съвет за скромен тунинг

Тунинг на двигатели, окачване, спирачки и всички други тежки железа по нашите баварци.

Модератор: bum_bum

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 11941
Регистриран на: 22.07.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: турбо бмв

Re: съвет за скромен тунинг

Мнение от bum_bum » 01 Юни 2012, 18:20

Аз си подпирам вратата на гаража тук с един :mhihi: Лошото е, че го плащах на 800лв.
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2085
Регистриран на: 8.05.2009
Кара: 530д

Re: съвет за скромен тунинг

Мнение от nikolae » 01 Юни 2012, 19:17

bum_bum написа:......Иначе като гледам как се развива темата май нищо няма да излезе.


В смисъл, че различни общи приказки и нищо конкретно ?
Не са ми ясни нещата затова разпитвам така...
предполагам и на други е интересно

Ако някой може или има познания/предположения каква е разликата м/у спорните изп. колектори и колектора на б30?
Какво мога да очаква като промяна ако ги сменя?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 11941
Регистриран на: 22.07.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: турбо бмв

Re: съвет за скромен тунинг

Мнение от bum_bum » 02 Юни 2012, 0:43

В смисъл, че има такива теми, а резултата накрая е никакъв.

За колекторите как да ти кажа какво да очакваш. Няма как да ти обясня колко повече ще върви, най-малкото защото не знам, но резултата от колектори е повече от задоволителен сравнен с повечето атмосферни модове. А аз ги имам кажи-речи всичките :mhihi:
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2085
Регистриран на: 8.05.2009
Кара: 530д

Re: съвет за скромен тунинг

Мнение от nikolae » 02 Юни 2012, 19:57

друг въпрос...
ще има ли някакъв ефект ако кача от м52туб25 или м54б25 ?

другото, за което си мисля е мегаскуирт ~ 200лв е самото устройство
предполагам още толкова за настройването му, но не знам дали ще имам проблем с автопилота, емл-то, дросел, и други.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1234
Регистриран на: 17.07.2005
Местоположение: София, Божурище
Пол: Мъж
Кара: пораснала 20ка :)
Мечтае да кара: настрани

Re: съвет за скромен тунинг

Мнение от maxpower » 02 Юни 2012, 22:40

Колега какво искаш да постигнеш от автомобила и за какво ще го ползваш? Както казаха колегите по горе атмосферния тунинг е доста неблагодарно нещо и в повечето случаи нещо е за сметка на друго, като има и малка шепа неща от които само се печели разбира се. Колегите по горе са изброили някои от тях. Производителите са изкопчили 80-90% от двигателя, за да върви оптимално и да покрие дадени критерии. Е тия другите 10-20% просто са или много скъпи за постигане или ще навредиш я на разхода, я на екологията или ще съсипеш вървенето в едни обороти за сметка на други. Само за пример ще ти кажа, че за още около 30 коня на моята са ми излезли може би колкото един мотор 28ца :mrgreen: bum_bum не го гледай, него не можем да го стигнем и срещу него да тичаме :bchug:
Иначе за мегата на мен ми обявиха неофициално към 800-1000лв за монтаж и настройка, като при мен двигателя е доста по простичък от твоя
Ако искаш да тръгне тая кола както трябва инвестираш в по голям мотор. Като ти отслабне почваш да го правиш него. По всяка вероятност колата си остава вечено твоя. Другия вариант е слагаш филтър, генерация отиваш да ти я мапнат и не бараш повече, защото филма е голям :winky:
A sleeper (car) - is a car that has high performance and an unassuming exterior.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2085
Регистриран на: 8.05.2009
Кара: 530д

Re: съвет за скромен тунинг

Мнение от nikolae » 03 Юни 2012, 15:27

Аз тези неща ги имам - филтър, ремап, генерация. Като цяло нещата вървят към м54б30 за друго сложно, скъпо, не много ефективно.
Най-много да си направя някакъв основен ремонт на мотор и пръстени на ваносите и да мирясам една година :-)
Ще има ли разлика ако кача файл за екуто от м54б25 или 2.3 мотора м52 ?


Благодаря все пак на всички !
Мисля, че стана че от м54б22 няма кой знае какво да се извади :-))

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 11941
Регистриран на: 22.07.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: турбо бмв

Re: съвет за скромен тунинг

Мнение от bum_bum » 03 Юни 2012, 17:20

Има, но както казват в един хубав Бг филм "за да получиш, първо трябва да дадеш".
Изображение

старши СПАМ ентусиаст
Аватар
Мнения: 2258
Регистриран на: 8.02.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: е30 чат-пат
Мечтае да кара: m20b28
Детайли за колата: ...
е46 m52b20
е46 m54b30
е83 m54b30
e30 m20b25
е30 m10b18

Re: съвет за скромен тунинг

Мнение от K_Ilkov » 04 Юни 2012, 13:34

Аз лично ъпгрейда от м54в22 бих го направил така:

- Продаваш си колата и купуваш 330и
ако не те кефи
- слагаш едно в30 ама остават още много неща за смяна - диф, полуоски, окачване, спирачки ...

- изх. колектор от 330 ако си сложил стоковия все едно нищо не си направил, той си е достатъчно рестриктивен

- компресирана в22-ка може да е доста приятна за каране и не само ама за да стане така, че да не се налага да седи нон стоп в бокса трябват пари като да продадеш товйта и да си вземеш 330. Нали не си мислиш, че ще я надуеш без да ревизираш мотора тн.
Ако те вълнува този вариант все пак ТОМ от форума е човека, който аз лично бих разпитал кое и как би изглеждало.

- ако не ти се дават пари по-добре не се занимавай с нищо, особенно с тунинг - без пари не става освен ако не си го правиш сам, разбираш и не разчиташ на тая кола да те вози. хАмериканците казват - Cheap, fast and reliable - choose only two.

- ако ти се дават пари по-добре 330 (дали ще е сток или не) и тогава мислиш за инхалатори и тн. ама не и със суми подобни на коментираните до момента. Ако ставаше толкова лесно и евтино отдавна да съм го направил ...

толкова от мен от четене в интернет ...
Изображение

Цените са такива, че ако имаш хубава не си струва да я продаваш, а ако търсиш хубава не си струва да я купуваш.

...

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2085
Регистриран на: 8.05.2009
Кара: 530д

Re: съвет за скромен тунинг

Мнение от nikolae » 04 Юни 2012, 14:38

Продаване - купуване отказваме се по ред причини...

б30 съм 90% сигурен, че става със окачване, спирачки /минава минимум на 17ки/ и диф, които имам, знам че започвам отзад напред ама..

за изх. колектор - да с този от стокова б30 съм?
Четох тук-там за спортни /не можах да намеря много реални резултати/ нещо не остават очаровани хората

Дайте ми друг съвет...
има ли голяма разлика м/у това да се ремап на кола на дино или не ?
и пак ако може...
Ще се случи ли нещо просто ако сложа файл за еку от б25/б30 ?

Дон Кроки
Аватар
Мнения: 2702
Регистриран на: 14.01.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: и се усмихва :)
Мечтае да кара: на US табели
Детайли за колата: С всички възможни екстри.

Re: съвет за скромен тунинг

Мнение от Kroki » 04 Юни 2012, 17:50

Колега, аз дето избягвам да пиша тука, а само чета че дори и да изкараш някои кон от смяна на тия компове ти няма да го усетиш....
Нито с ремап, най-малкото защото си бензин.. АЙде да кажем, че с тоя чип направен за твоята кола ще изкараш некви максимално 10 коня.. е струва ли си да дадеш приблизително 1000лв за 10 коня ? По-добре събери пари и направи нещо качествено или си смени двигателя и мирни..
Изображение

Пантерчо
Аватар
Мнения: 4681
Регистриран на: 16.03.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: WBS нов внос
Мечтае да кара: Е30 от скъпите

Re: съвет за скромен тунинг

Мнение от Bavarcho » 04 Юни 2012, 20:34

а аз някакъв строук мислил ли си?
м52б22 е с широчина на буталото 80мм, м54б25 и м54б30 са на 84мм.
на м54б22 вала е 72мм, на м54б25 е 75мм, а на м54б30 е 89,6мм
не съм много сигурен за разликата в дължината на биелите и буталата, трява да питам някой колега с такъв двигател на части ако може да ги измери.
Дали няма да се получи да разстържеш блока на 74мм и да смениш карантията от б25 или направо б30 :roll:
Трябва малко да се помисли и посмята, и предполагам ще излезне нещо. (поразпитай за дължината на биелите на тея три мотора)


п.с. Кроки не си прав за ремапа ;) Те конете незнам дали ще ги осети, но с ремап правен за неговата кола (тя си има стандартните жокери генерация, филтър т.н.) ще усети голямо подобрение в поведението на колата.
Изображение

нафтения
Аватар
Мнения: 6924
Регистриран на: 4.03.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: колело
Мечтае да кара: F10 M550d или 1M Coupe или E46 M3

Re: съвет за скромен тунинг

Мнение от Zagy » 04 Юни 2012, 20:41

M54 е много крив за стъргане - няма да стане. Но с вал от М54Б25 може и да се получи нещо близо до Б25ца.
Si non confectus, non reficiat.
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2085
Регистриран на: 8.05.2009
Кара: 530д

Re: съвет за скромен тунинг

Мнение от nikolae » 04 Юни 2012, 22:57

Вал от б25 не знам, ако ще се сменя по-добре от б30 ама му искат близо 1000лв, пък и рядко се продава такъв мотор на части.
б25 е малко по-добра от б22 съдейки по тази схема, така че няма смисъл.

Пак ще помоля за мнение за файловете за еку-то и за спортния изп. колектор.
Освен да направя ремонт на мотора, известния ремонт на ваносите, най-много изх. спортен колектор и навярно след всичко това, пак
ще трябва ремап да се прави или ?

много неща не са ми ясни, срам ме е вече да питам като...

нафтения
Аватар
Мнения: 6924
Регистриран на: 4.03.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: колело
Мечтае да кара: F10 M550d или 1M Coupe или E46 M3

Re: съвет за скромен тунинг

Мнение от Zagy » 05 Юни 2012, 9:20

Ремапа трябва да е чак накрая - за да може да се възползва от всичката подобрена железария.
Si non confectus, non reficiat.
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 504
Регистриран на: 18.08.2008
Местоположение: Хасково
Пол: Мъж
Кара: Е36 M52B20 Touring E34 M50B25

Re: съвет за скромен тунинг

Мнение от shopaza » 05 Юни 2012, 12:57

Значи обмисли смукателен вал от Б30 със смукателен колектор.Порт на главицата малко може ревизия на картунката и сабираш после изпускатели но тези дето си показал искат преправяне да станат щото не им идват сондите кадето трябва.Генерация до отзаде един интейк хубав и по скромно от това няма на каде :yes: :bchug:
Изображение

ПредишнаСледваща

Назад към Силов тунинг

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook