BMW E30 320 M20B20 - проблем със запалване / палене
Модератори: GEORGIEV, ///Явор, ge_a, Технически модератори
17 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
- el_nino
- младши ентусиаст
- Мнения: 280
- Регистриран на: 15.05.2004
- Местоположение: Sofia
- Кара: BMW E30 320i Convertible '87
BMW E30 320 M20B20 - проблем със запалване / палене
Привет колеги, от кратко време горд собственик на едно кабрио от 87 с M20B20, но със странен проблем при запалване.
Колата пали ужасно трудно, без значение дали е студена или загряла, има нужда от поне 3-4 секунди въртене и след това се усеща как се опитва да запали двигателя, но ако в този момент върнеш ключа колата изгасва - от двигателния отсек се чува шум които бих определил все едно нещо пречи на двигателя и го мъчи за да изгасне.
Всички опити които правя да запаля са след чакане на шума от бензиновата помпа да спре на контакт и чак след това въртя стартер, дори понякога връщам няколко пъти на контакт да дигне бензин ислед това въртя , но без резултат.
Бензиновата помпа се държи доста странно - когато дам на контакт понякога спира за 2 секунди - в повечето случай, но понякога има случай и да шуми над 30 секунди. Бензиновия филтър е сменен с нов.
Автомобила няма газова уредба и никога не е имал.
Колата няма шанс да запали без да пипаш педала на газта, в момента в които трябва да върна ключа защото си мисля, че колата е запалила, леко давам газ и задържам стартера да изстърже леко и колата успява да запали.
След като колата е запалена си вдига смукача и работи бих казал идеално - както на смукач, така и когато загрее без него. СТранното което забелязах е, че смукача се активира 1-2 сек след като е запалил двигателя.
Автомобила върви прилично и не съм забелязал някакви други проблеми освен запалването.
Една подробност - гофрето между дебитомера и колектора е скъсано и стария собственик се е опитвал да го лепи - ще го сменя - споменявам го за да помогна да не би проблема да се дължи от части на това.
Чесно казано нямам на идея дали е мотроник или джетроник двигателя - мога спомена, че капачката за кабелите е от старите сравнително кръгли, не е на разпределителния вал, а долу при двигателя. Как мога да разбера какъв е двигателя ?
Надявам се някой да помогне за запалването като се е борил с този проблем.
Колата пали ужасно трудно, без значение дали е студена или загряла, има нужда от поне 3-4 секунди въртене и след това се усеща как се опитва да запали двигателя, но ако в този момент върнеш ключа колата изгасва - от двигателния отсек се чува шум които бих определил все едно нещо пречи на двигателя и го мъчи за да изгасне.
Всички опити които правя да запаля са след чакане на шума от бензиновата помпа да спре на контакт и чак след това въртя стартер, дори понякога връщам няколко пъти на контакт да дигне бензин ислед това въртя , но без резултат.
Бензиновата помпа се държи доста странно - когато дам на контакт понякога спира за 2 секунди - в повечето случай, но понякога има случай и да шуми над 30 секунди. Бензиновия филтър е сменен с нов.
Автомобила няма газова уредба и никога не е имал.
Колата няма шанс да запали без да пипаш педала на газта, в момента в които трябва да върна ключа защото си мисля, че колата е запалила, леко давам газ и задържам стартера да изстърже леко и колата успява да запали.
След като колата е запалена си вдига смукача и работи бих казал идеално - както на смукач, така и когато загрее без него. СТранното което забелязах е, че смукача се активира 1-2 сек след като е запалил двигателя.
Автомобила върви прилично и не съм забелязал някакви други проблеми освен запалването.
Една подробност - гофрето между дебитомера и колектора е скъсано и стария собственик се е опитвал да го лепи - ще го сменя - споменявам го за да помогна да не би проблема да се дължи от части на това.
Чесно казано нямам на идея дали е мотроник или джетроник двигателя - мога спомена, че капачката за кабелите е от старите сравнително кръгли, не е на разпределителния вал, а долу при двигателя. Как мога да разбера какъв е двигателя ?
Надявам се някой да помогне за запалването като се е борил с този проблем.
- GEORGIEV
- Е30 Fanatic
- Мнения: 2057
- Регистриран на: 7.09.2005
- Местоположение: Севлиево
- Пол: Мъж
- Кара: от онея старите....
- Мечтае да кара: магазинска е30-ка
Re: BMW E30 320 M20B20 - проблем със запалване / палене
Като за начало смени гофрето задължително
- M10
- старши ентусиаст
- Мнения: 2009
- Регистриран на: 13.11.2009
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: 1602, E30 pre-face, E36 coupe
- Мечтае да кара: зил 130
Re: BMW E30 320 M20B20 - проблем със запалване / палене
Казваш делкото е долу? Има ли 7ма дюза на колектора и "смукача" една мембранка, която бута дросела ли е? Ако да - значи е с джетроник и мотора би трябвало да не е оригиналния за колата или колата да не е 87ма.
- el_nino
- младши ентусиаст
- Мнения: 280
- Регистриран на: 15.05.2004
- Местоположение: Sofia
- Кара: BMW E30 320i Convertible '87
Re: BMW E30 320 M20B20 - проблем със запалване / палене
делкото е долу да, седма дюза незнам дали има, смукача изглежда по този начин (https://i.ytimg.com/vi/4G8RCcnePtI/hqdefault.jpg) това е примерно изображение.
Колата по вин е от 04.87 - вин-а е "1900567". Би трябвало да е с Мотроник ли ?
Мога да снимам моторния отсек ако е необходим ?
Колата по вин е от 04.87 - вин-а е "1900567". Би трябвало да е с Мотроник ли ?
Мога да снимам моторния отсек ако е необходим ?
- M10
- старши ентусиаст
- Мнения: 2009
- Регистриран на: 13.11.2009
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: 1602, E30 pre-face, E36 coupe
- Мечтае да кара: зил 130
Re: BMW E30 320 M20B20 - проблем със запалване / палене
Би трябвало, но е с джетроник. Виж гофрето и всички вакууми най-напред, както каза колегата Георгиев.
- el_nino
- младши ентусиаст
- Мнения: 280
- Регистриран на: 15.05.2004
- Местоположение: Sofia
- Кара: BMW E30 320i Convertible '87
Re: BMW E30 320 M20B20 - проблем със запалване / палене
Прикачената снимка е реална от моята кола. Джетроник ли е това? Колата би трябвало да е редовна от към номер на двигател ... в реалоем мисля, че дават джетроник до 09/1987 за кабриота или се бъркам ?
Ако гофрето е голям проблем, не би трябвало ли да се отразява и когато мотора работи на място или колата е в движение?
Може ли да помогнете кое гофре е за моята кола от вина 1900567. По вин излизат 2 номера ...
13711708834
13711285479
Този който е на колата е като втория - 13711285479 - идеята ми е да не би да са правени някакви цигании по колата и т.н.
Как да тествам вакумитее ?
Ако гофрето е голям проблем, не би трябвало ли да се отразява и когато мотора работи на място или колата е в движение?
Може ли да помогнете кое гофре е за моята кола от вина 1900567. По вин излизат 2 номера ...
13711708834
13711285479
Този който е на колата е като втория - 13711285479 - идеята ми е да не би да са правени някакви цигании по колата и т.н.
Как да тествам вакумитее ?
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
- M10
- старши ентусиаст
- Мнения: 2009
- Регистриран на: 13.11.2009
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: 1602, E30 pre-face, E36 coupe
- Мечтае да кара: зил 130
Re: BMW E30 320 M20B20 - проблем със запалване / палене
Джетроник е. За вакуумите или ръсиш със спрей за карбуратори по тях и слушаш мени ли обороти, докато работи на място или вадиш всяко маркуче и го оглеждаш.
- el_nino
- младши ентусиаст
- Мнения: 280
- Регистриран на: 15.05.2004
- Местоположение: Sofia
- Кара: BMW E30 320i Convertible '87
Re: BMW E30 320 M20B20 - проблем със запалване / палене
гофрето е сменено с оригинално, има малка разлика в наччина на палене но все още не е както трябва, колата така или иначе е в сервиз и няма много постоянни преки наблюдения, но вчера бях в сервиза и преглеждахме вакумните маркучи и попаднах на един клапан свързащ между дросела и дистрибуторната капачка, за какво служи този клапан, отворих го и вътре гумената мембрана беше скъсана, някой може ли да обясни какво прави този клапан и какви проблеми може да създава.
В реалоем по моя вин не успя да го намеря ВИН: 1900567, ако избера ръчно Е28 520 от 87-ма го има в тази схема:
http://www.realoem.com/bmw/enUS/showpar ... Id=11_0930
номер 16.
Някой има ли обяснение защо не успявам да го намеря по вин на моята кола ?
В реалоем по моя вин не успя да го намеря ВИН: 1900567, ако избера ръчно Е28 520 от 87-ма го има в тази схема:
http://www.realoem.com/bmw/enUS/showpar ... Id=11_0930
номер 16.
Някой има ли обяснение защо не успявам да го намеря по вин на моята кола ?
- K_Ilkov
- старши СПАМ ентусиаст
- Мнения: 2264
- Регистриран на: 8.02.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: е30 чат-пат
- Мечтае да кара: варел
- Детайли за колата: ...
е46 m52b20
е46 m54b30
е83 m54b30
e30 m20b25
е30 m10b18
е46 m54b25
e92 s65b40
Re: BMW E30 320 M20B20 - проблем със запалване / палене
http://www.realoem.com/bmw/enUS/partxre ... series=E30
Според реалоема тая част не е слагана на кабрио ...
Според реалоема тая част не е слагана на кабрио ...
Цените са такива, че ако имаш хубава не си струва да я продаваш, а ако търсиш хубава не си струва да я купуваш.
...
- el_nino
- младши ентусиаст
- Мнения: 280
- Регистриран на: 15.05.2004
- Местоположение: Sofia
- Кара: BMW E30 320i Convertible '87
Re: BMW E30 320 M20B20 - проблем със запалване / палене
Всички миналия коментари ме наведоха на мисълта, че е много вероятно да е със сменян двигател, в следствие на което погледнах номер на двигателя и номера в талона (колата поне от 10 години не е минавала канали в КАТ) и всичко съвпадаше ..... т.е. има някакво несъответствие:
- или този клапан е сложен допълнително на моята кола;
- или в realoem има някаква грешка .... (или съм малоумен и този клапан е в различна неоткриваема за мен схема от схемите на Е28 520и)
В крайна сметка тези дни ще елиминирам клапана и ще сложа цял маркуч, за да видя как ще се промени работата на мотора.
П.С. Някой може ли да обясни действието и нуждата от този клапан ... не намерих почти никакво инфо за него в нет-а освен някакъв руски форум ...
- или този клапан е сложен допълнително на моята кола;
- или в realoem има някаква грешка .... (или съм малоумен и този клапан е в различна неоткриваема за мен схема от схемите на Е28 520и)
В крайна сметка тези дни ще елиминирам клапана и ще сложа цял маркуч, за да видя как ще се промени работата на мотора.
П.С. Някой може ли да обясни действието и нуждата от този клапан ... не намерих почти никакво инфо за него в нет-а освен някакъв руски форум ...
- K_Ilkov
- старши СПАМ ентусиаст
- Мнения: 2264
- Регистриран на: 8.02.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: е30 чат-пат
- Мечтае да кара: варел
- Детайли за колата: ...
е46 m52b20
е46 m54b30
е83 m54b30
e30 m20b25
е30 m10b18
е46 m54b25
e92 s65b40
Re: BMW E30 320 M20B20 - проблем със запалване / палене
Пропускаш вероятността мотора да е сменен още преди да влезе колата в България ...
Номера на мотора се появява в документите чак в БГ, от чужбина почти никога няма вписан номер ...
Не подценявайте братския немски скрапер
Номера на мотора се появява в документите чак в БГ, от чужбина почти никога няма вписан номер ...
Не подценявайте братския немски скрапер
Цените са такива, че ако имаш хубава не си струва да я продаваш, а ако търсиш хубава не си струва да я купуваш.
...
- Lenco
- Старши скрапер
- Мнения: 2700
- Регистриран на: 16.04.2008
- Местоположение: Бургас и малко в София
- Пол: Мъж
- Кара: ше е21/316, сега 318ci и е93/335dct
- Мечтае да кара: е21 без ръжди със S54
- Детайли за колата: Powered by M43b19
Re: BMW E30 320 M20B20 - проблем със запалване / палене
Този мотор не е от кола 87-а година.
Ако пада налягането на бензина, 7-а инжектор най-вероятно изпуска, ако с помпата нещата са ОК.
Под всмукателните тръби има един олигофренски термо-клапан (смукач), който регулира въздуха.
Ако пада налягането на бензина, 7-а инжектор най-вероятно изпуска, ако с помпата нещата са ОК.
Под всмукателните тръби има един олигофренски термо-клапан (смукач), който регулира въздуха.
- el_nino
- младши ентусиаст
- Мнения: 280
- Регистриран на: 15.05.2004
- Местоположение: Sofia
- Кара: BMW E30 320i Convertible '87
Re: BMW E30 320 M20B20 - проблем със запалване / палене
Добре де ..... губи ми се вече логиката .....
Как от вин-а мога да разбера дали това е оригинално вградения двигател в купето?
Разгледах wikipedia-та ......
https://en.wikipedia.org/wiki/BMW_M20
какви са тези 1985-1990 320i, 520i EU - LE-Jetronic ..... ?
Как от вин-а мога да разбера дали това е оригинално вградения двигател в купето?
Разгледах wikipedia-та ......
https://en.wikipedia.org/wiki/BMW_M20
какви са тези 1985-1990 320i, 520i EU - LE-Jetronic ..... ?
Re: BMW E30 320 M20B20 - проблем със запалване / палене
Колега,според мен има проблем в air slide vale ,отдолу под смукателния колектор се намира,или автоматичния смукач.Другото което е провери си бензиновата помпа дали ли дава нужния дебит и за всеки случай провери зад клекторите откъм парното маркучите за въздух,данеби някой да се нацепил малко около скобата и оттам да смуче въздух.
- el_nino
- младши ентусиаст
- Мнения: 280
- Регистриран на: 15.05.2004
- Местоположение: Sofia
- Кара: BMW E30 320i Convertible '87
Re: BMW E30 320 M20B20 - проблем със запалване / палене
Към момента има малко еволюция на проблема, след като смених гофрето с ново и някои изпуснали вакуми и елиминиране на вакумния клапан маркуча на който влиза в делкото - клапана го разглобих и гумената мембранка беше заминала в следствие на което дали го има или го няма този клапан не виждам логика, замених го само с вакумен маркуч:
- запалването се подобри много, но не е перфектно почти винаги подавам леко газ за да запали, без да пипам педала и е трудно;
- вече няколко пъти ми се случва колата да отказва да запали - двигателя върти но абсолютно и само на стартер, без грам идея да запали дори 1 цилиндър, от ауспуха мирише яко на неизгорял бензин, но стартера си върти, общо взето изхабявам целия акумулатор във въртене и ако имам късмет по някое време започва да пали 1-2 цилидъра, двигателя да се тресе и т.н. и накрая запалва, при всичките опити бензиновата помпа се чува как работи;
- колата към момента е със прецакан термостат, т.е. не загрява до изправяне на стрелката на таблото ако предходното деления и само в задръствания в София вдига темп между предходното деление и изправеното, но в последния месец-два забелязвам, че в момента в който позагрее колата и веднага и се прецаква празния ход, докато е студена е ок, но излезе ли стрелката от синята зона и колата започва да работи неравномерно на празен ход, по мой впечатгления държи доста ниски обороти за празен ход и през 3 сек. и падат отще оборотите и се опитва да изгасне, но явно компютъра я коригира и вдига отгоре и реално ако спра някъде по светофар или да чакам нещо, мотора почти неможе да ги закрепи оборотите на място. Дори ако съм дал леко газ спрелката да оборотите да бъде между 500 и 1000 оборота се усща как мотора се притриса, но доста по не усезаемо от моментите в които колата е тотално на празен ход.
- запалването се подобри много, но не е перфектно почти винаги подавам леко газ за да запали, без да пипам педала и е трудно;
- вече няколко пъти ми се случва колата да отказва да запали - двигателя върти но абсолютно и само на стартер, без грам идея да запали дори 1 цилиндър, от ауспуха мирише яко на неизгорял бензин, но стартера си върти, общо взето изхабявам целия акумулатор във въртене и ако имам късмет по някое време започва да пали 1-2 цилидъра, двигателя да се тресе и т.н. и накрая запалва, при всичките опити бензиновата помпа се чува как работи;
- колата към момента е със прецакан термостат, т.е. не загрява до изправяне на стрелката на таблото ако предходното деления и само в задръствания в София вдига темп между предходното деление и изправеното, но в последния месец-два забелязвам, че в момента в който позагрее колата и веднага и се прецаква празния ход, докато е студена е ок, но излезе ли стрелката от синята зона и колата започва да работи неравномерно на празен ход, по мой впечатгления държи доста ниски обороти за празен ход и през 3 сек. и падат отще оборотите и се опитва да изгасне, но явно компютъра я коригира и вдига отгоре и реално ако спра някъде по светофар или да чакам нещо, мотора почти неможе да ги закрепи оборотите на място. Дори ако съм дал леко газ спрелката да оборотите да бъде между 500 и 1000 оборота се усща как мотора се притриса, но доста по не усезаемо от моментите в които колата е тотално на празен ход.
17 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани