Дилема - engine swap или пълно външно ревизиране

3-та серия ('83-'94)

Модератори: GEORGIEV, ///Явор, ge_a, Технически модератори

Потребител
Аватар
Мнения: 18
Регистриран на: 4.05.2015

Дилема - engine swap или пълно външно ревизиране

Мнение от TouchTheSword » 25 Авг 2017, 15:53

Знам, че сигурно ще предизвикам фекална буря с тази тема, но все пак дай да почешем езиците...Така както го виждам, суап на двигател м52/м54 (като говорим за цената включваме цялата периферия, скорости, кардан, ел. инсталация, подходящ диф и пари за труда - направен както трябва, не метнат с лопата) и цялостно възстановяване на външен вид (изкърпване и подсилване където си трябва, бомбета и прагове например, после добра боя) са най-тежките за джоба неща които можеш да направиш за 30ката си.

Естествено ако искаме да задълбаем и да намерим някои интервенции, които да излязат по-скъпо ще успеем, като суап на v8 или ///М двигател, правене на 5х120 с ///М части, но моята дилема е следната: Ако се окажете с няколко хилки в джоба, и искате да направите и двете задължително, кое от двете бихте направили първо? Естествено в случая има и променливи касаещи всеки частен случай, та малко контекст.

Въпросната кола по моето скромно мнение е добре откъм ръжда за възрастта си, няма изгнило отдолу, праговете тамън са взели да тръгват, има малко затръгнало под акумулатора, и ъгъла на шибидаха е тръгнал. За съжаление все още не съм я разкоствал съвсем, та не знам примерно за неприятни места като в краката на шофьора как е, искрено се надявам да няма огромни и ужасни изненади, но ментално съм подготвен за лоши открития, все пак иначе нямаше да си взема 30ка. Междувременно при купуването на колата първата инвестиция беше ходовата част - купих нови пружини Eibach, колата дойде с Bilstein b8 в добро здраве, смених всички тампони с нов полиуретан, и подмених обнових цялата предница.

Мотора в момента е м42 от е36, и според мен нещо не му е в ред. Принципно има чумата на тези мотори до колкото знам, игра на оборотите при студен старт, но принципно и при работна температура работи твърде грубо според мен, възможно е да са лапите на мотора или нещо подобно, но аз не работя изцяло сам върху колата, не съм технически грамотен, имам само наблюдения като на зарибен ентусиаст. Гледал съм мотора при доверен човек когато купувах колата, който ми каза да не се притеснявам и да го карам така докато не мушна 6-така, при положение че това е плана. Факта е обаче, което е по-важното в случая, че ми е анемичен и много ме сърби да сложа нещо с повечко нютони за да мога по-лесно да убивам мухи с вратите.

В крайна сметка може би избора между двете подобрения са въпрос на лично виждане - дали повече се държи на външния вид или на поведението на колата. Въпреки, че колата си я ползвам и за по-практични занимания, като пътуване от време на време, не я карам абсолютно всеки ден, за мен адреналина който мога да си набавя с нея е по-ценен, затова клоня към това да направя суапа първо.

Миналата зима колата я карах, малко само за да си докажа сам на себе си, че всички чекиджии които хранят баварците в зимни условия грешат, и се оказах напълно прав. След малко обмисляне обаче през това лято, реших че зимата вече няма да се кара, всъщност докато има сняг и съответно химия и сол по пътя. Обичам си 30ката като дете и няма повече да я излагам на по-голям риск от гниене :mhihi: Та факта, че ще се зазимява може също да е от значение за решението да се забави изкърпване/боя.

Това което ме гложди е, че в крайна сметка за изкърпването и боята колата трябва да се разглоби до последния болт...което ще рече, че аз хубаво ще извадя кинтите за суапа, за да бъде направен както трябва, обаче после тоя който ще сглоби колата наново ако си остави ръцете ще се окажа в помийна яма.

П.С. - наястно съм, че за външна реставрация могат да отидат много повече пари от няколко хиляди кинта. В случая правя много груба сметка спрямо състоянието на колата, с предполагаемо място за неприятни изненади - 2к за самата боя, и още 2к за изкърпване, защитаване на долнището от ръжда и други подготовки. Суапа грубата сметка също го виждам някъде между 3-4к, в зависимост от състоянието на мотора който взема, и кой по-точно от различните м52/54 вариации ще сложа. Ако мислите, че цените за тези неща са в много по-различни диапазони споделете, тъй като това е първата кола с която се захващам и наблюденията ми са ограничени само до странични, а не от първа ръка, каквито имат някой от собствениците тук във форума.

Дон Кроки
Аватар
Мнения: 3880
Регистриран на: 14.01.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: и се усмихва :)
Мечтае да кара: със сина ми :)
Детайли за колата: С всички възможни екстри.

Re: Дилема - engine swap или пълно външно ревизиране

Мнение от Kroki » 25 Авг 2017, 16:30

Като цяло добре дошъл. Погледни нещата така - колко време смяташ да задържиш колата? Защото ако е само да си начешеш крастата, мятай 2.8-цата вътре, раздавай газ и продавай.

Ако обаче идеята ти е да си градиш фън кар, който да имаш дълги години заложи първо на изкърпване, за да можеш да запазиш колата максимално много време! Защото идва един момент(историята помни), където нещата стигат точка, след която "няма" връщане и купето става само за скрап.

А за да си легален, минаването на 5х120 е задължително с не оригинален мотор от друг модел. :)
You're safer in the race car than you are in cars going to and from the track. - Mario Andretti
`91 E30 318i `93 Е36 325td `06 E46 320d `12 F800ST `07 E61 LCI 525d

drago_pavlov написа:Аз светкам само ако има някаква опасност. За патруки не :lol: Както аз си плащам актовете, така ще си ги плащат и другите :mhihi:

Потребител
Аватар
Мнения: 18
Регистриран на: 4.05.2015

Re: Дилема - engine swap или пълно външно ревизиране

Мнение от TouchTheSword » 25 Авг 2017, 16:38

Легалния момент съм го покрил засега с друго решение, което си е супер - минаването на 5х120 знам, че се прави защото трябват по-големи спирачки с големия мотор най-вече, и за джанти, но мен това слабо ме бърка, имам си 2 комплекта хубави 4х100. Мисля да го направя след другите две интервенции. На въпроса за продажбата - по-скоро ще си взема втора кола, отколкото да продавам 30ката. Тя ми е детска мечта, и единствената причина да не кажа, че никога няма да я продам, е че уж никога не трябва да се казва никога :mhihi: Благодаря за мнението, има логика в него.

старши СПАМ ентусиаст
Аватар
Мнения: 2264
Регистриран на: 8.02.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: е30 чат-пат
Мечтае да кара: варел
Детайли за колата: ...
е46 m52b20
е46 m54b30
е83 m54b30
e30 m20b25
е30 m10b18
е46 m54b25
e92 s65b40

Re: Дилема - engine swap или пълно външно ревизиране

Мнение от K_Ilkov » 25 Авг 2017, 21:13

Аз бих суапнал.
Хубаво е да има изпънати и лъскави 30ки,
обаче тия коли трябва да се карат.
Разтурянето за кърпене и боя е страшен филм,
за който трябва да си готов да останеш дълго без кола. След, което както и да го въртиш влизаш в зоната на пазенето, а не на карането.

Към днешна дата с критериите ти бих се спрял на м52б25туб.
Нямам досег до тоя мотор, но към момента ми се струва най-удачен за суап в е30 ако парите имат значение.
Изображение

Цените са такива, че ако имаш хубава не си струва да я продаваш, а ако търсиш хубава не си струва да я купуваш.

...

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1063
Регистриран на: 13.01.2004
Местоположение: Бургас и София
Пол: Мъж
Кара: head turner и екзотики
Детайли за колата: .... `90 E30`08 E61 `08 Z4
ex `00 E39

Re: Дилема - engine swap или пълно външно ревизиране

Мнение от Convertible » 25 Авг 2017, 22:25

5*120 не е задълже, спирачки и на 4*100 могат да се направят. само джанти има повече на масовия размер
иначе и аз бих суапнал. най - малкото ще имаш щети по боята и коша, ако я направиш хубава първо. /при мен постъпих обратно :mhihi: /
ако е направен кадърно суапа, няма причина след кърпенето и боята да не се върнат кадърно нещата в коша, че даже и да се попреработят някой неща /не ме питай от къде знам/
успех
Изображение
"Всеки истински BMW ентусиаст рано или късно си купува Е30"
и печели награди с него

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2276
Регистриран на: 14.01.2005
Местоположение: София Сити
Пол: Мъж
Кара: е30 м50б25
Мечтае да кара: и да си свирка...

Re: Дилема - engine swap или пълно външно ревизиране

Мнение от KPETEH » 26 Авг 2017, 6:16

Аз пък бих ти препоръчал да се образоваш технически и да отделиш време сам да се позанимаваш с проекта, че некои хора само едни пари хвърлят по други хора и накрая си мразят колите.
"Крайно мнение, породено от висше чувство на справедливост с цел заличаване на простите, тарикате и селяните, които погазват моралните ценности на народа..." "Винаги има време да станеш дебел..."

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 372
Регистриран на: 14.10.2010
Местоположение: София и околностите
Кара: e36 M50B20
Мечтае да кара: e36 M3

Re: Дилема - engine swap или пълно външно ревизиране

Мнение от shlosera » 26 Авг 2017, 10:43

KPETEH написа:Аз пък бих ти препоръчал да се образоваш технически и да отделиш време сам да се позанимаваш с проекта, че некои хора само едни пари хвърлят по други хора и накрая си мразят колите.

Същия съвет и от мен или се занимаваш сам, купуваш телоподаващи, флексове гедорета, 2-3 динамометрични ключа, компресор и още един куп инструменти и почваш да действаш. Втория вариант е да дадеш 2-3 чанти с пари на някой.

Изпратено от моят E2105 с помощта на Tapatalk

Потребител
Аватар
Мнения: 18
Регистриран на: 4.05.2015

Re: Дилема - engine swap или пълно външно ревизиране

Мнение от TouchTheSword » 26 Авг 2017, 17:11

Прави сте, че трябва да си поработя повече над колата, но си мисля, че за да направя кадърно сам суап ще се изисква доста опит, проба-грешка, което не е лошо в действителност, но ще забави още повече прогреса. Лично за мен да хвърлям пари за колата не е проблем, в смисъл, че няма да я намразя защото съм се заробил - аз я взех с ясната идея, че ще се заробя...кеф цена няма. Пък няма да съжалявам дам едни примерно хиляда лева отгоре, но да знам, че суапа е направрн кадърно и всичко си работи, няма да ме остави колата на път и тн. Май че аргумента се свежда, че и аз съм на мнението на колегата Илков - никога няма да мога да превърна 30ката в шоу принцеса, на такава кола да не и даваш газ е грехота, а това си води до дребна и не толкова дребна амортизация на външния вид. Благодаря на всички за отговорите досега!

ПС - 5х120 е нещо, за което не съм сигурен все още. Не ми се жертва добре функционираща геометрия за по-голям избор от джанти, пък май наистина си има варианти за по-силни спирачки и с 4х100

старши СПАМ ентусиаст
Аватар
Мнения: 2264
Регистриран на: 8.02.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: е30 чат-пат
Мечтае да кара: варел
Детайли за колата: ...
е46 m52b20
е46 m54b30
е83 m54b30
e30 m20b25
е30 m10b18
е46 m54b25
e92 s65b40

Re: Дилема - engine swap или пълно външно ревизиране

Мнение от K_Ilkov » 28 Авг 2017, 9:33

Според мен да правиш големи спирачки и да останеш на 4х100 не е смислено. Няма и нищо на геометрията. Отпред с втулки и е36 главина отзад със z4 главина нищо няма да и се смени на геометрията за разлика от е36 м3 варианта.
Последна промяна K_Ilkov на 28 Авг 2017, 14:51, променена общо 1 път
Изображение

Цените са такива, че ако имаш хубава не си струва да я продаваш, а ако търсиш хубава не си струва да я купуваш.

...

Назад към E30

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook