Заваряване на CUSTOM колектори?
Модератор: bum_bum
32 мнения
• Страница 1 от 3 • 1, 2, 3
- Lorinser69
- Потребител
- Мнения: 22
- Регистриран на: 25.04.2007
Заваряване на CUSTOM колектори?
Здравейте пичове.
Знам, че тук често правите тунинги по баварките, та на въпроса.
Изработих си сам изпускателни колектори от парнаджийски колена 3,5мм дебелина на стената. всичко е готово, точкувано, фланците са 8 мм. стомата е така наречената "ЧЕРНА"
Там е въпросът, че само точкувах, защото нито мога да заварявам, нито имам кинти за заваръчен апарат.
ТА кажете с какво да ги заваря? Има доста да се заварява.Положил съм страшно много труд за да ги направя и сега ме е страх да не ги одрищят някои пишман майстори.
Казаха ми, че с телоподаващо, не било желателно, понеже колектора се нагрява на 800градуса, а обикновенната тел (стомана) се топи при 900.
Друг вариянт било с триодина и да заваряваме с волфрамови електроди, електродите ги имам, но няма триодона.. нито знам къде има.
Та споделете опит, кой с какво си е правил колекторите, какви заварки, къде ги е правил, доволен ли е.
Моля да не се осира темата, нака пишат само запознати с материята
Знам, че тук често правите тунинги по баварките, та на въпроса.
Изработих си сам изпускателни колектори от парнаджийски колена 3,5мм дебелина на стената. всичко е готово, точкувано, фланците са 8 мм. стомата е така наречената "ЧЕРНА"
Там е въпросът, че само точкувах, защото нито мога да заварявам, нито имам кинти за заваръчен апарат.
ТА кажете с какво да ги заваря? Има доста да се заварява.Положил съм страшно много труд за да ги направя и сега ме е страх да не ги одрищят някои пишман майстори.
Казаха ми, че с телоподаващо, не било желателно, понеже колектора се нагрява на 800градуса, а обикновенната тел (стомана) се топи при 900.
Друг вариянт било с триодина и да заваряваме с волфрамови електроди, електродите ги имам, но няма триодона.. нито знам къде има.
Та споделете опит, кой с какво си е правил колекторите, какви заварки, къде ги е правил, доволен ли е.
Моля да не се осира темата, нака пишат само запознати с материята
- Вуйчо Ваньо
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 212
- Регистриран на: 14.11.2007
- Местоположение: софия
Това с топенето на стоманата при 900 градуса е смешно, освен това самите тръби са ти направени от същия материал. С телоподаващото можеш да ги завариш, но някой добър заварчик и достатъчно мощен апарат( такъв от Метро не става ). При този метод на заваряване е по-трудно да се гарантира херметичен шев поради релефа на заварката, но в никакъв случай не е невъзможно. Това е най-масовия метод и не е нито трудно нито скъпо да намериш някой да ти го завари. Оптималния вариянт е VIG заварка или така наречения аргон. Предполагам за него говориш, но волфрамовия електрод не участва в самата заварка, а служи само да ти поддържа запалена дъгата. Допълнителния материал се подава ръчно от заварчика. Дано съм ти бил полезен.
- slavianko
- старши ентусиаст
- Мнения: 3366
- Регистриран на: 5.06.2004
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: Караше E34 528i turbo
Re: Заваряване на CUSTOM колектори?
Братле при мен всичко беше заварено с телоподаващо. Завари ми го един познат който работи в тойота сервиз на някакво по здраво телоподаващо. За сега държат но като знам колко здраво стана не вявам да имам проблеми и за напред.Lorinser69 написа:Здравейте пичове.
Знам, че тук често правите тунинги по баварките, та на въпроса.
Изработих си сам изпускателни колектори от парнаджийски колена 3,5мм дебелина на стената. всичко е готово, точкувано, фланците са 8 мм. стомата е така наречената "ЧЕРНА"
Там е въпросът, че само точкувах, защото нито мога да заварявам, нито имам кинти за заваръчен апарат.
ТА кажете с какво да ги заваря? Има доста да се заварява.Положил съм страшно много труд за да ги направя и сега ме е страх да не ги одрищят някои пишман майстори.
Казаха ми, че с телоподаващо, не било желателно, понеже колектора се нагрява на 800градуса, а обикновенната тел (стомана) се топи при 900.
Друг вариянт било с триодина и да заваряваме с волфрамови електроди, електродите ги имам, но няма триодона.. нито знам къде има.
Та споделете опит, кой с какво си е правил колекторите, какви заварки, къде ги е правил, доволен ли е.
Моля да не се осира темата, нака пишат само запознати с материята
oxam написа:В един момент проблемът не е в мощността а в гарнитурата между седалката и волана.
- Smoocki
- старши ентусиаст
- Мнения: 2073
- Регистриран на: 6.08.2006
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 600 коня с умивна на лицето
- Мечтае да кара: всичко бързо на четири гуми
- Детайли за колата: Garrett 3582
- Lorinser69
- Потребител
- Мнения: 22
- Регистриран на: 25.04.2007
Вуйчо Ваньо написа: или така наречения аргон. Предполагам за него говориш, но волфрамовия електрод не участва в самата заварка, а служи само да ти поддържа запалена дъгата. Допълнителния материал се подава ръчно от заварчика. Дано съм ти бил полезен.
мне, триодината е друг вид заваръчна машина. която топи волфрама и заварява с него.
НО като гледам май ще ги заваря на аргон.
Благодаря за мненията колеги.
Ако някой има още нещо да добави--ще ми е полезно!!
- autovan
- младши ентусиаст
- Мнения: 326
- Регистриран на: 22.11.2007
- Местоположение: хасково
- Кара: 535d
- Мечтае да кара: 535d
Ако го завариш с телоподаващо отвън ще изглежда добре ама отватре ще прилича на лястовиче гнездо , което не добре за съпротивлението на изгорелите газове
- autovan
- младши ентусиаст
- Мнения: 326
- Регистриран на: 22.11.2007
- Местоположение: хасково
- Кара: 535d
- Мечтае да кара: 535d
Ако го завариш с телоподаващо отвън ще изглежда добре ама отватре ще прилича на лястовиче гнездо , което не добре за съпротивлението на изгорелите газове
- S-stail
- младши ентусиаст
- Мнения: 724
- Регистриран на: 27.12.2004
- Местоположение: Плевен
- Кара: м42б20 турбо
- Детайли за колата: hx35/40 twin scroll
Моя го правих с телоподаващото и наистина остават много
телчета под заварката.След това обаче го занесох на аргончик само да го нагрее без добавъчен материал и стана работата.Няма спомен от телченца,шупли и такива неща.
Фланеца е заваряван на заваръчна машина/вместо газ ползват пясък/.
Жалко че не направих целия колектор на нея.
телчета под заварката.След това обаче го занесох на аргончик само да го нагрее без добавъчен материал и стана работата.Няма спомен от телченца,шупли и такива неща.
Фланеца е заваряван на заваръчна машина/вместо газ ползват пясък/.
Жалко че не направих целия колектор на нея.
- Вуйчо Ваньо
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 212
- Регистриран на: 14.11.2007
- Местоположение: софия
Това със заварка на телоподаващото и после повторение с аргон е често използван метод, тъй като избягваш якото греене от аргона, което криви фланеца. Попринцип перфектния вариянт е да си го завариш и после на шлайф или фреза да се пипнат фланците за да се изправят. Друг начин да ограничиш температурните деформацйи е да заваряваш колектора, докато е вързан за глава. За предпочитане е да не използваш твоята глава, а някаква неотговорна .
- S-stail
- младши ентусиаст
- Мнения: 724
- Регистриран на: 27.12.2004
- Местоположение: Плевен
- Кара: м42б20 турбо
- Детайли за колата: hx35/40 twin scroll
- Lorinser69
- Потребител
- Мнения: 22
- Регистриран на: 25.04.2007
аз ги хванах колекторите на П-образни профили, дебели 10мм.
скоро ще кача снимки.
после задължително ще ги дам в пещ за отпускане на вътрешните напрежения, и после шлайф
скоро ще кача снимки.
после задължително ще ги дам в пещ за отпускане на вътрешните напрежения, и после шлайф
- slavianko
- старши ентусиаст
- Мнения: 3366
- Регистриран на: 5.06.2004
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: Караше E34 528i turbo
re
Аз пък ги заварих мъжката както си трябва и после дадох на фрезист 5лв да ми ги челосаLorinser69 написа:аз ги хванах колекторите на П-образни профили, дебели 10мм.
скоро ще кача снимки.
после задължително ще ги дам в пещ за отпускане на вътрешните напрежения, и после шлайф
oxam написа:В един момент проблемът не е в мощността а в гарнитурата между седалката и волана.
- Lorinser69
- Потребител
- Мнения: 22
- Регистриран на: 25.04.2007
да ама мен ме шубе да не се изкривят толкова, че да не съвпаднат отворите за шпилките.
дай координати на фрезиста, че и с това имам проблем
снимките:
http://media.snimka.bg/2943/012141228-big.jpg
http://media.snimka.bg/2943/012141230-big.jpg
http://media.snimka.bg/2943/012141231-big.jpg
http://media.snimka.bg/2943/012141232-big.jpg
http://media.snimka.bg/2943/012141224-big.jpg
дай координати на фрезиста, че и с това имам проблем
снимките:
http://media.snimka.bg/2943/012141228-big.jpg
http://media.snimka.bg/2943/012141230-big.jpg
http://media.snimka.bg/2943/012141231-big.jpg
http://media.snimka.bg/2943/012141232-big.jpg
http://media.snimka.bg/2943/012141224-big.jpg
- slavianko
- старши ентусиаст
- Мнения: 3366
- Регистриран на: 5.06.2004
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: Караше E34 528i turbo
';
От Русе съм колега не знам дали няма да ти е много далекоLorinser69 написа:дай координати на фрезиста, че и с това имам проблем
oxam написа:В един момент проблемът не е в мощността а в гарнитурата между седалката и волана.
32 мнения
• Страница 1 от 3 • 1, 2, 3
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани