e30 316i спирачен ъпгрейд
Модератори: GEORGIEV, ///Явор, ge_a, Технически модератори
47 мнения
• Страница 1 от 4 • 1, 2, 3, 4
- steffgang
- Потребител
- Мнения: 26
- Регистриран на: 3.11.2009
- Пол: Мъж
- Кара: BMW e30 316i
- Мечтае да кара: BMW E30 M3
e30 316i спирачен ъпгрейд
Здравейте,
Колата е 316i 90' в много добро здраве и почти никакви БГ интервенции по нея. За мен е първо BMW (и първи пост) след сериозна подготовка, четене във форума и разговори с доста е30 заразени (категорично заявявам, че заразата се разпространява и по телефона ). Шегата на страна - покрай търсенето на е30-ка установих, че хората занимаващи се с тези коли са супер коректни и отзивчиви!
Ето малко повече снимки тук:
https://plus.google.com/u/0/photos/1040 ... 6401648657
Доста е оскъдна от към екстри, но приоритет бяха здравите ламарини. Определено е била гаражна кола случила на собственици. Минах 2к километра с нея за две седмици още преди да я регистрирам и я прибрах в гаража(и добре, че така направих и я размина градушката ). Очудващо добре върви най-слабия мотор от тези години и в този си вид колата има много характер и е удоволствие за каране.
По същество: Крайната цел е 6 цилиндъра, изправни документи и кола за возене с добро поведение на пътя - без снижаване и поносимо твърдо окачване. Мотора който планирам е M54B30, но не съм сигурен на този етап като се чудя дори и за M20 и максимално оригинален вид.
Това с което реших, че трябва да започна е спирачен ъпгрейд. В момента не ми харесва как спира, което е разбираемо с плътния диск отпред и барабаните отзад. При спиране от високи скорости определено вижда зор.
На този етап клоня към 5x120 конверсия най-вече поради липсата на достъпно решение на 4 болта за отзад което да запази и ръчната. Има решения като това http://300mm.de/294mm/294mm4k.html но се ползват разпробивани дискове и уплътняващи пръстени за централния отвор.
До колкото разбирам за да се премине успешно в Декра (или Технотест, които явно от скоро отново работят) ще искат да видят спирачки (и окачване ) от колата донор. За M54B30 (е46 330CI) това означава 325мм предни дискове и 320мм задни. Проблема с тези размери е, че отивам на поне 17" джанти. За мен по-доброто би било да съм с дискове от е46 328CI (300мм предни/ 294мм задни) и по ефективни апарати с подходящи размери които да позволят 15" джанта подобно на това тук http://300mm.de/299mm/299mm.htm но не знам дали ще одобрят в Декра. Този размер дискове трябва да е достатъчен за е30-ка с алуминиев мотор тъй като е доста по-лека от е46-ца.
Ето какво мисля, че ми трябва за да премина на 5x120 успешно:
Отзад:
Носачи с главини от е36 318ti compact. Това би трябвало да става директно като мога да ползвам полуоските си (това ако някой може да го потвърди?). Ще са нужни планки за захващане на спирачните апарати. Не съм сигурен ще има ли разлика в следата. Ако да колко и нужно ли е корекция чрез фланци или ЕТ на джантите?
Нужни части:
1. Носачи с главини от е36 318ti compact
2. Задни спирачни дискове е46 330CI/328CI
3. Апарати - ще се раздвам на предложения
4. Планки за апарати
Отпред:
Тук предпочитам да запазя E30-ковия кол но да премина на дебел. Преминаването към е36 кол ме плаши с неизбежното разместване на camber/caster/toe in и какво ли още не. За е30 м3 колове (които за мен изглеждат най-добро решение) е ясно, че е скъпо и не се намира..
За да се монтира е36/е46 главината на е30 шенкела е необходима специална втулка. Ето едно такова решение което може да се закупи http://www.r3vlimited.com/board/showthread.php?t=306268. Това за мен е и най-притеснителната част от 5x120 конверсята:
1. До колко е сигурно да се използва такава втулка?
2. В състояние ли е остта на е30 шенкела да издържи допълнителното натоварване?
3. Губи се възможността да се подсигури гайката на главината срещу саморазвиване чрез набиване на специална част от периферията и в специален процеп на оста. Това до колко е безопасно?
4. Какво ли мислят Декра/Технотест за тази втулка и има ли опасност с такава конверсия да не може да се мине прегледа при тях?
Нужни части:
1. е30 дебел кол + пълнители
2. е36/е46 главини
3. Втулка е30 шенкел към e36/e46 главина
4. Предни спирачни дискове е46 330CI/328CI
5. Апарати - ще се раздвам на предложения
6. Планки за апарати
Ще се радвам на всякакви конструктивни съвети. За момента нещата които ме спират да започна с 5x120 конверсията са неяснотите относно безопасността на втулката и съмнението ми, че е възможно нещо да пропускам. Точно за това реших да споделя с хора които имат опит преди да натворя някакви небивалици.
Колата е 316i 90' в много добро здраве и почти никакви БГ интервенции по нея. За мен е първо BMW (и първи пост) след сериозна подготовка, четене във форума и разговори с доста е30 заразени (категорично заявявам, че заразата се разпространява и по телефона ). Шегата на страна - покрай търсенето на е30-ка установих, че хората занимаващи се с тези коли са супер коректни и отзивчиви!
Ето малко повече снимки тук:
https://plus.google.com/u/0/photos/1040 ... 6401648657
Доста е оскъдна от към екстри, но приоритет бяха здравите ламарини. Определено е била гаражна кола случила на собственици. Минах 2к километра с нея за две седмици още преди да я регистрирам и я прибрах в гаража(и добре, че така направих и я размина градушката ). Очудващо добре върви най-слабия мотор от тези години и в този си вид колата има много характер и е удоволствие за каране.
По същество: Крайната цел е 6 цилиндъра, изправни документи и кола за возене с добро поведение на пътя - без снижаване и поносимо твърдо окачване. Мотора който планирам е M54B30, но не съм сигурен на този етап като се чудя дори и за M20 и максимално оригинален вид.
Това с което реших, че трябва да започна е спирачен ъпгрейд. В момента не ми харесва как спира, което е разбираемо с плътния диск отпред и барабаните отзад. При спиране от високи скорости определено вижда зор.
На този етап клоня към 5x120 конверсия най-вече поради липсата на достъпно решение на 4 болта за отзад което да запази и ръчната. Има решения като това http://300mm.de/294mm/294mm4k.html но се ползват разпробивани дискове и уплътняващи пръстени за централния отвор.
До колкото разбирам за да се премине успешно в Декра (или Технотест, които явно от скоро отново работят) ще искат да видят спирачки (и окачване ) от колата донор. За M54B30 (е46 330CI) това означава 325мм предни дискове и 320мм задни. Проблема с тези размери е, че отивам на поне 17" джанти. За мен по-доброто би било да съм с дискове от е46 328CI (300мм предни/ 294мм задни) и по ефективни апарати с подходящи размери които да позволят 15" джанта подобно на това тук http://300mm.de/299mm/299mm.htm но не знам дали ще одобрят в Декра. Този размер дискове трябва да е достатъчен за е30-ка с алуминиев мотор тъй като е доста по-лека от е46-ца.
Ето какво мисля, че ми трябва за да премина на 5x120 успешно:
Отзад:
Носачи с главини от е36 318ti compact. Това би трябвало да става директно като мога да ползвам полуоските си (това ако някой може да го потвърди?). Ще са нужни планки за захващане на спирачните апарати. Не съм сигурен ще има ли разлика в следата. Ако да колко и нужно ли е корекция чрез фланци или ЕТ на джантите?
Нужни части:
1. Носачи с главини от е36 318ti compact
2. Задни спирачни дискове е46 330CI/328CI
3. Апарати - ще се раздвам на предложения
4. Планки за апарати
Отпред:
Тук предпочитам да запазя E30-ковия кол но да премина на дебел. Преминаването към е36 кол ме плаши с неизбежното разместване на camber/caster/toe in и какво ли още не. За е30 м3 колове (които за мен изглеждат най-добро решение) е ясно, че е скъпо и не се намира..
За да се монтира е36/е46 главината на е30 шенкела е необходима специална втулка. Ето едно такова решение което може да се закупи http://www.r3vlimited.com/board/showthread.php?t=306268. Това за мен е и най-притеснителната част от 5x120 конверсята:
1. До колко е сигурно да се използва такава втулка?
2. В състояние ли е остта на е30 шенкела да издържи допълнителното натоварване?
3. Губи се възможността да се подсигури гайката на главината срещу саморазвиване чрез набиване на специална част от периферията и в специален процеп на оста. Това до колко е безопасно?
4. Какво ли мислят Декра/Технотест за тази втулка и има ли опасност с такава конверсия да не може да се мине прегледа при тях?
Нужни части:
1. е30 дебел кол + пълнители
2. е36/е46 главини
3. Втулка е30 шенкел към e36/e46 главина
4. Предни спирачни дискове е46 330CI/328CI
5. Апарати - ще се раздвам на предложения
6. Планки за апарати
Ще се радвам на всякакви конструктивни съвети. За момента нещата които ме спират да започна с 5x120 конверсията са неяснотите относно безопасността на втулката и съмнението ми, че е възможно нещо да пропускам. Точно за това реших да споделя с хора които имат опит преди да натворя някакви небивалици.
- bigmurzi
- драфтаджия
- Мнения: 2793
- Регистриран на: 9.04.2006
- Местоположение: София
- Кара: '93 316ix Touring
- Мечтае да кара: далеч
- Детайли за колата: Хубавица =)
Re: e30 316i спирачен ъпгрейд
Здравей, колега!
Честита придобивка! Запазено е30, трудно се намира, та пази си го и не го побългарявай много като интериор и екстериор!
По отношение на спирачките, аз минах по подобен на твоя път и взех следните решения:
Отпред:
носачи е36 м3 3.2, шенкел и спирачки от е36 328i и койли за е36.
Отзад:
носачи от комапкт, заедно със спирачките. тук ще отворя една скоба - сложих и спирачки от е36 328i отзад с планки за апаратите, но ще ти трябва по-голяма помпа за този сетъп.
всичко това е стандартен сетъп за преминаване на 5х120, като повечето хора използват и предните спирачки от е36 м3, но на мен ми идваха скъпи в този момент, а и си бях избрал джанти 16'. резултата е - изключително добро управление на автомобила както в нормални, градски условия, така и на писта, магистрала и изобщо бързо шофиране. завива и спира стархотно и по-добре от стандартно е30.
ъпгрейда на спирачки от е46 е следващото нещо, което смятам да направя, тъй като са по-големи дискове и всичко е плъг енд плей, т.е. не правиш планки за спирачните апарати, което е важно за сигурността според мен, особено при предните спирачни апарати. не че не ги карат и така, но всеки сам си преценява.
успех с проекта!
Честита придобивка! Запазено е30, трудно се намира, та пази си го и не го побългарявай много като интериор и екстериор!
По отношение на спирачките, аз минах по подобен на твоя път и взех следните решения:
Отпред:
носачи е36 м3 3.2, шенкел и спирачки от е36 328i и койли за е36.
Отзад:
носачи от комапкт, заедно със спирачките. тук ще отворя една скоба - сложих и спирачки от е36 328i отзад с планки за апаратите, но ще ти трябва по-голяма помпа за този сетъп.
всичко това е стандартен сетъп за преминаване на 5х120, като повечето хора използват и предните спирачки от е36 м3, но на мен ми идваха скъпи в този момент, а и си бях избрал джанти 16'. резултата е - изключително добро управление на автомобила както в нормални, градски условия, така и на писта, магистрала и изобщо бързо шофиране. завива и спира стархотно и по-добре от стандартно е30.
ъпгрейда на спирачки от е46 е следващото нещо, което смятам да направя, тъй като са по-големи дискове и всичко е плъг енд плей, т.е. не правиш планки за спирачните апарати, което е важно за сигурността според мен, особено при предните спирачни апарати. не че не ги карат и така, но всеки сам си преценява.
успех с проекта!
Е30 на десен завой бензин НЯМА!
- kokala
- младши ентусиаст
- Мнения: 268
- Регистриран на: 1.01.2011
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 2 - BMW E30 touring
- Мечтае да кара: BMW E30 катафалка
- Детайли за колата: Детайлите са перфектни.
Re: e30 316i спирачен ъпгрейд
Гледах обявата в мобилето, пише 84 000км. Защо двигателя е намацан с масло тогава? Не е успял да ги изкара тези километри без помощ?
Също гледам, че има климатик пък тръбите в коша не ги виждам...?
Питам, че ми стана интересно.
Също гледам, че има климатик пък тръбите в коша не ги виждам...?
Питам, че ми стана интересно.
- M10
- старши ентусиаст
- Мнения: 2009
- Регистриран на: 13.11.2009
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: 1602, E30 pre-face, E36 coupe
- Мечтае да кара: зил 130
Re: e30 316i спирачен ъпгрейд
Добре изглежда като изключим паяжините в лака, но това е най-дребния кахър... Помисли добре за какво ще я ползваш и не бързай да побългаряваш, да не се окаже че е безсмислено и 4 е30кови диска са ти достатъчни.
- SPEED_GABROVO
- ентусиаст
- Мнения: 1003
- Регистриран на: 14.12.2009
- Местоположение: Габрово
- Пол: Мъж
- Кара: дърто Е30
- Мечтае да кара: моята си,ама с неограничен бюджет
Re: e30 316i спирачен ъпгрейд
Честито колега,добре дошъл в сектата. Колата е голяма красавица,хубаво си почнал да мислиш първо за спирачките и окачването,а не като повечето за двигателя,дай да хвърлим едно 2.5 с лопата, пък какво ,като е с плътен диск и барабани,нали съм си я купил да карам,а не да спирам. За конверсията към пет болта,вече ти написаха най-добрия вариант,отпред чарколяци от Е36 М3 3.2,а отзад от компакт ,ако се поразровиш с търсачката ще намериш по-подробна информация за тоя сетъп,вярно,че не е евтин,ама поне става,както си трябва,то евтино при трийските няма. Аз съм на мнението на М10,направи си я като оригинална 2.5ца,дебелия макферсон,вентилираните предни дискове,отзад носачите с дискове,дебелата стаб. щанга и т.н. ,смятам,че е напълно достатъчно за да раздаваш газ спокойно.Успех с количката.
BMW не е просто марка автомобили,а начин на живот.
- ///Явор
- Летящия холандец
- Мнения: 19401
- Регистриран на: 10.01.2003
- Местоположение: предимно в гаража
- Кара: M3E30х2,M3E36х2,M3E92,M5E39х2 и др.
Re: e30 316i спирачен ъпгрейд
вземи си д2 на 330мм 4по100 и си ти
С ЧАТ НА Л.С. НЕ МИ СЕ ЗАНИМАВА Работно време 10:00-18:00 тел:0887616782
- steffgang
- Потребител
- Мнения: 26
- Регистриран на: 3.11.2009
- Пол: Мъж
- Кара: BMW e30 316i
- Мечтае да кара: BMW E30 M3
Re: e30 316i спирачен ъпгрейд
Благодаря за наистина полезните коментари. Наистина няма да бързам с ъпгрейда преди да проуча нещата на 100%. За сега това в което мисля е, че варианта с втулка отпред не е нещото което искам да направя. Другото е, че отново не съм убеден, че най-добрия вариант е да мина на 5x120.
@Явор: Не мога да намеря информация какво се случва отзад с този D2 кит. Ще мога ли да си запазя ръчната с жило или задължително ще трябва да мина на хидравлична?
Относно 5x120 с Е36 non M + M3 носачи : Действително има много писано по въпроса. Ще ми е полезно ако дадете линкове към добре синтезирани дискусии с лечения на проблемите с промяна на настройките при тази конверсия.
Другото което се чудя и за сега не мога да намеря отговор е дали е възможно поставяне на цели e46 330CI пръти с амортисьори и шенкели? Знам за темата с шенкели и къстъм пръти + преправен мост, но не знам възможно ли е да се избегне всичко това и пак като при конверсията с е36 прът да се използва правилния носач и всичко да заспи? Някой може ли да даде линк с хубаво описание на таква конверсия?
@Явор: Не мога да намеря информация какво се случва отзад с този D2 кит. Ще мога ли да си запазя ръчната с жило или задължително ще трябва да мина на хидравлична?
Относно 5x120 с Е36 non M + M3 носачи : Действително има много писано по въпроса. Ще ми е полезно ако дадете линкове към добре синтезирани дискусии с лечения на проблемите с промяна на настройките при тази конверсия.
Другото което се чудя и за сега не мога да намеря отговор е дали е възможно поставяне на цели e46 330CI пръти с амортисьори и шенкели? Знам за темата с шенкели и къстъм пръти + преправен мост, но не знам възможно ли е да се избегне всичко това и пак като при конверсията с е36 прът да се използва правилния носач и всичко да заспи? Някой може ли да даде линк с хубаво описание на таква конверсия?
Последна промяна steffgang на 21 Юли 2014, 14:48, променена общо 1 път
- steffgang
- Потребител
- Мнения: 26
- Регистриран на: 3.11.2009
- Пол: Мъж
- Кара: BMW e30 316i
- Мечтае да кара: BMW E30 M3
Re: e30 316i спирачен ъпгрейд
Имам още един въпрос към тези които са се занимавали с Декра: Приемат ли планките към спирачните апарати като допустими? Ако ги приемат то ще приемат ли и къстъмски планки или само сертифицирани части от фабричен кит?
Последна промяна steffgang на 21 Юли 2014, 14:47, променена общо 1 път
- bigmurzi
- драфтаджия
- Мнения: 2793
- Регистриран на: 9.04.2006
- Местоположение: София
- Кара: '93 316ix Touring
- Мечтае да кара: далеч
- Детайли за колата: Хубавица =)
Re: e30 316i спирачен ъпгрейд
е за два носача и един тампон с изместен център, колко по-хубаво да е описано ..
Е30 на десен завой бензин НЯМА!
- bigmurzi
- драфтаджия
- Мнения: 2793
- Регистриран на: 9.04.2006
- Местоположение: София
- Кара: '93 316ix Touring
- Мечтае да кара: далеч
- Детайли за колата: Хубавица =)
Re: e30 316i спирачен ъпгрейд
и аз това искам да разбера, за да си центрирам гумата, но уви никой не казва... а хем съм и с шенкел от 3.2... не знам ако си направя къстъм тампон горе на макферсона с колко ще измести гумата и най-вече да не преебе камбер/кастер сетъпа за ежедневка
- steffgang
- Потребител
- Мнения: 26
- Регистриран на: 3.11.2009
- Пол: Мъж
- Кара: BMW e30 316i
- Мечтае да кара: BMW E30 M3
Re: e30 316i спирачен ъпгрейд
При тоя сетъп (е36 non M3 колове + е36 М3 3.2 носачи) би трябвало колелото все още да е изместено с 1см назад, ако правилно съм разбрал. При това положение кастъра ще е променен към по-малко, което не е от желателните неща. Евентуално може да е възможно това да се докоригира с модификация на близалката която държи носача към купето. Ако се придърпа максимално близо до гредата (не знам има ли реално възможност/място това да стане) това би могло да избута колелото още напред, но пък и леко навътре. Не съм намерил за сега достатъчно ясно (така, че аз да го разбера ) описание на тая работа.
Re: e30 316i спирачен ъпгрейд
за да не сложиш една втулчица отпред и да разпробиеш един диск искаш да промениш цялото окачване към по зле с неизвестни стойности след това...
Щом големите фирми които продават спирачни апарати го правят с планки не мислиш ли че е достатъчно здраво и да няма проблем? Не си мисли че състезателните автомобили излзиат от завода всичктие със огромни спирачк ии 8 бутални апарати.... все са насаждани от после... и почти всички са с планки... по скоро ще ти се скъса апарата от към тънкото шенкелче отколко здрава стоманена планка (дебела) ....
Колкото до централния отвор има много дискове които трябва да ги пристържеш за да можеш да ги сложиш в 30-ката... така няма да иам нужда от втулка а именно тя центрира диска.... дупките за болтовете на джантата не са ти никакъв проблем дори да се застъпва някой с вече съществуваща дупка... то самото притягане на джантата към него го държи а не дупките....
тук при наз най-честия мод на спирачки който се прави е предни дискове от ауди с3 защото са с почти същото ет като на 30-ковия диск и спирачни апарати от 5-ца е34
отзад като цяло е почти без значение защото спирачното усилие е разпределено 80-20 в полза на предните...
там вариянти много слагат предните дискове за задни барабар с апаратите или диск от 330 е46 плюс алуминиев апарат от е39... само че се губи ръчната.... но според мен просто едни носачи с дискове от 30-ка също ще ти свършат работа... прсото трябва да се рециклирани изцяло и апаратите и нови дсикове плюс накладки....
Всичко това най добре се сработва с двойно серво(слагат но 30-ка их и на е34) плюс спирачна помпа от е34....
Щом големите фирми които продават спирачни апарати го правят с планки не мислиш ли че е достатъчно здраво и да няма проблем? Не си мисли че състезателните автомобили излзиат от завода всичктие със огромни спирачк ии 8 бутални апарати.... все са насаждани от после... и почти всички са с планки... по скоро ще ти се скъса апарата от към тънкото шенкелче отколко здрава стоманена планка (дебела) ....
Колкото до централния отвор има много дискове които трябва да ги пристържеш за да можеш да ги сложиш в 30-ката... така няма да иам нужда от втулка а именно тя центрира диска.... дупките за болтовете на джантата не са ти никакъв проблем дори да се застъпва някой с вече съществуваща дупка... то самото притягане на джантата към него го държи а не дупките....
тук при наз най-честия мод на спирачки който се прави е предни дискове от ауди с3 защото са с почти същото ет като на 30-ковия диск и спирачни апарати от 5-ца е34
отзад като цяло е почти без значение защото спирачното усилие е разпределено 80-20 в полза на предните...
там вариянти много слагат предните дискове за задни барабар с апаратите или диск от 330 е46 плюс алуминиев апарат от е39... само че се губи ръчната.... но според мен просто едни носачи с дискове от 30-ка също ще ти свършат работа... прсото трябва да се рециклирани изцяло и апаратите и нови дсикове плюс накладки....
Всичко това най добре се сработва с двойно серво(слагат но 30-ка их и на е34) плюс спирачна помпа от е34....
- bigmurzi
- драфтаджия
- Мнения: 2793
- Регистриран на: 9.04.2006
- Местоположение: София
- Кара: '93 316ix Touring
- Мечтае да кара: далеч
- Детайли за колата: Хубавица =)
Re: e30 316i спирачен ъпгрейд
централния отвор или втулката за джантата, за която споменава колегата отгоре, идва от главината, не от диска
самият диск се фиксира върху главината с болт ..
а това със сервото от е34, моите наблюдения на коли с такъв сетъп, е че педала е неадекватен
ако искаш големи спирачки, без да променяш окачването, варианта ти е с готов кит, иначе скраперийка на 5х120
успех
самият диск се фиксира върху главината с болт ..
а това със сервото от е34, моите наблюдения на коли с такъв сетъп, е че педала е неадекватен
ако искаш големи спирачки, без да променяш окачването, варианта ти е с готов кит, иначе скраперийка на 5х120
успех
Е30 на десен завой бензин НЯМА!
47 мнения
• Страница 1 от 4 • 1, 2, 3, 4
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани