М43Б16/18 турбо

Тунинг на двигатели, окачване, спирачки и всички други тежки железа по нашите баварци.

Модератор: bum_bum

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 658
Регистриран на: 4.01.2011
Местоположение: В.Търново
Пол: Мъж
Кара: е39 M Sport Touring/е36 дрифтачка

М43Б16/18 турбо

Мнение от dicho0o » 24 Дек 2011, 14:42

Здравейте колеги!Имам от 1година 316 с м43 и винаги съм искал да го турбинирам.Снощи му дойде времето,взел съм турбо с колекторите от е34 524тд(м21д24).Турбото е доста малко и мисля че ще е достатъчно за този двигател.Колекторите си остават от дизела,но сме го направили за 4 цилиндъра,скъсен е.Пасва си доста добре,има малко за преправяне,но не е фатално.Турбото си пасва под стойката на акумулатора и бомбето.Сега отивам да направя снимки и довечера ще Ви ги кача за да видите за какво Ви говоря :) Приемам всякакви съвети и идеи!Почти е направено да стои на мястото си,сега малко трябва да се помисли за клапана който разтоварва турбото при определено налягане.Другият въпрос е за маслото,от къде да го взема и къде точно да го върна.Идеята ми е да се вземе от датчика за налягане на маслото на филтърната кутия,но е на много гадно място и другият вариянт е да се пробие капачката на масления филтър отгоре и от там да се хване високото налягане.За връщане ще го връщаме в картера или при щеката,но тя идва малко далеч.Ако го върнем в картера ме притеснява че е много ниско долу едната му страна и там където ще му направим отвора ще има постоянно масло,няма да се стича от високо ако ме разбирате какво искам да обясня,но мисля че и да не се стича,а в тръбата да има малко маслко няма да е проблем и ще се изтича спокойно.
Колеги давайте съвети и идеи и ми кажете как мога да качвам много снимки в темата,а не само 3 или направо да ги кача в някой сайт(според мен е по-лошия вариянт)
ВЕСЕЛИ ПРАЗНИЦИ! ПОЗДРАВИ!
Последна промяна dicho0o на 07 Мар 2013, 10:07, променена общо 1 път
Изображение
..На завоя заляга ,конете яко напряга ,задницата бяга ,към мантинелата посяга ,педала до метала ,прекъсвача да откача ,да гърми гърнето ,да разцепва небето..

ентусиаст
Аватар
Мнения: 956
Регистриран на: 17.11.2007
Местоположение: Pyce
Пол: Мъж
Кара: 97' E36 m43b18 sedan
Мечтае да кара: E34

Re: М43Б16 турбо

Мнение от svilgg » 24 Дек 2011, 15:57

м , това ще ми е интересно лично на мен .
и нали знаеш , тази тема без снимки е безполезна
успех :yes:
Изображение
Изображение
АЗ ЖИВЕЯ ТУК :kuku:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 282
Регистриран на: 5.05.2002
Местоположение: Плевен

Re: М43Б16 турбо

Мнение от biko » 24 Дек 2011, 18:24

човече ти сериозно ли ги пишеш тия глупости
седни прочети из форума има такива проекти колкото искаш
само най-добрите умират млади

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 658
Регистриран на: 4.01.2011
Местоположение: В.Търново
Пол: Мъж
Кара: е39 M Sport Touring/е36 дрифтачка

Re: М43Б16 турбо

Мнение от dicho0o » 25 Дек 2011, 0:05

biko написа:човече ти сериозно ли ги пишеш тия глупости
седни прочети из форума има такива проекти колкото искаш


Колега чел съм достатъчно в този форум,прав си за турбиниране има много изписано,но конкретно за този двигател-не!Ако темата ми не е за раздел силов тунинг,нека бъде преместена в проекти или където и е мястото,ако не е тук!
Един колега питаше за турбиниране на този двигател и отговорите бяха:"прекалено скъпо е,смени мотора!"
Относно цената мога да споделя лично за мен каква е до момента:
- турбо+изп.колектор = 50лв
- черен спрей за боядисване капака на клапаните = 5лв(леко в страни от турбото,но в момента правя и него)
- една счупена пила = 5лв
- маркучи,но все още не съм ги купувал и немога да кажа
Мисля че нищо не е скъпо,зависи кой ще ти го прави(в случая не се моля на никой за стругарски услуги,заварки и труд) и на каква цена ще намериш турбото.
Изображение
..На завоя заляга ,конете яко напряга ,задницата бяга ,към мантинелата посяга ,педала до метала ,прекъсвача да откача ,да гърми гърнето ,да разцепва небето..

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 658
Регистриран на: 4.01.2011
Местоположение: В.Търново
Пол: Мъж
Кара: е39 M Sport Touring/е36 дрифтачка

Re: М43Б16 турбо

Мнение от dicho0o » 25 Дек 2011, 0:29

Колеги ето Ви линк със снимки http://dicho0o.snimka.bg/tuning/bmw-turbo.642884
Под повечето снимни съм написал съвсем кратко описание!Ще продължавам да снимам и да качвам снимки в албума.Остана да се довърши генерацията,да се направи място къде да се изтича маслото и да се вържат дебитомер,маркучи и филтър ;)
Очаквам компетентни мнения и съвети,не искам темата да се превръща в спор!
Весела Коледа!
Изображение
..На завоя заляга ,конете яко напряга ,задницата бяга ,към мантинелата посяга ,педала до метала ,прекъсвача да откача ,да гърми гърнето ,да разцепва небето..

ентусиаст
Аватар
Мнения: 956
Регистриран на: 17.11.2007
Местоположение: Pyce
Пол: Мъж
Кара: 97' E36 m43b18 sedan
Мечтае да кара: E34

Re: М43Б16 турбо

Мнение от svilgg » 25 Дек 2011, 1:59

браво бе , много добре се получава.
странно капачката ти на масления филтър е по различна от мойта
заклевам се , ако го направиш спретнато и подредео и да изглежда добре и аз бих се впуснал в авантюрата
допълнителни или по големи дюзи ще слагаш ли?
с каква електроника ще се управлява тоя мотор ?
до колко смяташ да надуваш и изразен в коне и въртящ момент , какво очакваш да достигнеш ?
Изображение
Изображение
АЗ ЖИВЕЯ ТУК :kuku:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 658
Регистриран на: 4.01.2011
Местоположение: В.Търново
Пол: Мъж
Кара: е39 M Sport Touring/е36 дрифтачка

Re: М43Б16 турбо

Мнение от dicho0o » 25 Дек 2011, 22:18

Днес направихме генерацията и вързахме и изходящото масло в картера.Снимки съм качил в гореспоменатия сайт.
Да се надяваме че утре ще сме готови и с маркучите(купил съм ги) и ще има тестове.Остава ми да си намеря един blow off клапан,ако някой колега има и го дава на коледна цена нека ми пише!
За сега инсталацията и дюзите ще са си оригиналните и за да видим как ще работи,ако му идват малки ще видя да купя по-големи дюзи.За коне и нютонметри нищо немога да кажа,ще видим какво ще излезе и дали ще има голяма разлика.
Оригиналните кабели на свещите нестават,защото са с много дълги лули и е невъзможно да се сложат.Имах други кабели БОШ,дори са доста по-дълги с по-къси лули и си паснаха перфектно!
Изображение
..На завоя заляга ,конете яко напряга ,задницата бяга ,към мантинелата посяга ,педала до метала ,прекъсвача да откача ,да гърми гърнето ,да разцепва небето..

ентусиаст
Аватар
Мнения: 956
Регистриран на: 17.11.2007
Местоположение: Pyce
Пол: Мъж
Кара: 97' E36 m43b18 sedan
Мечтае да кара: E34

Re: М43Б16 турбо

Мнение от svilgg » 26 Дек 2011, 1:58

и пак да питам , каква електроника ще го управлява това нещо ?
Изображение
Изображение
АЗ ЖИВЕЯ ТУК :kuku:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 658
Регистриран на: 4.01.2011
Местоположение: В.Търново
Пол: Мъж
Кара: е39 M Sport Touring/е36 дрифтачка

Re: М43Б16 турбо

Мнение от dicho0o » 26 Дек 2011, 5:32

За момента ще си остане оригиналната :)
Изображение
..На завоя заляга ,конете яко напряга ,задницата бяга ,към мантинелата посяга ,педала до метала ,прекъсвача да откача ,да гърми гърнето ,да разцепва небето..

Diver's Nightmare
Аватар
Мнения: 1302
Регистриран на: 5.09.2003
Местоположение: Несебър

Re: М43Б16 турбо

Мнение от TOM » 26 Дек 2011, 9:55

Koлега, как така с оригиналната електроника и дюзи и после си щял да видиш дали "става"? Ми няма да стане, как да стане когато турбото е с гейт който е настроен да поддържа някъде между 0,7 - 0,9 бара? Откъде ще се вземе това гориво за да направи необходимото горивовъздушно съотношение? Или си викаш че другите където са правили турбоконверсии са нямали късмет ама ти може и да имаш? Защо си обричаш мотора на смърт още с първите проби? Да ти се смеят после - "сложи му турбо и стана на парчета" Ако ти върши работа налягане 0,2-0,3, може и да стане "нещо" ама каква файда? Защо наистина не прочетеш как работи един двигател със свръхпълнене, да разбереш какви норми трябва да спазваш? Сигурно си чувал как еди-къде си някой бил сложил турбо без да пипа нищо друго и ставало...става ама с много ниско налягане.Което обезмисля всичко. Вземи си някакъв пиджибек, ако щеш и втора употреба, вземи и още една рейка с дюзи от М43, намери им място на колектора, пусни му достатъчно гориво на тоз двигател и си прави кефа :driving: А ако кеф ти прави да разглобяваш и сглобяваш потрошени железа, вместо да си караш, продължавай в същия дух :!: Не пиша това за да обиждам теб или труда ти, а за да се опитам да ти спестя много грешки, пари и труд на вятъра ;)
е21 345 0-402м 12.18
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 658
Регистриран на: 4.01.2011
Местоположение: В.Търново
Пол: Мъж
Кара: е39 M Sport Touring/е36 дрифтачка

Re: М43Б16 турбо

Мнение от dicho0o » 26 Дек 2011, 10:01

Колега разбирам какво искаш да ми обясниш,но със сигурност и ти знаеш че оригиналните дюзи не работят с пълния си капацитет.Ако дойдат малки мисля да увелича налягането на рейката,в случай че и това не помогне ще отделя пари и ще купя по-големи дюзи.Просто нямам възможност да купувам електроники,втори ред дюзи който да се чудя как да го оправлявам и т.н.
Знаеш ли от какво мога да взема по-големи дюзи,примерно от някой шестак или?Как да разбера колко кубика са моите?Има ли някъде където мога да ги проверя колко са моите и колко ще са тези които ще взема?Благодаря все пак за съвета и предполагам че няма да стигнат,но съм длъжен да опитам :)
Изображение
..На завоя заляга ,конете яко напряга ,задницата бяга ,към мантинелата посяга ,педала до метала ,прекъсвача да откача ,да гърми гърнето ,да разцепва небето..

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3273
Регистриран на: 5.06.2004
Местоположение: Не и в София
Пол: Мъж
Кара: E34 528i turbo

Re: М43Б16 турбо

Мнение от slavianko » 26 Дек 2011, 14:14

dicho0o написа:Колега разбирам какво искаш да ми обясниш,но със сигурност и ти знаеш че оригиналните дюзи не работят с пълния си капацитет.Ако дойдат малки мисля да увелича налягането на рейката,в случай че и това не помогне ще отделя пари и ще купя по-големи дюзи.Просто нямам възможност да купувам електроники,втори ред дюзи който да се чудя как да го оправлявам и т.н.
Знаеш ли от какво мога да взема по-големи дюзи,примерно от някой шестак или?Как да разбера колко кубика са моите?Има ли някъде където мога да ги проверя колко са моите и колко ще са тези които ще взема?Благодаря все пак за съвета и предполагам че няма да стигнат,но съм длъжен да опитам :)
Много се кефя на проекти където всичко се прави хоум мейд и възможно най евтино. Дори се кефя повече отколкото на проекти за една камара пари и които всеки може да ги направи стига да има лев. До тук ок но защо накрая всеки един такъв като твоя проект стига до това положение. Почнал си да ги правиш нещата ок но свърши ги като хората. Имай в предвид че Том е един от най вещите тук и той за да ти каже че няма да стане твоята работа значи е вярно. И аз ще ти го кажа същото. Няма да ти стигнат оригиналните инжектори бъди сигурен и само с вдигане на налягането изобщо нищо няма да направиш. Аз карам на 0.8 налягане и съм с два реда инжектори. Първият оригиналният 190сс и още един 190сс и имай в предвид че на 1 бар и двата реда работят почти на позволеният максимум. Имаш ли идея колко трябва да си вдигнеш налягането за да захраниш мотора с тоя буст ??? А с аванса кой ще се справи ??? Така ще ти шурне още на 0.5 че и идея си нямаш. Хубаво си се хванал за което евала но си направи нещата както трябва защото по тоя начин края е неизбежен гарантирам ти.
oxam написа:В един момент проблемът не е в мощността а в гарнитурата между седалката и волана.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 623
Регистриран на: 25.11.2007
Местоположение: София, западния край
Пол: Мъж
Кара: Е46 323CI
Мечтае да кара: E36 M3 evo с валове

Re: М43Б16 турбо

Мнение от vankatagsi » 26 Дек 2011, 14:41

Към автора: На никой не му се дават пари и всеки иска да направи от нищо нещо, но все пак има някакъв минимум от неща които трябва да се купят, направят за да може да се осъществи една турбо конверсия, макар и ниско бюджетна. Та в този ред на мисли ти казвам да се замислиш сериозно върху съветите на колегите ТОМ и slavianko, защото това са хора направили не един и два турбо мотора, помогнали са на много хора и определено не си измислят глупости и нямат за цел да ти се подиграват или да смачкат ентусиазма ти. В противен случай, няма да се получи нищо и ще си останеш със съупения ни невървящ мотор.
Ако така лесно се турбинираше кола, всеки щеше да го е направил и с едни 500-1000лв да си кара 200коньовата 18-ка с усмивка до ушите, атмосферните коли щяха да са рядкост.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 930
Регистриран на: 22.09.2008
Местоположение: софия/uk
Пол: Мъж
Кара: e60 e30 turbo

Re: М43Б16 турбо

Мнение от ///ivanE30 » 26 Дек 2011, 14:54

на бензин няма да стане ще караш до 2000-2500 3000 оборота и ако имаш късмет екото ще изключи дюзите и колата ще забие...другия варянт ти го казаха :D има варянт да го подкараш на газ (там може да постигнеш малко повече) щом нямаш пари за електроника предполагам знаеш как става щом си стигнал дотук :D
Последна промяна ///ivanE30 на 26 Дек 2011, 15:53, променена общо 2 пъти
bedrock city racing

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1454
Регистриран на: 4.08.2011
Местоположение: в Е34
Пол: Мъж
Кара: вана
Мечтае да кара: вече не
Детайли за колата: бавна и мудна преди 2000об.

Re: М43Б16 турбо

Мнение от Jordana » 26 Дек 2011, 15:32

Славяне при тебе е друга работата.Тоз 1.6 мотор е 100 к.с и с едни дюзи от 2.5 с прогресивен регулатор ще стане работата.Пича има желание нека си го сглоби без електроника има бюджетни варианти за нисък буст.Като покара и се научи кво що сам да си реши кво да прави по нататък.Успех на колегата в проекта :yes: :yes: :yes: :yes: :yes:
Eternal glory to the fallen heroes !

Следваща

Назад към Силов тунинг

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook