Турбо конверсия

Тунинг на двигатели, окачване, спирачки и всички други тежки железа по нашите баварци.

Модератор: bum_bum

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6614
Регистриран на: 7.04.2004
Местоположение: CA
Кара: I6, V6
Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...

Мнение от steeN » 23 Дек 2005, 1:16

vassil.velichkov
Еми MAF-а е ограничен разбира се - след един момент просто ще подава макс. стойност на компютъра и е до там. Това, което аз обяснявах е, че например ако МАФ-ът подава от 0 до 5 волта в компютъра може да има заложен лимит, че над 3.6 волта стойността се счита за грешна и съответно се активира сервизен режим. МАФ-а има капацитет да измери повече, но компютъра не се кефи. Вторият проблем е, когато стигнеш 5-те волта - тогава също нищо не правиш, защото нямаш идея какво се случва нагоре. Третият проблем е със скоростта на потока и късането на жичката. Ако увеличиш сечението на тръбата МАФ-ът ще подава по-ниско напрежение от МАФ с по-малка тръба при едно и също количество въздух. Да де, ама това лъже компютъра, който си казва "Аха, влиза ми еди-колко-си въздух, значи ми трябва еди какво си гориво" и бам, сместта обеднява...Така лъжеш МАФ-а, но лъжеш и компютъра и трябва да компенсираш с по-големи дюзи или с пренастройка на картите на горивото - сложното тук е, че сметката хич не е лесна и в повечето случаи нещата се правят емпирично. За целта обаче трябва да имаш Wide-Band ламбда сонда, която да можеш да логваш на PC например. Трябва да видиш и как се отразява увеличения диаметър на сигнала от МАФ-а, трябва да се застраховаш с горивото и да го намаляваш на малки стъпки...Ако искаш можеш целият отговор да го Paste-неш във форума...
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have.
Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place.

Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake
- Gold is the new bitcoin

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1293
Регистриран на: 4.07.2005
Местоположение: Сливен О.С :))
Пол: Мъж
Кара: дизелaка да пропушва
Мечтае да кара: НА БАБА ЯГА МЕТЛАТА :D:D

Мнение от LAST RIDE » 24 Дек 2005, 11:22

:shock: КО НАПРАИ ТИ БЕ!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Евала пич много полезна и изчерпателна тема ;)

Diver's Nightmare
Аватар
Мнения: 1302
Регистриран на: 5.09.2003
Местоположение: Несебър

Мнение от TOM » 24 Дек 2005, 12:31

Искам да попитам хората изказали мнение по горе, за какви коли става въпрос тук, стандартни турбо или правени :?: За правени със собствени сили коли като обсъждате как би работил МАФА и как би го приела електрониката не трябва ли да се спомене за модела на колата, на блока за управление и годината на производство :?: Вие предполагате как би постъпил блока за управление при еди какво си налягане, натоварване и т.н. Да но при ЕКУ принудени да работят в режим на свръхпълнене, реакцията Ще е разли4на...
е21 345 0-402м 12.18
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 600
Регистриран на: 25.09.2002
Местоположение: Варна

Мнение от kelesha » 24 Дек 2005, 18:29

Въпроса за МАФ сензорите е доста прост :mhihi: Винаги МАФа са явява рестриктор на перформънс на мотора ако напрежението му се качи над волтажа който му е управляващ при повечето случай 5 волта. Това че примерно софтуера не може да приеме повече от 4 волта като стойност е бял кахър както се казва щото това се оправя само с няколко байта заменени с FF в софтуера :D Ако обаче МАФа прави таван 5 волта на 4000 оборота примерно а мотора върти на 7500 то през тез 3500 оборота които остаат ЕКУто няя как да разбере колко въздух му влиза :!: Тогава проблема са опраа с нов МАФ с по голям диамерът и друг елемент, или елемента на оригиналния МАФ са слага в тръба с по голям диаметър както каза Васко. Обаче точно тогава идва сложното щото ЗАДЪЛЖИТЕЛНО тряя да последва промяна във всички карти за гориво и аванс или пък да се промени картата за калибровката на МАФа която е заложена във всяко ЕКУ което ползва такъв тип сензор. Хуу ама тая карта никой не я знай къде е :D и за това нещата стаат още по заебали и тунерите са омотват яко............истината е че смени ли са МАФа или сложи ли са в по голям диаметър требе задължителен ремап на ЕКУто иначе стаа адска лайнария и винаги се поучават бъгове от това че ЕКУто са шашардисва и незнай ко стаа :mhihi: Но има и друга истина и тя е че двигателите работещи с МАФ сензор за най подходящи за стриит каране а като разход на гориво пък да не говорим.................Освен това има доста коли с по 600-700 коня от два литра обеми които работят с МАФ, така че ако всичко е осмислено МАФа не е проблем, да ако си карам колата само уиикенда и аз ше предпочета да няям МАФ амааааааааа повечето от нас си карат колите всеки ден и икономичността ни е доста голямо значение и ДА може една кола да е едновременно бърза и икономична ако се кара нормално, това требе да е ясно на всеки и основните виновници това да е така са МАФа и ламбда сондата, заебе ли едно от двете и разхода на гориво отива на майната си :lol:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3966
Регистриран на: 17.03.2003
Местоположение: Sofia
Пол: Мъж
Кара: X5 E53
Мечтае да кара: BMW i8 JET Surf
Детайли за колата: 3.0i ,с газова уредба :) ,дюзи Баракуда, ел оерка на мястото на Визкосъединителя ,Таблет 10 инча и собстврна аудио система с блутут и суббугер .

Скоро ще има турбинка 1 или 2 :)

Мнение от ludiagsm » 24 Дек 2005, 18:53

Ако имаш с какво да видиш какво става със сместа , и да имаш електроника допълнителна и да знаеш как да я настроиш или някой друг да я настрои стаа работата

На дизелбой Е34-ката няма ламбда сонда фабри4но оба4е има дебитомер който ецуто слуша докато не влезе във бууст тогава се слуша мапсензора и по него се прай картата

колата си върви прили4но във вси4ки режими както и мойта и на кобрата

Електрониките са преборени особено мотрониците , за момента железа требват яки и съединители и кутий и дифове и такия раоти:)

Turbo Pilot
Аватар
Мнения: 1628
Регистриран на: 8.07.2004
Местоположение: www.srautobg.com
Пол: Мъж
Кара: X5 F15 m50d,E30 TURBO
Мечтае да кара: Това което си карам

Мнение от Cobra » 24 Дек 2005, 19:12

Така е луд ;)
Само дето сега нещата станаха тегави зимата и върнах около 0.5 бара назад че не се кара,сега на 0,5 е екстра!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6614
Регистриран на: 7.04.2004
Местоположение: CA
Кара: I6, V6
Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...

Мнение от steeN » 25 Дек 2005, 2:00

до тук всичко е напълно както си го предствях. доизясниха ми се и някои подробности. наистина става забавно като се включат разни разбиращи хора... само не намирам логика в това изказване ...

а че МАФ от атмосферен двигател
и същия, но от такъв със свръхпълнене, при един и същи масов дебит въздух постъпващ в двигателя, ще
дават различни стойности към ЕКУ-то.


:?:
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have.
Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place.

Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake
- Gold is the new bitcoin

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3966
Регистриран на: 17.03.2003
Местоположение: Sofia
Пол: Мъж
Кара: X5 E53
Мечтае да кара: BMW i8 JET Surf
Детайли за колата: 3.0i ,с газова уредба :) ,дюзи Баракуда, ел оерка на мястото на Визкосъединителя ,Таблет 10 инча и собстврна аудио система с блутут и суббугер .

Скоро ще има турбинка 1 или 2 :)

Мнение от ludiagsm » 25 Дек 2005, 12:42

[steeN] написа:до тук всичко е напълно както си го предствях. доизясниха ми се и някои подробности. наистина става забавно като се включат разни разбиращи хора... само не намирам логика в това изказване ...

а че МАФ от атмосферен двигател
и същия, но от такъв със свръхпълнене, при един и същи масов дебит въздух постъпващ в двигателя, ще
дават различни стойности към ЕКУ-то.


:?:


ами той Тони го е обяснил


трябвада ви сатане ясно че повечето ецу-та на входа за сигнал от дебитомер получават сигнал от 0 до 5 волта

да кажем ако в атмосферния вариант маф-а на Е34 дава 1,2 волта когато двигателя работи на празен ход и постепенно с подаването на газ (отварянето на дросела ) и качване на обороти съответно маф-а от4ита по голям дебит и дава по големи стойности към ецу-то при някои стойността е 5 волта при други е 4волта


идеята е 4е ако сложиш дебитомер от турбо кола или се премести жи4ката в труба с по-голям диаметър съответно стойностите ще се променят на празен ход ве4е няма да имаме 1,2 волта ами 0,7 например колкото по голям е диаметъра на трубата толкова показанието на дебитомера (волтажа ) намалява

има много варианти които надеждно могат да осигурят то4ната горивна смес във всеки режим

един от вариантите когато турбинираме атмосферна кола е именно с по-голям маф и по-богати дюзи

ако сложим само по-богати дюзи и не се намесваме в показанията на дебитомера на ниски обороти колата ще се дави защото той си дава 1,2 волта и ецу-то си има карта в която на 700 оборота и 1,2 вота от дебитомера отговарят 1,3 милисекунди време на отваряне на дюзите
да но ние като сме сменили оригиналните 200 кубикови дюзи със 350 кубикови съответно 350-кубиковите при сигнал 1,2 волта пак ще се отварят за 1,3 милисекунди и от там за единица време вкарваме много пове4е гориво от колкото ни е нужно а пък във високите обороти и коато надуе турбината нещата се изравняват.Във този случай се получава резултат ала цунами :) никви ниски изрязваш яко колата и стартираш от 5000 оборота и нагоре вси4ко ок :)

Пове4ето ецу-та си имат нароу банд ламбда сонда и мотрониците да кажем си я слушат до към 2500 оборота та слушайки сондата ецутата полу4ават инфо за сместа и съответно се намесват във времето на отваряне на дюзите така че се допускат и подмяна на дюзите с по-богати като ецу-то донякъде се оправя само .


Та затова хората слагат един по-голям дебитомер които на ниски дава 1,2 волта и при макс боост дава 4 и така грубо нещата идват но пак нее гаранция винаги трябва да се гледа сместа


Аз съм избрал комбинацията от мап сензор и дебитомер и електроника

та мога да се намесвам в показанието на дебитомера в режимите на празен ход и в атмосферните режими като след като мине в бууст дебитомера дава максималната си стойност да кажем 4 волта но тези 4-волта не достигат до входа на ецу-то а постепенно заисимост от налягането мапсензора дава инфо и каквито стойности въведем в таблицата за горивото такъв волтаж отива към ецу-то и сътветно ецу-то отваря дюзите и горивото ве4е е такова каквото си го направим
но за да знаем какво е, трябва широколентова ламбда сонда и дисплей или логер (логера с него правим запис на сместа и оборотите на мотора като и на налягането и гледаме промените в сместа при разли4ните обороти и налягане и там където има нужда по-късно с допълнителната електроника променяме стойностите докато ни хареса сместа при следващия лог фаил)

води статистиката
Аватар
Мнения: 2037
Регистриран на: 18.01.2003
Местоположение: една крачка пред смъртта
Пол: Мъж
Кара: '07 X3 LCI 3,0sd
Детайли за колата: '93 318is
'95 328Ti
'95 318is
'00 328Ci
'04 330xd
'07 X3 3.0d
'07 X3 3.0sd
'01 730d

Мнение от LuBo1 » 26 Дек 2005, 15:30

Хуууу че имам безплатна прима карта а и не зимате пари за съвети :mhihi:
ИзображениеИзображение

master of the force
Аватар
Мнения: 5578
Регистриран на: 11.08.2003
Местоположение: planet torque

Мнение от alx » 26 Дек 2005, 15:44

kelesha написа:Обаче точно тогава идва сложното щото ЗАДЪЛЖИТЕЛНО тряя да последва промяна във всички карти за гориво и аванс или пък да се промени картата за калибровката на МАФа която е заложена във всяко ЕКУ което ползва такъв тип сензор. Хуу ама тая карта никой не я знай къде е :D


проблема всъщност е още по-дебел- особено като почнеш да достигаш ограниченията на двигателя (най-често главите) защото често това е почти невъзможно да се констатира, но води до това че ефекта става непредсказуем когато интейка е под едно налягане но във цилиндрите поради по-тесните глави постъпва по-малко въздух процентно от колкото ти чете мафа- от там става една неразбория която ако я мериш само със маф, ламбда, тпс, бууст и интейк темп почваш да се чудиш -"ма що стаа така- нали всичко е наред"? - това често е проблем когато някои ти е дал "готови" карти за твоя сетъп- да ама не... допълнително всеки маф е калибириран да мери дебит при определена температура и налягане на потока- а както знаеме налягане и температура <> дебит... от там при определен надув и температура мафа сочи едно, при същя надув и по-висока темп мафа може да сочи друго, при по-голям надув и по-ниска температура може пак сочи първото или близко до първото и така стаа каша. примерно бош мафовете са известни със това че са много чувствителни на температура и ако много ти играе входящата температура сочат глупости. от друга страна магнети марели мафовете са относително константни но пък те имат навика при по-големи дебити да "спайк"-ват - демек рязко да им се покачва волтажа нелинейно спрямо дебита. затова ако нямаш сериозно управление (дфи, мотек) с което да коригираш отчитането на дебита спрямо налягане и температура е прието или да не пипаш мафа или да сложиш втори маф след първия които е калибриран да отчита само по-високия дебит и със отделна верига през него да управляваш доълнителните инжектори, аванса, уйестгейта и тн. още по-сложно става ако храниш 2 банки със цилиндри и имаш 2 мафа (или дори 4 ако си сложил още 2 "голямокалибрени")....

та с 2 думи- сток еку/ сток еку и пигибек- със различен маф по принцип не се мешат. освен ако не си мноооого в час и не тунинговаш за много конкретни условия- тогава пигибек е конкретно решение.... ма тогава изобщо няма да си губиш времето със мафове така или иначе.. със едно изключение- ако правиш лек тунинг на атмосферен мотор можеш да смениш мафа със такъв които да мери една идея по-малко и по този начин да обедниш малко сместа което ще ти даде малко коне ...
алекс
трабант 601с
разни други возила

Diver's Nightmare
Аватар
Мнения: 1302
Регистриран на: 5.09.2003
Местоположение: Несебър

Мнение от TOM » 26 Дек 2005, 19:25

.....като 4ета тук и замалко да си помисля 4е сме достигнали висините на тунинга.... :roll: по полека бре :!: има оЩе доста бензин да изгорим 4е да умуваме толкова :!:
е21 345 0-402м 12.18
Изображение

Tuning Meister
Tuning Meister
Аватар
Мнения: 1295
Регистриран на: 27.01.2002
Местоположение: Russe

Мнение от KAMIKADZE » 26 Дек 2005, 23:40

вий сеа за HFM , MAF или AFM говорите :mhihi: :mhihi: :mhihi:
[img]http://drifting-bg.info/landicar/landi.jpg/img]

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 53
Регистриран на: 14.10.2005
Местоположение: София

Мнение от vassil.velichkov » 27 Дек 2005, 0:41

KAMIKADZE написа:вий сеа за HFM , MAF или AFM говорите :mhihi: :mhihi: :mhihi:


Говори се за MAF (Mass Air Flow) sensor. AFM (Air Flow Meter) е старичко нещо и мери дебит, а не маса и няма hot-wire резистор, ами клапа вързана към реостат. Често пъти става конфузно, защото в много публикации в наши дни AFM и MAF се ползват за едно и също нещо, а именно Hot Wire MAF ;)

Бих добавил, че HFM-а не e нищо друго, освен разновидност на MAF-а, но вместо платинена жичка има филм (hot-film), който всъщност е мрежа - в крайна сметка прицнипът е същият. Освен това има и няколко други "екзотични" системи за измерване на въздушния поток, но те не са интересни.

P.S. Ако някой не му е ясно как точно hot-wire-а измерва количеството молекули ударили се в в нея и от там масата на въздуха преминаващ през MAF-а:

Жичката в MAF-а е платинена и се държи нагрята на 100 градуса по Целзий. Входящият въздушен поток първо минава през една решетка, която превръща хаотичните вихри в донякъде ламинарен поток, след което въздухът охлажда жичката, която си променя съпротивлението (тази жичка всъщност е термистор или по-точно резистор с положителен температурен коефициент), токът, който преминава през нея расте, колкото повече жичката се охлажда и после едно малко чипче конвертира това в аналогов или цифров сигнал (волтаж или честота. В тази връзка - някои MAF сензори вадят аналогов сигнал от 0 до 5 волта, а други честота. Вторите са по-гадни за "четене", щото не става просто с мултицетче, ами трябва осцилоскоп. Освен това има и вграден термо-датчик, който служи да компенсира показанията на MAF-а на база температурата на постъпващия въздух (охлаждането на жичката зависи все пак от това, дали въздухът е 60 грауда или -20 ;)

Еми туй-то, ама само да завърша, че всякакви MAF-ове, AFM-и и пр. са рестрикция за въздушния поток и голяма свинщина. Ако трябва да ги класираме по performance (т.е. по-малки загуби) списъкът би изглеждал така:
AFM (най-зле)
MAF (доста по-добре)
MAP (супер)

Ако ги класираме по икономия на гориво и streetability:
MAF (супер за стрийт кола)
AFM / MAP (спорно е, защото с MAP можеш да направиш много добра улична кола, която и да е икономична, но просто рядко се ползва за такива приложения)

Накрая ако говорим за надеждност:
AFM / MAF (спорно е - едното е механика + електроника, другото пък има проблеми със замърсяване, прах и пр., защото жичката е много фина)
MAP - носи на бой, тухли четворки, Сръбска музика и пр.

Аре лека нощ... ;)

MAF-овете с hot-wire (примерно тези на Бош) имат една готина функция - при загасяне на двигателя за момент жичката се нагрява до 1000 градуса и по този начин се самопочиства. Това би трябвало да удължава доста живота на тези сензори, но ако се вярва на статистиката от нашата БД за подмените на MAF-ове на Audi 1.8T, 1.9TDi и 2.5TDi, то това си е консуматив... :mhihi: :mhihi:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6614
Регистриран на: 7.04.2004
Местоположение: CA
Кара: I6, V6
Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...

Мнение от steeN » 31 Дек 2005, 5:33

TOM написа:.....като 4ета тук и замалко да си помисля 4е сме достигнали висините на тунинга.... :roll: по полека бре :!: има оЩе доста бензин да изгорим 4е да умуваме толкова :!:


защо, ти привърженик на метода проба-грешка ли си :?:
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have.
Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place.

Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake
- Gold is the new bitcoin

Diver's Nightmare
Аватар
Мнения: 1302
Регистриран на: 5.09.2003
Местоположение: Несебър

Мнение от TOM » 31 Дек 2005, 12:09

[steeN] написа:
TOM написа:.....като 4ета тук и замалко да си помисля 4е сме достигнали висините на тунинга.... :roll: по полека бре :!: има оЩе доста бензин да изгорим 4е да умуваме толкова :!:


защо, ти привърженик на метода проба-грешка ли си :?:
Не, не съм привърженик на този метод :!: А ти заЩо реши така :?: Да не мислиш 4е като си направиш колата с турбо и изведнъж Ще запо4неш да надуваш 1,5 2,0 бара тоест екстремния надув за който става въпрос по горе. Например в последния пост на Alx ве4е става въпрос за крайности.
е21 345 0-402м 12.18
Изображение

ПредишнаСледваща

Назад към Силов тунинг

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook