Е30 Спирачки-Мит ли е 302х22мм в 16цола? (Разказ в картинки)

3-та серия ('83-'94)

Модератори: GEORGIEV, ///Явор, ge_a, Технически модератори

E30 Fanatic!
E30 Fanatic!
Аватар
Мнения: 4057
Регистриран на: 14.10.2005
Местоположение: Столичанин
Пол: Мъж
Кара: Е36 328g
Мечтае да кара: Е30 Cabrio, Е30 с голям мотор, Е30 М3 SportEvo

Е30 Спирачки-Мит ли е 302х22мм в 16цола? (Разказ в картинки)

Мнение от Дилян Пенчев » 21 Апр 2008, 21:45

Пускам поредната интересна тема, за ентусиасти като мен който обичат да си доработват автомобила използвайки стандартни за БМВ части който се намират сравнително лесно и струват значително по-малко в сравнение с алтернативите който се предлагат!

Тук става въпрос за подобрение на спирачната система отпред (ще говорим на пръв етап само за предните дискове, а на по-късен етап, евентуално след събора или преди следващият за задните :mhihi: ) на любимите Е30-ки, който обича да кара е стигнал до извода че позасили ли се малко 30-ката трябва и да се спира...а с нейните исполински 260х22 мм спирачни дискове доста често при екстремно каране и по продължителни спирания от висока скорост както и при каране по писта дисковете прегряват и се получава така неприятния ФЕЙДИНГ ефект :roll: Той идва съпроводен с кривене на спирачните дискове и опичане на накладките.
Поинтересувах се и възможните варианти за доработки са няколко:
1. 260х22 мм перформънс спирачни дискове с накладки и спирачна течност - тук говориме за много добри възможности който предлагат отлични резултати. Направих една лека справка:
a) перформънс дискове на "EBC" - 400 лева
б) перформънс накладки на "EBC" - 200 лева
в) перформънс спирачна течност - до 100 лева
Варианта предлага оптимално спиране до температури до 1000 градуса по целзий на дисковете!!! Много добър вариант, но за съжаление стоиността след чертата не е малка! Големия минус е себестойността на поддръжката в процес на използване, както и недобрите характеристики при студени спирачки!
2. 286х22 мм от Е36 със минаване на 5х120 мм междуболтово разстояние - сравнително предпочитан вариант при който се взимат носачи, макферсони от Е36 но задължително с регулируемо по височина окачване за да се компенсира разликата. Неудобство - поне за мен нуждата от смяна на автопарка с джанти както и сравнително неголямата градация :mhihi: Пък и цената на всичко няма да е тънка!
3. Варианти със присаждане само на дискове от Е36 не съм разглеждал щото като ще се прави къстъм, и ще е гарга, то нека да бъде рошава :mhihi:
4. Има доста упоменати варианти в www.e30.de но всичките са с части който на нашия пазар трудно биха се намерили втора ръка, камоли на прилична цена :roll:
Остава да наблегна на петият вариант на който аз се спрях и си го насадих миналата година след събора :mhihi: Напазарувах една част от часторляците и до преди седмица ми гниеха в скрабта, когато се усетих че наближава събор и искам да имам спирачки 8)
Така първо нека да обърна внимание на това че аз съм се спрял на този вариант като се опитвам да остана на 16 цолови джанти а не да минавам на 17-ки поради наличието на тонове гуми и джанти :mhihi:
Искам и преди да настъпя към същинската част, и да се намерят разбирачи дето ще ме хранят за едно или друго, да спомена че навярно много от вас ме познават. Аз съм човек обичащ да си рови по автомобила и да се труди независимо от факта че понякога хвърленият труд не е напълно оправдан ;) :idea:
и така вариант 5:
Дискове 302х22 мм заедно със сепараторите от Е34.
Аз напазарувах: 2 спирачни апарата за 50 лв комплекта, дискове в момента разработвам идеята със стари, но щом изследването приключи с положителен край ще закупя чисто нови и ще ползвам тях! Новите дискове са около 110 лв, може да се инвестира и в по-хубави като разликата в цената не е голяма!
Предимство - голям диаметър и голяма работна площ (6 см) в сравнение с смешните размери на 30-ковия диск! Пък и като знам Е34-ките колко тежът и как спират си представям на Е30 какъв ще е ефекта!
Първоначално започнах доста уверен в успеха си да прокарам идеята и на 15-ки джанти щото Е34 ползват стандартно такива. Е ударих на камък защото се оказа че на Е34 спирачния диск е изнесен доста по-навътре от колкото Е30-ковия, дето аз му викам ЕТ-то на диска е доста голямо :mhihi: И при Е34 сепаратора влиза навътре в джантата и няма шанс да опре във вътрешността й!
Е аз си рекох - какъв е проблема ще го вкарам и аз навътре, да ама НЕ! Щото на Е30-ките ухото на носача за което се захваща кормилния карайник е на 16 мм от спирачния диск! Като разстоянието от бомбето на което ляга джантата върху диска до задния край на диска е 34 мм. Е на Е34 същото това разстояние е точно 76 мм което праща диска с 42 мм навътре и сме с -26 мм влезли в ухото за накрайника :mhihi:
Проблем е и пращането навън на диска със спирачния апарат защото Е34-ковия е доста по обемист и може да опре във задния край на спиците на джантата.
Нищо че имам от всички железа за Е30 и Е34 и джанти и всичко се прави на полеви условия се оказа че и вкарването на това животно в 16-ка и то не всяка също би било проблем!
Да ама бай Дилян се ядоса и започна да проектира всичко на компиръ :mhihi:
И стигнах до следващият проблем - в радиална посока спирачния апарат не може да се праща много навътре защото започват да съвпадат ушите на Е30ковия макферсон за който се хваща оригиналния спирачен апарат и Е34-ковия апарат. Явява се че че накладката ще работи точно на външния ръб на диска...което не е проблем.... само че така не влиза апарата в 16-ката :evil:
Тогава реших проблема като леко "вкопая" ушите в апарата

Изображение

и с подходящата дистанционна планка всичко идва по местата си!

Изображение

Всичко изглежда супер на начертаните в реални размери симулаций:

Изображение

Изображение

Изображение

И пристъпих към действие! Направих планката за захващане на апарата направих един дистанционен диск който да замести реалния на който да легне джантата и да видя дали всичко минава и тогава да се заигравам с фланеца за захващане на диска към главината! Всичко дойде ток само дето джанта Алпинка не влиза за 1 мм - по радиуса на диска апарата стърчи доста и точно там е тясната част на джантичката!
Всичко изглеждаше сякаш се срива, 302 милиметровите спирачки се превърнаха в кошмар в съня ми, и все повече се отдалечаваха от бленуващият ми поглед дори и когато бях буден :mhihi:
Тогава със комплект от маневриуспях да спечеля още 2 мм в радиална посока на апарата и още 3 мм да върна диска навътре към макферсона чрез виртуозен дрибъл със струг и фреза :mhihi:
Всичко беше точно, но се оказа че при завъртане на джантата не могат да минат лепените противотежести :evil:
Тогава изчислих че малко на ъгълчето ще заиграе фрезата и ще оптимизира челюстта на спирачния апарат :mhihi:
Всичко е точно но когато дойде време за правенето на фланеца с който ще захвана отрязания диск за главината се оказа че дебелината на стената е само 6 мм което е абсолютно недостатъчно за завиването на каквито и да било болтчета на който бих разчитал :roll: :

Изображение

Изображение

Това вече ми дойде в повече!

Седя и си мисля, мисля и си седя по едно време като се усещам - ни седя ни мисля :mhihi:
Напънах си сивото вещество, което достатъчно бяха тренирали другарите в ТУ-София и се плеснах по челото! Брех колко съм прост! Че аз мога да си изфабрикувам цяло бомбе на струга и да хвана диска долу в широката му част! Е да ама там излезна друг дребен проблем отзад как точно ще се захванат болчетата и т.н....но повече за тази вечер ми бе забранено официялно да се занимавам с тези спирачки и аз реших релаксирайки да споделя с вас размислите и страстите който ме тормозят последните дни :mhihi:

Ето и снимките на бомбето проект:

Изображение

Изображение

С проблема който е за захващането отзад при каналите за вентилирането на диска ще го реша утре вечер на место със моя приятел струга :mhihi:
Искам всичко да обесня със реален снимков матрял, но работните образци останаха на "Гара Искър Performance Garage" а все като ходя да действам не нося апаратчето! Просто тук под ръка са ми виртуалните обекти :mhihi: !

Утре няма да се включвам защото ще работя цял ден и цяла нощ, но в другиден вечерта очаквайте подробни снимки.

П.С. Ако си мислите че работата е много лесна ще имате да взимате!

Изображение

Изображение

За да излезнат тея разстояния между сепаратора и диска и да се износват накладките равномерно трябва апарата да е фрезован много точно на показаната повърхност със синьо:

Изображение

И бомбето за захващането на диска за главината също е със точно определена дебелина, както и планката! Всеки милиметър е от огромно значение!

Общо взето се надявам да успея да синтезирам и другите неща който ще свърша утре и да имам работни чертежи на всички детайли както в електронен така и на хартиен носител и снимков материал със всички намеси на струга и фрезата :mhihi:

П.С.2. Не съм човек без работа :!: Имам си прекалено много работа но просто обичам да се човъркам и да не спя :lol: :mhihi:

П.С.3. Дали бих се захванал отново да изследвам всичко това? - В НИКАКЪВ СЛУЧАЙ! :mhihi: :mhihi: :mhihi:

П.С.4. Забравих да спомена и че буталцето на Е30-ковата спирачна помпа е с малък обем и слагайки апарати с по-голям обем ще ми трябва повече ход на педала за да упражня спирачно усилие и преместване на хидравличните цилиндърчета! Тоз проблем се решава с помпа от Е34 и едно симпатично фланче което още не съм стигнал до него :mhihi:

П.С.5. Лека нощ на всички и не правете това в къщи :mhihi:
Изображение
Какво се мъчиш да четеш тука, не пише нищо интересно вече :)))

E30 Fanatic!
E30 Fanatic!
Аватар
Мнения: 4057
Регистриран на: 14.10.2005
Местоположение: Столичанин
Пол: Мъж
Кара: Е36 328g
Мечтае да кара: Е30 Cabrio, Е30 с голям мотор, Е30 М3 SportEvo

Мнение от Дилян Пенчев » 21 Апр 2008, 21:52

ААааа, дам забравих да кажа че може да си вземете дискове от 540 който са 302х28 мм и са доста по огромни, само че не знам кокло време ще отнеме търсенето и каква ще е цената :roll:
Изображение
Какво се мъчиш да четеш тука, не пише нищо интересно вече :)))

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 626
Регистриран на: 21.11.2006
Местоположение: РУСЕ
Пол: Мъж
Кара: ше е39 530dM-sport,e60 530d M-sport

Мнение от 320iPower » 21 Апр 2008, 22:15

ти си някъв супер луд човек :mhihi:
ама кво да се праи тая е30 мания

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 650
Регистриран на: 10.02.2008
Местоположение: у нас
Пол: Мъж
Кара: e36 2.5I / е36 2.0I / е34 2.5IA

Мнение от djoni82 » 21 Апр 2008, 22:18

320iPower написа:ти си някъв супер луд човек :mhihi:
ама кво да се праи тая е30 мания
така е даваш даваш а после те е жал да я подкараш ;)
Изображение
В РАЯ има повече удобства,но в АДА компанията е по Готина!!!!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2570
Регистриран на: 17.09.2003
Местоположение: Димитровград / London
Кара: Х5

Мнение от stambo_81dg » 21 Апр 2008, 22:22

брат тва в голям филм си се забъркал :mhihi: :mhihi: :shock:
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 5250
Регистриран на: 12.11.2006
Пол: Мъж
Кара: ги да пият мента
Мечтае да кара: за 6лв/100км
Детайли за колата: не върви и не гори

Мнение от павката » 21 Апр 2008, 22:26

сигурно знаеш червената ловешка 30-а,дет спирачките й кат на камион!
нека някой по-запознат да открехне с кви апарати е :roll:
Тия от БМВ-клуба обичат да си прикачат подобни табелки ;-)
Не им вярвай много - нищо чудно под предния капак да се крие охлювче

Е30 Fanatic
Аватар
Мнения: 2057
Регистриран на: 7.09.2005
Местоположение: Севлиево
Пол: Мъж
Кара: от онея старите....
Мечтае да кара: магазинска е30-ка

Мнение от GEORGIEV » 21 Апр 2008, 22:32

ЕВАЛА :!: :!: :!:

аз не бих се вкарал в такъв филм , щях да оставя всичко още докато вървят началните надписи :mhihi: :mhihi: :mhihi:
Изображение

Сватбаря
Аватар
Мнения: 8913
Регистриран на: 25.04.2002
Местоположение: Местожителство: Местожителство: Местожителство:
Кара: Opel Zafira А OPC

Мнение от Penchev » 21 Апр 2008, 22:58

pavlin_e30 написа:сигурно знаеш червената ловешка 30-а,дет спирачките й кат на камион!
нека някой по-запознат да открехне с кви апарати е :roll:


Тарокс, 6 бутални :twisted: Изрудия :shock:
като натисне яко спирачките Тонков и на човек му се приспива и допикава на куп :mhihi: :mhihi: ма са много скъпи все пак :confused: Дилян ще направи нещо от ново поколение :twisted:

п.с. Важното е ,че дава пълното ноу-хау за всички, има хора тук дето си траят за такива неща и не им прави чест особенно много :roll:


Георги Пенчев
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 630
Регистриран на: 24.03.2007
Местоположение: Бургас
Пол: Мъж
Кара: E30 324TD '88
Мечтае да кара: Custom made e30 with шукариии батко
Детайли за колата: E30 1987 10'th october grey mettalic 203/7 4 door Diesel 324 td (turbo-diesel)Mechanical Fuel Pump,Xenon lights,

Мнение от dancenation » 21 Апр 2008, 23:08

В 300mm.de нямаше ли напрао готови такива планки за захващането и дискове съответно с калипърссс:) Даже има някъв чертеж който се опитах да го увелича и да запазя размерите за да се направи ама уви нестана..сори за оффа
----Митко Тодоров Христов----
GSM:0886150079
ИзображениеИзображение
E30 - M21 + M50 = Ultimate Driving Machine
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1802
Регистриран на: 28.03.2006
Местоположение: Люлин/Waiblingen

Мнение от Митко Ганчев » 21 Апр 2008, 23:12

Жоре, мисля че е крайно време да купиш за брат си усмирителна риза, и да му я слагаш от време на време! А иначе, успех :twisted:
Изображение

BMW Fanatic!
Аватар
Мнения: 1313
Регистриран на: 26.12.2005
Местоположение: Русе
Кара: 190+ hp E46 320d, S1000RR SBK
Мечтае да кара: Cessna 152

Мнение от Turbo-Lag » 22 Апр 2008, 8:14

:bowdown:
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 846
Регистриран на: 30.01.2007
Местоположение: София
Кара: е34 520

Мнение от genezis » 22 Апр 2008, 10:11

Митко Ганчев написа:Жоре, мисля че е крайно време да купиш за брат си усмирителна риза, и да му я слагаш от време на време! А иначе, успех :twisted:


:yes:

Сватбаря
Аватар
Мнения: 8913
Регистриран на: 25.04.2002
Местоположение: Местожителство: Местожителство: Местожителство:
Кара: Opel Zafira А OPC

Мнение от Penchev » 22 Апр 2008, 12:41

Абе много е див ,няма удържане вие си мислите ,че е лесно :mhihi:
Надявам се всичко да стане със спирачките много скоро ,за да може на пистата на събора да свали още някоя секунда надолу, миналата година се оплакваше от фейдинг и то масивен по време на състезанието :help: Колата е доста по-силна от 129 к.с. и ето че клекнаха спирачките :confused:

Правихме наскоро тестове за спирачен път от около 100 км/ч и аз спирам чувствително по-добре ,интересно ми е като се сложи новата система как ли ще бъде положението :arrow: би трябвало по-добре да спре ...


Георги Пенчев
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 905
Регистриран на: 22.09.2007
Местоположение: ПЛОВДИВ КИЧУКА ;]

Мнение от go4et0o » 22 Апр 2008, 12:45

:bowdown: :weed: :mhihi:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 485
Регистриран на: 1.01.2003
Местоположение: Асеновград,Пловдив

Мнение от kompi » 22 Апр 2008, 15:41

Браво Диляне , ЕВАЛА!!!
Скоро и аз трябва да правя нещо подобно, защото и мойто прасе не ще да спира :( с новия матор :mhihi:
Сучииии!

Следваща

Назад към E30

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook