Ел. Исталация бмв е30

3-та серия ('83-'94)

Модератори: GEORGIEV, ///Явор, ge_a, Технически модератори

Потребител
Аватар
Мнения: 4
Регистриран на: 6.02.2010
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: БМВ 320

Ел. Исталация бмв е30

Мнение от sex_niki » 10 Ное 2016, 22:02

Здравейте искам да попитам как мога си направя късите светлини да светят само при запален двигател е30. ?
Понеже приятелка понякога гаси колата без да иска и пали докато е на фарове и така ми изгара хенона.
Ако темата е в неправилния раздел нека админите я преместят

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 444
Регистриран на: 31.03.2011
Местоположение: Sofia, Lozenetz
Пол: Мъж

Re: Ел. Исталация бмв е30

Мнение от dreadx » 11 Ное 2016, 0:47

Може би с автоматично ключе за обикновена АГУ, дето ако не вдигнеш 1200 оборота, да не пали фаровете.
(- тъпо е, ама това е най-достъпното нещо, което ми хрумва).

Какво им изгаря на ксеноните при такова палене? - крушката, баласта?
- kaji kvo stana,kopele kvo stana?!

Потребител
Аватар
Мнения: 4
Регистриран на: 6.02.2010
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: БМВ 320

Re: Ел. Исталация бмв е30

Мнение от sex_niki » 11 Ное 2016, 1:02

Мерси колега, но предпочитам да е по оригинално

иначе основно баласта се прецаква зареди спад в напрежението

Искам приличен вариант да стане без такива копчета за газово и т.н

Дон Кроки
Аватар
Мнения: 3880
Регистриран на: 14.01.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: и се усмихва :)
Мечтае да кара: със сина ми :)
Детайли за колата: С всички възможни екстри.

Re: Ел. Исталация бмв е30

Мнение от Kroki » 13 Ное 2016, 2:42

Има такива релета, точно за фарове. След подаден контакт ги пали след 10-на секунди. :)
You're safer in the race car than you are in cars going to and from the track. - Mario Andretti
`91 E30 318i `93 Е36 325td `06 E46 320d `12 F800ST `07 E61 LCI 525d

drago_pavlov написа:Аз светкам само ако има някаква опасност. За патруки не :lol: Както аз си плащам актовете, така ще си ги плащат и другите :mhihi:

Потребител
Аватар
Мнения: 4
Регистриран на: 6.02.2010
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: БМВ 320

Re: Ел. Исталация бмв е30

Мнение от sex_niki » 16 Ное 2016, 21:58

Добре нели е по лесно да прекъсна кабела + през контакт и да пусна + който е само при запален двигател

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 444
Регистриран на: 31.03.2011
Местоположение: Sofia, Lozenetz
Пол: Мъж

Re: Ел. Исталация бмв е30

Мнение от dreadx » 27 Ное 2016, 2:08

Ами да, наистина ще е по-лесно, а и по-оригинално така. Но нямам много опит с Е30-ки и за съжаление не мога да ти кажа кой точно цвят кабел при теб ще е плюсът при работещ двигател. Виж по американските форуми може някъде да са писали.
- kaji kvo stana,kopele kvo stana?!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2009
Регистриран на: 13.11.2009
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: 1602, E30 pre-face, E36 coupe
Мечтае да кара: зил 130

Re: Ел. Исталация бмв е30

Мнение от M10 » 27 Ное 2016, 22:19

Американската схема на светлините е тотално друга, релета, свързване, всичко. Точно за това не гледай по техните форуми ;)

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 444
Регистриран на: 31.03.2011
Местоположение: Sofia, Lozenetz
Пол: Мъж

Re: Ел. Исталация бмв е30

Мнение от dreadx » 27 Ное 2016, 23:27

Не бе, имах предвид да види от къде да вземе плюса при работещ двигател, за светлините ясно че са различни..
- kaji kvo stana,kopele kvo stana?!

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1063
Регистриран на: 13.01.2004
Местоположение: Бургас и София
Пол: Мъж
Кара: head turner и екзотики
Детайли за колата: .... `90 E30`08 E61 `08 Z4
ex `00 E39

Re: Ел. Исталация бмв е30

Мнение от Convertible » 30 Ное 2016, 22:56

Добре де, аз защо не знам да има плюс при работещ двигател, различен от този при контакт :dunno:
Изображение
"Всеки истински BMW ентусиаст рано или късно си купува Е30"
и печели награди с него

Потребител
Аватар
Мнения: 4
Регистриран на: 6.02.2010
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: БМВ 320

Re: Ел. Исталация бмв е30

Мнение от sex_niki » 30 Ное 2016, 23:37

Именно схемата с инсталацията исках да разбера ако някой ги знае по добре. Крайна сметка като е по топло времето ще се хвана и ще я направя,но виках първо да попитам в форума ако някой го е правил. :)

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 444
Регистриран на: 31.03.2011
Местоположение: Sofia, Lozenetz
Пол: Мъж

Re: Ел. Исталация бмв е30

Мнение от dreadx » 01 Дек 2016, 20:22

Convertible написа:Добре де, аз защо не знам да има плюс при работещ двигател, различен от този при контакт :dunno:

Не само ти, а и всички, които взеха (или не взеха) участие в темата, много добре не знаят да има такъв плюс. Затова и тръгнах да мисля някакви автоматики с ключе за АГУ по оборотите на двигателя. В общия случай става и с таймер на 10 секунди от контакт, въпреки че не се знае дали ще му скимне да запали за тези 10 секунди, дали двигателят ще успее да запали и т.н.

Понеже не знам къде точно се намира плюсът при работещ двигател, не мога да помогна с повече.

Нека питащият като го намери, да ни сподели кой точно плюс е и от кой точно кабел го е взел.

// Ако пък намери, че няма такъв плюс (което също е доста вероятно) - нека да каже, че просто няма. Друг след него може пак да търси плюса при работещ двигател и няма за какво да се търси отново, ако такова нещо не съществува. А и търсенето на нещо, което не съществува е доста по-трудоемка работа, от търсенето на нещо, което го има - доста труд може да се спести на следващите търсещи, ако го пише във форума. А вместо да си губят това време, ще могат да си свалят схеми и да разучат ел.инсталацията на колата си, все ще им е от полза.
- kaji kvo stana,kopele kvo stana?!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 796
Регистриран на: 12.12.2007
Кара: E21; Е28; E30; Е34; E39; Z3
Мечтае да кара: M-Пауър пакет, брат направо самолет

Re: Ел. Исталация бмв е30

Мнение от TheStorm » 02 Дек 2016, 9:14

аз плюс на работещ двигател не знам

има плюс на контакт, който се прекъсва при въртене на стартер и после пак се появява. Та ако на тоя се върже реле с таймер ... 5 секунди.. при подаване на контакт няма да светнат (започва да брои 5 сек) .. завъртиш да запалиш - още не светят и като запали - брои нови 5 сек и ги пали.

Такива схеми съм виждал. Популярни станаха особено много преди няколко години като задължиха карането на фарове.

и моля те НЕДЕЙ да слагаш от тия дето ти пускат само фаровете, без задните габарити (съответно и без осветлението на таблото). Супер нелепо е да караш през нощта зад някой дето отзад нищо не му свети .. ама отпред е с фарове и щото е малоумен - не му пречи и си кара...

Старши скрапер
Аватар
Мнения: 2700
Регистриран на: 16.04.2008
Местоположение: Бургас и малко в София
Пол: Мъж
Кара: ше е21/316, сега 318ci и е93/335dct
Мечтае да кара: е21 без ръжди със S54
Детайли за колата: Powered by M43b19

Re: Ел. Исталация бмв е30

Мнение от Lenco » 04 Дек 2016, 23:39

TheStorm написа:.......
и моля те НЕДЕЙ да слагаш от тия дето ти пускат само фаровете, без задните габарити (съответно и без осветлението на таблото). Супер нелепо е да караш през нощта зад някой дето отзад нищо не му свети .. ама отпред е с фарове и щото е малоумен - не му пречи и си кара...

Ами умните го правят на 20-30% на дългите светлини, и като се стъмни нищо не виждаш. Ползвам такова май станаха повече от 5 г. и съм изключително доволен. Единствения проблем, е че като карам продължително време моята или на тези около мен в същата конфигурация, после на служебните забравям фаровете.
Иначе "+" при зпален двигател има на ''D+'' на генератора, така съм чувал.
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 444
Регистриран на: 31.03.2011
Местоположение: Sofia, Lozenetz
Пол: Мъж

Re: Ел. Исталация бмв е30

Мнение от dreadx » 05 Дек 2016, 2:02

Ех, защо толкова го мислим - работата изглежда от проста по-проста, само дето времето застудя и остана за напролет.
sex_niki написа:Крайна сметка като е по топло времето ще се хвана и ще я направя,но виках първо да попитам в форума ако някой го е правил. :)
Надявам се когато си дойдат щъркелите, да научим и къде е плюсът при работещ двигател.

// другите сигурни варианти са:
1. Ако се сложи таймер на +контакт, щом даде контакт ще започне и броенето.
- но ако се позабави, след малко ще се включат и фаровете, без значение дали двигателят работи - не е вариант.

2. на D+ има плюс и когато въртиш на стартер, без двигателят да е запалил - колегата се опитва да избегне точно този момент.

- но може би е вариант с таймер, управляван от D+, което ми се вижда по-смислено от таймер на +контакт. Първо завърта двигателят, а на D+ започва да излиза плюс. Ако това продължи над 10 сек. (евентуално смятаме, че двигателят успешно е запалил) - тогава ще се включват и фаровете.
/- отново трябва да отбележим, че ако върти на стартер над 10 сек. ще се включат по грешка - но да кажем, че няма много такива случаи да върти продължително, даже изобщо не трябва да върти по над 10 сек.
* забележка: D+ да се използва като сигнал за задействане на електронно реле за време, а не като източник на захранване за фаровете.

3. Ключе за обикновено АГУ, което прави точно това - хваща кога реално е заработил двигателят. (- що ли и него не са го дръпнали от плюса при работещ двигател, вместо да правят някакви сложни електроники?)

Недостатък и на трите решения е, че и таймерът и ключето за АГУ са някакви външни елементи и няма да е "оригинално".
- по задание отпадат.

p.s. за дневни 30% от дългите светлини е много добро решение, пък и не се хаби крушката за късите.
- kaji kvo stana,kopele kvo stana?!

Старши скрапер
Аватар
Мнения: 2700
Регистриран на: 16.04.2008
Местоположение: Бургас и малко в София
Пол: Мъж
Кара: ше е21/316, сега 318ci и е93/335dct
Мечтае да кара: е21 без ръжди със S54
Детайли за колата: Powered by M43b19

Re: Ел. Исталация бмв е30

Мнение от Lenco » 05 Дек 2016, 8:22

dreadx написа:.....
2. на D+ има плюс и когато въртиш на стартер, без двигателят да е запалил - колегата се опитва да избегне точно този момент.

Колите, които съм карал не са баш така, но при теб може да е.
Ако ти гасне "акумулаторчето" на таблото, докато въртиш е възможно.
Изображение

Следваща

Назад към E30

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook