовам главата.Смятам в събота да съм приключил,абе най-късно неделя,че от понеделник отивам на море.После ще го мисля .А сега си сипвам една водка,че направо съм скапан .Наздраве! :bchug:
Последна промяна bavar4o.70 на 13 Юли 2012, 19:48, променена общо 1 път

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 276
Регистриран на: 9.04.2005
Местоположение: София/Ловеч
Пол: Мъж

Re: подложка на блок?

Мнение от TukBaTa » 12 Юли 2012, 7:26

slavianko написа: Предполагам си наясно че по дългите биели правят по голям ъгъл. Това според теб по добре ли е ? Аз винаги бих предпочел по къси биели и по малък ъгъл.

Моето уважение, колега, но тук не си прав... по-дългите биели правят по-малък ъгъл - чиста математика два равнобедрени триъгълника с еднакви основи, единия с по-къси бедра другия с по дълги, ъгъла срещу основата.... сам може да си го представиш вече :)

при двигателите, а и не само ми навсякъде където има коляно-мотовилков механизъм по-късите биели водят до следното:
- по-големи моментни ускорения - лошо! - повече триене, по-големи загуби, повече загряване
- по-големи странични натоварвания - пак лошо! - повече триене, по-големи загуби, повече загряване и повече износване на блока и буталата!

не случайно с течение на времето двигателите стават с по-дълги биели и по-ниски бутала... дори моторите от едно поколение базирани един на друг както са М10 и С14, "по-якия" мотор е с по дълги биели.(144мм за с14 и 135мм за м10)

при тези механизми има един коефициент, който представлява отношението на дължината на биелата към хода на вала (rod to stroke ratio - в нета има изписано много няма да влизам в подробност)... С няколко думи този коефициент не е добре да е под 1,5, хубаво е да е 1,6-1,9!!! Което пък от своя страна значи, че за този мотор биели по-къси от 135мм няма да са удачни или поне аз не бих сложил такива.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3366
Регистриран на: 5.06.2004
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: Караше E34 528i turbo

Re: подложка на блок?

Мнение от slavianko » 12 Юли 2012, 16:09

TukBaTa написа:
slavianko написа: Предполагам си наясно че по дългите биели правят по голям ъгъл. Това според теб по добре ли е ? Аз винаги бих предпочел по къси биели и по малък ъгъл.

Моето уважение, колега, но тук не си прав... по-дългите биели правят по-малък ъгъл - чиста математика два равнобедрени триъгълника с еднакви основи, единия с по-къси бедра другия с по дълги, ъгъла срещу основата.... сам може да си го представиш вече :)

при двигателите, а и не само ми навсякъде където има коляно-мотовилков механизъм по-късите биели водят до следното:
- по-големи моментни ускорения - лошо! - повече триене, по-големи загуби, повече загряване
- по-големи странични натоварвания - пак лошо! - повече триене, по-големи загуби, повече загряване и повече износване на блока и буталата!

не случайно с течение на времето двигателите стават с по-дълги биели и по-ниски бутала... дори моторите от едно поколение базирани един на друг както са М10 и С14, "по-якия" мотор е с по дълги биели.(144мм за с14 и 135мм за м10)

при тези механизми има един коефициент, който представлява отношението на дължината на биелата към хода на вала (rod to stroke ratio - в нета има изписано много няма да влизам в подробност)... С няколко думи този коефициент не е добре да е под 1,5, хубаво е да е 1,6-1,9!!! Което пък от своя страна значи, че за този мотор биели по-къси от 135мм няма да са удачни или поне аз не бих сложил такива.
Така е да като пиша наизуст. И аз преди да сглобя моя мотор бях купил два комплекта ковани биели на 130 и на 135мм и дилемата ми беше дали да сложа оригиналните бутала с по късите биели или по ниските бутала с по дългите биели и точно поради тая причина сложих 135мм-тровите. И хем оня ден подмятах 130 мм биелите в гаража и пак пиша наизуст. :oops: :oops:
Последна промяна slavianko на 13 Юли 2012, 16:49, променена общо 1 път
oxam написа:В един момент проблемът не е в мощността а в гарнитурата между седалката и волана.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 276
Регистриран на: 9.04.2005
Местоположение: София/Ловеч
Пол: Мъж

Re: подложка на блок?

Мнение от TukBaTa » 13 Юли 2012, 7:29

slavianko написа:Така е да като пиша наизист. И аз преди да сглобя моя мотор бях купил два комплекта ковани биели на 130 и на 135мм и дилемата ми беше дали да сложа оригиналните бутала с по късите биели или по ниските бутала с по дългите биели и точно поради тая причина сложих 135мм-тровите. И хем оня ден подмятах 130 мм биелите в гаража и пак пиша наизист. :oops: :oops:


:yes: това не е важно ... важното е че в един момент се стига до истината и на хората, който ги интересува могат да прочетат...

а още по важното е, че като си видял, че си объркал си взел да напишеш едно мнение и да го кажеш... май за първи път го виждам в този форум някой да го прави... respect :bowdown:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 640
Регистриран на: 24.12.2010
Местоположение: пловдив
Пол: Мъж
Кара: е36 320
Мечтае да кара: м3

Re: подложка на блок?

Мнение от bavar4o.70 » 13 Юли 2012, 20:00

Вчера след работа закачихме клапаните и пружините,но нямаше време за повече ,че от 20 ч. е ежеседмичната сбирката на Пловдивския тим и трябваше да се ходи.Днес си взех прецакания бивш смук. вал-вече изпускателен.Сега вече е с втулка,че първия път бяха изтървали диаметъра,където ляга задното зъбно колело.Утре ако не изникне нещо със смукателния вал от м54в30 трябва да го зацепим ,затворим и дим да ме няма. :mrgreen:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3366
Регистриран на: 5.06.2004
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: Караше E34 528i turbo

Re: подложка на блок?

Мнение от slavianko » 14 Юли 2012, 9:41

bavar4o.70 написа:Вчера след работа закачихме клапаните и пружините,но нямаше време за повече ,че от 20 ч. е ежеседмичната сбирката на Пловдивския тим и трябваше да се ходи.Днес си взех прецакания бивш смук. вал-вече изпускателен.Сега вече е с втулка,че първия път бяха изтървали диаметъра,където ляга задното зъбно колело.Утре ако не изникне нещо със смукателния вал от м54в30 трябва да го зацепим ,затворим и дим да ме няма. :mrgreen:
Да се похвалиш като запалиш и като покараш малко ;)
oxam написа:В един момент проблемът не е в мощността а в гарнитурата между седалката и волана.

Следваща

Назад към Силов тунинг

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook