m20b20 turbo -> m20b24 turbo

3-та серия ('83-'94)

Модератори: GEORGIEV, ///Явор, ge_a, Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 86
Регистриран на: 17.05.2012
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: e30
Мечтае да кара: e30
Детайли за колата: e30 320i

Re: m20b20 turbo -> m20b24 turbo

Мнение от stoil.k » 04 Фев 2016, 22:54

Jordana написа:Мойто М20 е правено с такива бутала от М52Б20 TU с рязаните поли , смея да твърдя преди някой изобщо да е мислил по тоя вариант . Слагай ги буталата с техните си сегменти , няма нужда от други . По тънки са което не е добре по принцип за турбиниран мотор но зависи какво надуване търсиш .
Има три вида бутала за М52Б20 с различно разстояние от буталния болт до челото така че ще трябва да си подбереш размера като отвориш мотора според недохода .Всички биели от М20 М50 М52 са достатъчно здрави стига да ти пасват като размер .
Помпата от М21 е отлична идея , по-лесния вариант е да вдигнеш налягането от разтоварващия клапан в блока .Маслените пръскалки от М21 също са отличен тунинг при турбиниране на М20 .

Значи ще се слагат бутала от м54б22 с биели от м50б20 и вала от 24тд, решено е. Налягането което търся май ще е 0.8, в краен случай 1 бар. Утре поръчвам буталата и се почва. Ще има снимков материал веднага щом сваля мотора.
жълтото кони, дупките гони

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1594
Регистриран на: 4.08.2011
Местоположение: Карантина баце ....
Пол: Мъж
Кара: през просото
Мечтае да кара: леговището на смог
Детайли за колата: баничарка

Re: m20b20 turbo -> m20b24 turbo

Мнение от Jordana » 04 Фев 2016, 23:14

Отвори първо мотора и тогава поръчвай , може да има изненади .Освен това имай предвид че недохода при тези мотори може да е различен от това което излиза при сметки без да са снети размери при отворен мотор .
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
Последна промяна Jordana на 05 Фев 2016, 0:13, променена общо 1 път
Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 86
Регистриран на: 17.05.2012
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: e30
Мечтае да кара: e30
Детайли за колата: e30 320i

Re: m20b20 turbo -> m20b24 turbo

Мнение от stoil.k » 04 Фев 2016, 23:25

Jordana написа:Отвори първо мотора и тогава поръчвай , може да има изненади .Освен това имай предвид че недохода при тези мотори може да е различен от това което излиза при сметки без да са снети размери при отворен мотор .

Това с недохода ми звучи странно, защо да е различен от сметките? :dunno:
ПС: кой са трите вида бутала в каталога на mahle намирам само 1 размер???
жълтото кони, дупките гони

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 406
Регистриран на: 1.11.2008
Местоположение: Асеновград
Пол: Мъж
Кара: мноого черно Е28

Re: m20b20 turbo -> m20b24 turbo

Мнение от BRAAT » 05 Фев 2016, 1:03

В момента, на какво налягане е караш колата и какви коне е? Другото е каква е целта, какви коне се гонят ? И едно М20Б20 с вал от 2.4, колко ще е сполучливо? Питам, защото и аз съм със същия двигател, и ми минават некви идеи за повече мощност.

Sent from my A0001 using Tapatalk
SHARK-а му е майката!!!

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 86
Регистриран на: 17.05.2012
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: e30
Мечтае да кара: e30
Детайли за колата: e30 320i

Re: m20b20 turbo -> m20b24 turbo

Мнение от stoil.k » 05 Фев 2016, 11:27

BRAAT написа:В момента, на какво налягане е караш колата и какви коне е? Другото е каква е целта, какви коне се гонят ? И едно М20Б20 с вал от 2.4, колко ще е сполучливо? Питам, защото и аз съм със същия двигател, и ми минават некви идеи за повече мощност.

Sent from my A0001 using Tapatalk

В момента е на 0.5 а за коне не мога да кажа, защото не съм я замервал, но който и да съм возил ми казва че гони към 200, което не ми се вярва, по скоро 170-180. Ще кача малко по-късно снимков материал и май имам едно видео. Целта на строука ще ми е колата да не подминава 6500rpm и да извади едни 240 коня поне.
Благодарности на колегата за файла!
edit: https://www.youtube.com/watch?v=VO3SzGT ... e=youtu.be само това можах да намеря като клип, приемам критики за виското ама ми спасява положението временно!
жълтото кони, дупките гони

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 86
Регистриран на: 17.05.2012
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: e30
Мечтае да кара: e30
Детайли за колата: e30 320i

Re: m20b20 turbo -> m20b24 turbo

Мнение от stoil.k » 05 Фев 2016, 12:16

Тук има нещо нередно. В каталога от колегата jordana буталата от м50б20ту са с компресионна 33.5, а в каталога на mahle са с 31.64, почти като на м52б20 31.7?!?! На коя информация да вярвам? Други източници не намирам :(
жълтото кони, дупките гони

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1594
Регистриран на: 4.08.2011
Местоположение: Карантина баце ....
Пол: Мъж
Кара: през просото
Мечтае да кара: леговището на смог
Детайли за колата: баничарка

Re: m20b20 turbo -> m20b24 turbo

Мнение от Jordana » 05 Фев 2016, 12:27

Мойто турбо е пуснато свободно - затапен регулатор колкото буст даде толкова :mhihi: вади 1.2 -1.3 максимум в момента заради малките инжектори и хибридната компресорна част . Мегата съм я мапнал до 1.5 бара , мотора е разреден 8.2:1 затова няма дертове и с по-бедни смеси . За да върви както трябва обаче един турбиниран мотор М20 трябват един куп неща освен разреждането и подбора на железа . Маслен кулер , голям радиатор , читав интеркулер , правилно подбрано турбо , добре настроена електроника и накрая съединителя и кутията сдава багажа :mhihi:
Други източници не намирам :(

Аз затова ти казах , отвори мотора пусни вала вътре и тогава мери и смятай какво ти трябва .Само по данни на буталата трудно ще нацелиш какво ти трябва . А бутала правят мале и колбеншмид и още други вероятно , като през годините не се знае какво е влагано в М20 или в донора за да се получат нужните обеми , ход , недоход и сгъстяване .Ако ти излязат ремонтни буталата кво прайш с тия дето ги поръчваш ?
Последна промяна Jordana на 05 Фев 2016, 12:40, променена общо 1 път
Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 86
Регистриран на: 17.05.2012
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: e30
Мечтае да кара: e30
Детайли за колата: e30 320i

Re: m20b20 turbo -> m20b24 turbo

Мнение от stoil.k » 05 Фев 2016, 12:40

Изображение
кулера е от ево 6
водният радиатор е от тдс,
а масления ще е това:
Изображение
Последна промяна stoil.k на 05 Фев 2016, 14:15, променена общо 1 път
жълтото кони, дупките гони

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1594
Регистриран на: 4.08.2011
Местоположение: Карантина баце ....
Пол: Мъж
Кара: през просото
Мечтае да кара: леговището на смог
Детайли за колата: баничарка

Re: m20b20 turbo -> m20b24 turbo

Мнение от Jordana » 05 Фев 2016, 12:48

Добре е , моя радиатор е от м52б28 с автомат , незнам дали се събира в е30 , в е34 влиза без преправяне .Само гледай възвратния отвор от масления кулер да не е много ниско под кулера че връща всичкото масло в картера . Аз дупчих картера но мисля че отличен вариант е да се сложи щуцера в зоната където е привода на делкото , при моторите с мотроник тоя отвор е просто затапен .
Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 86
Регистриран на: 17.05.2012
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: e30
Мечтае да кара: e30
Детайли за колата: e30 320i

Re: m20b20 turbo -> m20b24 turbo

Мнение от stoil.k » 05 Фев 2016, 18:22

Jordana написа:Добре е , моя радиатор е от м52б28 с автомат , незнам дали се събира в е30 , в е34 влиза без преправяне .Само гледай възвратния отвор от масления кулер да не е много ниско под кулера че връща всичкото масло в картера . Аз дупчих картера но мисля че отличен вариант е да се сложи щуцера в зоната където е привода на делкото , при моторите с мотроник тоя отвор е просто затапен .

Не става ли със сандвич между филтъра и блока?? А за буталата не са ремонти, мотора съм го отварял преди време.
жълтото кони, дупките гони

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1594
Регистриран на: 4.08.2011
Местоположение: Карантина баце ....
Пол: Мъж
Кара: през просото
Мечтае да кара: леговището на смог
Детайли за колата: баничарка

Re: m20b20 turbo -> m20b24 turbo

Мнение от Jordana » 05 Фев 2016, 19:10

Уф , пиша едно мисля за друго . Маслото от кулера се връща на адаптора . Имах предвид оттока в картера от турбото . Аз ползвам готов адаптер от М20Б25 и в него има клапан който отваря при загряване на маслото . Дотук добре обаче радиатора ми дойде малко височко и когато загасиш загрят двигателя маслото се свлича повечето в картера . После при палене на студен мотор този клапан е затворил и докато отвои маслото е с литър повече в картера .Това не е правилно технически но не ми се преправя наново всичко .
Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 86
Регистриран на: 17.05.2012
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: e30
Мечтае да кара: e30
Детайли за колата: e30 320i

Re: m20b20 turbo -> m20b24 turbo

Мнение от stoil.k » 05 Фев 2016, 22:04

Jordana написа:Уф , пиша едно мисля за друго . Маслото от кулера се връща на адаптора . Имах предвид оттока в картера от турбото . Аз ползвам готов адаптер от М20Б25 и в него има клапан който отваря при загряване на маслото . Дотук добре обаче радиатора ми дойде малко височко и когато загасиш загрят двигателя маслото се свлича повечето в картера . После при палене на студен мотор този клапан е затворил и докато отвои маслото е с литър повече в картера .Това не е правилно технически но не ми се преправя наново всичко .

Оттока от турбото съм го направил като заварих алуминиева тръбичка на възможно най-висока точка на картера и гледах да се пада точно под турбото, та масления маркуч е доста къс. Иначе за това се чудя дали да слагам от м20б25 или гледам че има такива универсални без термостати в olx. А идеята е да сложа радиатора някъде малко под нивото на масления филтър за да не се стича обратно в мотора, така ли?
жълтото кони, дупките гони

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 239
Регистриран на: 10.04.2006
Местоположение: US
Пол: Мъж

Re: m20b20 turbo -> m20b24 turbo

Мнение от NEDD » 05 Фев 2016, 22:55

Кутията няма да се предаде. Един Гетраг 240 си дъжи 300 коня на гумите и 430нм, а си се ръчка здраво. Просто колата започва да боксува и на 3-та... :yes:
The fun is not in the straight line...!

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 86
Регистриран на: 17.05.2012
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: e30
Мечтае да кара: e30
Детайли за колата: e30 320i

Re: m20b20 turbo -> m20b24 turbo

Мнение от stoil.k » 06 Фев 2016, 1:20

Намерих снимки и на самия той :ok: :
Изображение
Изображение
жълтото кони, дупките гони

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 86
Регистриран на: 17.05.2012
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: e30
Мечтае да кара: e30
Детайли за колата: e30 320i

Re: m20b20 turbo -> m20b24 turbo

Мнение от stoil.k » 12 Фев 2016, 22:22

търси се колега от софия, да ослужи с бутало от м52б20 или м50 ванос да замерим как идва??
жълтото кони, дупките гони

ПредишнаСледваща

Назад към E30

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook