Входящ диаметър за въздуха на м52б28

3-та серия ('83-'94)

Модератори: GEORGIEV, ///Явор, ge_a, Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 212
Регистриран на: 29.11.2012

Входящ диаметър за въздуха на м52б28

Мнение от бмв е30 » 21 Авг 2014, 17:43

Здравейте колеги...
Натъквам се на следния парадокс последните дни...
колата е е30 мотора е м52б28
първия парадокс беше с генерацията....
направих чисто нова генерация от там където се обединяват колекторите (до скоростната кутия) до края...
реших да е с една тръба на 63мм
та генерацията е следната две средни правопоточни гърнета едно след друго и накрая крайно порходно....
та крайното е с тапа която може да се регулира колко да бъде затворена .... отначало карах без тапа и тъй като нямам база за сравенение си мислех че коалта върви нормално... след това реших да сложа тапата почти затворена за да заглуши малко... и хоп кво стана освен заглушаването се появи доста сериозен въртящ момент в ниските... във високите не мисля че се промени нещо... (в смисъл не прави тапа)
та после реших да видя и отпред от към входа какво може да се направи...
И да стигнем до същинския въпрос смених няколко спортни филтъра(маркови и китайски) и с най-малкия и най-затапения и най ктиасйкия върви най-добре... останах учуден за втори път :kuku:
и днес случайно забелязах филтърната кутия на е39 и кво да видя отпред... от мястото където смуче въздух излзиа само една малка тромпекта с 50мм диаметър(която навътре се увеличава до 76 :shock: :shock:
Е знам че тоя мотор нарочно е скопен чрез затапване на въздушния поток с тесен колектор ама чак такова нещо не очкавах... как може целия мотор с кубатура 2.8 да се храни от отвор 50мм???? :shock: :shock: и като знам е39-ката как опъва въпреки килограмите да не би да го правят с цел изкарване на по голям въртящ момент в ниските ? и не се ли отразява това на високите? защото колкото и проби да правя колкото повече затапвам отпред толкова повече ниски има...
ето за какво говоря... тоя големия отвор отзаде е затапен зад тромпетакта така че не минава въздух от там
Изображение
някой може ли да вкара малко просветление колко е НАЙ-добре да е входящия димаетър за възух при тоя мотор? и съответно има ли как със някакъв спортен филтър да е по добре отколкото със зводския или всичките дават отрицателен ефект?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1668
Регистриран на: 29.06.2007
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: 320i
Детайли за колата: e36 coupe

Re: Входящ диаметър за въздуха на м52б28

Мнение от host » 21 Авг 2014, 20:36

Ами колега като загледаш филтърната кутия на е36 >
http://olx.bg/chasti-za-bmv-e36-328-i52235518

и като видиш на Симота примерно комплекта за интейк ... общото впечатление е (за мен) че не всичко е диаметър :d стоковата кутия + някав читав панелен + ако може някаква изолация (жокер виж снимки на коша на е36 м3 ;) какво има на филтърната кутия).

______________________________

тва ти го пиша ако си ползваш стоковия интейк на 2.8 щото ако си с друг или ще го сменяш и евентуално и по-голям дросел ... вече :)

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 212
Регистриран на: 29.11.2012

Re: Входящ диаметър за въздуха на м52б28

Мнение от бмв е30 » 21 Авг 2014, 20:58

е ти май не си виждал и на е36 след големия вход на кутията кво се слага? едно тясно продълговато дето да взима въздух отпред но пак е супер рестриктивно... такива симота мимота това всичко е универсални интейкове... пробвах вече един такъв с карбонова кутия с извод до отпред на стойност 250 лева и ефекта беше отрицателн... чакам други мнения... от някой който наистина е пробвал различни вариянти със и без тая кирия отпред

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1668
Регистриран на: 29.06.2007
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: 320i
Детайли за колата: e36 coupe

Re: Входящ диаметър за въздуха на м52б28

Мнение от host » 21 Авг 2014, 22:00

:) аз съм я виждал и точно тва ти казвах, че не отвора ти дава ефекта когато мотора е сток. А ти горе говориш за шнорхела http://www.hermesautoparts.com/producti ... scoop1.jpg

ама вътре има още един. Разкарваш го и нещата са оптимални (поне за мен ) > http://www.bimmerwerkz.com/forum/attach ... e_copy.jpg

_________________________________

(недей предполага, че понеже генерацията ми е сток няма отношение към теб тва дето ти пиша, щото не е ;) и съм пробвал и други варианти)

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 212
Регистриран на: 29.11.2012

Re: Входящ диаметър за въздуха на м52б28

Мнение от бмв е30 » 22 Авг 2014, 7:12

ами напротив колега според мен точно това нещо вътре го слагат да оптимизира нещата защото колкото по тесен е отвора толкова пвоече скороста на въздуха там се увеличава и трябва да има дължина за да може да се насочи и да не стават завихряния... та затова и всичките кутии които гледа са така в началото тясна тромпетка продължаваща поне 10-15см навътре разширявайки се.... между другото от личните ми наблюдения е39-ката със същия мотор има по добри ниски от колкото е36.... :kuku: в смисъл повече се усеща да те дърпа... може би именно заради още по тесния отвор...
Накрая да не се окаже само че това е заглушител някакъв да е по тих мотора :)

п.п. А пък това за генерацията чак сега го видях.. така стия черти дето ги слагаш изглежда като подпис и не съм обърнал внимание... тя моята в мометна е затапена като стокова и ефекта е доста по добът от отпушена :)
то трябва нещата да са балансирани за оптимален ефект... ако е запушена отпред трябва да е запушена и отзад... специално за този мотор така му е най-добре...
като го отпушиш отвсякъде и умира в ниските а подобрение във високите не виждам... може би с голям дросел и колектор от 2.5 вече ще има ефект ама за сега поне нямам наемрение да тръгвам по тоя път...

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1668
Регистриран на: 29.06.2007
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: 320i
Детайли за колата: e36 coupe

Re: Входящ диаметър за въздуха на м52б28

Мнение от host » 22 Авг 2014, 8:31

Заглушител е ;) тествано - поне при мен, друг ефект няма (не съм на права тръба спокойно има си резонатори (мноо) и гърне).

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 212
Регистриран на: 29.11.2012

Re: Входящ диаметър за въздуха на м52б28

Мнение от бмв е30 » 22 Авг 2014, 15:47

Ок след като го премахна какъв беше ефекта върху вървежа?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1668
Регистриран на: 29.06.2007
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: 320i
Детайли за колата: e36 coupe

Re: Входящ диаметър за въздуха на м52б28

Мнение от host » 23 Авг 2014, 18:59

Ефекта е, че нямаш осезаем (поне аз не го усещам) спад на вървенето в ниските, а звука става доста по-добър , т.е. тва е чисто и просто мод за звук и нищо повече. Ако искаш някав подобрен респонс, повече вървене не мисля, че ще стане с "филътр" какъвто и да е той. Но нека и други колеги да се включат. Тва е моя опит с тоя мотор и различни концепции. До момента за мен най-добре работи оригиналната кутия с шнорхела + к§н панел + махнат вътрешен конус в кутията + изолация на кутията - хем няма загуба на ниските, хем звука е приятен, хем в много топло време и при сериозни натоварвавния в градско няма "омекване" на респонса или както и там да се обяснява като е много топъл входящия въздух.

Може някой друг да е открил по-добър вариант

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 212
Регистриран на: 29.11.2012

Re: Входящ диаметър за въздуха на м52б28

Мнение от бмв е30 » 24 Авг 2014, 8:24

на мен идеята ми не е да подобрявам вървенето а да не е по зле отколкото с оригиналната кутия тъй като нямам място в 30-ката да я сложа нея и затова трябва да мисля други вариянти... за момента съм се спрял на вариянт карбонова кутия( няма нужда от изолация) плюс дунапренен филтър като като го напрая ще пробвам два вариянта омаслен и неомаслен да види мдали ще има разлика....
идеята ми беше отпред всичко това колко да е входящата тръба като диаметър откъдето да взима възуха но май ще оставя оригиналната на карбоновата кутия на 76мм...

а ти като си си изолирал кутията да не се стопля, отоплението на дросела разкачил ли си го? че много ме кефят такива дето си слагат колд еър китове и въсщото време си оставят отоплението на дросела и всичкия тоя студен въздух става 90+ градуса докато дойде време да влиза в двигатела :)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1668
Регистриран на: 29.06.2007
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: 320i
Детайли за колата: e36 coupe

Re: Входящ диаметър за въздуха на м52б28

Мнение от host » 25 Авг 2014, 1:12

При мен никога не е било закачено отоплението на дросела :d

Назад към E30

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook