От демпферен маховик към плътен 2.4тд

3-та серия ('83-'94)

Модератори: GEORGIEV, ///Явор, ge_a, Технически модератори

Потребител
Аватар
Мнения: 35
Регистриран на: 15.06.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: бмв е39 99`

От демпферен маховик към плътен 2.4тд

Мнение от bolreflex » 12 Окт 2014, 16:31

Здравейте колеги.Поради възникнали проблеми с маховика се налага смяната му с друг.И понеже нов е доста скъп, а също така и с краткотраен живот, съм се насочил към подмяната му с плътен.
Като гледах в ОЕМ-а маховик от м20 на 228мм + комплект съединител 228мм би трябвало да ми свършат работа нали?
Питането ми е отностно евентуални проблеми със стартера, дали болтовете на маховика на м20 и м21 са еднакви и евентуален проблем с аксиалния лагер и дължината му.Прегледах из нета, но няма информация по този въпрос.
Проблема е стържене като на метал при ниски обороти и натоварване на двигателя ( при изкачване например).При празен ход и при движение няма такива проблеми.Съмнява ме аксиален луфт на маховика и износване на демпферните пружини, но имам и леки съмнения в лагери на първичен вал на скорости. Съвети?

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1003
Регистриран на: 14.12.2009
Местоположение: Габрово
Пол: Мъж
Кара: дърто Е30
Мечтае да кара: моята си,ама с неограничен бюджет

Re: От демпферен маховик към плътен 2.4тд

Мнение от SPEED_GABROVO » 13 Окт 2014, 0:02

Стартера май няма разлика,като захващане,даже има нещо като мит :mhihi: ,че със стартер от M21 ,М20 пали по-бързо. :dunno:
BMW не е просто марка автомобили,а начин на живот.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2276
Регистриран на: 14.01.2005
Местоположение: София Сити
Пол: Мъж
Кара: е30 м50б25
Мечтае да кара: и да си свирка...

Re: От демпферен маховик към плътен 2.4тд

Мнение от KPETEH » 13 Окт 2014, 9:46

По е мощен стартера, ама харчи друг ток, + друг акумулатор, + друг алтернатор.
"Крайно мнение, породено от висше чувство на справедливост с цел заличаване на простите, тарикате и селяните, които погазват моралните ценности на народа..." "Винаги има време да станеш дебел..."

Дон Кроки
Аватар
Мнения: 3908
Регистриран на: 14.01.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: и се усмихва :)
Мечтае да кара: със сина ми :)
Детайли за колата: С всички възможни екстри.

Re: От демпферен маховик към плътен 2.4тд

Мнение от Kroki » 13 Окт 2014, 11:06

SPEED_GABROVO написа:Стартера май няма разлика,като захващане,даже има нещо като мит :mhihi: ,че със стартер от M21 ,М20 пали по-бързо. :dunno:

не е мит, стартера е 2.1кв, ръгаш пета и си се движиш направо :D
You're safer in the race car than you are in cars going to and from the track. - Mario Andretti
`91 E30 318i `93 Е36 325td `06 E46 320d `12 F800ST `07 E61 LCI 525d

drago_pavlov написа:Аз светкам само ако има някаква опасност. За патруки не :lol: Както аз си плащам актовете, така ще си ги плащат и другите :mhihi:

Потребител
Аватар
Мнения: 35
Регистриран на: 15.06.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: бмв е39 99`

Re: От демпферен маховик към плътен 2.4тд

Мнение от bolreflex » 13 Окт 2014, 22:14

добре де и все пак на въпроса - маховик и комплект съединител за м20б20 23 или 25 т.е на 228 мм трябва да паснат нали така?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2276
Регистриран на: 14.01.2005
Местоположение: София Сити
Пол: Мъж
Кара: е30 м50б25
Мечтае да кара: и да си свирка...

Re: От демпферен маховик към плътен 2.4тд

Мнение от KPETEH » 14 Окт 2014, 10:06

Ако никой не ти дава отговор, начи не се знае. Ще чакаме да споделиш. Успех.
"Крайно мнение, породено от висше чувство на справедливост с цел заличаване на простите, тарикате и селяните, които погазват моралните ценности на народа..." "Винаги има време да станеш дебел..."

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2009
Регистриран на: 13.11.2009
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: 1602, E30 pre-face, E36 coupe
Мечтае да кара: зил 130

Re: От демпферен маховик към плътен 2.4тд

Мнение от M10 » 14 Окт 2014, 12:40

Two weights of flywheel were fitted to M21 engines. The standard single mass flywheel is 12.1kg, fitted to to the 324d and early 324td models. Later turbo models were fitted with a slightly lighter dual-mass unit of 11.9kg. This latter flywheel was also fitted to diesel versions of the E34 fitted with the later M51 diesel engine.

Потребител
Аватар
Мнения: 35
Регистриран на: 15.06.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: бмв е39 99`

Re: От демпферен маховик към плътен 2.4тд

Мнение от bolreflex » 14 Окт 2014, 16:59

Явно че да.Най вероятно ще се прави на принцип проба-грешка.
Друг въпрос - на маховик за 228мм ако се сложи комплект 215мм евентуални проблеми ?
И още един - на гетраг 240 с 215мм съединител , 228 мм съединител комплект за гетраг 260 влиза ли ? :?:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 703
Регистриран на: 16.07.2003
Местоположение: София

Re: От демпферен маховик към плътен 2.4тд

Мнение от 6estaka » 14 Окт 2014, 22:04

bolreflex написа:Явно че да.Най вероятно ще се прави на принцип проба-грешка.
Друг въпрос - на маховик за 228мм ако се сложи комплект 215мм евентуални проблеми ?
И още един - на гетраг 240 с 215мм съединител , 228 мм съединител комплект за гетраг 260 влиза ли ? :?:


Трябва да стане...Обаче болтовете на маховика от демпферния няма да станат на плътния...почти двойно по-дълги са
Изображение

Потребител
Аватар
Мнения: 35
Регистриран на: 15.06.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: бмв е39 99`

Re: От демпферен маховик към плътен 2.4тд

Мнение от bolreflex » 15 Окт 2014, 20:41

Колега, кое трябва да стане - малкия съединител на по големия маховик или големия съединител на гетраг 240?Че както е тръгнало май 260ката ще се сменя с 240 и не знам дали ще стане работата с 228 съединител в нея :?

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 703
Регистриран на: 16.07.2003
Местоположение: София

Re: От демпферен маховик към плътен 2.4тд

Мнение от 6estaka » 16 Окт 2014, 15:20

bolreflex написа:Колега, кое трябва да стане - малкия съединител на по големия маховик или големия съединител на гетраг 240?Че както е тръгнало май 260ката ще се сменя с 240 и не знам дали ще стане работата с 228 съединител в нея :?


Може да сложиш 240ка когато си 228мм съединител
Изображение

Потребител
Аватар
Мнения: 35
Регистриран на: 15.06.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: бмв е39 99`

Re: От демпферен маховик към плътен 2.4тд

Мнение от bolreflex » 16 Окт 2014, 16:11

мерси колега, това ме интересуваше по повод какъв съединител да си поръчам :bchug:

Назад към E30

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook