E30 325е turbo project 2019

3-та серия ('83-'94)

Модератори: GEORGIEV, ///Явор, ge_a, Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 340
Регистриран на: 17.02.2012
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E36 318is

E30 325е turbo project 2019

Мнение от zzvvmm » 14 Фев 2019, 19:39

След скорошното ми започване на проекта в е36 разделa реших че би било добре да се впиша и в Е30 раздела.

Колата е дрифт концепция. Накратко историята и при мен започва от есента на 2016 година, и след известен застой, в който седеше като шкаф, реших че не може да продължава да ми заема място и е време да я направя.

По това време ме беше страх да не счупя нещо и поверих двигателя на друг човек за сглабянето му. Тази година есента донаредих оборудването и го запалих, но предвит сериозни грешки при слгабянето, а именно 3 превъртели биели, една крива, неподходящ размер сегменти 3мм за бутало с 4мм канал и др. се наложи да се разглоби основно отново и да се повторя цялото упражнение.

Вмомента блокът се намира при NS Custom за направата на цикалки за масло. Преди това беше в Балканстар за шлайф от оригинално 84мм на 85мм предвит че ключа на масления сегмент беше над 1мм и блок бутало 0,15мм. Настоящата хлабина блок бутало е 8 стотни.

Предстои скорошното сглабяне, където ще се правят доста снимки и постепенно ще разкривам информация относно частите, с които се сглабя.

Обща информация

Турбина ккк27
бенз помпа 255 литрова
инжектори сименс дека 630
гейт от ауди

шпер 3.46 на 70%

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Подсилване на оригиналния съединител, за да държи повече притискателя. Малко ме съмнява дали ще кара, времето ще покаже.

Изображение

Изображение

Шлайф, хонинг и о-ринг на блока
Изображение

Оригиналните бутала 84мм

Изображение

Изображение

Изображение

Пълна ревизия на главата *731 с клапани от 885, портване и полиране

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Използвах за основа колектор за ТД05 и го преправих за Т3/Т4

Изображение

Изображение

Изображение

След шлайф

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Първите ми изработки на аргон

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение


И така към края на есента в готов вид, дойде време да ходи при Никола за палене. Взех от него чисто нова мега 2 електроника

Изображение

Първото палене продължи 20 минути и поради пропуснато стягане на болта на ангренажа колелото падна и се узовах с 7 криви клапана

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Главата беше възстановена и последва нова проба

Изображение




Не след дълго се установи за сериозен проблем, след като започна да харчи по около литър на 100 км и гасеше цилиндъри.

При сваляне на вскумателния колектор клапаните бяха заляти с масло

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Грешка в сегментите..

Изображение

Съответно от кривата биела чисто новите лагери фира за 200 км

Изображение

Изображение



Не съм правил много снимки до сега, но мисля че предстоящото събиране на мотора е чудесна възможност да се заснеме максимално подробно.

Кръстникът
Аватар
Мнения: 547
Регистриран на: 7.03.2014
Местоположение: Вкъщи
Пол: Мъж
Кара: с турбо
Мечтае да кара: V10
Детайли за колата: стокови

Re: E30 325е turbo project 2019

Мнение от c04 » 14 Фев 2019, 21:23

Следя...бая премеждия :mhihi:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 358
Регистриран на: 8.10.2008
Местоположение: на Софията
Пол: Мъж
Кара: e46 328ti
Мечтае да кара: лястовица с рамка

Re: E30 325е turbo project 2019

Мнение от Skip_209 » 14 Фев 2019, 23:01

о-ринга не мога да разбера защо го правите :dunno:
www.Steroid-X.com
0887 474 880

Автосервиз SDP
Sofia DRIFT port
гр. София ул. акад. Дмитрий Лихачов 33

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 340
Регистриран на: 17.02.2012
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E36 318is

Re: E30 325е turbo project 2019

Мнение от zzvvmm » 14 Фев 2019, 23:11

Skip_209 написа:о-ринга не мога да разбера защо го правите :dunno:


Като цяло много неща в тоя проект правя само защото така са ми казали. И донякъде това е причината да се отваря 3ти път вече за 200км.

Защо Цецо, твоето мнение какво е за о ринга?

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 358
Регистриран на: 8.10.2008
Местоположение: на Софията
Пол: Мъж
Кара: e46 328ti
Мечтае да кара: лястовица с рамка

Re: E30 325е turbo project 2019

Мнение от Skip_209 » 15 Фев 2019, 12:43

В този вариант - канал с тел - възможно най-сбърканото нещо в един двигател,

вземи една гарнитура за глава и я загледай металните пръстени за цилиндрите че са елипсовидни,доста често като я наложиш на блока даже излизат извън телта (яд ме е че нямам снимка да покажа )а когато телта не се забие в тях какъв е смисъла от нея? според мен само се съсипват блоковете по този начин.

моето м50 е със стокова гарнитура и стокови болтове на главата на 1.2 бара и за 2 сезона 1 път е духнало гарнитура - изгорели газове във водната система -

а като събирах мотора ме плашеха че без шпилки и оринг или метална гарнитура щяло да духне още на диното :mhihi:


мое мнение -
до 1 бар сток гарнитура и сток болтове - защото е евтино,и от време на време се сменяват комплект :ok:

ако се гони високо налягане вариантите са метална гарнитура примерно ваг мотор спорт(не знам дали има за м20)
или
Атена(мисля че те имаха с алуминиеви рингове които се набиват в главата при стягане)

и шпилки
www.Steroid-X.com
0887 474 880

Автосервиз SDP
Sofia DRIFT port
гр. София ул. акад. Дмитрий Лихачов 33

Назад към E30

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook