Втори, или трети живот за моето е30 купе.

3-та серия ('83-'94)

Модератори: GEORGIEV, ///Явор, ge_a, Технически модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2040
Регистриран на: 5.06.2003
Местоположение: Targovishte
Пол: Мъж
Кара: 1996 318i, 1987 318i M10B18
Мечтае да кара: E30 M3
Детайли за колата: 1996-та е36 318 М43В18, 2000-а Е36 компакт М43В19, 1987-ма Е30 М10В18 Л-джет

Re: Втори, или трети живот за моето е30 купе.

Мнение от michev » 09 Апр 2016, 16:25

Намирането на читав вал, а още по-малко бутала за М10В20 клони към нула :cry:
only rear wheel drive

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 87
Регистриран на: 28.02.2016
Местоположение: Перник
Пол: Мъж
Кара: Е30 м10б18, е34 м20б20
Мечтае да кара: Е30 м20б25

Re: Втори, или трети живот за моето е30 купе.

Мнение от Djamal » 10 Апр 2016, 9:28

Дори и да не е читав ще го взема.Ако е задрал му се наваряват шииките и после се шлайфа до необходимият размер.Ако пък е крив се натиска на преса.Ако е скъсан вече не съм намерил вариант но работя по въпроса :mhihi: .Трудните работи ги правя веднага, за невъзможните ми трябва малко време :mhihi: .
М20 фанатик
mr. Stroke

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 256
Регистриран на: 9.02.2006
Кара: мфил

Re: Втори, или трети живот за моето е30 купе.

Мнение от teao » 11 Апр 2016, 11:04

Бутала за Б20 имам някъде. Те са по ниски от 18ковите.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 87
Регистриран на: 28.02.2016
Местоположение: Перник
Пол: Мъж
Кара: Е30 м10б18, е34 м20б20
Мечтае да кара: Е30 м20б25

Re: Втори, или трети живот за моето е30 купе.

Мнение от Djamal » 11 Апр 2016, 13:24

Значи имаш Л.С. :mhihi: .
М20 фанатик
mr. Stroke

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 87
Регистриран на: 28.02.2016
Местоположение: Перник
Пол: Мъж
Кара: Е30 м10б18, е34 м20б20
Мечтае да кара: Е30 м20б25

Re: Втори, или трети живот за моето е30 купе.

Мнение от Djamal » 16 Апр 2016, 19:35

На последък не остава много време за колата, но днес ми се отвори 1 час свобода и реших поне да бутна скоростите после да извадя остатъка от мотора по-лесно.Лягам под колата...Шок и ужас:
Изображение
(нищо не се вижда със тъпия телефон но нямам апарат), отдолу няма 1 болт :mrgreen: .Като изключим двата болта на стартера, ск.кутия се е държала на още 2-3 болта, и нагоре има липси...Общо взето където е било по-трудно са ги пропускали :mhihi: .Бутам аз долната помпа на съединителя, и очаквано се разпада :mhihi: :
Изображение
Тази моята кола е поддържана съвестно, навреме и само в даурокар :mhihi: .Проблема който ми и попречи да сваля кутията е че незнам как да сваля щангата на ск.лост, свалих щифтовете, но от към страната на кутията опира в планката, която незнам как да я сваля.Ще я мъча другия уикенд.
М20 фанатик
mr. Stroke

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1003
Регистриран на: 14.12.2009
Местоположение: Габрово
Пол: Мъж
Кара: дърто Е30
Мечтае да кара: моята си,ама с неограничен бюджет

Re: Втори, или трети живот за моето е30 купе.

Мнение от SPEED_GABROVO » 17 Апр 2016, 20:46

То,кутията се сваля с лоста комплект,няма смисъл да се гърчиш да го сваляш.Има откъм кардана един болт 13-ка и това ти е играта с лоста,ако не си го видял.Миналия ден свалях кутия и така направих,излиза си всичко на едно. :yes:
BMW не е просто марка автомобили,а начин на живот.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 87
Регистриран на: 28.02.2016
Местоположение: Перник
Пол: Мъж
Кара: Е30 м10б18, е34 м20б20
Мечтае да кара: Е30 м20б25

Re: Втори, или трети живот за моето е30 купе.

Мнение от Djamal » 17 Апр 2016, 23:10

И аз така си и помислих накрая, лошото е че се стъмни, а последния път когато свалях скоростна кутия на лампа, скоростите паднаха върху лампата....и сега си нямам подвижна лампа :mhihi: .
М20 фанатик
mr. Stroke

Потребител
Аватар
Мнения: 16
Регистриран на: 22.03.2010
Местоположение: София / Пловдив
Пол: Мъж
Кара: bmw 318i
Мечтае да кара: нещо което не го привлича земята
Детайли за колата: Е30 / 1988

Re: Втори, или трети живот за моето е30 купе.

Мнение от g_mihuev » 29 Апр 2016, 19:38

Djamal написа:Прегледах блока, нямаше проблеми, и слава богу.Не ми е проблем да и взема друг двигател но колата трябва да мине през кат да и сменя номерата, а с друг мотор филма е голям...Както и да е, по-нагоре в темата бях показал как до тръбата за отдушника на резервоара има вода, и че бях сигурен че водата идва от нея, е оказах се прав... :mhihi: Тръбата е изгнила от долната си част, а още по-лошото е че е изгнила и при подкалника, хубава картинка...
Изображение
Казах си, щом има тук, има още, и почнах да преслушвам подкалника с отверката, естествено изкочи това:
Изображение
и това:
Изображение
На последните две места има следи от чужда намеса, явно някой не си е свършил работата както трябва...Няма значение, ще се оправи.Минах от другата страна, но там такива картинки не открих.За кърпене има още по легена за резервната гума, зад пасажерската седалка малко, като гледам други 30ки как нямат под там, направо съм уцелил, и отпред отдясно зад фара сървсем малко.Тук там има и някоя повърхностна ръждица, но те са най-лесни.Днес реших да сваля планката на патронника, че волана е стоял хлабав доста време, и е направил уникални бели:
Изображение
Днес разпечатах предния прозорец, добре е, но и неговото уплътнение не ме кефи, ще кара за сега с него за пред кат, после ще търся от някъде ново:
Изображение
И си взех друга пластмаска около километража че моята е счупена:
Изображение
Сега трябва да намеря пластмаските около лостчетата за мигачите и чистачките, ново лостче за чистачки, и пластмасата дето е между километража и волана.После една нова тапицерия на седалките, нов мокет, и пране на тавана и вътре е готова, да ама тези редове ще ми костват сигурно 2 години :mhihi: .Свалих днес и резервоара, не ме радваше особено, беше лепен, имаше малко ръжда вътре, пък и трябваше да сменя маркуча от сондата до помпата, а няма как докато е на колата.Свалих и помпата, която бях убеден че не работи, е успя да ме изненада :mhihi: .Бях се настроил да търся и нова помпа, но ми се размина.

Честито колега, макар със закъснение. Имам е30 троен стоп и от долу е доста по-зле от твоята. Искам първо да я изкърпя от долу, след това ще мисля за останалите неща. По този повод търся човек, който го може и има опит с е30-ките. Ако си минал вече по този път, а за собственик на е30 е почти неизбежна участ, препоръчай някого от който си останал доволен

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 87
Регистриран на: 28.02.2016
Местоположение: Перник
Пол: Мъж
Кара: Е30 м10б18, е34 м20б20
Мечтае да кара: Е30 м20б25

Re: Втори, или трети живот за моето е30 купе.

Мнение от Djamal » 04 Май 2016, 11:32

Все още не съм стигнал до борбата с молеца, но ще си я правя сам по всяка вероятност.Не ти трябва човек с опит по е30, а човек с опит като цяло в тенекиджииския занаят.Без значение дали прави жигула или мазерати, ако майстора не става това ще си проличи на първата зима.Имам приятел с троен стоп купе, сам си я изкърпи, а беше ужасно, и стана доста добре, но му е ограничено времето.Все пак ще го питам.
М20 фанатик
mr. Stroke

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 87
Регистриран на: 28.02.2016
Местоположение: Перник
Пол: Мъж
Кара: Е30 м10б18, е34 м20б20
Мечтае да кара: Е30 м20б25

Re: Втори, или трети живот за моето е30 купе.

Мнение от Djamal » 28 Май 2016, 23:49

Скоро не съм писал нищо, защото нищо интересно не се случваше, купих си две предни седалки, и престилка предна, която след 1 ден развъртане на ръждасали болтове се оказа че не става :mhihi: .Лошата новина е че ми се счупи колата, и сега трябва да събирам набързо звяра и да го пускам в движение(а как не ми се искаше да го карам така...).Имах един блок, но докато направя двигател от него ще мине време, а аз нямам, нейния си мотор мислех някакви временни заварки...пак не става.Почнах да търся някой временен мотор, да карам с него докато на споменатия по-горе блок не му наредя чисто нови железа по него, и тогава колегата М10 (голям си брато) намери нещо точно като за мен, оборудван м10 карбуратор.Пича ми каза такава цена, че взех растоянието Перник-Казанлък за 3 часа с Лада 1500s за да не го изпусна :mhihi: .Ето го новото сърце:

Изображение

Изображение

Сега трябва да му събера нейния си мотор, да мина през кат да му сменя номерата и талоните, и да мятам новия мотор, и ще я правя в движение каквото мога.Известно време ще е ежедневна кола.
М20 фанатик
mr. Stroke

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 87
Регистриран на: 28.02.2016
Местоположение: Перник
Пол: Мъж
Кара: Е30 м10б18, е34 м20б20
Мечтае да кара: Е30 м20б25

Re: Втори, или трети живот за моето е30 купе.

Мнение от Djamal » 01 Авг 2016, 20:22

Около два месеца нищо не се случваше с колата, защото нямаше нито време, нито пари за нея(не че сега съм пълен с кеш... :mhihi: ).Новия мотор, още дори не съм го метнал, събрах стария с инжекцьонната глава, и мотроник инсталацията колкото да ида да му сменя номерата.Всичко точно, обаче с буксите ударих на камък.Моята си е старата, квадратна букса, а тази на новата инсталация е кръгла (ц101 мисля че се води).Колегата м10 пак оказа голяма помощ като ми даде това онлайн ръководство http://www.e30zone.net/e30zonewiki/index.php/C101 .Но там може би е писано по-скоро за м20, че при мен има разлики в цветовете, и на схемата има кабели, които аз ги нямам(като например този за ламбда сондата).По-долу ще наиша на кой пин, какъв цвят кабел имам и на купето, и на моторната инсталация, и ако някой има по-подробно описание за м10 мотор ще има голяма почерпка ако помогне.

Това са на купето(квадратната букса)
1 син
2
3
4 лилав-червен
5
6 зелен-жълт
7 лилав-червен (по-дебел)
8 черен жълт 2 броя
9 черен
10 зелен(този е плюс от контакт, на него бяха вързали ключето за газта и е нагорял зверски, та за това знам :mhihi: )
11
12
13
14
15
16 черен-кафяв
17 син-бял
18
19
20

Това е на кръглата букса:

1 син
2
3
4 кафяв-бял
5 кафяв-зелен
6 зелен-жълт
7 зелен
8
9
10
11 бял-син
12
13 син-лилав
14
15
16 бял-лилав
17
18 черен-жълт
19
20

Празните числа са ми празни пинове, няма кабели по тях.Намерих това за запалването:

black/yellow - Start wire
red - permanent 12V in
green - Ignition circuits
green/violet - rear demister
violet - Ancillaries (wipers/ lights)
brown - seat belt warn light
brown/blue - brake fluid warn light

Обаче нито знам за коя версия мотроник е нито нищо, а и пак има разминаване по цветовете... :dunno: .Токовете никога не са ми били силна страна, и тук без помощ не виждам как ще се оправя.
М20 фанатик
mr. Stroke

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 796
Регистриран на: 12.12.2007
Кара: E21; Е28; E30; Е34; E39; Z3
Мечтае да кара: M-Пауър пакет, брат направо самолет

Re: Втори, или трети живот за моето е30 купе.

Мнение от TheStorm » 02 Авг 2016, 9:55

Общо взето за запалването ти трябват :

червен - за плюс към купето
зелен - плюса на контакт
син (1) - зареждане на алтернатора
черен/жълт - стартер

оттам нататък като запалиш вече нареждай другите. само за пробата това са ти кабелите :yes:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 87
Регистриран на: 28.02.2016
Местоположение: Перник
Пол: Мъж
Кара: Е30 м10б18, е34 м20б20
Мечтае да кара: Е30 м20б25

Re: Втори, или трети живот за моето е30 купе.

Мнение от Djamal » 02 Авг 2016, 15:34

Да, обаче аз нямам чисто червен кабел, ще мъча този плюс да го намеря с мултицета, да видя кой кабел е.Той предполагам отива на плюса на акумулатора.Тази седмица ще видя от някъде да взема женска кръгла, и мъжка квадратна(не искам да си режа старата инсталация), и като си направя преходник ще пиша дали има резултат.
М20 фанатик
mr. Stroke

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 796
Регистриран на: 12.12.2007
Кара: E21; Е28; E30; Е34; E39; Z3
Мечтае да кара: M-Пауър пакет, брат направо самолет

Re: Втори, или трети живот за моето е30 купе.

Мнение от TheStorm » 02 Авг 2016, 16:02

Червения може да е отделен кабел от бушониерата .. или отстрани някъде .. трябва да е по-дебел от тия дето минават през буксата.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 87
Регистриран на: 28.02.2016
Местоположение: Перник
Пол: Мъж
Кара: Е30 м10б18, е34 м20б20
Мечтае да кара: Е30 м20б25

Re: Втори, или трети живот за моето е30 купе.

Мнение от Djamal » 02 Авг 2016, 17:40

Намерих го, действително не е в буксата.От плюсовата клема влиза в снопа, и излизт два червени кабела на левия ботуш, до дебитомера има една букса, покрита с пласмасов капак, точно до дебитомера(или поне само там намерих червен кабел със същото сечение).Предполагам че там трябва да имам някакво реле, защото на старата инсталация имам.Та щом там влизат два, единия е от плюс на акумулатора към буксата, другия е от буксата някъде към мотора, ще го видя тези дни.
М20 фанатик
mr. Stroke

ПредишнаСледваща

Назад към E30

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook