М52Б28 със смукателен колектор от М50

Тунинг на двигатели, окачване, спирачки и всички други тежки железа по нашите баварци.

Модератор: bum_bum

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2253
Регистриран на: 22.01.2007
Местоположение: В.Търново
Пол: Мъж
Кара: ...don`t drive fast, just fly low
Мечтае да кара: E36 M3

М52Б28 със смукателен колектор от М50

Мнение от BT9028BA » 03 Дек 2009, 8:58

Значи ме интересува има ли някакво преправяне и какво е то - Има ли някакъв ефек от смукателен колектор от М50 на М52 - Колко се дига мощноста на двигателя - Някой правил ли я тази интервенция и да обясни по точно как става и какви са плюсовете и минусите на колектор от М50 на двигател М52Б28

Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12066
Регистриран на: 22.07.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: турбо бмв

Re: М52Б28 със смукателен колектор от М50

Мнение от bum_bum » 03 Дек 2009, 10:52

Няма и да намериш точна информация. Тук доколкото знам има само 2 коли с такъв колектор, едната си е дошла така, а на другата заедно с колектора са сменени и др неща и няма как да се измери разликата. Според мен само колектора да смениш не си струва особено. Вероятно се печели малко, но колектор, дросел, вакууми, планки и разправии не си струват за резултата.
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 459
Регистриран на: 22.08.2007
Пол: Мъж

Re: М52Б28 със смукателен колектор от М50

Мнение от Soul_Fly » 03 Дек 2009, 11:38

M50 intake manifold from a 1992-1995 BMW 325i, 325is, 325ic, or M3. I'm not saying the Schrick intake manifold is junk or not worth the money, but the M50 intake manifold is inexpensive and can be found in most junkyards or online. Where the old M50 engine continued making power at top end of the rev band, the new engines ran out of breath. One popular modification for OBDII owners is to swap in the M50/S50 manifolds. With the bigger displacements of the 328 and M3, this can really help to wake up the car and allow it breathe at higher rpms. Figure 15-20 horsepower in conjunction with the other modifications. A fantastic and inexpensive mod for cheap hp, but be warned that low end torque will feel diminished some as the power curve shifts slightly upwards.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12066
Регистриран на: 22.07.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: турбо бмв

Re: М52Б28 със смукателен колектор от М50

Мнение от bum_bum » 03 Дек 2009, 12:49

Това е едно от десетките мнения по въпроса, някои говорят за 15-20 коня, други говорят за загуба на коне, а трети за липса на промяна. Някъде съм виждал дино с 5 коня във високите на 28- ца с всичко останало сток. По модифицираните с валове, всмукател, изпускатели, ОБД1 конверсия на инсталацията с чип и т.н. правят 200- 205 коня на гумите.
Да уточним, че става въпрос за всмукател от м50б25, а не от всички м50, щото 20- ковия е някъде по средата. Не, че и такъв не пробвахме де :mhihi:
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2253
Регистриран на: 22.01.2007
Местоположение: В.Търново
Пол: Мъж
Кара: ...don`t drive fast, just fly low
Мечтае да кара: E36 M3

Re: М52Б28 със смукателен колектор от М50

Мнение от BT9028BA » 03 Дек 2009, 12:55

bum_bum написа:Това е едно от десетките мнения по въпроса, някои говорят за 15-20 коня, други говорят за загуба на коне, а трети за липса на промяна. Някъде съм виждал дино с 5 коня във високите на 28- ца с всичко останало сток. По модифицираните с валове, всмукател, изпускатели, ОБД1 конверсия на инсталацията с чип и т.н. правят 200- 205 коня на гумите.
Да уточним, че става въпрос за всмукател от м50б25, а не от всички м50, щото 20- ковия е някъде по средата. Не, че и такъв не пробвахме де :mhihi:


Преди време гледах една 28-ца в един англииски сайт но сега немога да го намеря никаде - Доколкото разбрах 28-ца е с смукател от М50 - Генеряция - Филтър - Чип и валове и я дадоха на диното около 225 230коня - мисля че имаше и дросел но от какъв двигател :dunno:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3366
Регистриран на: 5.06.2004
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: Караше E34 528i turbo

Re: М52Б28 със смукателен колектор от М50

Мнение от slavianko » 03 Дек 2009, 13:48

BT9028BA написа:
bum_bum написа:Това е едно от десетките мнения по въпроса, някои говорят за 15-20 коня, други говорят за загуба на коне, а трети за липса на промяна. Някъде съм виждал дино с 5 коня във високите на 28- ца с всичко останало сток. По модифицираните с валове, всмукател, изпускатели, ОБД1 конверсия на инсталацията с чип и т.н. правят 200- 205 коня на гумите.
Да уточним, че става въпрос за всмукател от м50б25, а не от всички м50, щото 20- ковия е някъде по средата. Не, че и такъв не пробвахме де :mhihi:


Преди време гледах една 28-ца в един англииски сайт но сега немога да го намеря никаде - Доколкото разбрах 28-ца е с смукател от М50 - Генеряция - Филтър - Чип и валове и я дадоха на диното около 225 230коня - мисля че имаше и дросел но от какъв двигател :dunno:
Ако имаш под ръка колектор и дросел сменяй го. Не е чак кой знае какво преправянето.
oxam написа:В един момент проблемът не е в мощността а в гарнитурата между седалката и волана.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 459
Регистриран на: 22.08.2007
Пол: Мъж

Re: М52Б28 със смукателен колектор от М50

Мнение от Soul_Fly » 03 Дек 2009, 13:59

BT9028BA написа:
bum_bum написа:Това е едно от десетките мнения по въпроса, някои говорят за 15-20 коня, други говорят за загуба на коне, а трети за липса на промяна. Някъде съм виждал дино с 5 коня във високите на 28- ца с всичко останало сток. По модифицираните с валове, всмукател, изпускатели, ОБД1 конверсия на инсталацията с чип и т.н. правят 200- 205 коня на гумите.
Да уточним, че става въпрос за всмукател от м50б25, а не от всички м50, щото 20- ковия е някъде по средата. Не, че и такъв не пробвахме де :mhihi:


Преди време гледах една 28-ца в един англииски сайт но сега немога да го намеря никаде - Доколкото разбрах 28-ца е с смукател от М50 - Генеряция - Филтър - Чип и валове и я дадоха на диното около 225 230коня - мисля че имаше и дросел но от какъв двигател :dunno:

тази въпросна 28ца е с колектор от м50б25, разпределителни валове от м3 US версията, с цялата изпскателна генерация от м3 евро версията, диф 3.23 и чип :idea: В американско има много 28ци правени по точно този начин дават ги на дино тестове по 210-220 коня :yes:
Така че сам си прецени само колектора от м50б25 колко коня ще ти вдигне, ако изобщо вдигне някои кон, но бъди сигрен че ще имаш загуба на тяга и коне в ниските обороти :winky:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12066
Регистриран на: 22.07.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: турбо бмв

Re: М52Б28 със смукателен колектор от М50

Мнение от bum_bum » 03 Дек 2009, 14:12

По-скоро 230 до 240 коня са с въпросните модификации или от тия, които аз съм виждал. Има и един англичанин с 260 :shock: Само с колектори беше на Шонди мотора, който го сложи в е30-ката. Усещаше се, че понавървява във високите, но и твъъърде далеч от вървенето на 28-ца с всичките работи описани по-горе.
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3366
Регистриран на: 5.06.2004
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: Караше E34 528i turbo

Re: М52Б28 със смукателен колектор от М50

Мнение от slavianko » 03 Дек 2009, 15:36

Не се заблуждавайте като ги четете тия кой колко кс вдигнал. Аз със сменени изпускателни колектори от М3 и назад с генерация разтоварена на 76мм и само крайно гърне. Със стриит вариянт на спортни валчета които по спомен бяха приблизително като тия на М3-то и със ITB демек 6 дросела по един на всеки цилиндър пак от М3 със друг регулатор на бензина и със смт6 да може да се оправят смесите и на финала бях дал пари колкото за едно качественно турбиниране а вървенето изобщо не беше това което очаквах.
Явор хубаво ми обесняваше в началото да не се занимавам да правя атмосверка ама кът няма кой да го слуша :mhihi: :mhihi:
Но лошо няма то мерак с пари се гаси. ;)
oxam написа:В един момент проблемът не е в мощността а в гарнитурата между седалката и волана.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12066
Регистриран на: 22.07.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: турбо бмв

Re: М52Б28 със смукателен колектор от М50

Мнение от bum_bum » 03 Дек 2009, 16:01

Спор няма, че турбинирането ще ти даде много повече от тези неща, но разликата между така направена 28-ца и сток е огромна. Стоковицата на светофарна гонка изостава с няколко коли за 200-250- тина метра.
Изображение

Ценко изложбения
Аватар
Мнения: 3813
Регистриран на: 26.11.2003
Местоположение: Регистриран на: 26 Ное 2003 | Мнения: 1117
Пол: Мъж
Кара: дългия да си плати входа !!!

Re: М52Б28 със смукателен колектор от М50

Мнение от rtzankov » 03 Дек 2009, 16:16

Живко прави този експеримент на неговото М52Б28 ... само и единственно с интейк ...
И ако не ме пребие че сам изнесал инфо ще споделя неговия резултат и впечатление ...

j16v написа:... комбито даде 206 коньове на мотора..... точно каквото се очакваше (има няма 15 коня отгоре на макс обороти и много загубен върт. момент в средни и ниски)
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
Изображение
Изображение
R.I.P Landikar

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12066
Регистриран на: 22.07.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: турбо бмв

Re: М52Б28 със смукателен колектор от М50

Мнение от bum_bum » 03 Дек 2009, 16:31

Soul_Fly написа::OT:
не ме разбираи погрешно, не се заяждам ама в твоя случаи беше малко "старт от скрапа" така да се изразя :winky:
Като гледам колко ти е изнемощял 25цовия мотор и с турбо пак не ме очарова с вървеж :winky: поне мен :dunno:


Ако бях останал с 25-цовия матор нямаше изобщо да го подкарам в това състояние пък и нямаше как да съм го направил с тия колектори, щото той си е с тях заводски ;) Матора е друг и вярвай ми доста ще те очарова с вървеж :mhihi:

rtzankov написа:Живко прави този експеримент на неговото М52Б28 ... само и единственно с интейк ...
И ако не ме пребие че сам изнесал инфо ще споделя неговия резултат и впечатление ...

j16v написа:... комбито даде 206 коньове на мотора..... точно каквото се очакваше (има няма 15 коня отгоре на макс обороти и много загубен върт. момент в средни и ниски)


Тя 28-цата заводско май така или иначе си дава около 200 коня без да се бара ако е в добро състояние.
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2253
Регистриран на: 22.01.2007
Местоположение: В.Търново
Пол: Мъж
Кара: ...don`t drive fast, just fly low
Мечтае да кара: E36 M3

Re: М52Б28 със смукателен колектор от М50

Мнение от BT9028BA » 03 Дек 2009, 16:42

rtzankov написа:Живко прави този експеримент на неговото М52Б28 ... само и единственно с интейк ...
И ако не ме пребие че сам изнесал инфо ще споделя неговия резултат и впечатление ...

j16v написа:... комбито даде 206 коньове на мотора..... точно каквото се очакваше (има няма 15 коня отгоре на макс обороти и много загубен върт. момент в средни и ниски)


Това само със смукателен колектор ли е само или има други подобрения от към генерацията
Последна промяна BT9028BA на 03 Дек 2009, 16:45, променена общо 1 път

Мечтае за Z3 M Coupe
Аватар
Мнения: 8695
Регистриран на: 9.02.2003
Местоположение: Сoфия
Кара: '99 530dА Touring

Re: М52Б28 със смукателен колектор от М50

Мнение от err0r » 03 Дек 2009, 16:43

rtzankov написа:...
[/quote]
Тая работа заслужава ли си? Взимаш някакви 10 коня, ама губиш близо 40 Нм... Според мен няма никакъв смисъл, освен ако няма да се продължава натам с проекта.
Изображение

Ценко изложбения
Аватар
Мнения: 3813
Регистриран на: 26.11.2003
Местоположение: Регистриран на: 26 Ное 2003 | Мнения: 1117
Пол: Мъж
Кара: дългия да си плати входа !!!

Re: М52Б28 със смукателен колектор от М50

Мнение от rtzankov » 03 Дек 2009, 16:47

rtzankov написа:Живко прави този експеримент на неговото М52Б28 ... само и единственно с интейк ...
Изображение
Изображение
R.I.P Landikar

Следваща

Назад към Силов тунинг

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook