М10 с умряло горивоподаване
Модератори: GEORGIEV, ///Явор, ge_a, Технически модератори
6 мнения
• Страница 1 от 1
М10 с умряло горивоподаване
Накратко, ситуацията (подобна на такава от турски сериал) се разви така:
Карам с децата и брат ми към Иракли и малко преди финала, след като минахме половината от завоите при качването на Стара планина след Слънчев бряг ... маторя на Е30ката угасна тотално и изведнъж.
За щастие имаше къде да отбия да не сме на платното, за щастие и приятеля ми, който изоставаше след нас, ни транспортира на 2 пъти до Иракли, но Е30ката остана да нощува край пътя.
Всичко, което успях да диагностицирам на място е, че при даване на контакт, не се чува обичайното половинсекундно "бжжжт" от горивната помпа. След 2 дена се върнах на място, с мултицет и инструктиран по телефона какво да меря на релето на бензионовата помпа. Меренето показа, че при даване на контакт, на дебелата жълто-виолетова жица, от релето за помпата има 12V напрежение.
"Хубаво" викам си, значи помпата е умряла. Дръпна ме един добър човек до сервиз в Каблешково; Казах на механика какви са ми наблюденията и спокоен си заминавам. На другия ден се чуваме по телефона и новините са лоши:
- искрата е ок,
- помпата си работи (поне при външно подаване на ток),
- налягането на горивото е 3 бара,
но (според него) инжекторите не отварят.
Човека ми каза: "Аз съм до тук, не мога да ти помогна повече, бих те посъветвал да я закараш в Бургас в сервиз дето могат да се оправят с такива неща".
И така, паркирах я там и се прибрахме като в дядовата ръкавичка с Citroen C4 Grand Picasso-то на спътниците ни; (Голяма кола, големо нещо, евала на дизайнерите, да са живи и здрави )
Обръщам се към знаещите/можещите/патилите да дадат съвет от какво може да е тази мизерия и как се оправя.
Колата е от последните Е30-ки с М10 -- троен стоп, L-Jetronic с Ламбда сонда.
Карам с децата и брат ми към Иракли и малко преди финала, след като минахме половината от завоите при качването на Стара планина след Слънчев бряг ... маторя на Е30ката угасна тотално и изведнъж.
За щастие имаше къде да отбия да не сме на платното, за щастие и приятеля ми, който изоставаше след нас, ни транспортира на 2 пъти до Иракли, но Е30ката остана да нощува край пътя.
Всичко, което успях да диагностицирам на място е, че при даване на контакт, не се чува обичайното половинсекундно "бжжжт" от горивната помпа. След 2 дена се върнах на място, с мултицет и инструктиран по телефона какво да меря на релето на бензионовата помпа. Меренето показа, че при даване на контакт, на дебелата жълто-виолетова жица, от релето за помпата има 12V напрежение.
"Хубаво" викам си, значи помпата е умряла. Дръпна ме един добър човек до сервиз в Каблешково; Казах на механика какви са ми наблюденията и спокоен си заминавам. На другия ден се чуваме по телефона и новините са лоши:
- искрата е ок,
- помпата си работи (поне при външно подаване на ток),
- налягането на горивото е 3 бара,
но (според него) инжекторите не отварят.
Човека ми каза: "Аз съм до тук, не мога да ти помогна повече, бих те посъветвал да я закараш в Бургас в сервиз дето могат да се оправят с такива неща".
И така, паркирах я там и се прибрахме като в дядовата ръкавичка с Citroen C4 Grand Picasso-то на спътниците ни; (Голяма кола, големо нещо, евала на дизайнерите, да са живи и здрави )
Обръщам се към знаещите/можещите/патилите да дадат съвет от какво може да е тази мизерия и как се оправя.
Колата е от последните Е30-ки с М10 -- троен стоп, L-Jetronic с Ламбда сонда.
- Lenco
- Старши скрапер
- Мнения: 2710
- Регистриран на: 16.04.2008
- Местоположение: Бургас и малко в София
- Пол: Мъж
- Кара: ше е21/316, сега 318ci и е93/335dct
- Мечтае да кара: е21 без ръжди със S54
- Детайли за колата: Powered by M43b19
Re: М10 с умряло горивоподаване
Минал си покрай сервиза на ТОМ, в Слънчев бряг, все има много работа, но сигурно би ти отделил 5 мин, едва ли ще му трябва повече.
Ако майстора е прав, на инжекторите трябва да има постоянен плюс, ако го има, компа се е скапал или захранването му.
Ако няма плюс, скапан кабел/връзка или реле.
За да сте сигурни в майстора пръснете малко бензин в смукателния колектор и пробвайте, дали ще припали.
Ако майстора е прав, на инжекторите трябва да има постоянен плюс, ако го има, компа се е скапал или захранването му.
Ако няма плюс, скапан кабел/връзка или реле.
За да сте сигурни в майстора пръснете малко бензин в смукателния колектор и пробвайте, дали ще припали.
Re: М10 с умряло горивоподаване
Lenco написа:Минал си покрай сервиза на ТОМ, в Слънчев бряг, все има много работа, но сигурно би ти отделил 5 мин, едва ли ще му трябва повече.
Това, че не знаех, че ТОМ има сервиз в Слънчев бряг определено е голям пропуск, за който съжалявам
Не го познавам лично, но преди 8-9 години, от няколко съфорумци съм чувал за неговите способности, както и съм тест-драйв-вал коли правени от него.
Ако майстора е прав, на инжекторите трябва да има постоянен плюс, ако го има, компа се е скапал или захранването му.
Ако няма плюс, скапан кабел/връзка или реле.
Благодаря за това обяснение, лошото е, че ще мога да го пробвам едва като ида на място след една седмица.
Това дето го казваш, значи ли, че веригата е следната:
+ --- <реле> --- <инжектор(и)> --- <LJetronic unit> --- маса ?
Иначе това с пръскането със спрей в колектора го е пробвал майстора и каза, че по тоя начин припалва.
- Lenco
- Старши скрапер
- Мнения: 2710
- Регистриран на: 16.04.2008
- Местоположение: Бургас и малко в София
- Пол: Мъж
- Кара: ше е21/316, сега 318ci и е93/335dct
- Мечтае да кара: е21 без ръжди със S54
- Детайли за колата: Powered by M43b19
Re: М10 с умряло горивоподаване
При контакт релето дава плюс на инжекторите и компа, и краткотрайно на помпата, както и постоянно при стартер, което продължава ако запали мотора.
Компа управлява с минус инжекторите.
Компа няма нищо общо със свещите, при Л-джетроник тази система е отделно.
Компа управлява с минус инжекторите.
Компа няма нищо общо със свещите, при Л-джетроник тази система е отделно.
Re: М10 с умряло горивоподаване
Lenco написа: няма нищо общо със свещите, при Л-джетроник тази система е отделно.
Да, това че запалването не зависи от LJetronic-а го знам.
Благодаря за информацията, Lenco!
Re: М10 с умряло горивоподаване
Малко късно се сетих да пиша, но развръзката е следната:
дръпнахме я до сервиза на Том в Слънчев бряг и той отстрани проблема за 30ина минути.
Доколкото съм разбрал: проблемът е бил 'студена спойка' в релето на бензионвата помпа.
След 'прогонване' на системата, Том отвори старото реле, видя проблема, презапои въпросната спойка, върна релето на място и после
Благодаря на всички замесени в събитията, кой с малък, кой с голям принос.
дръпнахме я до сервиза на Том в Слънчев бряг и той отстрани проблема за 30ина минути.
Доколкото съм разбрал: проблемът е бил 'студена спойка' в релето на бензионвата помпа.
След 'прогонване' на системата, Том отвори старото реле, видя проблема, презапои въпросната спойка, върна релето на място и после
Благодаря на всички замесени в събитията, кой с малък, кой с голям принос.
6 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани