318ис и олекотяване на маховика
Модератор: bum_bum
44 мнения
• Страница 1 от 3 • 1, 2, 3
- AlibiTu
- ентусиаст
- Мнения: 1362
- Регистриран на: 21.07.2006
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW M6 Cabrio V10 manual
- Детайли за колата: Единственото в Европа M6 Cabrio V10 с ръчни скорости
318ис и олекотяване на маховика
Здравейте!
Снощи се зачетох в една интересна тема и реших да селектирам и обобща информацията преведена на български. Не съм монтьор и няма да навлизам много в техническата част, но важните неща ще ги спомена. Тази информация е само за 318ис релевантна.
Както всички знаем в М42 са монтирали от завода зверски тежък маховик, като има 2 варианта: Модели с клима (около 12.5 кг маховик *dual mass) и без клима (около 9.5 кг). Съединител – Притескател композицията тежи около 5кг. Какви възможности имат собствениците на 318ис за олекотяване на маховика:
Идеята на олекотяването на маховика: Както в икономиката се нарича – намаляване на разходите или в нашия случай намаляване на килограмите (общата формула е при олекотяване с 1 кг на маховика, все едно сме олекотили купето с 15 кг, но попаднах на една още по обстойна формула, която изчислява този ефект на олекотване и при различните предавки, но няма да изпадам чак в такива подробности. Ще кажа само че е с програсия, т.е. На 1-ва предавка е най-голям ефекта и постепенно намалява с увеличаване на предавките.
Като въведение ще напиша, че скоростните кутии на Е30 и Е36 се различават като корпус и затова само вариант 1 и 2 са възможни при Е30 318ис, а при Е36 всички 4 варианта.
Вариант 1: Преминаване от 12.5 кг маховик (от модел с клима) към 9.5 кг (от модел без клима). /М42 към М42/
Части: Маховик от модел без клима, съединител и притескател и лагер от модел без клима.
Цена: Варира какви части ще се използват (сравнително ниска)
Ефект: Олекотване на маховика с около 3кг (купе с 45кг)
Странични ефекти: Няма
Съединител: Запазва се стандартния 215мм съединител
Вариант 2: Преминаване от 12.5 кг маховик (от модела с клима) към 5-8кг (от М20) /М42 към М20/
Части: Маховик от М20 (в зависимост какъв ще се ползва варират килограмите, но от Е30 323и /възможно и от 320/ е около 6кг. Лагер от 323, притескател и съединител. Пинион от М20 (преработка на стартера на М42 с пинион от М20).
Цена: Варира какви части ще се използват (сравнително ниска)
Ефект: Олекотване на маховика с около 6кг (купе с 90кг) /тук трябва да добавя, че притескател – диск конструкцията тежи с около 1.5кг повече от тази на М42 и от там крайният ефект ще е около 4.5кг (купе с около 70кг).
Странични ефекти: Няма
Съединител: Преминаваме от 215мм към 228мм, което означава доста по-дълъг живот на съединителя, дори при увеличаване на мощността на автомобила.
Вариант 3: Преминаване от 12.5 кг маховик (от модела с клима) към 4.5 - 5 кг Алуминев афтърмаркет за М42 (Fidanza, JB Racing ...) /М42 към М42 афтърмаркет/
Части: Алуминиев маховик, сток съединителя се запазва.
Цена: един от най-евтините като нов 500 долара в Щатите
Ефект: Олекотяване на маховика с около 7-8кг (купе с около 120кг)
Странични ефекти: При празен ход и по-ниски (2000-3500) се чува шум и леко тракане.
Съединител: Оставаме на стандартния 215мм
Вариант 4: Преминаване от 12.5 кг маховик (от модел с клима) към 6 кг Алуминиев афтърмаркет за Е36 (318-М3) (коментирам на Fidanza варианта, но и други фирми предлагат). /М42 към М3 афтърмаркет/
Части: Алуминиев маховик, сток съединител от М3 Е36 и лагер
Цена: Само моаховик 350 долара, комплект със Сакс диск – притескател композиция 650 долара.
Ефект: Олекотяване на маховика с около 6кг (купе 90кг)
Странични ефекти: Същите като при Вариант 3, но като цяло по-слабо проявени. Допълнителен страничен ефект е Твърд педал на съединителя. Решението е смяна на долната помпа с такава от М3 Е36 (325 и 328 мисля имат същите, но не съм проверявал).
Съединител: Преминаваме от 215мм сток към 240мм М3 съединител. При стандартни коне или дори повишаване с малко износването на съединителя е клонящо към никога.
Обобщение на цялата тема, като съм използвал информация споделена от потребители с опит и извършили подмяната на маховика с такива от Вариант 2 и Вариант 3. Като цяло ефекта от олекотяването: „Ако ИС-ката ви е харесвала, то след подмяната ще се влюбите“, „Ако ме попитат какъв е първият „тунинг“ или първата модификация, която ще направя на М42, то е олекотяване на маховика“. Това са част от мненията. Като цяло ефекта, който се наблюдава: Доста по-бързо развъртане на оборотите, доста по-динамичен автомобил, като цяло осезаемо чувство, че автомобилът е по-лек, издърпване от по-високи предавки и т.н.
Забележки: При употребата на алуминиев маховик *афтърмаркет се наблюдава след около 30000 км износване на зъбите и цялостно износване на маховика. Препоръчва се употребата му основно при каране на писта, т.е. Не е толкова удачен за евридейки, освен ако нямате пари за маховик на всеки 30000 км. По-удачен вариант е преминаването към М20 маховик и съединител, ако ще използвате колата като евридейка (Информацията е от лично съобщение написано от Мтерикмеханикс) и трябва да имаме в предвид, че те предлагат точно таква композиция на стойност 700 долара.
Източник на информацията ми е: www.m42club.com , като съм я селектирал от няколко статии.
МНОГО ПОЛЕЗЕН САЙТ С ИНФОРМАЦИЯ ОТНОСНО КИЛОГРАМИТЕ НА ЧАСТИТЕ
http://bmwfans.info/original/E36/
http://bmwfans.info/original/E30/
Желая ви безопасно и безаварийно каране!
Снощи се зачетох в една интересна тема и реших да селектирам и обобща информацията преведена на български. Не съм монтьор и няма да навлизам много в техническата част, но важните неща ще ги спомена. Тази информация е само за 318ис релевантна.
Както всички знаем в М42 са монтирали от завода зверски тежък маховик, като има 2 варианта: Модели с клима (около 12.5 кг маховик *dual mass) и без клима (около 9.5 кг). Съединител – Притескател композицията тежи около 5кг. Какви възможности имат собствениците на 318ис за олекотяване на маховика:
Идеята на олекотяването на маховика: Както в икономиката се нарича – намаляване на разходите или в нашия случай намаляване на килограмите (общата формула е при олекотяване с 1 кг на маховика, все едно сме олекотили купето с 15 кг, но попаднах на една още по обстойна формула, която изчислява този ефект на олекотване и при различните предавки, но няма да изпадам чак в такива подробности. Ще кажа само че е с програсия, т.е. На 1-ва предавка е най-голям ефекта и постепенно намалява с увеличаване на предавките.
Като въведение ще напиша, че скоростните кутии на Е30 и Е36 се различават като корпус и затова само вариант 1 и 2 са възможни при Е30 318ис, а при Е36 всички 4 варианта.
Вариант 1: Преминаване от 12.5 кг маховик (от модел с клима) към 9.5 кг (от модел без клима). /М42 към М42/
Части: Маховик от модел без клима, съединител и притескател и лагер от модел без клима.
Цена: Варира какви части ще се използват (сравнително ниска)
Ефект: Олекотване на маховика с около 3кг (купе с 45кг)
Странични ефекти: Няма
Съединител: Запазва се стандартния 215мм съединител
Вариант 2: Преминаване от 12.5 кг маховик (от модела с клима) към 5-8кг (от М20) /М42 към М20/
Части: Маховик от М20 (в зависимост какъв ще се ползва варират килограмите, но от Е30 323и /възможно и от 320/ е около 6кг. Лагер от 323, притескател и съединител. Пинион от М20 (преработка на стартера на М42 с пинион от М20).
Цена: Варира какви части ще се използват (сравнително ниска)
Ефект: Олекотване на маховика с около 6кг (купе с 90кг) /тук трябва да добавя, че притескател – диск конструкцията тежи с около 1.5кг повече от тази на М42 и от там крайният ефект ще е около 4.5кг (купе с около 70кг).
Странични ефекти: Няма
Съединител: Преминаваме от 215мм към 228мм, което означава доста по-дълъг живот на съединителя, дори при увеличаване на мощността на автомобила.
Вариант 3: Преминаване от 12.5 кг маховик (от модела с клима) към 4.5 - 5 кг Алуминев афтърмаркет за М42 (Fidanza, JB Racing ...) /М42 към М42 афтърмаркет/
Части: Алуминиев маховик, сток съединителя се запазва.
Цена: един от най-евтините като нов 500 долара в Щатите
Ефект: Олекотяване на маховика с около 7-8кг (купе с около 120кг)
Странични ефекти: При празен ход и по-ниски (2000-3500) се чува шум и леко тракане.
Съединител: Оставаме на стандартния 215мм
Вариант 4: Преминаване от 12.5 кг маховик (от модел с клима) към 6 кг Алуминиев афтърмаркет за Е36 (318-М3) (коментирам на Fidanza варианта, но и други фирми предлагат). /М42 към М3 афтърмаркет/
Части: Алуминиев маховик, сток съединител от М3 Е36 и лагер
Цена: Само моаховик 350 долара, комплект със Сакс диск – притескател композиция 650 долара.
Ефект: Олекотяване на маховика с около 6кг (купе 90кг)
Странични ефекти: Същите като при Вариант 3, но като цяло по-слабо проявени. Допълнителен страничен ефект е Твърд педал на съединителя. Решението е смяна на долната помпа с такава от М3 Е36 (325 и 328 мисля имат същите, но не съм проверявал).
Съединител: Преминаваме от 215мм сток към 240мм М3 съединител. При стандартни коне или дори повишаване с малко износването на съединителя е клонящо към никога.
Обобщение на цялата тема, като съм използвал информация споделена от потребители с опит и извършили подмяната на маховика с такива от Вариант 2 и Вариант 3. Като цяло ефекта от олекотяването: „Ако ИС-ката ви е харесвала, то след подмяната ще се влюбите“, „Ако ме попитат какъв е първият „тунинг“ или първата модификация, която ще направя на М42, то е олекотяване на маховика“. Това са част от мненията. Като цяло ефекта, който се наблюдава: Доста по-бързо развъртане на оборотите, доста по-динамичен автомобил, като цяло осезаемо чувство, че автомобилът е по-лек, издърпване от по-високи предавки и т.н.
Забележки: При употребата на алуминиев маховик *афтърмаркет се наблюдава след около 30000 км износване на зъбите и цялостно износване на маховика. Препоръчва се употребата му основно при каране на писта, т.е. Не е толкова удачен за евридейки, освен ако нямате пари за маховик на всеки 30000 км. По-удачен вариант е преминаването към М20 маховик и съединител, ако ще използвате колата като евридейка (Информацията е от лично съобщение написано от Мтерикмеханикс) и трябва да имаме в предвид, че те предлагат точно таква композиция на стойност 700 долара.
Източник на информацията ми е: www.m42club.com , като съм я селектирал от няколко статии.
МНОГО ПОЛЕЗЕН САЙТ С ИНФОРМАЦИЯ ОТНОСНО КИЛОГРАМИТЕ НА ЧАСТИТЕ
http://bmwfans.info/original/E36/
http://bmwfans.info/original/E30/
Желая ви безопасно и безаварийно каране!
Последна промяна AlibiTu на 11 Фев 2009, 0:05, променена общо 1 път
Е30 325 > Е30 318ис (М50Б25) > Е36 316 > Е38 728 > F32 435i > E64 M6 V10
- bum_bum
- старши ентусиаст
- Мнения: 12066
- Регистриран на: 22.07.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: турбо бмв
Много полезна статия. Фиданзата с М съединителя е дори на малко по- ниска цена, но доставката до Бг е зверска. Аз го имам тоя комплект от доста време ама нещо ми е минала котка път и надали скоро ще имам късмета та го подкарам, а за капак на всичко се оказа, че майстора ми изгубил болтовете
Иначе му дават 20к км гаранция и пишат, че бил много корав маховик ама ще видим
Иначе му дават 20к км гаранция и пишат, че бил много корав маховик ама ще видим
- AlibiTu
- ентусиаст
- Мнения: 1362
- Регистриран на: 21.07.2006
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW M6 Cabrio V10 manual
- Детайли за колата: Единственото в Европа M6 Cabrio V10 с ръчни скорости
Цените разбира се варират. Написал съм ги ореантировъчно да се знае кое колко излиза. Иначе и аз мисля, като теб да се мятам на вариант 4 (Фиданца + М3 съединител), а и един пич беше написал, че ако ще слага пак лек маховик (той е ползвал вариант 3), би ползвал вариант 4.
Е30 325 > Е30 318ис (М50Б25) > Е36 316 > Е38 728 > F32 435i > E64 M6 V10
- bum_bum
- старши ентусиаст
- Мнения: 12066
- Регистриран на: 22.07.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: турбо бмв
М- ковия е бездемпферен или поне този, който аз взех, има мнения, че ще има грижа с него при градско каране ама ще видим
- nParMaTuK
- младши ентусиаст
- Мнения: 523
- Регистриран на: 18.01.2007
- Местоположение: София, Овча Купел
- Пол: Мъж
- Кара: '98 540i
- Мечтае да кара: на 2 бара
Aз съм с вариант 2 само че на е36 м50 и мога да споделя, че цялата конверсия става много истински - без никакви доработки и стругарска дейност.
Частите които ползвах са: Маховик от м20, стартер от е34 м20 (трябва да е с малък корпус) и накрая комплект съеднинител Закс спорт за м20.
Стартера на външен вид е 1 към 1 с този от е34 м20, разликата е във формата на зъбчатката към маховика, дори и зъбите са еднакъв брой. Някой казват че ставало и с преработка на оригиналния стартер, но аз никъде не видях успешно направена такава, а и е къде къде по-лесно да си купиш направо готов стартер.
Ефект: Основно ресронс, м50-ката почти не се замисля и в комбинация със Закс спорта имам надежден съединител за повечко коне, макар и на 228мм.
Минуси: Няма да има ако се ползва сток съединител от м20, иначе при мене педала стана 2 пъти по-твърд.
Като цена ми излезе всичко 600лв., незнам много ли е малко ли е, но аз съм доволен
Ето и една снимка кое как изглежда:
Частите които ползвах са: Маховик от м20, стартер от е34 м20 (трябва да е с малък корпус) и накрая комплект съеднинител Закс спорт за м20.
Стартера на външен вид е 1 към 1 с този от е34 м20, разликата е във формата на зъбчатката към маховика, дори и зъбите са еднакъв брой. Някой казват че ставало и с преработка на оригиналния стартер, но аз никъде не видях успешно направена такава, а и е къде къде по-лесно да си купиш направо готов стартер.
Ефект: Основно ресронс, м50-ката почти не се замисля и в комбинация със Закс спорта имам надежден съединител за повечко коне, макар и на 228мм.
Минуси: Няма да има ако се ползва сток съединител от м20, иначе при мене педала стана 2 пъти по-твърд.
Като цена ми излезе всичко 600лв., незнам много ли е малко ли е, но аз съм доволен
Ето и една снимка кое как изглежда:
- AlibiTu
- ентусиаст
- Мнения: 1362
- Регистриран на: 21.07.2006
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW M6 Cabrio V10 manual
- Детайли за колата: Единственото в Европа M6 Cabrio V10 с ръчни скорости
nParMaTuK написа:...
Пробвай да с долна помпа от М3 ... може да омекне педала
Е30 325 > Е30 318ис (М50Б25) > Е36 316 > Е38 728 > F32 435i > E64 M6 V10
- nParMaTuK
- младши ентусиаст
- Мнения: 523
- Регистриран на: 18.01.2007
- Местоположение: София, Овча Купел
- Пол: Мъж
- Кара: '98 540i
- Мечтае да кара: на 2 бара
Мойта помпа е почнала да си отива - външното маншонче е скъсано, така че като се предаде, ще пробвам. Мерси за идейката
- GEORGIEV
- Е30 Fanatic
- Мнения: 2057
- Регистриран на: 7.09.2005
- Местоположение: Севлиево
- Пол: Мъж
- Кара: от онея старите....
- Мечтае да кара: магазинска е30-ка
Много полезна тема ,точно на такава вълна съм в момента
Само да отбележа за 2 вариант ,че по книгите М20-ковия маховик го дават
6.300 кг до 09/1984, след 09/1984 е 8.500 кг
Само да отбележа за 2 вариант ,че по книгите М20-ковия маховик го дават
6.300 кг до 09/1984, след 09/1984 е 8.500 кг
- AlibiTu
- ентусиаст
- Мнения: 1362
- Регистриран на: 21.07.2006
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW M6 Cabrio V10 manual
- Детайли за колата: Единственото в Европа M6 Cabrio V10 с ръчни скорости
Сега четох, че ако не ви се преправя стартера, може да нагреете маховика и с чука да избиете зъбите
Е30 325 > Е30 318ис (М50Б25) > Е36 316 > Е38 728 > F32 435i > E64 M6 V10
- nParMaTuK
- младши ентусиаст
- Мнения: 523
- Регистриран на: 18.01.2007
- Местоположение: София, Овча Купел
- Пол: Мъж
- Кара: '98 540i
- Мечтае да кара: на 2 бара
Аз си сложих този комплект Фриданза маховик притискател от М3 и кевларен съединител и педала ми стана доста твърд от преди и аз си мислех да сложа помпичка от М3 за да олекне ама....
Ако е слагал някой и има ефект да сподели.
Ако е слагал някой и има ефект да сподели.
http://vbox7.com/play:dfb1170d
http://vbox7.com/play:f7941feb
Рано или късно всеки Е30 ентусиаст си купува друго BMW
http://vbox7.com/play:f7941feb
Рано или късно всеки Е30 ентусиаст си купува друго BMW
Така и така сте тръгнали да олекотявате да споделя и аз какво съм намислил за м20б20ката.Тя е набор 91 демек с по тежкия маховик трябва да е.Онзи ден намерих един стугар с подходящите машини и човека каза,че може да олекоти маховика и да го балансира след това.Незнам до колко кила ще можем да го намалим но мисля че до към 4 ще успеем без да се наруши здравината на матеряла.
Някой правил ли е таз интервенция на м20б20 да сподели?
Че мисля таз година,ако повера е с нас да стане 23ка с кована карантия и ми се ще да олекотим нещата от сега!
Някой правил ли е таз интервенция на м20б20 да сподели?
Че мисля таз година,ако повера е с нас да стане 23ка с кована карантия и ми се ще да олекотим нещата от сега!
GEORGIEV написа:Много полезна тема ,точно на такава вълна съм в момента
Само да отбележа за 2 вариант ,че по книгите М20-ковия маховик го дават
6.300 кг до 09/1984, след 09/1984 е 8.500 кг
Има ли разлика в маховика от 2,0 или 2,5/че 2,5 мотора почват да го слагат от 03/1985 / ?
А и в реалОЕМА го дават разли4ен каталожен номер за 2 и 2,5 !
Тема е много добра ....и известна от М42клуб Евала на Колегата че я направи по достъна за Всички
- стан
- старши ентусиаст
- Мнения: 2402
- Регистриран на: 2.09.2007
- Местоположение: София
- Кара: '94 Opel Corsa B
въпрос - ще ми омекне ли педала само ако сложа долна помпа от м3 на сток с клима? И как се отразява лекия маховик на разхода или максималната скорост?
и защо им е било да слагат толкова тежък маховик ?
и защо им е било да слагат толкова тежък маховик ?
Последна промяна стан на 07 Фев 2009, 20:26, променена общо 1 път
44 мнения
• Страница 1 от 3 • 1, 2, 3
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани