Байпас/премахване радиаторче на парното Е30 М50 дискусия!

3-та серия ('83-'94)

Модератори: GEORGIEV, ///Явор, ge_a, Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 108
Регистриран на: 30.10.2010
Местоположение: Стара Загора
Пол: Мъж
Кара: BMW E34
Мечтае да кара: М3,М5

Байпас/премахване радиаторче на парното Е30 М50 дискусия!

Мнение от flawless » 12 Юни 2016, 0:20

Здравейте търся акъл и коректно обяснение на следното явление.
Колата е е30 двигателя е м50б25, дрифт проект.Реших че радиаторчето на парното не ми трябва с презумция да не текне на някой евент и да се изкълча.За целта без да чета никъде съединих предния край на главата директно със задния с помоща 2 3 преходници и 2 бр (паяка).Паяк казвам на съединението от маркучи под всмукателния колектор.Логиката ми беше че щом предния край на главата тръгва и влиза в горна точка на радиатора минава водата през него и излиза от долната тръбичка и влиза в задния край на главата да ги съединя без въобще да играят тръбичките и парното е добра идея.!!!

Правя 2 3 ръна при горещо време и колата стига 110 градуса.Смених цялото охлаждане радиатор ТДС,казанче,водна помпа, премахнах термостата.Никаква промяна.Антифриза в казана се вдига при форсиране на двигателя а от връщащия маркуч малкия от горната точка на радиатора където трябва да хвърля струя при форсиране препрлюваше жалко.Симптоми на необезвъздушена кола.След като измерих дали има наличие на изгорели газове в антифриза приготвяйки се за смяна на глава, апаратурата показа че такива няма и главата е ок.

Разглобих всичко върнах радиаторчето прекарах маркучите от където бяха качвайки ги оригинално в горна точка минавайки през радиаторчето и слизайки към задния край на главата.Колата се оправи.Започна да си взима водата да я прекарва и изкарва силна струя от радиатора в казанчето.Градусите се регулираха.

Логиката ми е че съм въртял по някакъв начин една и съща вода която след 1 2 ръна се сгрява и неможе да премине през радиатора и да се завърти и охлади но защо.

Как работи ситемата?Това че водата се изкачва нагоре а аз съм я пуснал в равнина ли е бил проблема?Сблъскал съм течения защото радиаторчето има клапан? МОЛЯ ХОРАТА КОИТО СА КОМПЕТЕНТНИ и са запознати с това как точно работи охладителната система и защо се получава така при мен да ме светнат че да мога и аз да светна професионалистите които ми прегледаха колата и нищо не констатираха! :dummy:
There's one thing you won't like about your BMW and that's that at some point you'll have to get out!

Ацалов
Аватар
Мнения: 3412
Регистриран на: 16.03.2011
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: Колело
Мечтае да кара: Лодка в морето

Re: Байпас/премахване радиаторче на парното Е30 М50 дискусия

Мнение от Atsalov » 12 Юни 2016, 7:21

Имаш серпантини които забавят потока на водата в радиаторчето, което си премахнал, а то по себеси помага (дори и малко) за допълнително охлаждане.

Е30 Fanatic
Аватар
Мнения: 2057
Регистриран на: 7.09.2005
Местоположение: Севлиево
Пол: Мъж
Кара: от онея старите....
Мечтае да кара: магазинска е30-ка

Re: Байпас/премахване радиаторче на парното Е30 М50 дискусия

Мнение от GEORGIEV » 12 Юни 2016, 9:06

flawless написа:...Логиката ми беше че щом предния край на главата тръгва и влиза в горна точка на радиатора минава водата през него и излиза от долната тръбичка и влиза в задния край на главата ....


Маркучите са така,но посоката на водата е на обратно ;)
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 108
Регистриран на: 30.10.2010
Местоположение: Стара Загора
Пол: Мъж
Кара: BMW E34
Мечтае да кара: М3,М5

Re: Байпас/премахване радиаторче на парното Е30 М50 дискусия

Мнение от flawless » 12 Юни 2016, 10:18

Atsalov написа:Имаш серпантини които забавят потока на водата в радиаторчето, което си премахнал, а то по себеси помага (дори и малко) за допълнително охлаждане.


Да но има доста хора които карат без радиаторче на парното и го байпасват но в чуждестранните форуми е кръсноречиво правилният начин.В моя случей какъв е бил проблема?За сега най логично ми е че изправяйки от единия към другия край на главата маркуча под колектора съм направил възздушна възглавница която не е можела да се обезвъздуши..И каква е логиката сега като отива на горе системата през радиаторчето да се обезвъздуши още с запалването и да си я превърта?

Да на онзи етап незнаех че посоката е точно на обратно :shock:
There's one thing you won't like about your BMW and that's that at some point you'll have to get out!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6206
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Re: Байпас/премахване радиаторче на парното Е30 М50 дискусия

Мнение от zvetiko » 12 Юни 2016, 14:01

flawless написа:Здравейте търся акъл и коректно обяснение на следното явление.
Колата е е30 двигателя е м50б25, дрифт проект.Реших че радиаторчето на парното не ми трябва с презумция да не текне на някой евент и да се изкълча.За целта без да чета никъде съединих предния край на главата директно със задния с помоща 2 3 преходници и 2 бр (паяка).Паяк казвам на съединението от маркучи под всмукателния колектор.Логиката ми беше че щом предния край на главата тръгва и влиза в горна точка на радиатора минава водата през него и излиза от долната тръбичка и влиза в задния край на главата да ги съединя без въобще да играят тръбичките и парното е добра идея.!!!

Правя 2 3 ръна при горещо време и колата стига 110 градуса.Смених цялото охлаждане радиатор ТДС,казанче,водна помпа, премахнах термостата.Никаква промяна.Антифриза в казана се вдига при форсиране на двигателя а от връщащия маркуч малкия от горната точка на радиатора където трябва да хвърля струя при форсиране препрлюваше жалко.Симптоми на необезвъздушена кола.След като измерих дали има наличие на изгорели газове в антифриза приготвяйки се за смяна на глава, апаратурата показа че такива няма и главата е ок.

Разглобих всичко върнах радиаторчето прекарах маркучите от където бяха качвайки ги оригинално в горна точка минавайки през радиаторчето и слизайки към задния край на главата.Колата се оправи.Започна да си взима водата да я прекарва и изкарва силна струя от радиатора в казанчето.Градусите се регулираха.

Логиката ми е че съм въртял по някакъв начин една и съща вода която след 1 2 ръна се сгрява и неможе да премине през радиатора и да се завърти и охлади но защо.

Как работи ситемата?Това че водата се изкачва нагоре а аз съм я пуснал в равнина ли е бил проблема?Сблъскал съм течения защото радиаторчето има клапан? МОЛЯ ХОРАТА КОИТО СА КОМПЕТЕНТНИ и са запознати с това как точно работи охладителната система и защо се получава така при мен да ме светнат че да мога и аз да светна професионалистите които ми прегледаха колата и нищо не констатираха! :dummy:


Колега, съедини маркуча на входа на клапаните за отоплението, с маркуча на изхода на радиатора за отопление. Връзката я направи с елемент, който има необходимият диаметър- мисля, че оригиналният беше 21мм, не слагай нещо, което е да кажем 10мм.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 108
Регистриран на: 30.10.2010
Местоположение: Стара Загора
Пол: Мъж
Кара: BMW E34
Мечтае да кара: М3,М5

Re: Байпас/премахване радиаторче на парното Е30 М50 дискусия

Мнение от flawless » 12 Юни 2016, 15:18

Тоест да ги оставя отново 2 маркуча както си е отигинално но да не минават през парното а през преходник ?? аз изчистих голямата кутия където стои радиаторчето от излишната инсталация и жила и си го оставих да минава антифриза през него - мисля да го оставя така или иначе си поиграх а и да си стои като допълнителен охладител.. Каква е логиката защо неможах да си обезвъздуша колата с миналото свързване :dunno:
There's one thing you won't like about your BMW and that's that at some point you'll have to get out!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2276
Регистриран на: 14.01.2005
Местоположение: София Сити
Пол: Мъж
Кара: е30 м50б25
Мечтае да кара: и да си свирка...

Re: Байпас/премахване радиаторче на парното Е30 М50 дискусия

Мнение от KPETEH » 13 Юни 2016, 9:04

Не те разбирм, кво си правил под колектора, като от двигателя за към парното има две тръби, връзваш ги една към друга с един маркуч и 2 скоби и толкоз, или пък ги затапваш... Радиатора в купето може да отнема от топлината само когато врътката е на топло което има общо с оригиналния клапан преди радиатора. Ако пък си свалял отоплението на филтъра и дросела, то там има само щуцери от главата. Махаш ги, затапваш ги с тапи или некви изостанали ти датчици и газзз. Аз съм с м50б25 в е30, ако си от София мога да ти я покажа да си гледаш, кво що... Успех
"Крайно мнение, породено от висше чувство на справедливост с цел заличаване на простите, тарикате и селяните, които погазват моралните ценности на народа..." "Винаги има време да станеш дебел..."

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 108
Регистриран на: 30.10.2010
Местоположение: Стара Загора
Пол: Мъж
Кара: BMW E34
Мечтае да кара: М3,М5

Re: Байпас/премахване радиаторче на парното Е30 М50 дискусия

Мнение от flawless » 13 Юни 2016, 10:39

аз знам как да ги свържа и кое да свържа за да елиминирам парното .. ЦЕЛТА на тази тема е по инжинерите от този форум да обяснят защо когато направиш байпаса под нивото на радиаторчето на парното колата не може да се обезвъздуши и грее .. а когато го направиш горе при радиаторчето или го оставиш, обезвъздушаването е налице :conf:
There's one thing you won't like about your BMW and that's that at some point you'll have to get out!

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 108
Регистриран на: 30.10.2010
Местоположение: Стара Загора
Пол: Мъж
Кара: BMW E34
Мечтае да кара: М3,М5

Re: Байпас/премахване радиаторче на парното Е30 М50 дискусия

Мнение от flawless » 13 Юни 2016, 10:59

Без име.jpg


При този вариант както е оригинално системата няма проблем с обезвъздушаване и загряване! Превърта си водата!

2.jpg


При този вариант който приложих - при форсиране нивото в казанчето се вдига до капачката, колата загрява, и през малкия маркуч от радиатора към съда не излиза вода, водата не се превърта !

Това е въпросът ми ?
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
There's one thing you won't like about your BMW and that's that at some point you'll have to get out!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2276
Регистриран на: 14.01.2005
Местоположение: София Сити
Пол: Мъж
Кара: е30 м50б25
Мечтае да кара: и да си свирка...

Re: Байпас/премахване радиаторче на парното Е30 М50 дискусия

Мнение от KPETEH » 13 Юни 2016, 11:14

http://www.realoem.com/bmw/enUS/showpar ... Id=11_4813
Глей тука и ако имаш въпроси, питай. Тия неща дето си нарисувал нямат нищо общо + това, че без да махаш колектора, не съм сигурен в кво ти си сигурен :yes:
"Крайно мнение, породено от висше чувство на справедливост с цел заличаване на простите, тарикате и селяните, които погазват моралните ценности на народа..." "Винаги има време да станеш дебел..."

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 108
Регистриран на: 30.10.2010
Местоположение: Стара Загора
Пол: Мъж
Кара: BMW E34
Мечтае да кара: М3,М5

Re: Байпас/премахване радиаторче на парното Е30 М50 дискусия

Мнение от flawless » 13 Юни 2016, 19:18

KPETEH написа:http://www.realoem.com/bmw/enUS/showparts?id=HJ51-EUR-12-1991-E34-BMW-525i&diagId=11_4813
Глей тука и ако имаш въпроси, питай. Тия неща дето си нарисувал нямат нищо общо + това, че без да махаш колектора, не съм сигурен в кво ти си сигурен :yes:


Изглежда не си запознат с разположението на маркучите при м50 под колектора.. Казва се паяк неофициалното наименование главния маркуч под всмукателния колектор водата циркулира от задния край на главата, минава оригинално през радиаторчето на което има клапан, отоплява дросела, и се разклонява към разширителния съд и обратно в предната част на главата.Аз съм си свързал маркучите и съм я обезвъздушил. Въпроса е друг схемата го обеснява.Някой компетентен търся да обясни защо паяка трябва да се издига за да се обезвъздуши колата.. и каква е логиката и функционирането на охладителната система при бмв :?:
There's one thing you won't like about your BMW and that's that at some point you'll have to get out!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2276
Регистриран на: 14.01.2005
Местоположение: София Сити
Пол: Мъж
Кара: е30 м50б25
Мечтае да кара: и да си свирка...

Re: Байпас/премахване радиаторче на парното Е30 М50 дискусия

Мнение от KPETEH » 14 Юни 2016, 7:34

Системата е под налягане. Нищо не се издига. Драсела се топли от друг щуцер в средата на главата. Разширителния съд треа да е най-високо. Бъркаш водите. Вадиш си грешни заключения. Ще си водя записки от тук нататък.
"Крайно мнение, породено от висше чувство на справедливост с цел заличаване на простите, тарикате и селяните, които погазват моралните ценности на народа..." "Винаги има време да станеш дебел..."

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 108
Регистриран на: 30.10.2010
Местоположение: Стара Загора
Пол: Мъж
Кара: BMW E34
Мечтае да кара: М3,М5

Re: Байпас/премахване радиаторче на парното Е30 М50 дискусия

Мнение от flawless » 14 Юни 2016, 17:17

KPETEH написа:Системата е под налягане. Нищо не се издига. Драсела се топли от друг щуцер в средата на главата. Разширителния съд треа да е най-високо. Бъркаш водите. Вадиш си грешни заключения. Ще си водя записки от тук нататък.


КРЕТЕН дросела как си го представяш да има само един маркуч .. има си захранващ и отвеждащ :?: :?:

9 от схемата къде отива :dummy:

M50throttle.jpg


Моля някой компетентен ентусиаст инжинер да обади :OT:
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
There's one thing you won't like about your BMW and that's that at some point you'll have to get out!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2276
Регистриран на: 14.01.2005
Местоположение: София Сити
Пол: Мъж
Кара: е30 м50б25
Мечтае да кара: и да си свирка...

Re: Байпас/премахване радиаторче на парното Е30 М50 дискусия

Мнение от KPETEH » 14 Юни 2016, 18:09

Менец, ти ги рисуваш с по една чертичка тия работи. Аз нещата немам нужда да си ги представям, твойта грее, мойта не. Явно не искаш да се напрегнеш, гледай си картинките дет ти подавам, чети кво ти пишат другите, мисли го там, решавай и сподели после. Не искам да споря, честно. Искренно се надявам да разбереш квото те мъчи и да го споделиш решението... :bchug:
"Крайно мнение, породено от висше чувство на справедливост с цел заличаване на простите, тарикате и селяните, които погазват моралните ценности на народа..." "Винаги има време да станеш дебел..."

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 171
Регистриран на: 7.04.2012
Местоположение: Плевен
Кара: пил
Мечтае да кара: пил и да стигне жив
Детайли за колата: мътни

Re: Байпас/премахване радиаторче на парното Е30 М50 дискусия

Мнение от EH0260BB » 14 Юни 2016, 18:45

Не мисля, че е проблем че си премахнал радиатора на парното.
Вземи накрая да свалиш всмукателния колектор и провери маркучите. Може да си оставил, някой по-дълъг и така той да се пречупва и да не преминава вода през него. Би трябвало да оптимизираш дължините им за да няма излишни чупки, които пречат на циркулацията на водата.
Капачката на разширителния съд, задължително трябва да се намира в най-високата точка на охладителната система, понеже точно под нея се "зауства" тънкото маркуче за обезвъздушаване на радиатора.
Друго не се сещам :dunno: . Успех.
40345

Следваща

Назад към E30

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook