Малко предварителни сметки - м50б20 компресор

Тунинг на двигатели, окачване, спирачки и всички други тежки железа по нашите баварци.

Модератор: bum_bum

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 401
Регистриран на: 16.07.2006
Местоположение: София

Малко предварителни сметки - м50б20 компресор

Мнение от penio » 07 Окт 2009, 13:21

Нещо последно време ми говорят дяволите и ме наговориха накрая да минавам отвъд атмосферното налягане
Ето с какво разполагам за сега: компресор итън от цлк: доколкото разбрах е итън м45
е34 м50б20 с ванос и ГИ Бардолини, много мерак и малко пари
Целта е да се надуе с 0.5 бара без да се отваря или разрежда мотора, без да се сменя или пренастройва еку.
Колата ми е ежедневна, кара я и жената и возя бебето та заради това се спрях на компресор- поведение като на атмосверен автомобил всичко става плавно и без изненади (най-много да ме изненада някое бутало от предния капак).
Никога не съм се занимавал с подобни работи, но все някога има първи път.

След внимателен прочит на темата за турбоконверсията, седнах и посмятах малко какво що

консумация на въздух от двг при 0.6 бара буст (0.5 + 0.1 спад в интеркулера): (Литра в час)
при 3000об. = 3000об/мин * 60мин * 0.9коеф. * 1.6 налягане = 259 200 литра/час
при 6000об имам консумация от 518400 литра/час
Сега пресмятам масата на въздуха при 6000 оборота и получих 601кг/час = 10кг/мин
Безина който може да изгори с 10кг въздух е 0.8 килограма при смес 12:1
при относителна плътност на безина от 0.702 кг/л получваме, че ни е небходим 1.139 литра безин в минута
при 6 броя инжектори това прави по 189.8см3/минута дебит ако работят на 100% или 223.29см3/минута ако работят 85%от времето
Да видиме мойте инжектори ще насмогнат ли:
Нов дебит на инжекторите = корен(налягане на горивото / налягане при което е даден дебита на инжектора ) * стар дебит

224 = корен(х/3) * 160 => х = 5.88бара налягане на горивото
сега прибавям и буста и получавам 6.38 бара налягане в рейката при 0.5буст
Не знам колко налягане може да прави сток помпата, но това ми се види множко.

Ако взема инжектори от м50б25, който доколкото разбрах са със дебит: 192см3/мин при 3.5 бара
тогава получавам за небходимо налягане в инжекторната рейка: 4.76+0.5 = 5.26 бара
Тоест с регулатор на горивото нагласен на 4.76 диференциално налягане ще имам необходимия дебит с дюзи от 25ица
А и май ще трябва да спестявам за нова помпа, щото мойта може и да изгори при това натоварване.

Въпрос 1: колко бара може да изкара помпата на 520ката?
Въпрос 2: колко е дебита на дюзите от 525? (трябва да станат, поръчах ги вече)

До тук добре, сега да видим компресора:
Тука имаме диаграма CFM/rpm
Изображение

CFM е куб. фута в минута, ама аз съм сметнал литри в час: бай гугъл помогна и този път
при 3000об
259 200 литра/час = 153 CFM
при 6000об
518400 литра/час = 305 CFM
Компресора доставя 153CFM при 7000 оборота и 300 при 13000оборота
тоест при скорост 3000об на коляновия вал компресора трябва да се върти с 7000оборота и при скорост от 6000оборота на кол.вал компресора трябва да се върти с 13000 оборота или за всеки оборот на КВ компресора трябва да се завърти 2.2 пъти
Така влизам точно в параметрите на компресорчето - дават го макс обороти 14000 постоянно и 16000 за малко :)
То лудите и господ ги пази, тези сметки ги направих след като вече бях купил компресора а не като нормалните хора - преди това. За мой късмет поне на хартия излиза ок.
Следва продължение....
ПС: Просто си нахвърлях мислите до тука, явно има много пропуски и тн. което го съзнавам. Всякакви конструктивни мнения и критики са добре дошли, всякакви други - не са.
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 284
Регистриран на: 5.05.2002
Местоположение: Плевен

Re: Малко предварителни сметки - м50б20 компресор

Мнение от biko » 07 Окт 2009, 13:36

попитай знаещите какво да правиш с ваноса че там ще е дървото доколкото знам при конверсията на този мотор
другото щом караш с ГИ пробваи да пренастроеш компа и си смени инжекторите на гаста така ще ти е по лесно щото компа на газта е малко като Мега и по лесно се обогатява
само най-добрите умират млади

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 401
Регистриран на: 16.07.2006
Местоположение: София

Re: Малко предварителни сметки - м50б20 компресор

Мнение от penio » 07 Окт 2009, 14:00

Да, в ГИто ми е надеждата впрочем:
Газта позволява много по-голяма компресия
Имам си кабел и софт за инжекциона и мога да си настройвам времената на дюзите. А ваноса - ще си седи, ако не може - ще питам как да го махна
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 438
Регистриран на: 20.03.2005
Местоположение: Враца
Пол: Мъж
Кара: E30 320
Детайли за колата: E30 320 Megasquirt MS II-extra,DIY wideband

Re: Малко предварителни сметки - м50б20 компресор

Мнение от valentino » 07 Окт 2009, 14:27

Бих те посъветвал да провериш какво налягане излиза след изпарителя на ГИ,защото предполагам че газта се впръсква в газообразно състояние.Когато мотора е атмосферен е лесно-вътре е вакуум в всмук. тръби и газта лесно влиза,но когато налягането мине атмосферното трябва да вдигнеш налягането и в изпарителя иначе ще намалее впръскваното количество гориво.
Megasquirt & Megaview user


Аватар
Мнения: 7702
Регистриран на: 25.12.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: със спомени

Re: Малко предварителни сметки - м50б20 компресор

Мнение от sonny » 07 Окт 2009, 20:30

Само да ти кажа, че ваносовите мотори са бая кекави. С карантията надолу проблем няма да имаш с това налягане, но ще срещнеш проблем с главата. Там нещата са много зле буквално. Клапаните са на 6мм стебло и на единична пружина, а и се наблрюдава факта,че тарелките на клапаните не издържат много, издънват се и оттам пружините не работят с нормалния напън и на по-високи обороти се среща явлението бутало-клапан. Затова те съветвам преди да направиш конверсията с компресора, да си направиш главата. Но свалиш ли я, смятай, че там ще идат пари като за нов мотор. Само ревизията по тиквата с труда на тези дето ще сменят гумички, водачи и све ще е около 400-450лв. като сметнеш и нови тарелки с кученца по 8лв н клапан, смятай и като си сметнеш труда на монтьора и нови гарнитура, болтове и други дреболии, ще ти отидат едни 1000лв, но пък ще си спокоен. Задължителна е и ревизия и прочистване на повдигачите. Това попринцип е хубаво да се направи и на нормално каран мотор, а за компресиран си е направо задължително.
ПС Мое мнение или по-скоро съвет.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 401
Регистриран на: 16.07.2006
Местоположение: София

Re: Малко предварителни сметки - м50б20 компресор

Мнение от penio » 07 Окт 2009, 22:51

Да, прочетох темата ти за почистване на повдигачите. Много полезна и достъпна информация, направо ме засърбяха ръцете да се пробвам но няма къде.
Знаех, че ще има проблем с ваноса но от различно естество - предполагам обърква работата на допълнителните контролери дето ги слагат (пиджибеци, мега и тн) на по-сериозните проекти и е трудно за мапване с него или тотално бърка пълненето на цилиндрите. Нямах си идея, че е по-слаба от тази на предния модел.
Ще го включа и това с повдигачите в схемата но до там, ако ще се дават пари за двигател то ще е за нов.

ПС: Сега разгледах в реалоем и наистина : ранните са 7мм и с 2 пружини а ваносовите са 6мм и една пружина.
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1331
Регистриран на: 10.09.2003
Местоположение: София

Re: Малко предварителни сметки - м50б20 компресор

Мнение от Postman » 08 Окт 2009, 7:44

Колега, ако смяташ, че 2000 см3 с компресор Eaton пълнещ на 0,5 бара , което впрочем прави около 210-215 к.с., ще ти бъде достатъчен, аз бих те посъветвал да обмислиш алтернативен вариант, който е много по-евтин и доста по-надежден, а именно - двигател М50В25 (от ранните, без Ванос) с подменен колянов вал няколко други неща от М52В28. В тази комбинация няма никакви сериозни изменения от стандартните части, а мощността е горе долу толкова, към колкото си се прицелил с компресора... или ако го погледнеш по-глобално - за мен лично слагането на компресор, което е равно на много пари (освен ако частите не са "скрап"), е оправдано тогава, когато след смяна на двигателя (което е от по-лесните процедури) човек все още е далеч от желаната мощност. Надявам се, че си разбрал какво имам предвид :).

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1461
Регистриран на: 19.03.2007
Местоположение: Варна
Кара: bmw 328-turbo
Мечтае да кара: ГОЛФ 3

Re: Малко предварителни сметки - м50б20 компресор

Мнение от kirililiev » 08 Окт 2009, 14:18

избрал си най скъпия вариант,сиреч с много пари искаш да извадиш малко коне.повечето хора се стремят да направят обратното.имам приятел който с китайски колектор,китайско турбо,без кулер и маслено охлаждане кара на 0,4 вече втора година.незнам колко коня е но слага на 2,5 -3,4 коли на 400м :D колата е супер приятна за каране и няма почти никакъв лаг.удоволствието му струва около 1200,1500 лв.компресора е хубаво нещо но да въртиш някой 5 литров матор,при наще малките кубици е безмислено,по добре да се ползват изгорелите газове,и без тва енергията им отива в нищото :mhihi: :mhihi:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 401
Регистриран на: 16.07.2006
Местоположение: София

Re: Малко предварителни сметки - м50б20 компресор

Мнение от penio » 08 Окт 2009, 14:55

Събота и неделя ще се инсталирам на вилата, да поразглобя малко около мотора и да видя как ще се хване. Може и да се наложи да се преработи малко корпуса на итънчо да се побере. Трябва да измеря ролките и да дам задача на стругаря. След това пак ще пиша.
Вече се допитах до един от хората тука на лс., но все пак да питам и тук: Мога ли да взема задвижването от ролката на хидравличната помпа? Тоест, да направя нова двойна ролка и от там се хване рмъка на компресора, или някоя друга ако това не е подходящото място.
Целта е да избегна махането на виското и слагането на електрическа перка.
За това колко скъпо ще излезне: до тука сметката е 468лв компресор + инжектори. Поставил съм си лимит от 1000лв, предполагам ще се вместя в тая сума.
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1331
Регистриран на: 10.09.2003
Местоположение: София

Re: Малко предварителни сметки - м50б20 компресор

Мнение от Postman » 08 Окт 2009, 15:33

Най-добрият вариант е компресора да се върти от 6-каналния ремък като за това разбира се трябва да се постави на пътя на ремъка. Има китове на известни фирми, които монтират шайбата и хобота на компресора на мястото на алтернатора, а алтернатора го разполагат малко по-нагоре. Ако се върти от двойна шайба на хидравличната помпа, това ще натовари лагерите на хидравличната помпа няколко пъти повече, понеже само тя консумира да кажем 5-8 к.с. а компресора още около 20 - поради тази причина е по-добър вариантът от по-горе и употребата на по-дълъг 6-канален ремък. Това разбира се не означава, че не става с двойна шайба на помпата :).

П.П. Лимит не си поставяй, защото е доказано че няма смисъл.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 537
Регистриран на: 14.11.2008
Местоположение: пловдив

Re: Малко предварителни сметки - м50б20 компресор

Мнение от ico318 » 08 Окт 2009, 16:50

ще останеш изненадан още като купуваш материала за шайбата/ал д16 май беше/ и евентуално от стругаря.хората,карали с компресор са малко,но тези с идеи и мечти,са повече.това въобще не е скъп вариант,а ефекта е по-голям от б25 и други.аз се возя с четирицил. двигател с компресор и не смятам,че е безмислено.успех!

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1461
Регистриран на: 19.03.2007
Местоположение: Варна
Кара: bmw 328-turbo
Мечтае да кара: ГОЛФ 3

Re: Малко предварителни сметки - м50б20 компресор

Мнение от kirililiev » 08 Окт 2009, 18:09

ico318 написа:ще останеш изненадан още като купуваш материала за шайбата/ал д16 май беше/ и евентуално от стругаря.хората,карали с компресор са малко,но тези с идеи и мечти,са повече.това въобще не е скъп вариант,а ефекта е по-голям от б25 и други.аз се возя с четирицил. двигател с компресор и не смятам,че е безмислено.успех!


колко пари ти излезе и на колко надув го караш?

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 537
Регистриран на: 14.11.2008
Местоположение: пловдив

Re: Малко предварителни сметки - м50б20 компресор

Мнение от ico318 » 09 Окт 2009, 9:31

налягането тръгва от 0,5 и стига до 0,7 на над 5500об.,но аз там много не я карам,защото има учудващо добър въртящ момент още преди 2000об.и не е нужно да се "цеди".описал съм подробно сметките в е30 подфорум,като към края може да съм пропуснал нещо,че плюенето ми идва в повече понякога.ако компресора ти е като моя,трябва да предвидиш бай-пас.става егр-клапан от фиат жтд след 2001 май.представлява дросел с мембрана-точно каквото е нужно.има пластмасови и цамови.вземи цамов и го завари на мястото на малкия изход,а вакуум за мембраната от колекторите.втора ръка е 80-100лв,вероятно.


Аватар
Мнения: 7702
Регистриран на: 25.12.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: със спомени

Re: Малко предварителни сметки - м50б20 компресор

Мнение от sonny » 09 Окт 2009, 14:10

Ако колата няма климатик, аз бих преместил алтернатора отляво на мотора, там където стой климатик, и излиза много масто, коеот е супер за итъна, защото е квадратен, а за ремъка, може, но не е желателно, Постмана ти каза защо. Попринцип може да сложиш обтяжната ролка за компресора на една ос с горната ролка на основния ти ремък, така ще стане и чупка и нще заобиколиш и маркуча на радиатора, за виското е спорен въпроса, но в е34 имаш място и може да вземеш перка от е30 или е28, те са изнесени по-навън и така ще си освободиш още малко място, не помня къде стоеше на е34 казанчето на хидравликата, но май с него няма да имаш грижа, защото на е36 стой на лапата на мотора и при такава конверсия трябва да се премсти, защото инак става не достъпно.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1331
Регистриран на: 10.09.2003
Местоположение: София

Re: Малко предварителни сметки - м50б20 компресор

Мнение от Postman » 09 Окт 2009, 15:40

penio написа:Да видиме мойте инжектори ще насмогнат ли:
Нов дебит на инжекторите = корен(налягане на горивото / налягане при което е даден дебита на инжектора ) * стар дебит

224 = корен(х/3) * 160 => х = 5.88бара налягане на горивото
сега прибавям и буста и получавам 6.38 бара налягане в рейката при 0.5буст
Не знам колко налягане може да прави сток помпата, но това ми се види множко.

Ако взема инжектори от м50б25, който доколкото разбрах са със дебит: 192см3/мин при 3.5 бара
тогава получавам за небходимо налягане в инжекторната рейка: 4.76+0.5 = 5.26 бара
Тоест с регулатор на горивото нагласен на 4.76 диференциално налягане ще имам необходимия дебит с дюзи от 25ица
А и май ще трябва да спестявам за нова помпа, щото мойта може и да изгори при това натоварване.

Въпрос 1: колко бара може да изкара помпата на 520ката?
Въпрос 2: колко е дебита на дюзите от 525? (трябва да станат, поръчах ги вече)

Ако искаш само и единствено с промяната на налягането на горивото да компенсираш нарастналата нужда от гориво ти трябва т.нар. прогресивен горивен регулатор (rising rate fuel pressure regulator). При него налягането на горивото се увеличава Х пъти повече от налягането на въздуха, като Х>1 според конструкцията на регулатора. Този регулатор изглежда така в най-простия си вариант (Х~6,5 в случая):
ИзображениеИзображение
Ако вместо такъв регулатор настроиш базовото налягане на по-висока стойност, както си написал в началото, смесите на ниски натоварвания ще са прекалено богати и трим корекциите на ECU-то няма да успеят да обеднят достатъчно. Затова именно не се прави по предложения от теб вариант, а като минимум се използва въпросният прогресивен регулатор... който разбира се също е един доста голям компромис с най-доброто решение.

Инак дюзи от М50В25 ще ти стигнат за налягане от половин бар, така че правилно си ги избрал.

Следваща

Назад към Силов тунинг

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook