Турбо конверсия

Тунинг на двигатели, окачване, спирачки и всички други тежки железа по нашите баварци.

Модератор: bum_bum

Low Is A Lifestyle
Аватар
Мнения: 4262
Регистриран на: 27.12.2004
Местоположение: Пловдив, Сливен
Пол: Мъж
Кара: ниско на земята

Мнение от SuPeR_FLY » 20 Дек 2005, 10:39

:shock: :shock: нямам думи просто научих много неща които не ми бяха ясни ЕВАЛА батка :bowdown: :bowdown: :bowdown: :bowdown: :bowdown:
Изображение

CS-маниак
Аватар
Мнения: 1773
Регистриран на: 28.05.2002
Местоположение: Столицата
Пол: Мъж

Мнение от lowdriver » 20 Дек 2005, 13:32

Хубава тема...Браво за труда, който си положил :yes:
Искам, обаче, да задам няколко въпроса към автора на темата...Ще карам подред:
- До колко мога да разчитам на сток МАФ-а, че ще дава коректни показания на ЕКУ-то при
надналягане и няма ли той след преминаване на барометричното налягане да мери цената на
спанака на Женския Пазар?

информацията, която се подава към еку-то от датчика за измерване на входящия въздух и ТПС-а му служи за да определи кво количество гориво да вкара през инжекторите

- Само тези параметри достатъчни ли са ми за коректна настройка състава на горивната смес, при
която и да е бензиновпръскваща система?
- Датчика за определяне положението и скоростта на коляновия вал не е ли индуктивен?
- По начина, по който си описал действието на Мотроника , не излиза ли , че един зъб отговаря
на 6 градуса? Ако счетем, че се отчитат и прорезите между зъбите, то се падат по 3 градуса на
зъб, което не може да се определи като коректно отчитане. Как се решава този "проблем"?

за тая цел са използва т. нар. уайдбанд датчик, който следи колко кислород има във изгорелите газове и температурата им /намира се в изпускателния колектор некъде/

- Коя версия Мотроник (респективно, в кой модел на БМВ) работи с "уайдбанд" сензор, в който
е поставен и сензор за отчитане температурата на отработилите газове(EGT) и правят ли
стандартните системи за управление ( Мотроник) корекция по температура на отработените
газове за определяне оптималното въздушно отношение?

За момента, това се сещам като въпроси, които ме вълнуват...Предварително благодаря за
отговорите и хубавата тема!
Последна промяна lowdriver на 20 Дек 2005, 13:54, променена общо 1 път
Изображение
Driver's Racing Team

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 660
Регистриран на: 8.08.2004
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: vRS

Мнение от THUNDER » 20 Дек 2005, 13:35

Страхотна компилация по темата - нека автора се обозначи и директно в The Best Of :yes: :bowdown: !
Live and let Die!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6614
Регистриран на: 7.04.2004
Местоположение: CA
Кара: I6, V6
Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...

Мнение от steeN » 20 Дек 2005, 18:21

И това ако не е BOLLORE :mhihi: Трябваше май да те баннат за да напишеш нещо готино... не се познаваме ама евала, добре събрано :)

dr-who: може ли да си резервирам едно возене при теб за догодина :twisted: :roll:
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have.
Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place.

Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake
- Gold is the new bitcoin

Tuning Meister
Tuning Meister
Аватар
Мнения: 1295
Регистриран на: 27.01.2002
Местоположение: Russe

Мнение от KAMIKADZE » 20 Дек 2005, 19:49

Лудия Бик 2 написа:за биелите - от м21 не стават, редактирах го


Аирфлоу масс метър - АФМ - представлява нагрята метална жичка, изложена на потока на входящия въздух, ако въздуха е по-гъст /тоест под налягане/ се променя съпротивлението на въпросната жичка, и по тоя начин се мери колко въздух минава.

написаното е от темата, прочети пка, ако не е ясно ще го редактирам,


информацията, която се подава към еку-то от датчика за измерване на входящия въздух и ТПС-а му служи за да определи кво количество гориво да вкара през инжекторите

lowdriver написа:- Само тези параметри достатъчни ли са ми за коректна настройка състава на горивната смес, при
която и да е бензиновпръскваща система?


не, трябват му и оборотите, редактирах го

lowdriver написа:- Датчика за определяне положението и скоростта на коляновия вал не е ли индуктивен?

незнам, но миля че е хал ефект

lowdriver написа:- По начина, по който си описал действието на Мотроника , не излиза ли , че един зъб отговаря
на 6 градуса? Ако счетем, че се отчитат и прорезите между зъбите, то се падат по 3 градуса на зъб, което не може да се определи като коректно отчитане.

така е

lowdriver написа:Как се решава този "проблем"?

прочети пак примера с 15*, ако не е ясно ще го редактирам

lowdriver написа: Коя версия Мотроник (респективно, в кой модел на БМВ) работи с "уайдбанд" сензор

мотроник с вайдбанд незнам да има, има с нароубанд. бях слял 2-та датчика в един пасаж и се оплетоха.

_______________________
[img]http://drifting-bg.info/landicar/landi.jpg/img]

Diver's Nightmare
Аватар
Мнения: 1302
Регистриран на: 5.09.2003
Местоположение: Несебър

Мнение от TOM » 20 Дек 2005, 20:25

lowdriver , за каква кола питаш дали дат4ика е индуктивен :?:
е21 345 0-402м 12.18
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 438
Регистриран на: 20.03.2005
Местоположение: Враца
Пол: Мъж
Кара: E30 320
Детайли за колата: E30 320 Megasquirt MS II-extra,DIY wideband

Мнение от valentino » 21 Дек 2005, 13:45

Разликата между индуктивния и Холл датчика поне за мен е:
Индуктивния представлява бобина с вкаран вътре в нея магнит и преминаващи покрай нея метални зъби или бобина и преминаващ покрай нея подвижен магнит-изходния сигнал е променливо напрежение.Недостатък-при много ниски честоти изходното нарежение или го няма или е ниско.
Датчик на Хол-представлява магниточувствителна интегрална схема.За разлика от индуктивния датчик тази се нуждае от захранващо напрежение от 5 до 12 волта.Има три кобела за свързване.Изходния сигнал са правоъгълни импулси.Работи от нулева честота на импулсите и нагоре.
По мои впечатления в БМВ до модела Е34 се използват само индиктивни датчици ,а за следващите модели не знам.

CS-маниак
Аватар
Мнения: 1773
Регистриран на: 28.05.2002
Местоположение: Столицата
Пол: Мъж

Мнение от lowdriver » 21 Дек 2005, 14:30

Отново подред...
Лудия Бик 2 написа:
Аирфлоу масс метър - АФМ - представлява нагрята метална жичка, изложена на потока на входящия въздух, ако въздуха е по-гъст /тоест под налягане/ се променя съпротивлението на въпросната жичка, и по тоя начин се мери колко въздух минава
написаното е от темата, прочети пка, ако не е ясно ще го редактирам

Не видях къде е написано, но ще поясня въпросът си - ако съответния сток МАФ достига
"максимумът" си от ~5V при атмосферно налягане от ~1 bar, какво мога да очаквам от този сензор
при преминаване границата на барометричното налягане- ще мери ли коректно, няма ли да мери?

Лудия Бик 2 написа:аир сензора и позицията на ТПС, оборотите и некои други параметри

Може да добавим температура на входящият въздух, топлинното състояние на двигателя
(температура на охладителната течност), скоростта с която се изменя положението на дроселната
клапа и при наличие на ламбда сонда - количеството на кислород в отработените газове.

Лудия Бик 2 написа:прочети пак примера с 15*, ако не е ясно ще го редактирам

Точно за този пример става въпрос и по-точно за решаването на "проблема" със стойностите
след десетичната запетайка. А решението на инженерите от Бош е "просто" - Quarter Tooth System.
Всеки зъб се "дели" на 4 и така, вместо крайно некоректните 3 градуса на импулс, се получават 4
"части" х 0.75 градуса. А за първи път и отрицателни стойности за аванса сe допускат при Мотроник
ML3.1, мисля.

Лудия Бик 2 написа:мотроник с вайдбанд незнам да има, има с нароубанд. бях слял 2-та датчика в един пасаж и се оплетоха.

Попитах, защото ,така както го беше написал, не ставаше ясно за каква система за управление
става въпрос - стандартна или "афтърмаркет"...
Друг е въпроса, че в момента, единствената електроника,за която се сещам, че работи с уайд банд,
е някои версии на МоТек. В повечето случаи УБ се използва за мониторинг.
Колкото до сензора за отчитане температурата на отработените газове, неговата главна
функция е мониторинг. Аз, поне, не знам да има система за управление, която прави
корекции по температура на отработените газове.

Лудия Бик 2 написа:кнок сензори - това са нешо като микрофони, монтирани са на главата на двигателя

Може би си имал предвид блока, а не главата на двигателя. И по-точно се монтират близо
до ГМТ, тъй като там вероятността да възникне детонация е най-голяма, което спомага и
за точността на отчитане.

ТОМ написа:lowdriver , за каква кола питаш дали дат4ика е индуктивен

Принципно, темата е за БМВ, но може да се допусне и за всеки двигател "притежаващ" система
за електронно регулиране на аванса.
Последна промяна lowdriver на 21 Дек 2005, 14:37, променена общо 1 път
Изображение
Driver's Racing Team

CS-маниак
Аватар
Мнения: 1773
Регистриран на: 28.05.2002
Местоположение: Столицата
Пол: Мъж

Мнение от lowdriver » 21 Дек 2005, 14:36

valentino написа:Недостатък-при много ниски честоти изходното нарежение или го няма или е ниско.

Затова има електронна система, която усилва и преобразува сигнала в управляващи импулси
с правоъгълна форма.
Изображение
Driver's Racing Team

Малката чичка
Малката чичка
Аватар
Мнения: 6065
Регистриран на: 21.12.2002
Местоположение: с. София

Мнение от naskoksan » 21 Дек 2005, 14:38

Нещо на китайски ми заговорничите тука
:mhihi: :mhihi: :mhihi: :mhihi: :mhihi:
Изображение
Stick 'em up PUNK, it's da Fun Lovin' Criminal
Изображение
www.evoksis.bg

CS-маниак
Аватар
Мнения: 1773
Регистриран на: 28.05.2002
Местоположение: Столицата
Пол: Мъж

Мнение от lowdriver » 21 Дек 2005, 15:42

Понеже Лудия Бик 2 е с мярка "Жълт Картон"( не може да пише, а само да чете и пише лични
съобщения), ето какво написа той по темата...

Лудия Бик 2 написа:това което съм написал е много общо, и непълно и това се вижда. повърхностно са засегнати само най-основните положения. за всеки пасаж в големия пост могат да се напишат по още 4 поста, дълъги 4 пъти колкото големи пост. това не е универсална рецепта за турбо тунинг. поста започва със
Цитат:
ето го малко инфи да фърли светлина по въпроса


това че си допълнил е добре. още по-добре ще стане, ако повече хора /влючително и тези с собствен опит/ уточнят и допълнят още неща.
Изображение
Driver's Racing Team

CS-маниак
Аватар
Мнения: 1773
Регистриран на: 28.05.2002
Местоположение: Столицата
Пол: Мъж

Мнение от lowdriver » 21 Дек 2005, 17:48

Лудия Бик 2 написа:
lowdriver написа:
Лудия Бик 2 написа:Аирфлоу масс метър - АФМ - представлява нагрята метална жичка, изложена на потока на входящия въздух, ако въздуха е по-гъст /тоест под налягане/ се променя съпротивлението на въпросната жичка, и по тоя начин се мери колко въздух минава
написаното е от темата, прочети пка, ако не е ясно ще го редактирам


Не видях къде е написано,


Аирфлоу масс метър : mass = тегло, meter = измервам . измерва масата, теглото на на минаващия през него въздух.

lowdriver написа:но ще поясня въпросът си - ако съответния сток МАФ достига "максимумът" си от ~5V при атмосферно налягане от ~1 bar, какво мога да очаквам от този сензор
при преминаване границата на барометричното налягане- ще мери ли коректно, няма ли да мери?


сток датчика ще продължи да отчита масата на минаващия през него въздух коректно и при всякакво налягане, все още не смятам, че има нужда от редакция
Изображение
Driver's Racing Team


Аватар
Мнения: 2141
Регистриран на: 19.01.2002
Местоположение: Враца

Мнение от DA WOLF » 21 Дек 2005, 20:05

:clap:
DaWolf
ИзображениеИзображениеИзображение
:bowdown::bowdown::bowdown: forced induction M42B18

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6614
Регистриран на: 7.04.2004
Местоположение: CA
Кара: I6, V6
Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...

Мнение от steeN » 21 Дек 2005, 20:34

ето един леко математически подход към нещата от мен .... това до което аз съм достигнал четейки за различните подходи за измерване на въздуха влизащ в двигателя ;)

Мда МАФ метъра не мери налягането на въздуха, а масата и то директно с температурна компенсация. Така че няма връзка между разреждането в колектора и показанията на МАФ метъра. В зависимост от охлаждането на нажежена жичка, от преминаващият през сензора въздух, тя си променя съпротивлението и така се генерира изходен сигнал. Това е така наречения Mass Flow метод. Който се оказва, че е най-добрия. По нататък, ще разберем защо...

Когато говорим за налягане имаме MAP сензор и така наречения speed density метод. Налягането не е достатъчно за измерване на масата на въздуха, която влиза в двиагателя. необходимите параметри са - още оборотите на двигателя и таблица в чипа с VE(volumetric efficiency)-то отговарящо на тези обороти. Както и температурата отново. Очевидно не особено точно, особено при чести модификации, които променят VE на двигателя. Също така и лоша резолюция при голям поток...(тука не съм сигурен някои да потвърди за резолюцията)

Сега малко математика :) - функцията, която генерира дебитомера е логаритмична т.е. тя има по-голяма плътност при ниски стойност за това и над определен момент нататък дебитомера достига лимита си и ЕКУ-то кара на приближения от оборотите само. Затова дебитомерите не са подходящи за турбо, нямат никаква резолюция при голям поток на въдуха. Винаги може да вземем сензор от кола с по-голям двигател, но не е това начина според мен. Освен това, дебитомера измерва обема на въздуха, на двигателя е необходима масата. Така отново се стига до приближения, защото масата може да получим само ако имаме също така и атмосферното налягане и темп. на въздуха..... Очевидното предимство на МАФ-а -> функцията, която той генерира е експоненциялна и е подходяща именно за по-големи потоци въздух.

Има и още един метод N Alpha, но него ще го пропусна, защото мисля, че не е интересен за улични коли...
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have.
Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place.

Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake
- Gold is the new bitcoin

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 53
Регистриран на: 14.10.2005
Местоположение: София

Мнение от vassil.velichkov » 21 Дек 2005, 20:41

lowdriver написа:
Лудия Бик 2 написа:
lowdriver написа:
Лудия Бик 2 написа:Аирфлоу масс метър - АФМ - представлява нагрята метална жичка, изложена на потока на входящия въздух, ако въздуха е по-гъст /тоест под налягане/ се променя съпротивлението на въпросната жичка, и по тоя начин се мери колко въздух минава
написаното е от темата, прочети пка, ако не е ясно ще го редактирам


Не видях къде е написано,


Аирфлоу масс метър : mass = тегло, meter = измервам . измерва масата, теглото на на минаващия през него въздух.

lowdriver написа:но ще поясня въпросът си - ако съответния сток МАФ достига "максимумът" си от ~5V при атмосферно налягане от ~1 bar, какво мога да очаквам от този сензор
при преминаване границата на барометричното налягане- ще мери ли коректно, няма ли да мери?


сток датчика ще продължи да отчита масата на минаващия през него въздух коректно и при всякакво налягане, все още не смятам, че има нужда от редакция


Нямах време да прочета задълбочено цялата тема, но евала за ентусиазма ;-) Това си е бая писане и брисане ;-)

AFM-ма теоретично ще мери количеството на преминаващия въздух при всякакво налягане, но да не забравяме, че скоростта на потока също играе роля. Същата тази нагреваема жичка е доста слабичка и когато имаме голям надув, в тялото на AFM-a потокът се движи доста бързо и често пъти къса жичката. Явор Банакиев може да сподели колко такива device-а е сменил заради скъсани жички...Това и още 101 причини правят AFM неподходящ за сериозен тунинг на турбо-коли. Това, че има силни сток-коли, който са с AFM, а не с MAP нищо не доказва, защото те и в сток варианта си имат честичко проблеми, какво остава ако бъдат напънати. Когато се ползва сток електроника по темата се правят разни трикове, като монтиране на самия AFM "датчик" в тяло с по-голямо сечение с цел да се намали скоростта на потока, а и AFМ-а да не дава показания извън приемливите за електрониката (на някои по-нови VW/Audi електрониката влиза в сервизен режим и сече boost-а ако се прекачат показанията на въздухомера). Това разбира се води след себе си други проблеми като прекалибрирането на електрониката (или ремапването й).

ПредишнаСледваща

Назад към Силов тунинг

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook