Въпрос за турбо пътищата и кулерите...

Тунинг на двигатели, окачване, спирачки и всички други тежки железа по нашите баварци.

Модератор: bum_bum

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1480
Регистриран на: 29.09.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: е34 m50b25 turbo;е46 330xi
Мечтае да кара: Skyline R34 GT-R

Въпрос за турбо пътищата и кулерите...

Мнение от BULL3T » 24 Фев 2012, 22:32

Здравейте колеги!

Предстой ми развитие по моя турбо проект. Понеже преди направих нещата без много много да му мисля и много от нещата ми бяха дадени на готово,резултата не беше оптимален ,поне лично за мен. За това реших този път да не бързам и всичко да стане бавно,леко и много изпипано. Поради тази причина съм решил да променя няколко неща по турбо пътищата. Става въпрос за дължината на самите пътища и позицията на кулера. Сега кулера ми е долу ниско и пътищата от турбото до самия кулер ми изглеждат леко дългички... Мисля си че ако кача кулера горе ,пред водния радиатор, мога да ги скъся значително. Не толкова от турбото до кулера, колкото от кулера до всмукателния колектор.

Идеята на цялата тази история ми дойде от едни англичани,при който четох,че ако се скъсят пътищата ,може да се свали надува с едни 500 оборота. Демек ако е почвала от 3000 да почне от 2500 да подухва. Това е единия мит ,който искам да разбера дали е верен.

Другото което четох при тези пичове е за блоу офф-а. Ако го преместя непосредствено след турбото,ще може като върна газта, да изпуска топъл въздух и да пълни кулера с леко по-студен въздух,което съответно да свали температурата на въздуха, който излиза от кулера.

Кажете какво мислите,ако може да отговраят хора,който имат опит с турбо мотори,а не само са чували това онова... Аз за това питам,по-знаещите...
Изображение
"На мене Ауди не ми харесва, предпочитам СОНИ"

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3273
Регистриран на: 5.06.2004
Местоположение: Не и в София
Пол: Мъж
Кара: E34 528i turbo

Re: Въпрос за турбо пътищата и кулерите...

Мнение от slavianko » 06 Мар 2012, 21:57

Бофа не е лошо да е преди кулера и ако имаш място там да го сложиш ще е в + макар и не кой знае колко. Но за кулера искам да те питам като го преместиш колко см по къси пътища ще спечелиш 10/20/30см ??? Сега с риск да се обидиш ще ти кажа нещо което съм ти казвал и преди. С тоя големият турбонетикс няма да я накараш тая кола да върви на пистата както искаш ти ако щеш и с един метър да скъсиш турбо пътищата. Скоро си монтирах на джипа кулер като той фабрично изобщо нямаше. Имам на таблото му една зелена лампа за "безхаберници" която светвайки показва кога идва надува. Сега зимата в студеното време без кулер и със 20см турбо пътища и със кулер и със 1.5м турбо пътища ако ти кажа че няма никаква разлика в индикацията ще ми повярваш ли ? На БМВ-то ми първоначално бях със турбо пътища на 76мм и после ги промених на 63мм. Почти никаква разлика в лага пък да не говоря да се е преместил надува напред в оборотите. А имай в предвид че да преминеш от 76 на 63 това се равнява сигурно на 1/4 по къси пътища. Не искам да ме разбираш погрешно като ти казвам че няма разлика. Има със сигурност и ако идеш на Дино гаранция ще ти покаже някакви по ралични стойности но не си мисли че ти карайки ще ги усетиш осезаемо. А да преместиш надува с 500 оборота само с примерно някакви си 20-30-40см по къси пътища за мен са митове и легенди. Пък да не говорим че кулера зад водният радиятор си има неговите минуси които със сигурност ще компенсират положителното от няколкото см по пъси пътища.
oxam написа:В един момент проблемът не е в мощността а в гарнитурата между седалката и волана.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1461
Регистриран на: 19.03.2007
Местоположение: Варна
Кара: bmw 328-turbo
Мечтае да кара: ГОЛФ 3

Re: Въпрос за турбо пътищата и кулерите...

Мнение от kirililiev » 18 Мар 2012, 14:44

няма никакъв смисъл да се мъчиш да сваляш лага освен ако колата не се ползва за ежедневка.ако в момента тръгва от 3000-3500 е просто перфектно защото с правилната трансмисия на пистата никога не падаш под тия обороти.излишно е да тръгва от съвсем ниски обороти поради няколко неща,първо мотора няма нужните обороти за да поеме ефективно въздуха който е нагнетен в колектора,второ на 2000-2500 оборота налягането на маслото няма да е достатъчно и ще стане така както в моя случай,ще мачкаш лагерите най вероятно,и трето ако сложиш необходимата турбина да тръгва от тези обороти,то най вероятно ще е неефективна в оборотите които ти трябват.по добре е да тръгва от 4 и да е ефективна до 7-7500,отколкото да тръгва от 2 и да спиран на 5500,при полужение че мотора е най силен при 5800-6000.в моята схема ползвам дълъг диф поради тази причина и е крайно неефективно,нямаш достатъчен респон въпреки че няма лаг,просто самия мотор не е развъртян още.относно кулера,добре е да е максимално голям,защото в условията в които предимно караме,няма достатъчно силен насрещен поток,караме бавно с големи обороти,което неизбежно води до доста греене,а само голямата площ може да компенсира това,въпреки че неизбежно ще вдигне малко лага,но с нужните техники на каране това се преодолява.малката турбина има и още един недостатък,доста грее при натоварване,просто затапва мотора.може и да греша за някой неща,опитвам се просто да си вадя изводи от собствения си опит :dunno:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3273
Регистриран на: 5.06.2004
Местоположение: Не и в София
Пол: Мъж
Кара: E34 528i turbo

Re: Въпрос за турбо пътищата и кулерите...

Мнение от slavianko » 19 Мар 2012, 17:00

Турбината не трябва да е нито малка нито голяма а точният размер. Все пак всичко зависи от типа каране. На Ремус бившата Е30-ка е със доста по малка турбина от моята и на 2.5 мотор и върви като обезумяла хем от ниски хем до 6000. Но и той си е майстор квото и да говоря :lol:
oxam написа:В един момент проблемът не е в мощността а в гарнитурата между седалката и волана.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1461
Регистриран на: 19.03.2007
Местоположение: Варна
Кара: bmw 328-turbo
Мечтае да кара: ГОЛФ 3

Re: Въпрос за турбо пътищата и кулерите...

Мнение от kirililiev » 19 Мар 2012, 18:53

slavianko написа:Турбината не трябва да е нито малка нито голяма а точният размер. Все пак всичко зависи от типа каране. На Ремус бившата Е30-ка е със доста по малка турбина от моята и на 2.5 мотор и върви като обезумяла хем от ниски хем до 6000. Но и той си е майстор квото и да говоря :lol:

то това е ясно,обаче не е ясно как с малка турбина ще искараш много коне.той сега така или иначе е 330 коня,спокойно може да я направи 400 и нагоре,е как ако е с малка турбина ще му стига дебит за високите обороти в които мотора ще най ефективен,тя буквално ще излиза от картата много рано,най вероятно само ще свети докато не роди :mhihi:
моята съм я пробвал на 1,5 бара,единствената разлика е че има по добро тръгване в средните,обаче като мине 5000 и пада под бар и кел файда че тръгва от 1500 и прави пълното си налягане на 2000 оборота след като аз в тези обороти никога не съм карал,то си е и вредно за мотора и трансмисията.до колкото разбрах колата тръгва на 3000 оборота,най вероятно пълния си буст прави на 3500-3800,е тва ако е лаг здраве му кажи,краси кара нисана 2литра и тръгва да духа на 4000,не съм видял да има някакви проблеми,че какво остава за мотор 2,5 че и шестак,просто техника се иска и тренировки,нищо друго :yes: лага винаги се лекува със шут,а затапен мотор с по голямо турбо :mhihi:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3273
Регистриран на: 5.06.2004
Местоположение: Не и в София
Пол: Мъж
Кара: E34 528i turbo

Re: Въпрос за турбо пътищата и кулерите...

Мнение от slavianko » 19 Мар 2012, 19:23

kirililiev написа:
slavianko написа:Турбината не трябва да е нито малка нито голяма а точният размер. Все пак всичко зависи от типа каране. На Ремус бившата Е30-ка е със доста по малка турбина от моята и на 2.5 мотор и върви като обезумяла хем от ниски хем до 6000. Но и той си е майстор квото и да говоря :lol:

то това е ясно,обаче не е ясно как с малка турбина ще искараш много коне.той сега така или иначе е 330 коня,спокойно може да я направи 400 и нагоре,е как ако е с малка турбина ще му стига дебит за високите обороти в които мотора ще най ефективен,тя буквално ще излиза от картата много рано,най вероятно само ще свети докато не роди :mhihi:
моята съм я пробвал на 1,5 бара,единствената разлика е че има по добро тръгване в средните,обаче като мине 5000 и пада под бар и кел файда че тръгва от 1500 и прави пълното си налягане на 2000 оборота след като аз в тези обороти никога не съм карал,то си е и вредно за мотора и трансмисията.до колкото разбрах колата тръгва на 3000 оборота,най вероятно пълния си буст прави на 3500-3800,е тва ако е лаг здраве му кажи,краси кара нисана 2литра и тръгва да духа на 4000,не съм видял да има някакви проблеми,че какво остава за мотор 2,5 че и шестак,просто техника се иска и тренировки,нищо друго :yes: лага винаги се лекува със шут,а затапен мотор с по голямо турбо :mhihi:
Кире тебе докато те стигнем на каране така че да не ни бърка и с големи турбини и по лагави коли имаме много хляб а ядем. И мноооого да караме ама с по малки турбини докато дойдем до твоя хал че да кажем че и с ритане ще я оправим. ;)
oxam написа:В един момент проблемът не е в мощността а в гарнитурата между седалката и волана.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1461
Регистриран на: 19.03.2007
Местоположение: Варна
Кара: bmw 328-turbo
Мечтае да кара: ГОЛФ 3

Re: Въпрос за турбо пътищата и кулерите...

Мнение от kirililiev » 19 Мар 2012, 19:58

slavianko написа:
kirililiev написа:
slavianko написа:Турбината не трябва да е нито малка нито голяма а точният размер. Все пак всичко зависи от типа каране. На Ремус бившата Е30-ка е със доста по малка турбина от моята и на 2.5 мотор и върви като обезумяла хем от ниски хем до 6000. Но и той си е майстор квото и да говоря :lol:

то това е ясно,обаче не е ясно как с малка турбина ще искараш много коне.той сега така или иначе е 330 коня,спокойно може да я направи 400 и нагоре,е как ако е с малка турбина ще му стига дебит за високите обороти в които мотора ще най ефективен,тя буквално ще излиза от картата много рано,най вероятно само ще свети докато не роди :mhihi:
моята съм я пробвал на 1,5 бара,единствената разлика е че има по добро тръгване в средните,обаче като мине 5000 и пада под бар и кел файда че тръгва от 1500 и прави пълното си налягане на 2000 оборота след като аз в тези обороти никога не съм карал,то си е и вредно за мотора и трансмисията.до колкото разбрах колата тръгва на 3000 оборота,най вероятно пълния си буст прави на 3500-3800,е тва ако е лаг здраве му кажи,краси кара нисана 2литра и тръгва да духа на 4000,не съм видял да има някакви проблеми,че какво остава за мотор 2,5 че и шестак,просто техника се иска и тренировки,нищо друго :yes: лага винаги се лекува със шут,а затапен мотор с по голямо турбо :mhihi:
Кире тебе докато те стигнем на каране така че да не ни бърка и с големи турбини и по лагави коли имаме много хляб а ядем. И мноооого да караме ама с по малки турбини докато дойдем до твоя хал че да кажем че и с ритане ще я оправим. ;)

чесно да ти кажа най вероятно сме на 10,15 туби бензин разлика в уменията :mhihi: ама там на полигона в русе ако преспиш дестина дена може и да ме биеш даже на каране :yes:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3273
Регистриран на: 5.06.2004
Местоположение: Не и в София
Пол: Мъж
Кара: E34 528i turbo

Re: Въпрос за турбо пътищата и кулерите...

Мнение от slavianko » 19 Мар 2012, 20:37

kirililiev написа:чесно да ти кажа най вероятно сме на 10,15 туби бензин разлика в уменията :mhihi: ама там на полигона в русе ако преспиш дестина дена може и да ме биеш даже на каране :yes:
10-15 туби да ама зависи колко литрови :mhihi: :mhihi:
А иначе аз се да човъркам по колата давам пари а за каране не остават и то май от там идва моя проблем.
Ей на пак съм извадил мотора да му правя разни измами :mhihi:

Изображение
oxam написа:В един момент проблемът не е в мощността а в гарнитурата между седалката и волана.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 724
Регистриран на: 27.12.2004
Местоположение: Плевен
Кара: м42б20 турбо
Детайли за колата: hx35/40 twin scroll

Re: Въпрос за турбо пътищата и кулерите...

Мнение от S-stail » 02 Май 2012, 22:39

Според мен тоя турбонетикс си му е идеален на м50то.


Ако искаш повече налягане в ниските просто смени чугуна бре човек!слагаш един размер надоло
и готово,какво има толкоз да му мислих.Пробваш и тва е.

М/у другото за такъв турбонетикс /ако си с гтк550 разбира се/ разтъргах чугун 48ца - 63 а/р от преди.
Налягането идва с около 500об надоло 1.5 бара от 4400 на 3800-900 на 4та предавка колата е авди 1.8турбо.

Друго нещо което забелязвам с малките т3 турбини и ихита с които бях преди
буста идваше по-рано от сега,НО не и вървежа на колата.Преди преди 4 .5 колата имаше
налягане но не вървеше,сега до 3.5 е като атмосверка и после за миг ,,избухва,,.

Сега на м42ката съм с по големи турбина,компресор и чугун от неговата
и на 3500 имам повече налягане от него като гледам по графиките от диното му.
Мое мнение,че нещо не е както трябва на тая кола,но това не е турбото.
Изображение

Uploaded with ImageShack.us
Loosing Traction is part of the fun!!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3273
Регистриран на: 5.06.2004
Местоположение: Не и в София
Пол: Мъж
Кара: E34 528i turbo

Re: Въпрос за турбо пътищата и кулерите...

Мнение от slavianko » 03 Май 2012, 1:22

Като се смени топлата част вече е друго да. Но пак всичко в кайна сметка е въпрос на вкус
oxam написа:В един момент проблемът не е в мощността а в гарнитурата между седалката и волана.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1480
Регистриран на: 29.09.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: е34 m50b25 turbo;е46 330xi
Мечтае да кара: Skyline R34 GT-R

Re: Въпрос за турбо пътищата и кулерите...

Мнение от BULL3T » 08 Май 2012, 23:48

S-stail написа:Според мен тоя турбонетикс си му е идеален на м50то.


Ако искаш повече налягане в ниските просто смени чугуна бре човек!слагаш един размер надоло
и готово,какво има толкоз да му мислих.Пробваш и тва е.

М/у другото за такъв турбонетикс /ако си с гтк550 разбира се/ разтъргах чугун 48ца - 63 а/р от преди.
Налягането идва с около 500об надоло 1.5 бара от 4400 на 3800-900 на 4та предавка колата е авди 1.8турбо.

Друго нещо което забелязвам с малките т3 турбини и ихита с които бях преди
буста идваше по-рано от сега,НО не и вървежа на колата.Преди преди 4 .5 колата имаше
налягане но не вървеше,сега до 3.5 е като атмосверка и после за миг ,,избухва,,.

Сега на м42ката съм с по големи турбина,компресор и чугун от неговата
и на 3500 имам повече налягане от него като гледам по графиките от диното му.
Мое мнение,че нещо не е както трябва на тая кола,но това не е турбото.


Не беше да,ама вече ще е друга бира... Увеличавам обема сега и ще видим какво ще стане, пускат ми некфи мухи за водо метанолова инжекция, ама ще видим за сега съм на етап електроника, мисля да взема Link след това ще видим какво ще става...

п.п. турбонетикса няма да се пипа ,гтк 550 е... :)
Изображение
"На мене Ауди не ми харесва, предпочитам СОНИ"

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 724
Регистриран на: 27.12.2004
Местоположение: Плевен
Кара: м42б20 турбо
Детайли за колата: hx35/40 twin scroll

Re: Въпрос за турбо пътищата и кулерите...

Мнение от S-stail » 09 Май 2012, 13:38

Значи просто е имало нещо объркано.......няма друг вариант.
Виж на арчи колата колко сила има в ниските и е пак със подобно турбо holset hx35 който е за около 550коня колкото
твоя турбонетикс.Ако и на улицата ти идва така буста както от динографиката според мен
си имал някакъв проблем.
Изображение

Uploaded with ImageShack.us
Loosing Traction is part of the fun!!

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1480
Регистриран на: 29.09.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: е34 m50b25 turbo;е46 330xi
Мечтае да кара: Skyline R34 GT-R

Re: Въпрос за турбо пътищата и кулерите...

Мнение от BULL3T » 10 Май 2012, 10:03

S-stail написа:Значи просто е имало нещо объркано.......няма друг вариант.
Виж на арчи колата колко сила има в ниските и е пак със подобно турбо holset hx35 който е за около 550коня колкото
твоя турбонетикс.Ако и на улицата ти идва така буста както от динографиката според мен
си имал някакъв проблем.


Не беше това което трябваше да бъде... Дино графиката си го показваше... Доста лагава си беше колата... :lol:

Сега като я направя и отида на дино ще видим вече нещата колко различни ще бъдат... :)
Изображение
"На мене Ауди не ми харесва, предпочитам СОНИ"

Назад към Силов тунинг

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook