Bilstein B6 с понижаващи пружини
Модератори: GEORGIEV, ///Явор, ge_a, Технически модератори
7 мнения
• Страница 1 от 1
- ale3x
- Потребител
- Мнения: 9
- Регистриран на: 28.06.2014
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E30
- Мечтае да кара: E46 M3 CSL,E30 S65,E30 S50B32
Bilstein B6 с понижаващи пружини
Здравейте колеги искам да попитам проблем ли ще е да се ползват понижаващи пружини -40мм отпред и отзад с Bilstein B6 амортисьори на Е30?
- K_Ilkov
- старши СПАМ ентусиаст
- Мнения: 2264
- Регистриран на: 8.02.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: е30 чат-пат
- Мечтае да кара: варел
- Детайли за колата: ...
е46 m52b20
е46 m54b30
е83 m54b30
e30 m20b25
е30 m10b18
е46 m54b25
e92 s65b40
Re: Bilstein B6 с понижаващи пружини
Преди бях попаднал на тази информация за Б8
The shortened BILSTEIN B8 high performance shock is a must when sport springs are used demanding a reduced rebound of 30-49mm. The shock is also first choice on sport springs which can be used in conjunction with standard length shock absorbers. The spring remains perfectly prestressed in all driving situations and insures optimal driving performance in combination with the BILSTEIN B8 mono-tube/inverted technology.
Б6 мисля, че не е късоходов, но не съм 100% сигурен понеже съм ровил за Б8 основно ...
пп. ето и какво казва сайта на Билщайн
BILSTEIN B8
Performance you can feel and see.
What lowering or sport springs are to aesthetics, BILSTEIN B8 is to performance!
The product benefits at a glance:
•Shortened high-performance shock absorbers for virtually every lowering spring set and series production sport vehicles
•Marked improvement in safety and performance with additional spring changes (lowering)
•Sporty approach with high level of comfort
•Precision handling and optimised vehicle control
•BILSTEIN gas pressure technology
•BILSTEIN mono-tube/Upside-Down technology, made in Germany
•Road-tested by BILSTEIN and fine-tuned
BILSTEIN B6
Performance you can feel.
If you expect more damping power from your shock absorber – even under loads – but don’t want to opt for an all-out sports model, the BILSTEIN B6 is the ideal solution.
The product benefits at a glance:
•Increased power reserves and service life, even when pulling transporters and trailers or during frequent journeys with loads
•Optimum adhesion and enhanced lane change stability in both day to day and extreme situations
•Marked improvement in safety and sportiness without additional spring changes (lowering)
•BILSTEIN gas pressure technology
•BILSTEIN mono-tube/Upside-Down technology, made in Germany
•Road-tested by BILSTEIN and fine-tuned
•No German TÜV registration required
http://www.bilstein.de/products/high-pe ... lstein-b6/
The shortened BILSTEIN B8 high performance shock is a must when sport springs are used demanding a reduced rebound of 30-49mm. The shock is also first choice on sport springs which can be used in conjunction with standard length shock absorbers. The spring remains perfectly prestressed in all driving situations and insures optimal driving performance in combination with the BILSTEIN B8 mono-tube/inverted technology.
Б6 мисля, че не е късоходов, но не съм 100% сигурен понеже съм ровил за Б8 основно ...
пп. ето и какво казва сайта на Билщайн
BILSTEIN B8
Performance you can feel and see.
What lowering or sport springs are to aesthetics, BILSTEIN B8 is to performance!
The product benefits at a glance:
•Shortened high-performance shock absorbers for virtually every lowering spring set and series production sport vehicles
•Marked improvement in safety and performance with additional spring changes (lowering)
•Sporty approach with high level of comfort
•Precision handling and optimised vehicle control
•BILSTEIN gas pressure technology
•BILSTEIN mono-tube/Upside-Down technology, made in Germany
•Road-tested by BILSTEIN and fine-tuned
BILSTEIN B6
Performance you can feel.
If you expect more damping power from your shock absorber – even under loads – but don’t want to opt for an all-out sports model, the BILSTEIN B6 is the ideal solution.
The product benefits at a glance:
•Increased power reserves and service life, even when pulling transporters and trailers or during frequent journeys with loads
•Optimum adhesion and enhanced lane change stability in both day to day and extreme situations
•Marked improvement in safety and sportiness without additional spring changes (lowering)
•BILSTEIN gas pressure technology
•BILSTEIN mono-tube/Upside-Down technology, made in Germany
•Road-tested by BILSTEIN and fine-tuned
•No German TÜV registration required
http://www.bilstein.de/products/high-pe ... lstein-b6/
Цените са такива, че ако имаш хубава не си струва да я продаваш, а ако търсиш хубава не си струва да я купуваш.
...
- ale3x
- Потребител
- Мнения: 9
- Регистриран на: 28.06.2014
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E30
- Мечтае да кара: E46 M3 CSL,E30 S65,E30 S50B32
Re: Bilstein B6 с понижаващи пружини
И аз го видях това колега,но пък в немския сайт на Bilstein в FAQ пише следното: Down to which lowering level can I go with BILSTEIN B6 sports shock absorbers (not shortened) in conjunction with shorter springs?
Down to 30mm. That is what is typically offered for new vehicles straight from the factory. Any lower and a shock absorber with a shortened stroke has to be fitted, so that the spring tension - which ensures the required distance between the car body and the wheel - is maintained, whatever the driving situation. Otherwise the spring may slip out of its fitting and the vehicle will abruptly go out of control.
Тук пише че могат да се ползват до 30мм та се чудя как би понесъл този амортисьор -40мм.Някой колега няма ли опит с такива амортисьори с понижаващи пружини?
Down to 30mm. That is what is typically offered for new vehicles straight from the factory. Any lower and a shock absorber with a shortened stroke has to be fitted, so that the spring tension - which ensures the required distance between the car body and the wheel - is maintained, whatever the driving situation. Otherwise the spring may slip out of its fitting and the vehicle will abruptly go out of control.
Тук пише че могат да се ползват до 30мм та се чудя как би понесъл този амортисьор -40мм.Някой колега няма ли опит с такива амортисьори с понижаващи пружини?
- M10
- старши ентусиаст
- Мнения: 2009
- Регистриран на: 13.11.2009
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: 1602, E30 pre-face, E36 coupe
- Мечтае да кара: зил 130
Re: Bilstein B6 с понижаващи пружини
Аз съм ползвал и не забелязах да има проблем.
- ale3x
- Потребител
- Мнения: 9
- Регистриран на: 28.06.2014
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E30
- Мечтае да кара: E46 M3 CSL,E30 S65,E30 S50B32
Re: Bilstein B6 с понижаващи пружини
M10 написа:Аз съм ползвал и не забелязах да има проблем.
Благодаря ти за мнението колега смятам и аз да пробвам.Все пак си мисля,че е ще е по-добре от FK,JOM,ТА Technix и тем подобни съмнителни марки.А да те попитам доволен ли си от амортисьорите?
- M10
- старши ентусиаст
- Мнения: 2009
- Регистриран на: 13.11.2009
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: 1602, E30 pre-face, E36 coupe
- Мечтае да кара: зил 130
Re: Bilstein B6 с понижаващи пружини
Доволен бях - возят много приятно и същевременно са стегнати по завоите. Идеални за евридейка и раздаване на газ за кеф понякога. Но при опити за дрифт, каране на лимита и тн идват меки, та минах на дръвцета кони преди няколко години. Разбира се че ще са по-добри от китайските, които нито возят добре, нито държат колата.
Re: Bilstein B6 с понижаващи пружини
Китаеца единствения + е цената. Че като ти се счупи Билщайна е мн неприятно. Все пак Билщайна е около 300 лв а китаеца е 75-80лв.
7 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани