ВЪПРОСИ И ОТГОВОРИ ЗА НЕЗНАЕЩИ

3-та серия ('83-'94)

Модератори: GEORGIEV, ///Явор, ge_a, Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 268
Регистриран на: 1.01.2011
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 2 - BMW E30 touring
Мечтае да кара: BMW E30 катафалка
Детайли за колата: Детайлите са перфектни.

Re: ВЪПРОСИ И ОТГОВОРИ ЗА НЕЗНАЕЩИ

Мнение от kokala » 28 Мар 2016, 22:29

Няколко мнения нагоре бях питал:
kokala написа:Здравейте. Интересува ме кормилна рейка от е36 и е46 пасва ли на е30 с 30-ковите маркучи за хидравликата или трябва преправяне? Карето по-нагоре ли трябва да отиде и има ли нещо друго за преправяне?
30-ката е с м40 и ме интересува също така, дали има значение рейката дали ще е от 4 или 6 цилиндров мотор? Също така ще има ли проблем с хидравличната ми помпа, на място трудно ли ще се върти волана и изобщо какви са недостатъците ако има такива?

Днес говорих с едно момче, което в момента минава през тази процедура. Той ми каза, че за да пасне рейка от е36 трябва да съм с кормилно каре от 30-ка с бег? Иначе идва дълго.
Това така ли е? Защото до сега четох, че ставало без преправяне а сега друго се оказва. А това си е важна подробност.
http://www.r3vlimited.com/board/showthread.php?t=212611
и
http://www.rmeuropean.com/bmw-e30-steering.aspx
Изображение Изображение Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1003
Регистриран на: 14.12.2009
Местоположение: Габрово
Пол: Мъж
Кара: дърто Е30
Мечтае да кара: моята си,ама с неограничен бюджет

Re: ВЪПРОСИ И ОТГОВОРИ ЗА НЕЗНАЕЩИ

Мнение от SPEED_GABROVO » 28 Мар 2016, 23:55

Ти как мислиш,че всички дето са с рейки от Е36,ползват каре от Е30-ска с бег.Нали се сещаш колко рядко се среща Е30-ска с бег. :winky: Аз лично не съм слагал,ама една камара народ го е правил и има една камара теми и пак се пишат глупости.Порови малко в темите,легни под колата и виж за какво иде реч.Онова момче,колата не му ли беше с бег,та затова да има такива проблеми ?
BMW не е просто марка автомобили,а начин на живот.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 268
Регистриран на: 1.01.2011
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 2 - BMW E30 touring
Мечтае да кара: BMW E30 катафалка
Детайли за колата: Детайлите са перфектни.

Re: ВЪПРОСИ И ОТГОВОРИ ЗА НЕЗНАЕЩИ

Мнение от kokala » 29 Мар 2016, 0:04

Рових, уж ставало с повдигане на карето. Друго не намерих.
Аз не мисля, аз питам как става, за да не се мотая напразно и да влизам в напразни разходи. Като не знаеш, няма смисъл от излишни писаници.
Нека да ми отговори някой, който го е правил. Празни приказки има достатъчно. :winky:
Имам рейка от кола на части, още не е свалена, накрая ще се помотая ако никой не даде компетентно мнение.
Нали за това е тоя форум, за да не се мотаем и чудим кое как а да се споделя инфо.
Последна промяна kokala на 29 Мар 2016, 12:56, променена общо 1 път
Изображение Изображение Изображение

Е30 Fanatic
Аватар
Мнения: 2057
Регистриран на: 7.09.2005
Местоположение: Севлиево
Пол: Мъж
Кара: от онея старите....
Мечтае да кара: магазинска е30-ка

Re: ВЪПРОСИ И ОТГОВОРИ ЗА НЕЗНАЕЩИ

Мнение от GEORGIEV » 29 Мар 2016, 7:03

Ползва се каре от е30 с хидравлика,всичко си идва на място .
Сега вече онова момче ,ако е било с кола с бег сигурно му трябва каре за кола с бег,заради различния прът,но в твоя случай (ако пръта ти е без бег) ползваш стандартно каре от е30 с хидравлика ;)
А,и да,правил съм го на е30 без хидравлика с е36 рейка ..
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2276
Регистриран на: 14.01.2005
Местоположение: София Сити
Пол: Мъж
Кара: е30 м50б25
Мечтае да кара: и да си свирка...

Re: ВЪПРОСИ И ОТГОВОРИ ЗА НЕЗНАЕЩИ

Мнение от KPETEH » 29 Мар 2016, 8:51

michev написа:То си пише - изгорил ги е, като не е запалил колата пак добре :D За слагането колега без нещо като скоба трудна работа, импровизирай на място, използвай някаква втулка да стъпи на външната периферия на тампона, отгоре шайба, дълъг болт с гайка и трябва да стане.Намажи тампона външно иначе няма вкарване.

Он е изгорил гумата, амя металния корпус дали е извадил... според мен не, иначе щеше да знае как да ги сложи новите
"Крайно мнение, породено от висше чувство на справедливост с цел заличаване на простите, тарикате и селяните, които погазват моралните ценности на народа..." "Винаги има време да станеш дебел..."

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2040
Регистриран на: 5.06.2003
Местоположение: Targovishte
Пол: Мъж
Кара: 1996 318i, 1987 318i M10B18
Мечтае да кара: E30 M3
Детайли за колата: 1996-та е36 318 М43В18, 2000-а Е36 компакт М43В19, 1987-ма Е30 М10В18 Л-джет

Re: ВЪПРОСИ И ОТГОВОРИ ЗА НЕЗНАЕЩИ

Мнение от michev » 29 Мар 2016, 11:49

:D прав си
only rear wheel drive

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 268
Регистриран на: 1.01.2011
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 2 - BMW E30 touring
Мечтае да кара: BMW E30 катафалка
Детайли за колата: Детайлите са перфектни.

Re: ВЪПРОСИ И ОТГОВОРИ ЗА НЕЗНАЕЩИ

Мнение от kokala » 29 Мар 2016, 11:52

GEORGIEV написа:Ползва се каре от е30 с хидравлика,всичко си идва на място .
Сега вече онова момче ,ако е било с кола с бег сигурно му трябва каре за кола с бег,заради различния прът,но в твоя случай (ако пръта ти е без бег) ползваш стандартно каре от е30 с хидравлика ;)
А,и да,правил съм го на е30 без хидравлика с е36 рейка ..

Благодаря!
Изображение Изображение Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 217
Регистриран на: 2.07.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: е30-ка на 17-ки
Мечтае да кара: на шефа колата

Re: ВЪПРОСИ И ОТГОВОРИ ЗА НЕЗНАЕЩИ

Мнение от tontoni » 08 Апр 2016, 9:13

Здравейте, когато сменяхме биелните лагери на мотор м20б27 гледахме ,че в аутодата се стягат за 20 нютона и след това им се въртят 70 градуса. Аз и моя приятел с които работехме по колата преценихме дирекно да ги натегнем на 28 нютона без да въртим градуси защото не сме сменяли болтове и имахме притеснение. Според вас натегната ли е достатъчно с тези 28 нютона тези биелки?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2276
Регистриран на: 14.01.2005
Местоположение: София Сити
Пол: Мъж
Кара: е30 м50б25
Мечтае да кара: и да си свирка...

Re: ВЪПРОСИ И ОТГОВОРИ ЗА НЕЗНАЕЩИ

Мнение от KPETEH » 08 Апр 2016, 9:19

Ти си некъв много интересен, винаги първо правиш и после питаш... Как може някой да ти каже дали 20 нютона и 70 градуса са 28 нютона?! Аз не мога. Но имам въпрос. 70 градуса ли не знаете колко е, че не го направихте както трябва?!
"Крайно мнение, породено от висше чувство на справедливост с цел заличаване на простите, тарикате и селяните, които погазват моралните ценности на народа..." "Винаги има време да станеш дебел..."

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 217
Регистриран на: 2.07.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: е30-ка на 17-ки
Мечтае да кара: на шефа колата

Re: ВЪПРОСИ И ОТГОВОРИ ЗА НЕЗНАЕЩИ

Мнение от tontoni » 08 Апр 2016, 9:32

KPETEH написа:Ти си некъв много интересен, винаги първо правиш и после питаш... Как може някой да ти каже дали 20 нютона и 70 градуса са 28 нютона?! Аз не мога. Но имам въпрос. 70 градуса ли не знаете колко е, че не го направихте както трябва?!
Е колега сега направили сме го се едно ми се караш егати?! Според моя колега и неговата логика уморените болтове не е добре да им въртим градуси защото вече са разтегнати. По негова преценка 10-тина градуса били равни на 1 нютон и аз за 70>7 нютона и аз добавих един от мен да не се притеснявам и това е. Ако не е правилно ще сваля картера и ще си ги донатегна но ако се налага въпросът ми е с колко? Градуси наистина на место както сме ги сменяли няма място да се въртят много пречи магарето и рейката.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2276
Регистриран на: 14.01.2005
Местоположение: София Сити
Пол: Мъж
Кара: е30 м50б25
Мечтае да кара: и да си свирка...

Re: ВЪПРОСИ И ОТГОВОРИ ЗА НЕЗНАЕЩИ

Мнение от KPETEH » 08 Апр 2016, 9:44

Не се карам бре. Чудя ти се. По вашата логика сте ги затегнали повече от необходимото, нали!? А ако ги бехте скъсали? Трябваше некво удължение да ползвате... Според мен е по-добре да не ги барате тия болтове повече.
"Крайно мнение, породено от висше чувство на справедливост с цел заличаване на простите, тарикате и селяните, които погазват моралните ценности на народа..." "Винаги има време да станеш дебел..."

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 217
Регистриран на: 2.07.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: е30-ка на 17-ки
Мечтае да кара: на шефа колата

Re: ВЪПРОСИ И ОТГОВОРИ ЗА НЕЗНАЕЩИ

Мнение от tontoni » 08 Апр 2016, 10:24

KPETEH написа:Не се карам бре. Чудя ти се. По вашата логика сте ги затегнали повече от необходимото, нали!? А ако ги бехте скъсали? Трябваше некво удължение да ползвате... Според мен е по-добре да не ги барате тия болтове повече.
Не може да мине удължение през магарето и рейката за средните цилиндри на место не е като на теория... Все пак ако някой има опит с тези болтове нека сподели :roll:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2009
Регистриран на: 13.11.2009
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: 1602, E30 pre-face, E36 coupe
Мечтае да кара: зил 130

Re: ВЪПРОСИ И ОТГОВОРИ ЗА НЕЗНАЕЩИ

Мнение от M10 » 08 Апр 2016, 11:16

На м10 се стягат директно на 55нм. Вярно че са шпилки, а не болтове, но ще ти даде пример 27нм достатъчни ли са :winky:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1003
Регистриран на: 14.12.2009
Местоположение: Габрово
Пол: Мъж
Кара: дърто Е30
Мечтае да кара: моята си,ама с неограничен бюджет

Re: ВЪПРОСИ И ОТГОВОРИ ЗА НЕЗНАЕЩИ

Мнение от SPEED_GABROVO » 12 Апр 2016, 16:54

Бравите на вратите имат ли разлика,ако колата има централно или няма,дали са все едни и същи ?
BMW не е просто марка автомобили,а начин на живот.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 192
Регистриран на: 4.01.2012
Местоположение: Ловеч
Пол: Мъж
Кара: Е21
Детайли за колата: '81 Е21 м10

Re: ВЪПРОСИ И ОТГОВОРИ ЗА НЕЗНАЕЩИ

Мнение от Slavkov_e21 » 09 Май 2016, 23:02

Здравейте, някой случайно да има колектор за 40мм хоризонтални карбуратори (Делорто) за м10 мотор? Или, ако може съвет кой ще е най лесня начин за направата му, или от какво може да се използва.. Идеята е да се получи и добре изглеждащо, не само функциониращо, за това питам и тук за още някой съвет, иначе лесните начини са ми ясни :bchug:
Изображение

ПредишнаСледваща

Назад към E30

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook