M20B27 не пали

3-та серия ('83-'94)

Модератори: GEORGIEV, ///Явор, ge_a, Технически модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6156
Регистриран на: 14.06.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: комби
Мечтае да кара: Нещо с S мотор
Детайли за колата: N52B25

M20B27 не пали

Мнение от Gqbriel » 13 Юли 2016, 22:48

Здравейте,

Та директно на проблема - Е30 лето 85то седанче - 325е - от има няма няколко месеца,каза НЕ и не иска да запали :banghead: последното палене е преди 6-7 месеца и така и не успях да я покарам
До тук е проверено :

*пин-а (не намирам по-правилна дума) на маховика ,по който датчика на коляновия вал отчита
*2та датчика на камбаната са проверени,съпротивление над 1000 ,като единия е чисто нов
*друга работеща бубина от М20
*горивната помпа работи и се чува и подкача гориво
*вакуумния регулатор е сменен
*акумулатора е вече на няма и ден - чисто нов
*отворих мотроник-а да разгледаме,дали нещо не е набъбнало или потъмняло (не разбирам от електроника и гледах на око)
*ток стикга до ЕКУ–то
*ток стига До бобината
*дистрибуторната съм я свалял,чистил
*чисто нови свещи

Изтръгната е алармата,като се даде на контакт си светва "check"a ,стартера върти,чуват се релета - но до там върти и върти и искра НЯМА :censored: имаше газова - откачено е всичко.Няколко дни просто върти и само искра и трябва (надявам се) но тя е като Brexit-a извън мотора :mhihi:

Та някой да има идея ,какво може да и пречи да даде искра?

пс:утре чакам ЕКУ от ЕТА за пробва

Благодаря
bgpavlp написа:Ремапа е като морския пясък на Приморско, влезнели един път в г..а, чистене няма :D .
Сложиш ли един път ремап, после не ти се иска да го махаш.
екс:М47/м47Н/Н52б30/м52б28/н52б5

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1239
Регистриран на: 6.01.2013
Пол: Мъж
Кара: F11 530xD LCI 2014
Мечтае да кара: само BMW
Детайли за колата: 1 - E91 320D 07, 2 - е91 LCI 318d

Re: M20B27 не пали

Мнение от awful » 14 Юли 2016, 12:56

Едно нещо ми е странно ток има на бобината а няма искара тогава да не са заминали кабелите или нямаш маса на двигателя :kuku:
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2276
Регистриран на: 14.01.2005
Местоположение: София Сити
Пол: Мъж
Кара: е30 м50б25
Мечтае да кара: и да си свирка...

Re: M20B27 не пали

Мнение от KPETEH » 14 Юли 2016, 13:00

а дюзите пръскат ли?
"Крайно мнение, породено от висше чувство на справедливост с цел заличаване на простите, тарикате и селяните, които погазват моралните ценности на народа..." "Винаги има време да станеш дебел..."

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6156
Регистриран на: 14.06.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: комби
Мечтае да кара: Нещо с S мотор
Детайли за колата: N52B25

Re: M20B27 не пали

Мнение от Gqbriel » 14 Юли 2016, 13:35

awful написа:Едно нещо ми е странно ток има на бобината а няма искара тогава да не са заминали кабелите или нямаш маса на двигателя :kuku:

Е а де затова си блъскаме главите вече седмица :banghead:
А трябва ли да има 2 плюса на бобината,нещо не ми се вярва ,да съм честен....не иска да даде искра и не иска,днес продължаваме напред
bgpavlp написа:Ремапа е като морския пясък на Приморско, влезнели един път в г..а, чистене няма :D .
Сложиш ли един път ремап, после не ти се иска да го махаш.
екс:М47/м47Н/Н52б30/м52б28/н52б5

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2009
Регистриран на: 13.11.2009
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: 1602, E30 pre-face, E36 coupe
Мечтае да кара: зил 130

Re: M20B27 не пали

Мнение от M10 » 14 Юли 2016, 15:36

Изображение
Странна работа с тия два плюса. Защо ли??? :paranoid:

Е30 Fanatic
Аватар
Мнения: 2057
Регистриран на: 7.09.2005
Местоположение: Севлиево
Пол: Мъж
Кара: от онея старите....
Мечтае да кара: магазинска е30-ка

Re: M20B27 не пали

Мнение от GEORGIEV » 14 Юли 2016, 16:17

Пробвахте ли с друга капачка и палец ?
Изображение

Старши скрапер
Аватар
Мнения: 2700
Регистриран на: 16.04.2008
Местоположение: Бургас и малко в София
Пол: Мъж
Кара: ше е21/316, сега 318ci и е93/335dct
Мечтае да кара: е21 без ръжди със S54
Детайли за колата: Powered by M43b19

Re: M20B27 не пали

Мнение от Lenco » 14 Юли 2016, 16:34

Пробваш, централния кабел от капачката, дали има искра или друг, направо на бобината.
Ако е имала газ, сигурно са прекъсвани инжекторите или захранването им, дали е възстановено?
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6156
Регистриран на: 14.06.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: комби
Мечтае да кара: Нещо с S мотор
Детайли за колата: N52B25

Re: M20B27 не пали

Мнение от Gqbriel » 14 Юли 2016, 19:43

GEORGIEV написа:Пробвахте ли с друга капачка и палец ?

Капачка - не,но тя няма искра дори при палеца над бубината отгоре...
Днес пробвахме със друго ЕКУ и друго управление на свободния ход от Ета която вече не съществува и си остава.Последно разбрах,за някакъв комутатор който се грижел за подаването на сигнал от датчиците...

Капачката не виждам какво може да и е като проблем,защото като я отварях светеше,а колата спря отведнъж - да е от газовото :dunno: изтръгнато е и то,а самата газова е най-обикновена от време оно.

Тези дни ще имаме повече време да я разкостим и проверим кабел по кабел
Благодаря за съветите - ще пиша евентуално какво сме направили и какъв е резултата...за мен си е мистерия :mhihi:
bgpavlp написа:Ремапа е като морския пясък на Приморско, влезнели един път в г..а, чистене няма :D .
Сложиш ли един път ремап, после не ти се иска да го махаш.
екс:М47/м47Н/Н52б30/м52б28/н52б5

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2009
Регистриран на: 13.11.2009
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: 1602, E30 pre-face, E36 coupe
Мечтае да кара: зил 130

Re: M20B27 не пали

Мнение от M10 » 14 Юли 2016, 20:44

Цяла схема съм ти дал, ти игнорира жалкия ми опит за ирония. Що не я закараш на някой, който си има на идея какво има на тая схема, която показва всичко по запалването, вместо да пишеш за несъществуващи комутатори :dunno: :banghead: :banghead: Ако пък тоя някой се сети да мери датчиците на самия компютър (на схемата дори пише на кои крачета!!) и после има осцилоскоп, с който да види идва ли управление на бобината и датчиците генерират ли сигнал, като нищо колата запалила.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6156
Регистриран на: 14.06.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: комби
Мечтае да кара: Нещо с S мотор
Детайли за колата: N52B25

Re: M20B27 не пали

Мнение от Gqbriel » 14 Юли 2016, 21:14

M10 написа:Цяла схема съм ти дал, ти игнорира жалкия ми опит за ирония. Що не я закараш на някой, който си има на идея какво има на тая схема, която показва всичко по запалването, вместо да пишеш за несъществуващи комутатори :dunno: :banghead: :banghead: Ако пък тоя някой се сети да мери датчиците на самия компютър (на схемата дори пише на кои крачета!!) и после има осцилоскоп, с който да види идва ли управление на бобината и датчиците генерират ли сигнал, като нищо колата запалила.


Спокойно колега - това ,което съм написал няколко пъти е,че нямам никакъв опит с тези коли!Благодаря за схемата,но е хубаво преди да запалиш така,да разбереше,че не съм игнорирал ничие мнение - не съм помолил за помощ,за да се правя на умник!
Това,че не разбирам - не ме прави такъв,който не зачита съветите на хора с опит..ама както и да е.Правя всичко с желание до колкото мога,всия си на слънце по няколко часа опитвайки се да направя нещо,въпреки че навън не се диша - сянка нямам,няма нужда от толкова хейт.
Жив и здрав,ще проверя и дам това,което си дал - аз не си измислям нищо,приеми мнението ми за електрическата част,като на лаик - по лесно ми е да запаля н52 отколкото м20...
bgpavlp написа:Ремапа е като морския пясък на Приморско, влезнели един път в г..а, чистене няма :D .
Сложиш ли един път ремап, после не ти се иска да го махаш.
екс:М47/м47Н/Н52б30/м52б28/н52б5

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2009
Регистриран на: 13.11.2009
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: 1602, E30 pre-face, E36 coupe
Мечтае да кара: зил 130

Re: M20B27 не пали

Мнение от M10 » 15 Юли 2016, 11:04

Хейт няма. Опитвах се да кажа, че и да запалиш една дърта м20ка не е просто, особено като нямаш идея. Вместо да си губиш времето, действайки на посоки, по-добре да потърсиш някой с опит, който ще я запали за час.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6156
Регистриран на: 14.06.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: комби
Мечтае да кара: Нещо с S мотор
Детайли за колата: N52B25

Re: M20B27 не пали

Мнение от Gqbriel » 15 Юли 2016, 13:23

M10 написа:Хейт няма. Опитвах се да кажа, че и да запалиш една дърта м20ка не е просто, особено като нямаш идея. Вместо да си губиш времето, действайки на посоки, по-добре да потърсиш някой с опит, който ще я запали за час.

Абе уж се допитвам до хора ,които разбират и помагат ,сам не бих се хванал да си скъсам нервите особено,когато ясно си личи че съм лаик с тези мотори- в случая надявам се тези дни,един колега който има опит да удари рамо.Още в началото ми беше ясно,че няма да е лесно :mhihi:
Мерси за инфото все пак
bgpavlp написа:Ремапа е като морския пясък на Приморско, влезнели един път в г..а, чистене няма :D .
Сложиш ли един път ремап, после не ти се иска да го махаш.
екс:М47/м47Н/Н52б30/м52б28/н52б5

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 444
Регистриран на: 31.03.2011
Местоположение: Sofia, Lozenetz
Пол: Мъж

Re: M20B27 не пали

Мнение от dreadx » 16 Юли 2016, 2:26

Колегата има предвид, че там, където е ПЛИУС - си е плиусът от акумулатора - захранване за бобината. Можеш евентуално да го измериш с волтметър, и трябва да има 12 волта (може и повече от 12 - когато колата работи 14.4), на другото "ПАК ПЛЮС?!?" по принцип има плюс, понеже през бобината, която е една дълга намотана жица, тече същия този плюс. Обаче, за да цъка искра, на този втория край на бобината, комутаторът подава за малко минус, който обаче няма как да измериш с волтметър, понеже е много кратък импулс, и на волтметъра ще ти излиза пак общо взето плюс. Може да са няколко неща, ама няма смисъл да се прави с налучкване - може компютърът да не отчита импулси от коляновия вал (все едно двигателят не се върти) и няма да подава импулси към бобината. Но при измерване с волтметър няма как да разбереш дали има импулс към бобината, или не. Евентуално ако свържеш вместо бобината една LED-крушка, може да се види нещо, понеже светодиодите не са инертни (като обикновена крушка) и светкат веднага (за краткото време на импулса). Ама ако не светне и така, значи не е проблемът в бобината --> и после ще трябва да ти обясни още 100 неща, за да измериш 2-3 неща и да придобиеш представа къде може да е проблемът. Наистина в повечето случаи е най-лесно да я закараш на някой, дето като види схемата на запалването ще знае какво и как да измери и ще разполага със съответната техника.
Понеже виждам на схемата, че импулсът ходи и до обротомер - ако при въртене и опит за запалване оборотомерът не показва нищо, значи или нямаш импулси към бобината, или не е захранена (ама тези "или" водят до голямо количество варианти, които не е лесно да се опишат като: 1. пробвай това, 2. смени онова. - например ако няма импулси към бобината, значи или компютърът не работи, или не получава импулси от датчика на коляновия вал. Ако компютърът ползва датчици на Хол, пак може да ги измериш по някакъв начин с волтметър или светодиод. Aма ако са VR - variable reluctance sensor - това е една бобина, на която евентуално с мултицет можеш само да й измериш омовете и нищо друго.) Може би очакваш някой с опит да ти каже - виж едикояси жица, където заобикаля там и там, и се е изтъркала и прекъснала на 20 сантиметра от бобината, на завоя покрай едикаквоси. Обаче при теб няма такова нещо, или щеше да го пише някъде по форумите. Например при едни Фордове имаше такъв номер - на някоя от жиците към бобината да й се изтрива изолацията, да се оголва и да опира някъде по шасито (от което може да изгори бобината, а ако сложиш нова бобина да изгори и тя - и това го пише по форумите). При теб е нещо от 3-4 възможни неща, които са абсолютният минимум, за да може компютърът да поддържа искра и запалване.
С налучкване няма как да стане (и не е оправдано налучкването, освен ако нямаш втора кола-донор и да си сменяш части докато тръгне). Обаче със смяната на части има един номер: - сменяш някакъв датчик и нищо не става. Вадиш си извод, че не е от него и продължаваш да сменяш части -- а то да било от жицата между компютъра и датчика (примерно).
Никой не може от разстояние да ти каже какво точно е - просто нещо някъде не е наред, но няма как да ти обяснят електрониката от A,Б.. (ако имаше някакъв типичен проблем - нещо което се прецаква при всичките M20-ки, щяха да ти кажат.) Проблемът най-вероятно не е специфичен за Е30-то. Може би човек, който знае как да диагностицира незапалване при Гоуф-2 или Фиеста-3, ще може да открие проблема - не е нужно да е някакъв топ-специалист по BMW.
- kaji kvo stana,kopele kvo stana?!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6156
Регистриран на: 14.06.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: комби
Мечтае да кара: Нещо с S мотор
Детайли за колата: N52B25

Re: M20B27 не пали

Мнение от Gqbriel » 16 Юли 2016, 11:42

Благодаря за обяснението :yes:
bgpavlp написа:Ремапа е като морския пясък на Приморско, влезнели един път в г..а, чистене няма :D .
Сложиш ли един път ремап, после не ти се иска да го махаш.
екс:М47/м47Н/Н52б30/м52б28/н52б5

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 444
Регистриран на: 31.03.2011
Местоположение: Sofia, Lozenetz
Пол: Мъж

Re: M20B27 не пали

Мнение от dreadx » 16 Юли 2016, 22:26

Има и неща, които можеш да измериш с мултицет или пробна лампа (*по принцип не можеш да измериш сигнала от датчиците без осцилоскоп), но има смисъл да се направи, с известна вероятност да хванеш някой проблем.

Например даваш на контакт и с пробна лампа (някоя крушка за габарит или мигач - 5-21W със свързани към нея жици) докосваш +са на бобината и другия й край на маса - целта е да видиш дали има ток. (понеже ако има лоша връзка, като напрежение може да ти излиза 12V, ама няма да има ток да захрани бобината - и ще разбереш, понеже крушката няма да светне.)

След това може да откачиш датчиците, да включиш на контакт и с мултицета в режим волтметър да измериш на всеки от двата им пина към маса/шаси какво напрежение излиза (*имам предвид на кабелите, дето идват от компютъра.) Но не мога да ти кажа дали ще е 0.6 волта, 1 волт, 5 волта или колко волта -- не съм мерил, но би трябвало да е еднакво при този тип датчици.

После изключваш тока (най-добре откачаш акумулатора) и мериш с мултицета на диоден тест "--|>|--" към всеки от същите пинове спрямо маса, а после обръщаш мултицета и пак мериш. - дали показва еднакво. (в смисъл ако на едното показва 794, а на другото 789, не е причина да не се брои за еднакво. Ама ако на едното показва 794, а на другото 010 - значи съответната жица има късо към маса.)

Също може да откачиш кабела от компютъра към бобината и да мериш пак към компютъра в двете посоки спрямо маса -> в едната трябва да ти даде нещо.

Нали на мултицета има две пипала - едното е червено, а другото черно. Като ги допреш двете трябва да показва нула. От червеното излиза плюс, а от черното минус - затова се правят измервания в права и в обратна посока спрямо маса.

На кабелите към датчиците трябва да ти показва едно и също - и на двата им пина. Ако не ти показва нищо, може да пробваш на обхват 20 килоома, 200 килоома - идеята е, че сигналите влизат в ЕКУ-то и там има някаква схема, която ги обработва - ако на едната жица показва нещо, а на другата нищо - може да е прекъсната например.

Отделно мериш между двете жици да няма късо.

И после на самите датчици - те нали са една бобинка - мериш като омове, мериш и спрямо маса - може нещо да окъсяват например.

Пак има неща, които няма да се хванат при такива измервания, но има и голяма вероятност да попаднеш на проблема. А забележи, че не знам какво точно трябва да показва уредът, ама нормално се мерят разни неща и според резултата от измерването се вадят съответните изводи. (- в смисъл, че е полезно да знаеш какво има в компютъра и как работи, защото като измериш нещо си казваш: - аха, това е така нормално, или пък че не е нормално).
Двата датчика са от еднакъв тип, и без да знаем конкретно как са реализирани входните вериги в компютъра, пак можем да предположим, че на мерене трябва да показват приблизително едно и също.

Не е 100% гаранция, че точно така ще откриеш проблема. Най-добре е да се отчете сигнала от датчиците и сигнала към бобината с осцилоскоп.

Но пробвай ги тези неща - това са едни 20-тина измервания, които човек може да направи лесно и бързо за няколко минути. Обаче ако трябва да обясни на друг какво и как да направи, и защо, може да не му стигнат 20 страници и пак някой нещо няма да разбере. Ползата ще е съмнителна, а ще останат и много неизвестни, затова никой не се хваща да обяснява какво и как да се мери. Евентуално по сервизните книжки съм виждал такива инструкции (ама вършат много полезна работа).
- kaji kvo stana,kopele kvo stana?!

Следваща

Назад към E30

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook