М43Б16/18 турбо

Тунинг на двигатели, окачване, спирачки и всички други тежки железа по нашите баварци.

Модератор: bum_bum

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 660
Регистриран на: 4.01.2011
Местоположение: В.Търново
Пол: Мъж
Кара: E91 LCI/е36 дрифтачка

Re: М43Б16 турбо

Мнение от dicho0o » 26 Дек 2011, 15:37

А някой може ли да ми обясни каква електроника трябва да използвам,какви дюзи,как да управлявам аванса и т.н.
И да ме ориентирате горе-долу в цената?От къде мога да я купя,настройки и всичко друго нужно за да :driving:
Изображение
..На завоя заляга ,конете яко напряга ,задницата бяга ,към мантинелата посяга ,педала до метала ,прекъсвача да откача ,да гърми гърнето ,да разцепва небето..

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1594
Регистриран на: 4.08.2011
Местоположение: Карантина баце ....
Пол: Мъж
Кара: през просото
Мечтае да кара: леговището на смог
Детайли за колата: баничарка

Re: М43Б16 турбо

Мнение от Jordana » 26 Дек 2011, 15:43

Колега ти първо си изясни какви коне ще се търсят от тоз мотор с каква турбина ще бъде на какво налягане и какво усилване на двигателя ще се прави па тогаз питай за жици .Електрониката е след железата.
Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3366
Регистриран на: 5.06.2004
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: Караше E34 528i turbo

Re: М43Б16 турбо

Мнение от slavianko » 26 Дек 2011, 16:13

Jordana написа:Славяне при тебе е друга работата.Тоз 1.6 мотор е 100 к.с и с едни дюзи от 2.5 с прогресивен регулатор ще стане работата.Пича има желание нека си го сглоби без електроника има бюджетни варианти за нисък буст.Като покара и се научи кво що сам да си реши кво да прави по нататък.Успех на колегата в проекта :yes: :yes: :yes: :yes: :yes:
И какво според теб ще се получи с по големи инжектори ? На високи обороти и при буст с големите инжектори ще влиза някакво количество повече бензин. Колко един Бог знае. Имаш ли идея обаче какво ще се случва на празен ход и когато мотора е в атмосверни режими? Всичко ще се улива с бензин, и след всяко гасене няма палене. Да не ти казвам че в студено време ще е кошмар. А на финала също е неизбежно да не смеси бензина с маслото и ... Аз като монтирах едни кирливи дросели и се наложи да вдигна налягането от 3.5 бара със съвсем малко и след два дена ми писна да разглобявам свещи и да чистя и то без да слагам по големи инжектори. После смених и масло за да ми дойде акъла и накрая се принудих да сложа някаква електроника. Нагледал съм се на турбо проекти с прогресивни регулатори и накрая всички стигат до неизбежното решение. А не каза също с аванса какво ще правим? Щото той ще шурне и на 0.4 ? Давайте му акъли на човека да му гледаме сеира и после да си чупи главата. Ама нека му кажем и да ходи да одари една циганка за късмет ама по възможност мноооого черна защото много късмет ще му е нужен за да не роди мотора поне седмица две.
oxam написа:В един момент проблемът не е в мощността а в гарнитурата между седалката и волана.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1594
Регистриран на: 4.08.2011
Местоположение: Карантина баце ....
Пол: Мъж
Кара: през просото
Мечтае да кара: леговището на смог
Детайли за колата: баничарка

Re: М43Б16 турбо

Мнение от Jordana » 26 Дек 2011, 17:25

Еми тогава да слага газ като не му се дават пари .А за аванса си има цяр.Само че той не знае човека какво точно иска да направи .Ако е само да си сложи едно турбо да си има под капака няма грижи. :smoke: :smoke: :smoke: :smoke: :smoke:
Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 660
Регистриран на: 4.01.2011
Местоположение: В.Търново
Пол: Мъж
Кара: E91 LCI/е36 дрифтачка

Re: М43Б16 турбо

Мнение от dicho0o » 26 Дек 2011, 19:32

Колеги предималко ходихме и пробвахме колата,но не съм и закачил манометър и незнам какво налягане прави,защото разтоварващия клапан на самото турбо съм го махнал и надува колкото може.Утре ще слагам манометър и ще гледам какво е налягането.От около 3000об. до около 4500об има огромна разлика,но горивото нестига за повече,прави ги но го няма това дърпане.Снимки не съм правил защото не е готово напълно.
Относно газта,тя колата преди вървеше и на газ,сега не съм я пробвал но ще опитам,попринцип имам една идейка,ако върши работа ще я споделя :)
Понеже има от къде да взема някакви дюзи за бмв,има ли къде по номера на тях да видя колко кубика са.Едните са от м20б??,но най-вероятно б20,те колко кубикови са?Ако взема от м50б25/м52б28 те колко кубика са и колко ома,как да разбера че да не ме прекарат с някой малки дюзи?Като цяло колата си държи много добре оборотите и двигателя си работи меко,няма детонации
Изображение
..На завоя заляга ,конете яко напряга ,задницата бяга ,към мантинелата посяга ,педала до метала ,прекъсвача да откача ,да гърми гърнето ,да разцепва небето..

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3366
Регистриран на: 5.06.2004
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: Караше E34 528i turbo

Re: М43Б16 турбо

Мнение от slavianko » 26 Дек 2011, 19:53

dicho0o написа:Колеги предималко ходихме и пробвахме колата,но не съм и закачил манометър и незнам какво налягане прави,защото разтоварващия клапан на самото турбо съм го махнал и надува колкото може.Утре ще слагам манометър и ще гледам какво е налягането.От около 3000об. до около 4500об има огромна разлика,но горивото нестига за повече,прави ги но го няма това дърпане.Снимки не съм правил защото не е готово напълно.
Относно газта,тя колата преди вървеше и на газ,сега не съм я пробвал но ще опитам,попринцип имам една идейка,ако върши работа ще я споделя :)
Понеже има от къде да взема някакви дюзи за бмв,има ли къде по номера на тях да видя колко кубика са.Едните са от м20б??,но най-вероятно б20,те колко кубикови са?Ако взема от м50б25/м52б28 те колко кубика са и колко ома,как да разбера че да не ме прекарат с някой малки дюзи?Като цяло колата си държи много добре оборотите и двигателя си работи меко,няма детонации
Е ти явно си решил да я чупиш така че няма да ти давам повече съвети отностно електрониката и ти сам ще се убедиш. Отностно инжеторите квито и да вземеш иди ги замери предварително стават ли не стават ли плюят ли и изобщо кво правят. И там ще ти кажат колко са големи. Мисля за една проверка няма да ти вземат повече от 10-сетина лева. Аз лично моите всяка година преди сезона ги свалям и проверявам че от един инжектор сговняш мотор за една камара пари. Но в твоя случай ти така или иначе ще го счупиш по тоя начин така че ...
oxam написа:В един момент проблемът не е в мощността а в гарнитурата между седалката и волана.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 660
Регистриран на: 4.01.2011
Местоположение: В.Търново
Пол: Мъж
Кара: E91 LCI/е36 дрифтачка

Re: М43Б16 турбо

Мнение от dicho0o » 26 Дек 2011, 20:05

Колега не съм решил да го чупя,но никой нищо не ми обясни за тея електроники как стоят нещата.И толкова ли няма някой сайт или просто някъде където да проверявам коя дюза колко кубика е?Просто ми кажете примерно от б25/б28 колко кубика са или ми разяснете за тези електроники.Утре конкретно ще кажа и колко надува турбото.
Изображение
..На завоя заляга ,конете яко напряга ,задницата бяга ,към мантинелата посяга ,педала до метала ,прекъсвача да откача ,да гърми гърнето ,да разцепва небето..

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1594
Регистриран на: 4.08.2011
Местоположение: Карантина баце ....
Пол: Мъж
Кара: през просото
Мечтае да кара: леговището на смог
Детайли за колата: баничарка

Re: М43Б16 турбо

Мнение от Jordana » 26 Дек 2011, 21:34

Колега има всичко ама никой няма да седне наготово да ти снася информация без да си дадеш зор да търсиш.Четеш парт номера от дюзите и търсиш в нета.Така не мож я счупи качествено колата щото няма гориво да ти дойде буста.Само със смяна на дюзите няма да стане.Явно е че искаш просто да го потрошиш мотора.Тъкмо бях помислил че проекта ти е бюджетен но поне със сериозна теоретична подготовка ама явно съм в грешка.
Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3366
Регистриран на: 5.06.2004
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: Караше E34 528i turbo

Re: М43Б16 турбо

Мнение от slavianko » 26 Дек 2011, 22:18

dicho0o написа:Колега не съм решил да го чупя,но никой нищо не ми обясни за тея електроники как стоят нещата.И толкова ли няма някой сайт или просто някъде където да проверявам коя дюза колко кубика е?Просто ми кажете примерно от б25/б28 колко кубика са или ми разяснете за тези електроники.Утре конкретно ще кажа и колко надува турбото.
Мисля че са 190сс-ови но да не те излъжа. Въпреки че както ти казах непроверени втора употреба да ги сложиш на мотора директно е все едно да играеш руска рулетка.
oxam написа:В един момент проблемът не е в мощността а в гарнитурата между седалката и волана.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 258
Регистриран на: 2.10.2008
Местоположение: Хасково
Пол: Мъж
Кара: Е60

Re: М43Б16 турбо

Мнение от nayden » 26 Дек 2011, 23:04

С това турбо около 160-180 коня . За тая мощност ти трябват дюзи около 300 цц , може и по големи . От опел С20ХЕ са 280цц на 3 бара , ако ги пуснеш на 3.5 ще се доближиш . Също може и от фиат 2.0 16в -330 цц , форд косуорд и др. Електроника може да ползваш пиджибек или стандалон (megasquirt е най евтиния вариянт) . Без адекватно управление на мотора ще се счупи бързо . В твоя случай може да изкараш късмет , щото ще е толкова бедна че няма да може да запали сместа в бууст :mhihi: Дюзите от 6 цилиндровите бмв-та м20 , м50 са прекалено малки .

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 660
Регистриран на: 4.01.2011
Местоположение: В.Търново
Пол: Мъж
Кара: E91 LCI/е36 дрифтачка

Re: М43Б16 турбо

Мнение от dicho0o » 27 Дек 2011, 0:46

nayden написа:С това турбо около 160-180 коня . За тая мощност ти трябват дюзи около 300 цц , може и по големи . От опел С20ХЕ са 280цц на 3 бара , ако ги пуснеш на 3.5 ще се доближиш . Също може и от фиат 2.0 16в -330 цц , форд косуорд и др. Електроника може да ползваш пиджибек или стандалон (megasquirt е най евтиния вариянт) . Без адекватно управление на мотора ще се счупи бързо . В твоя случай може да изкараш късмет , щото ще е толкова бедна че няма да може да запали сместа в бууст :mhihi: Дюзите от 6 цилиндровите бмв-та м20 , м50 са прекалено малки .


Колега много ти благодаря за конкретният отговор на моя въпрос!Значи не целя толкова много коне от гледна точка на това че моторът ще бъде прекалено напънат.Но все пак всичко зависи от това дали е по джоба ми(18 годишен ученик съм и ми е малко трудно от към финанси,но мерак се гаси с пари...) би ли ми обяснил за megasquirt как точно работи,от къде мога да го купя и цена съответно,може и на лични,както прецениш!
Изображение
..На завоя заляга ,конете яко напряга ,задницата бяга ,към мантинелата посяга ,педала до метала ,прекъсвача да откача ,да гърми гърнето ,да разцепва небето..

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 258
Регистриран на: 2.10.2008
Местоположение: Хасково
Пол: Мъж
Кара: Е60

Re: М43Б16 турбо

Мнение от nayden » 27 Дек 2011, 10:51

Megasquirt е ЕКУ тип стандалон . Това са електроники които се монтират на мястото на стандартното ЕКУ ,като позволяват настройка на всичко което им е заложено в реално време (дори когато двигателя работи) . Аз нямам възможност да ти обясня кое как работи ,но ти давам линкове с подробно инфо . Ако нещо не ти е ясно , питай конкретно !

http://www.megasquirt.info
http://www.bgsoflex.com/megasquirt.html
http://www.diyautotune.com

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 511
Регистриран на: 1.10.2005
Местоположение: negovan sofia
Пол: Мъж
Кара: каквото има
Мечтае да кара: е30 s38b38 turbo

Re: М43Б16 турбо

Мнение от doko » 27 Дек 2011, 12:27

Ето ти и инфо за капацитета на повечкото дюзи
http://users.erols.com/srweiss/tableifc.htm

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 660
Регистриран на: 4.01.2011
Местоположение: В.Търново
Пол: Мъж
Кара: E91 LCI/е36 дрифтачка

Re: М43Б16 турбо

Мнение от dicho0o » 27 Дек 2011, 17:32

Значи днес колата я карах както трябва с всичко сложено по нея.Турбото идва малко и надува най-много до 0,4-0,5 нямам много точен манометър за момента.Гейта е махнат и клапата му е затворена.Върви перфектно но на газ,а на бензин неможе да стигне бууст
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
Изображение
..На завоя заляга ,конете яко напряга ,задницата бяга ,към мантинелата посяга ,педала до метала ,прекъсвача да откача ,да гърми гърнето ,да разцепва небето..

ентусиаст
Аватар
Мнения: 956
Регистриран на: 17.11.2007
Местоположение: Pyce
Пол: Мъж
Кара: 97' E36 m43b18 sedan
Мечтае да кара: E34

Re: М43Б16 турбо

Мнение от svilgg » 27 Дек 2011, 19:54

ако колата е с газов инжекцион , трябват ли му на инжекциона някакви допълнителни настройки или други клапани , за изпарител ясно ? ?
Изображение
Изображение
АЗ ЖИВЕЯ ТУК :kuku:

ПредишнаСледваща

Назад към Силов тунинг

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook