Заваряване на CUSTOM колектори?

Тунинг на двигатели, окачване, спирачки и всички други тежки железа по нашите баварци.

Модератор: bum_bum

Потребител
Аватар
Мнения: 22
Регистриран на: 25.04.2007

Заваряване на CUSTOM колектори?

Мнение от Lorinser69 » 02 Юни 2009, 18:41

Здравейте пичове.

Знам, че тук често правите тунинги по баварките, та на въпроса.

Изработих си сам изпускателни колектори от парнаджийски колена 3,5мм дебелина на стената. всичко е готово, точкувано, фланците са 8 мм. стомата е така наречената "ЧЕРНА"

Там е въпросът, че само точкувах, защото нито мога да заварявам, нито имам кинти за заваръчен апарат.

ТА кажете с какво да ги заваря? Има доста да се заварява.Положил съм страшно много труд за да ги направя и сега ме е страх да не ги одрищят някои пишман майстори.
Казаха ми, че с телоподаващо, не било желателно, понеже колектора се нагрява на 800градуса, а обикновенната тел (стомана) се топи при 900.
Друг вариянт било с триодина и да заваряваме с волфрамови електроди, електродите ги имам, но няма триодона.. нито знам къде има.

Та споделете опит, кой с какво си е правил колекторите, какви заварки, къде ги е правил, доволен ли е.

Моля да не се осира темата, нака пишат само запознати с материята

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 212
Регистриран на: 14.11.2007
Местоположение: софия

Мнение от Вуйчо Ваньо » 02 Юни 2009, 19:56

Това с топенето на стоманата при 900 градуса е смешно, освен това самите тръби са ти направени от същия материал. С телоподаващото можеш да ги завариш, но някой добър заварчик и достатъчно мощен апарат( такъв от Метро не става ). При този метод на заваряване е по-трудно да се гарантира херметичен шев поради релефа на заварката, но в никакъв случай не е невъзможно. Това е най-масовия метод и не е нито трудно нито скъпо да намериш някой да ти го завари. Оптималния вариянт е VIG заварка или така наречения аргон. Предполагам за него говориш, но волфрамовия електрод не участва в самата заварка, а служи само да ти поддържа запалена дъгата. Допълнителния материал се подава ръчно от заварчика. Дано съм ти бил полезен.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3366
Регистриран на: 5.06.2004
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: Караше E34 528i turbo

Re: Заваряване на CUSTOM колектори?

Мнение от slavianko » 02 Юни 2009, 21:33

Lorinser69 написа:Здравейте пичове.

Знам, че тук често правите тунинги по баварките, та на въпроса.

Изработих си сам изпускателни колектори от парнаджийски колена 3,5мм дебелина на стената. всичко е готово, точкувано, фланците са 8 мм. стомата е така наречената "ЧЕРНА"

Там е въпросът, че само точкувах, защото нито мога да заварявам, нито имам кинти за заваръчен апарат.

ТА кажете с какво да ги заваря? Има доста да се заварява.Положил съм страшно много труд за да ги направя и сега ме е страх да не ги одрищят някои пишман майстори.
Казаха ми, че с телоподаващо, не било желателно, понеже колектора се нагрява на 800градуса, а обикновенната тел (стомана) се топи при 900.
Друг вариянт било с триодина и да заваряваме с волфрамови електроди, електродите ги имам, но няма триодона.. нито знам къде има.

Та споделете опит, кой с какво си е правил колекторите, какви заварки, къде ги е правил, доволен ли е.

Моля да не се осира темата, нака пишат само запознати с материята
Братле при мен всичко беше заварено с телоподаващо. Завари ми го един познат който работи в тойота сервиз на някакво по здраво телоподаващо. За сега държат но като знам колко здраво стана не вявам да имам проблеми и за напред. ;)
oxam написа:В един момент проблемът не е в мощността а в гарнитурата между седалката и волана.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2073
Регистриран на: 6.08.2006
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 600 коня с умивна на лицето
Мечтае да кара: всичко бързо на четири гуми
Детайли за колата: Garrett 3582

Мнение от Smoocki » 02 Юни 2009, 21:38

С аргон няма ли да стане чудно
Изображение

Потребител
Аватар
Мнения: 22
Регистриран на: 25.04.2007

Мнение от Lorinser69 » 04 Юни 2009, 23:31

Вуйчо Ваньо написа: или така наречения аргон. Предполагам за него говориш, но волфрамовия електрод не участва в самата заварка, а служи само да ти поддържа запалена дъгата. Допълнителния материал се подава ръчно от заварчика. Дано съм ти бил полезен.


мне, триодината е друг вид заваръчна машина. която топи волфрама и заварява с него.

НО като гледам май ще ги заваря на аргон.
Благодаря за мненията колеги.

Ако някой има още нещо да добави--ще ми е полезно!!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 268
Регистриран на: 9.04.2009
Местоположение: Филибето

Мнение от likesake » 06 Юни 2009, 13:10

Ако не е тайна може ли да качиш малко снимки от проекта си - как си правил тръбите с еднакви дължини колко колена използва къде ряза - ако не е трудно качи млко пикс!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 326
Регистриран на: 22.11.2007
Местоположение: хасково
Кара: 535d
Мечтае да кара: 535d

Мнение от autovan » 06 Юни 2009, 22:34

Ако го завариш с телоподаващо отвън ще изглежда добре ама отватре ще прилича на лястовиче гнездо :) , което не добре за съпротивлението на изгорелите газове

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 326
Регистриран на: 22.11.2007
Местоположение: хасково
Кара: 535d
Мечтае да кара: 535d

Мнение от autovan » 06 Юни 2009, 22:34

Ако го завариш с телоподаващо отвън ще изглежда добре ама отватре ще прилича на лястовиче гнездо :) , което не добре за съпротивлението на изгорелите газове

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 724
Регистриран на: 27.12.2004
Местоположение: Плевен
Кара: м42б20 турбо
Детайли за колата: hx35/40 twin scroll

Мнение от S-stail » 07 Юни 2009, 6:56

Моя го правих с телоподаващото и наистина остават много
телчета под заварката.След това обаче го занесох на аргончик само да го нагрее без добавъчен материал и стана работата.Няма спомен от телченца,шупли и такива неща.

Фланеца е заваряван на заваръчна машина/вместо газ ползват пясък/.
Жалко че не направих целия колектор на нея.
Изображение
Изображение

Uploaded with ImageShack.us
Loosing Traction is part of the fun!!

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 212
Регистриран на: 14.11.2007
Местоположение: софия

Мнение от Вуйчо Ваньо » 07 Юни 2009, 13:23

Това със заварка на телоподаващото и после повторение с аргон е често използван метод, тъй като избягваш якото греене от аргона, което криви фланеца. Попринцип перфектния вариянт е да си го завариш и после на шлайф или фреза да се пипнат фланците за да се изправят. Друг начин да ограничиш температурните деформацйи е да заваряваш колектора, докато е вързан за глава. За предпочитане е да не използваш твоята глава, а някаква неотговорна ;) .

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 724
Регистриран на: 27.12.2004
Местоположение: Плевен
Кара: м42б20 турбо
Детайли за колата: hx35/40 twin scroll

Мнение от S-stail » 07 Юни 2009, 13:33

аз го хванах за друг м42ков колектор и не е кривнал грам.
Изображение

Uploaded with ImageShack.us
Loosing Traction is part of the fun!!

Потребител
Аватар
Мнения: 22
Регистриран на: 25.04.2007

Мнение от Lorinser69 » 07 Юни 2009, 18:34

аз ги хванах колекторите на П-образни профили, дебели 10мм.
скоро ще кача снимки.

после задължително ще ги дам в пещ за отпускане на вътрешните напрежения, и после шлайф

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3366
Регистриран на: 5.06.2004
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: Караше E34 528i turbo

re

Мнение от slavianko » 07 Юни 2009, 18:42

Lorinser69 написа:аз ги хванах колекторите на П-образни профили, дебели 10мм.
скоро ще кача снимки.

после задължително ще ги дам в пещ за отпускане на вътрешните напрежения, и после шлайф
Аз пък ги заварих мъжката както си трябва и после дадох на фрезист 5лв да ми ги челосаИзображениеИзображение
oxam написа:В един момент проблемът не е в мощността а в гарнитурата между седалката и волана.

Потребител
Аватар
Мнения: 22
Регистриран на: 25.04.2007

Мнение от Lorinser69 » 07 Юни 2009, 23:29

да ама мен ме шубе да не се изкривят толкова, че да не съвпаднат отворите за шпилките.

дай координати на фрезиста, че и с това имам проблем


снимките:
http://media.snimka.bg/2943/012141228-big.jpg
http://media.snimka.bg/2943/012141230-big.jpg
http://media.snimka.bg/2943/012141231-big.jpg
http://media.snimka.bg/2943/012141232-big.jpg
http://media.snimka.bg/2943/012141224-big.jpg

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3366
Регистриран на: 5.06.2004
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: Караше E34 528i turbo

';

Мнение от slavianko » 08 Юни 2009, 9:30

Lorinser69 написа:дай координати на фрезиста, че и с това имам проблем
От Русе съм колега не знам дали няма да ти е много далеко
oxam написа:В един момент проблемът не е в мощността а в гарнитурата между седалката и волана.

Следваща

Назад към Силов тунинг

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook