Втори, или трети живот за моето е30 купе.

3-та серия ('83-'94)

Модератори: GEORGIEV, ///Явор, ge_a, Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 87
Регистриран на: 28.02.2016
Местоположение: Перник
Пол: Мъж
Кара: Е30 м10б18, е34 м20б20
Мечтае да кара: Е30 м20б25

Re: Втори, или трети живот за моето е30 купе.

Мнение от Djamal » 07 Апр 2016, 10:23

Новия блок е тук:
Изображение
За щастие по него пукнатини няма, перфектен е даже и хонинга му стои:
Изображение
Някой някакви идеи как да изчистя точиците ръжда без да увреждам цилиндъра?
М20 фанатик
mr. Stroke

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2009
Регистриран на: 13.11.2009
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: 1602, E30 pre-face, E36 coupe
Мечтае да кара: зил 130

Re: Втори, или трети живот за моето е30 купе.

Мнение от M10 » 07 Апр 2016, 14:46

Хонинга не е показател за износването. Занеси го в шлайф база да го замерят, ако нямаш с какво.
Според мен до 3-4 стотни износване е перфектен, до 5-6 в горната част на цилиндрите, бих си направил мотор с него. Също да му замерят тунела на вала. Ръждата ще се махне сама, като мине сегмента 2 пъти, но може да пробваш със стоманена вълна (домакинска тел за съдове), скочбрайт или нещо подобно и малко масълце :)

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 256
Регистриран на: 9.02.2006
Кара: мфил

Re: Втори, или трети живот за моето е30 купе.

Мнение от teao » 07 Апр 2016, 15:00

С какъв колянов вал ще е?

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 87
Регистриран на: 28.02.2016
Местоположение: Перник
Пол: Мъж
Кара: Е30 м10б18, е34 м20б20
Мечтае да кара: Е30 м20б25

Re: Втори, или трети живот за моето е30 купе.

Мнение от Djamal » 07 Апр 2016, 15:54

M10 написа:Хонинга не е показател за износването. Занеси го в шлайф база да го замерят, ако нямаш с какво.
Според мен до 3-4 стотни износване е перфектен, до 5-6 в горната част на цилиндрите, бих си направил мотор с него. Също да му замерят тунела на вала. Ръждата ще се махне сама, като мине сегмента 2 пъти, но може да пробваш със стоманена вълна (домакинска тел за съдове), скочбрайт или нещо подобно и малко масълце :)

Блока така или иначе ще бъде каран на шлайфист да го челоса,и ще го замери, дано не е за шлайф че ремонтни бутала не мога да намеря.

teao написа:С какъв колянов вал ще е?

Ако успея да открия вал и биели от м10б20 ще го събера с тях.Надявам се да намеря.
М20 фанатик
mr. Stroke

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 276
Регистриран на: 9.04.2005
Местоположение: София/Ловеч
Пол: Мъж

Re: Втори, или трети живот за моето е30 купе.

Мнение от TukBaTa » 08 Апр 2016, 7:33

Вал и бутала ти трябват, биелите са еднакви! Твоите са по тънки и леки, което за атмосферен мотор е по-добре.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 87
Регистриран на: 28.02.2016
Местоположение: Перник
Пол: Мъж
Кара: Е30 м10б18, е34 м20б20
Мечтае да кара: Е30 м20б25

Re: Втори, или трети живот за моето е30 купе.

Мнение от Djamal » 08 Апр 2016, 8:55

Моите бутала мисля че са същите, за механичен инжекцьон, с голямата степен на згъстяване.Тука трябва да се ввключи м10 и да внесе малко яснота.
Моста с дисковете ще почака, намерих перфектен салон със същия цвят, и колегата излезе любезен да го запази известно време докато събера парите.Лошото е че е от седан, и от двата салона ще правя един.
М20 фанатик
mr. Stroke

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2009
Регистриран на: 13.11.2009
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: 1602, E30 pre-face, E36 coupe
Мечтае да кара: зил 130

Re: Втори, или трети живот за моето е30 купе.

Мнение от M10 » 08 Апр 2016, 11:25

Доколкото ми е известно, за 1,8и главата има три вида бутала - на 10,0 на 9,3 и 8,2:1. Първите са на механична инжекция, вторите до 85-86 и третите на последните м10 с катализатор и ламбда. Не ми е ясно италианските безкатализаторни м10ки от 86-87 с какви са.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2807
Регистриран на: 20.03.2009
Местоположение: New Village Customs
Кара: 332mxi

Re: Втори, или трети живот за моето е30 купе.

Мнение от ogata » 08 Апр 2016, 12:54

Djamal написа:
teao написа:С какъв колянов вал ще е?

Ако успея да открия вал и биели от м10б20 ще го събера с тях.Надявам се да намеря.


Тоя дето има такива, чете темата, пише активно, обаче си трае :mhihi:
*Сочи с пръст към м10* :mhihi:
ИзображениеИзображение
http://www.injectorite.com http://www.klimacicite.com

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2009
Регистриран на: 13.11.2009
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: 1602, E30 pre-face, E36 coupe
Мечтае да кара: зил 130

Re: Втори, или трети живот за моето е30 купе.

Мнение от M10 » 08 Апр 2016, 13:35

Нещо е в дълбока заблуда колегата :ok:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 87
Регистриран на: 28.02.2016
Местоположение: Перник
Пол: Мъж
Кара: Е30 м10б18, е34 м20б20
Мечтае да кара: Е30 м20б25

Re: Втори, или трети живот за моето е30 купе.

Мнение от Djamal » 08 Апр 2016, 14:00

M10 написа:Доколкото ми е известно, за 1,8и главата има три вида бутала - на 10,0 на 9,3 и 8,2:1. Първите са на механична инжекция, вторите до 85-86 и третите на последните м10 с катализатор и ламбда. Не ми е ясно италианските безкатализаторни м10ки от 86-87 с какви са.

За това ли искаше да ти ги продавам?Сега ще ти пусна едно л.с. с инфо за едно м10 с механична инжекция което се продава на части, да налазиш буталата(аз трябваше да го направя това още като ме пита за буталата ама от къде толкова акъл :banghead: ).А ти пусни едно л.с. с цена на тия железа за които говори ogata :mhihi: .

ogata написа:
Djamal написа:
teao написа:С какъв колянов вал ще е?

Ако успея да открия вал и биели от м10б20 ще го събера с тях.Надявам се да намеря.


Тоя дето има такива, чете темата, пише активно, обаче си трае :mhihi:
*Сочи с пръст към м10* :mhihi:

Това означава че сега няма да го оставя намира докато не ми ги продаде. :mhihi:
М20 фанатик
mr. Stroke

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2009
Регистриран на: 13.11.2009
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: 1602, E30 pre-face, E36 coupe
Мечтае да кара: зил 130

Re: Втори, или трети живот за моето е30 купе.

Мнение от M10 » 08 Апр 2016, 14:56

Шанса клони към нула :lalala: Айде стига толкова спам.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 87
Регистриран на: 28.02.2016
Местоположение: Перник
Пол: Мъж
Кара: Е30 м10б18, е34 м20б20
Мечтае да кара: Е30 м20б25

Re: Втори, или трети живот за моето е30 купе.

Мнение от Djamal » 08 Апр 2016, 15:13

Ще има да си поспами доста, поне още 3-4 месеца ще събирам части преди да се почне работа по колата :mhihi: .Искам да накупя първо всичко от което имам нужда и е дефицитно( салон, заден мост с дисковете, шпер, и други)за да ми е спокойно, и после да копувам само това което ще счупя при монтаж-демонтажа :mhihi: .И после почвам да събирам двигателя.
М20 фанатик
mr. Stroke

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2040
Регистриран на: 5.06.2003
Местоположение: Targovishte
Пол: Мъж
Кара: 1996 318i, 1987 318i M10B18
Мечтае да кара: E30 M3
Детайли за колата: 1996-та е36 318 М43В18, 2000-а Е36 компакт М43В19, 1987-ма Е30 М10В18 Л-джет

Re: Втори, или трети живот за моето е30 купе.

Мнение от michev » 08 Апр 2016, 17:55

А защо никой не спомена на колегата, че буталата на М10Б18 и М10Б20 имат и една друга много съществена разлика, освен вида и формата на челото - разликата в разстоянието от центъра на буталния болт до челото.
only rear wheel drive

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 87
Регистриран на: 28.02.2016
Местоположение: Перник
Пол: Мъж
Кара: Е30 м10б18, е34 м20б20
Мечтае да кара: Е30 м20б25

Re: Втори, или трети живот за моето е30 купе.

Мнение от Djamal » 08 Апр 2016, 19:38

На кои бутала разстоянието е по-голямо?Ако се наложи ще търся и бутала от м10б20.
М20 фанатик
mr. Stroke

ентусиаст
Аватар
Мнения: 860
Регистриран на: 7.10.2004

Re: Втори, или трети живот за моето е30 купе.

Мнение от stenly » 09 Апр 2016, 15:19

Djamal написа:На кои бутала разстоянието е по-голямо?Ако се наложи ще търся и бутала от м10б20.


Я да се опитаме да решим една задачка:
Ако блокът и главата ще са старите и диаметърът на буталата е един и същ,
Откъде идва по-голямата кубатура?
А така, от там точно.
А след като хода на В20 е по-голям, ако челото на буталото не е по-малко, какво ще направи това бутало, като вземе да приближава 'горна мъртва точка' ?

Ама тия бутала не се намират твърде лесно.
То не че вал от М10В20 се намира лесно де :) ти как го намери?

ПредишнаСледваща

Назад към E30

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook