E30 за първа кола

3-та серия ('83-'94)

Модератори: GEORGIEV, ///Явор, ge_a, Технически модератори

Потребител
Аватар
Мнения: 16
Регистриран на: 27.06.2015
Местоположение: гр. Правец, Софийска Област
Пол: Мъж
Кара: 1988 BMW 318i Coupe
Мечтае да кара: 1994 Lamborghini Diablo SE30
Детайли за колата: Delphin Metallic

E30 за първа кола

Мнение от God Of Gaming » 27 Юни 2015, 18:30

Имам голямо желание първата ми кола да е E30-ка, и да си я пазя, не по-късно да я сменям с друга, вместо това малко по малко да я подобрявам докато стане на състезателна кола за улиците :lol: Но вече около година се оглеждам по сайтовете с обяви и не мога да забележа читава бройка да се продава за нормални пари и да е някъде около София че да не пресичам страната само за да я видя че е кофа ръжда и да се връщам... Това което искам е купе с 2 врати, задължително без шибедах, и лек 4-цилиндров бензинов мотор, най-добре M42 като за начало, пък по-късно може и нещо по-мощтно. И разбира се всичко да и работи че да може да се кара.

Почнах да се чудя няколко неща, заради което се регистрирах тук да попитам по-знаещите. Първо, E30 318is без шибедах намира ли се в България? Рядко виждам обява за 318is, и винаги има шибедах... Второ, какви са разликите между по-старите модели преди фейслифта от 1987 и по-новите, освен това че старите са с M10 и двоен стоп a новите с M40 или M42 и троен стоп? Забелязвам по характеристиките че май старите излизат по-леки с повече от 100 кг от новите, но дали това е заради разлика в теглото на двигателите, или нещо друго? Ако на стара E30-ка се присади M42, ще бъде ли по-лека от 318is или идентична? И последно, изглежда ми почти невъзможно да се намери без ръжда и без кърпене E30-ка тука, на всяка обява се вижда че има поне малко. Като човек израстнал в семейство без кола, не ми е съвсем ясно, какъв проблем се получава като се махне ръждата и се изкърпи, та всички ми казват да гледам да не е кърпена? Намалява се здравината? Добавя тегло?

П.С. главната ми цел е да ми е приятно да хващам завои по планинските преходи, и може и от време на време малко дрифт за кеф, не се интересувам от драг, та за това ми е по-важно да има възможно най-добро управление от колкото да има мощен двигател. Мислих за Mazda MX-5 първо, но съм прекалено висок за нея, а и честно казано на външен вид изглежда доста зле, а E30-ката си е красива.
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3743
Регистриран на: 24.02.2009

Re: E30 за първа кола

Мнение от Делян » 27 Юни 2015, 23:38

Най-важно е да не е гнило купето, понеже:

1 - Изкърпването излиза доста скъпо и трудоемко, да се направи(както трябва).

2 - Колкото и да кърпиш, рано или късно(според това как е направено и при какви условия се кара) ръждата тръгва отново от тези места(дори и при максимално добре направени заварки и запечатка).

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 94
Регистриран на: 19.04.2015
Пол: Мъж
Кара: по въздуха
Мечтае да кара: X5 с двигател реактивен

Re: E30 за първа кола

Мнение от gaidaroff » 28 Юни 2015, 8:53

Здравей колега,

Като за първи автомобил в случая се има и предвид това, че това е автомобил със задно задвижване и трябва да се подхожда с по-голям респект към тези автомобили или по-конкретно Е30 няма блокаж и системи против поднасяне. Лично мой съвет в този случай е да поразгледаш италиянки, защото от там много трудно да дойде изгнил автомобил, а е30-те не са първа младост (или поне аз не съм видял такъв) тъй като климата им е различен от по-северните държави. За италиянките обаче трябва да си много мнителен пък технически, защото са си малко.... мър*ячи. Но въпреки всичко е по-добре да направиш ремонт на двигателя и да знаеш наистина какво караш от колкото да кърпиш купето... а това е мнооооооого страшна тема... бомбетата тръгнат ли... мъка. Но въпреки това до сега съм имал 3 коли италиянки в изрядно състояние и една кола от Люксембург - пак изрядна, но с ръжда.. И да обобщим Е30-та си е класика сред класиката, има много красиви такива, но си искат нужната поддръжка - давай смело, младежка кола, особено купето(2врати) :driving: :yes:
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2009
Регистриран на: 13.11.2009
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: 1602, E30 pre-face, E36 coupe
Мечтае да кара: зил 130

Re: E30 за първа кола

Мнение от M10 » 28 Юни 2015, 14:40

Както казаха колегите, мотора и екстрите са най-последното.
Потърси, има теми къде гние е30. В БГ шанса да се намери 30 годишна кола без нито едно гнило място е минимален. Бих предпочел да взема спасяема в начален стадии и да се прави, поне знам че ще се прави добре, пред "изпкърпена" върху ръждите, замазана с Боди и подобни масови/евтини/некачествени продукти, ползвани от "тенекеджиите".
Обърни внимание как са нанесени оригиналните покрития по долната част на купето. Праговете са на 2 части - горната с боя, долната с шегрен. Задната престилка на тройния стоп също
http://i991.photobucket.com/albums/af32 ... c532fe.jpg
На двойния е с шегрен, но боядисана отгоре
https://c2.staticflickr.com/8/7343/1108 ... e9b2_b.jpg
Калниците имат отвори отдолу, като лявото парче
http://wp1016621.server-he.de/fotost/f00186/03.jpg
Сега пак отвори обявите и сравнявай ;)

Потребител
Аватар
Мнения: 16
Регистриран на: 27.06.2015
Местоположение: гр. Правец, Софийска Област
Пол: Мъж
Кара: 1988 BMW 318i Coupe
Мечтае да кара: 1994 Lamborghini Diablo SE30
Детайли за колата: Delphin Metallic

Re: E30 за първа кола

Мнение от God Of Gaming » 28 Юни 2015, 14:58

gaidaroff написа:Като за първи автомобил в случая се има и предвид това, че това е автомобил със задно задвижване и трябва да се подхожда с по-голям респект към тези автомобили или по-конкретно Е30 няма блокаж и системи против поднасяне.


Да, това ми е ясно, макар че не съм имал кола до сега, играя доста на реалистични симулатори (rFactor, Assetto Corsa) с волан, и смятам че съм придобил добра представа за разликите в държанието между предно, задно и 4х4, и покрай това съм намразил предното, много ме дразни държанието на кола с предно. На изпитите за книжката карах Golf 4-ka, Astra като полицейските, и една Corolla, и и там беше държанието на предното същото като на симулаторите, отвратително. Заклел съм се никога да не си купувам кола с предно, каквото ще да става. Ясно ми е че реалността не е баш 1:1 със симулаторите, та няма нужда да се тревожите че ще се претрепя с E30-ката, по начало ще я карам внимателно докато и свикна. Ако въобще успея да намеря свестна Е30-ка докато съм жив, след толкова чакане почнах да губя надежда :D
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1003
Регистриран на: 14.12.2009
Местоположение: Габрово
Пол: Мъж
Кара: дърто Е30
Мечтае да кара: моята си,ама с неограничен бюджет

Re: E30 за първа кола

Мнение от SPEED_GABROVO » 28 Юни 2015, 22:42

Така,евтина и хубава трийска няма,както казаха колегите,мотора не трябва да ти е приоритет,а купето.Аз лично,ако сега си купя трийска,първата ми работа ще е да я разковача до голо купе и да оправя изненадите,а такива не е като да няма,дори и на пръв поглед слънчаците.Както каза M10,по-добре трийска с оригиналната боя и ръждиците,отколкото някоя кърпена и мазана от незнайни майстори.Най-важното,което трябва да знаеш е,че пари няма да имаш с тая трийска :mhihi: ,така де,трябва се подготвиш психически,а ако си и някакъв маниак,не си е работа,не питай откъде знам. :mhihi: Ама кефа от лъсната трийска е незаменим,не че съм го усетил от моята,но има време,да съм жив и здрав. :twisted:
BMW не е просто марка автомобили,а начин на живот.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2276
Регистриран на: 14.01.2005
Местоположение: София Сити
Пол: Мъж
Кара: е30 м50б25
Мечтае да кара: и да си свирка...

Re: E30 за първа кола

Мнение от KPETEH » 29 Юни 2015, 9:03

Ако ще даваш 4000 лева за е30-ка най-добре иди до Италия с рейса и си се прибери с колата. Хем без ръжди, хем документите читави, хем и с климатик можеш да уцелиш, хем без да са пипали преди теб български ръчички... Колкото до мотора - гледай да е 6-так.
А това със симулаторите :mhihi: Кажи честно, че разчиташ на тях...
"Крайно мнение, породено от висше чувство на справедливост с цел заличаване на простите, тарикате и селяните, които погазват моралните ценности на народа..." "Винаги има време да станеш дебел..."

старши СПАМ ентусиаст
Аватар
Мнения: 2264
Регистриран на: 8.02.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: е30 чат-пат
Мечтае да кара: варел
Детайли за колата: ...
е46 m52b20
е46 m54b30
е83 m54b30
e30 m20b25
е30 m10b18
е46 m54b25
e92 s65b40

Re: E30 за първа кола

Мнение от K_Ilkov » 29 Юни 2015, 10:41

Аз лично предпочитам сТимулаторите :mhihi:

За италията не съм убеден, че става толкова лесно, пък и тва без ръждите е много относително.
Повече е до екземпляр си мисля щото северна Италия не е много по-различна от Австрия и Германия.
Отделно и там трябва дебнене щото ако излезе читаво е30 на добра цена бай италянец и германец няма да ни чака нас да му го вземем :winky:
Още ... от Италия с кола на ход не знам дали вече може, но преди не можеше ... знам, че е по-тегаво по принцип ....
Още ... тук барем можеш да я огледаш колата, в сервиз на крик ... там може и да може ама по-скоро едва ли ...
И накрая с кола за +/- 1000 евро (толко трябва да е горе долу за да дойде на 4к тука) да тръгнеш на път през некви държави ... де да знам :dunno:
Изображение

Цените са такива, че ако имаш хубава не си струва да я продаваш, а ако търсиш хубава не си струва да я купуваш.

...

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2009
Регистриран на: 13.11.2009
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: 1602, E30 pre-face, E36 coupe
Мечтае да кара: зил 130

Re: E30 за първа кола

Мнение от M10 » 29 Юни 2015, 11:24

Ако още е с оригиналното масло, няма да стигне далече :mhihi:

Симулаторите помагат много, на 60-70% се учат разни техники. Наживо процеса е на свикване, а не учене от нулата. Кофти момента е като минеш от идеална симулирана кола на реална изморена, 30 годишна, с всичко в нея меко и гънещо се, с малко кембър отпред и много отзад, на задно а недозавиваща :ok: Като бонус евентуално с разкривени задни носачи и съмнителна сходимост. Осъзнаваш колко е далеко, от очакванията и се почва безкрайно и скъпо правене.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2276
Регистриран на: 14.01.2005
Местоположение: София Сити
Пол: Мъж
Кара: е30 м50б25
Мечтае да кара: и да си свирка...

Re: E30 за първа кола

Мнение от KPETEH » 29 Юни 2015, 11:27

Аве да зима, да тотализира и да миряса... кво толко ще я избира...
"Крайно мнение, породено от висше чувство на справедливост с цел заличаване на простите, тарикате и селяните, които погазват моралните ценности на народа..." "Винаги има време да станеш дебел..."

Потребител
Аватар
Мнения: 16
Регистриран на: 27.06.2015
Местоположение: гр. Правец, Софийска Област
Пол: Мъж
Кара: 1988 BMW 318i Coupe
Мечтае да кара: 1994 Lamborghini Diablo SE30
Детайли за колата: Delphin Metallic

Re: E30 за първа кола

Мнение от God Of Gaming » 29 Юни 2015, 13:10

M10 написа:Симулаторите помагат много, на 60-70% се учат разни техники. Наживо процеса е на свикване, а не учене от нулата. Кофти момента е като минеш от идеална симулирана кола на реална изморена, 30 годишна, с всичко в нея меко и гънещо се, с малко кембър отпред и много отзад, на задно а недозавиваща :ok: Като бонус евентуално с разкривени задни носачи и съмнителна сходимост. Осъзнаваш колко е далеко, от очакванията и се почва безкрайно и скъпо правене.


Олеле чак толкова ли са изтормозени Е30-ките, наистина ще има доста работа :) То не че съм карал обикновенна Е30-ка на симулатор че да мога да сравня де, то само Е30 М3 има, а тя предполагам няма нищо общо с обикновенните E30-ки. Предполагам АЕ86 ще е по-близка като поведение с 318-ките...

Един от тези дни ще ида да видя бялата 316-ка предполагам, от 3-те обяви дето постнах по-горе тя ми изглежда най-читава. Предполагам и М40 към М42 присаждане става лесно.
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 537
Регистриран на: 14.11.2008
Местоположение: пловдив

Re: E30 за първа кола

Мнение от ico318 » 29 Юни 2015, 19:29

Дано "Бога на игрите" не стане поредния размазан на улицата. Много е опасно това губене на усещане за опастност,което се получава със симулаторите. Играл игри и вече е сигурен,че мрази предното.... Дано не стане като с другия малък,дето избираше е30 за първа кола....

'2002' fanatic
'2002' fanatic
Аватар
Мнения: 3722
Регистриран на: 2.02.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: '08 Swift Sport, '73 BMW 2002tii

Re: E30 за първа кола

Мнение от alpina-ma6inata » 30 Юни 2015, 0:12

Аз само не разбрах едно нещо. Защо толкова държиш да е без шиба? :dunno: Ако е заради митовете, че тече и създава проблеми - еми щом го говорят хората ок, случва се, не оспорвам. Но от две Е30-ки, първата с не дотолкова поддържано купе никакъв яд не съм имал. Ако си чистиш на определено време (аз и това не съм правил) не виждам какъв е проблема. А като екстра е ТОП!

И все пак има логика в съветите на другите, че купето е по-важно, но недей да взимаш и най-голия кокал 16-ка. От опит ти казвам, че не е както се говори, всички 30-ки да имат заложена инсталация за всичко. А и си е предимство като чукнеш вина да си излезе колата набухана. Има изключения, но го гледай така - колкото по-голям мотора, толкова повече екстри. А ако си с малък мотор, ще искаш да го смениш, ще трябва да сменяш окачване, спирачки и т.н. и т.н. Казвам ти го, защото съм имал двете крайности - 18-ка купе гола на пушка, дори и зелени прозорци нямаше и 27-ца фул догоре с екстри заводско. Разликата беше от земята до небето повярвай ми. После се чудих с кой акъл съм я взимал 18-ката. :)


П.С. 318ис без шиба няма.
'73 2002 tii Golf #2719550
2x Alpine white E30's
-------------------------------------
The BMW 2002 tii VIN 2719550 was manufactured on July 3rd, 1973 and delivered the same day to the BMW dealer Zeiss & Schwärzel in Mannheim. The original colour was Golf, paint code 070.
-------------------------------------
The BMW 320i touring VIN EA91537 was manufactured on September 14th, 1990 and delivered on September 19th, 1990 to the BMW dealer Autohaus Bärwald in Lampertheim (Germany). The original colour was Alpinweiß 2 (Alpine White), paint code 218.
-------------------------------------
Изображение

Потребител
Аватар
Мнения: 16
Регистриран на: 27.06.2015
Местоположение: гр. Правец, Софийска Област
Пол: Мъж
Кара: 1988 BMW 318i Coupe
Мечтае да кара: 1994 Lamborghini Diablo SE30
Детайли за колата: Delphin Metallic

Re: E30 за първа кола

Мнение от God Of Gaming » 30 Юни 2015, 0:34

alpina-ma6inata написа:П.С. 318ис без шиба няма.

Сигурен съм че има по света, но явно няма у нас :)

alpina-ma6inata написа:Аз само не разбрах едно нещо. Защо толкова държиш да е без шиба? :dunno:

Искам повече място над главата да имам, не само че съм висок, но и ако реша да ходя на писта и сложа тръбна клетка и каска става още по-зле проблема, главната причина да се откажа от Mazda MX-5. Също така сигурно ще спестя така поне десетина кила тегло от колата, колкото по-леко толкова по-добре :) Особено тежест поставена така високо знам че има по-голям ефект над държанието на колата от колкото по-голяма тежест сложена по-ниско.

Колата искам да я държа с компактен и лек двигател, държанието в завоите ми е приоритет пред скоростта на правите. Като ми омръзне M42 и поискам повече, смятам да му мисля за нещо също толкова компактно и леко и едновременно по-мощно, M20 и M50 са сред по-леките 6-таци, но пак са си тежички към 190-200 кг, и дълги. Та по-скоро като ми омръзне с M42 някой ден сигурно ще опитам нещо от сорта на K24 или VQ35, ще видим.
Изображение

старши СПАМ ентусиаст
Аватар
Мнения: 2264
Регистриран на: 8.02.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: е30 чат-пат
Мечтае да кара: варел
Детайли за колата: ...
е46 m52b20
е46 m54b30
е83 m54b30
e30 m20b25
е30 m10b18
е46 m54b25
e92 s65b40

Re: E30 за първа кола

Мнение от K_Ilkov » 30 Юни 2015, 19:04

God Of Gaming написа:Олеле чак толкова ли са изтормозени Е30-ките ...

А нье бе :mhihi:
Всички са перфектни, пазени и поддържани само с оригинални части последните 30г ...

Явно си тръгнал с големия черпак - клетки, каски, мАтори некви екзотични ...
Внимавай да не се опариш от много мерак!
Изображение

Цените са такива, че ако имаш хубава не си струва да я продаваш, а ако търсиш хубава не си струва да я купуваш.

...

Следваща

Назад към E30

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook