Е30 324 дизел - теч на антифриз от тапата ???

3-та серия ('83-'94)

Модератори: GEORGIEV, ///Явор, ge_a, Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 591
Регистриран на: 2.04.2010
Пол: Мъж
Кара: E30- 324 D, E30-318 i
Мечтае да кара: Автентична "М"-ка на верния модел.

Е30 324 дизел - теч на антифриз от тапата ???

Мнение от Stoqnov_ » 14 Юли 2014, 23:59

Колеги, имам една стара 324-ка,, която ползваме за вършене на работа, много читав и типично "работен" автомобил. Не дава дефекти, обслужвам си го когато трябва, харчи колкото "корса",, не е за вярване направо.., дет се вика - обичам си я таз кола.
От две-три седмици /колата се кара по-рядко/ забелязах, че е намалял антифриза,, но не видях теч. След едно по-продължително каране градско и последвалото паркиране пред къщи - видях, че капе под колата. Та - ясно, антифриз., но от къде? След дълго оглеждане по маркучи и съединения се оказа,, че имам абсолютно ИДИОТСКИ,, даже напълно и идеално МАЛОУМЕН ПРОБЛЕМ . Капе антифриз от тапата на двигателя, която е от страната на купето и дори не може да се бръкне или погледне, да се видии какъв и е проблема. УСпях да си навра ръката, като бръкнах точно от горе на главата и усетих, че самата "тапа" леко мърда. Не знам кой психично болен /или с купена диплома/ инженер е решил това нещо да се сложи там,, нито дали е спал с мъж/даже няколко може би../ преди това,, но моля Ви, някой ако е имал такъв проблем да помага,, защото на края на месеца излизам в отпуск и най-вероятно тогава, като имам време ще вадя двигателя, за да я сменя въпросната шибанация, или направо ще извикам заварчика, да "изгори" проблема с парче "халъмин".
Ако има някакъв "чалъм", колеги - моля помогнете със споделяне на опит, защото иначе ще върша упражнение за луди, като вадя мотор??????? колкото и малоумно да изглежда - защото до въпросната шибанация няма как да се стигне -- вкарвам си едва ръката между главата и коша, за да го напипам само, че мърда тва абсурдно нещо.
С времето се уверих, че ако искаш БМВ-то ти да върви.., трябва да си го направиш.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 404
Регистриран на: 5.06.2008
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: Escort XR3i със задно; Е38 750
Мечтае да кара: E34 М5

Re: Е30 324 дизел - теч на антифриз от тапата ???

Мнение от Sasho.85 » 15 Юли 2014, 1:45

Нямa чaлъм. Вaди си се моторa, колкото и дa не ти се искa. Сaмо не рaзбрaх къв зaвaрчик кви пет левa. Веднъж нa 30години ти е протеклa тaпaтa и aйде дa сипем инжинери, дизaйнери, достaвчици, кметове и др.

Старши скрапер
Аватар
Мнения: 2700
Регистриран на: 16.04.2008
Местоположение: Бургас и малко в София
Пол: Мъж
Кара: ше е21/316, сега 318ci и е93/335dct
Мечтае да кара: е21 без ръжди със S54
Детайли за колата: Powered by M43b19

Re: Е30 324 дизел - теч на антифриз от тапата ???

Мнение от Lenco » 15 Юли 2014, 13:59

Пускаш антифриза, подсушаваш и почистваш перфектно. вземаш метална кръпка (алуминиева), по-голяма от тапата, яко двукомпонентен метал (не от битака), лепиш и след 24 часа стреляш.
Разместваш си двигателя, ако трябва откачаш някой тампон да може да бръкнеш.
Тва е скраперския вариант, другия си го знаеш, взимаш отпуск и почваш.
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 703
Регистриран на: 16.07.2003
Местоположение: София

Re: Е30 324 дизел - теч на антифриз от тапата ???

Мнение от 6estaka » 15 Юли 2014, 18:24

Аз мисля че на канал или подемник много по-лесно ще достигнеш тапата
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 404
Регистриран на: 5.06.2008
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: Escort XR3i със задно; Е38 750
Мечтае да кара: E34 М5

Re: Е30 324 дизел - теч на антифриз от тапата ???

Мнение от Sasho.85 » 16 Юли 2014, 6:44

Добре ве, хората продават нови тапи от 1 до 3лв. Що всичко трябва да се побългарява със заварки и с лепила? Един ден работа е и си става оригинално и е евтино.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 591
Регистриран на: 2.04.2010
Пол: Мъж
Кара: E30- 324 D, E30-318 i
Мечтае да кара: Автентична "М"-ка на верния модел.

Re: Е30 324 дизел - теч на антифриз от тапата ???

Мнение от Stoqnov_ » 16 Юли 2014, 11:44

Някой да е успял да извади стартера на тази кола, без да е разглобил самата нея из основи?? :mhihi:

Давам бонус - пак се вади мотора :D

Е как да не ги псуеш тия кметове и министри на транспорта,, мисля си, че е направена така, да ни е гадно и всички дет сменяме стартери, тапи и разни такива гейски дреболии да си купим подемници за вадене на двигатели :kuku:

Та - ясна работата -- мотора аут от коша, щото и стартера отказа и трябва да се рециклира,, или ще видя ква е цената на желязото,, пък ми се свиди дееба и депутатката... работи по-добре от швейцарски часовник кошника му с кошник, па и ръжди нема.
С времето се уверих, че ако искаш БМВ-то ти да върви.., трябва да си го направиш.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 703
Регистриран на: 16.07.2003
Местоположение: София

Re: Е30 324 дизел - теч на антифриз от тапата ???

Мнение от 6estaka » 16 Юли 2014, 20:12

Кое ти се опря при свалянето на стартера?На м20 съм демонтирал и монтирал стартер 2пъти само при дигната на крик кола.На м21 трябва да е подобно демонтажа и монтажа
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 591
Регистриран на: 2.04.2010
Пол: Мъж
Кара: E30- 324 D, E30-318 i
Мечтае да кара: Автентична "М"-ка на верния модел.

Re: Е30 324 дизел - теч на антифриз от тапата ???

Мнение от Stoqnov_ » 16 Юли 2014, 23:48

Колеги, благодаря на всички Ви за мненията. Благодаря на Ленко, както и на Шестака за отзоваването и съвета, оценям го, така ще стане най-бързо и лесно.
А това на Сашо 85 е меко казано - твърде категорично и ще се съобразя с него,, не съм чак такъв скрапер и мисля, че го каза много точно -- на 20 или 30 години веднъж ще се развали нещо и да ревем, че ще вадим мотор не е правилно. Но... както винаги има едно но.. - примерно стартер се обслужва доста по-често,, фтулки, четки...
Да вадиш двигател всеки път като трябва да смениш четките на стартера е меко казано престъпление,, не да ги псувам,, ами ще им го тетля лично без да ползвам мас ако ги пипна "енджинерити" и даже ще повторя, без да пуша цигара :yes: :D

Като всеки българин над стоте кила ми са големи шепите и си мислех, че затова не мога да бръкна да го сваля,, но като се порових из колата половин ден се оказа, че стартера при дизела не е възможно да излезе по стандартният начин, без да се демонтира двигателя. От долу не може да се бръкне,, камбаната на скоростната кутия е голяма, извивката на купето пречи, трябва ти не знам какво приспособление да използваш. Място да се пъхне ключ няма, нито има място да се върти ключа и да се развие гайката, ако случайно се напъха по някакъв начин. Възможно е и ако се издупчи ламарината от към купето,, но предпочитам да сваля двигателя, отколкото да изрязвам самото купе, щото наистина е рядко срещано читаво.

Та,, след дълги години вярна служба безотказно -- ще му простя на дизела, че ми спретна тази гейска история. Добре поне, че протичат рядко тея тапи, а стартерите им държат дълги години.

Накратко:
При протекла тапа, което се случва рядко - се вади мотора, за да се набие новата. С откачане на тампон и накланяне на мотора не става/пробвах набързо/,, все е малко мястото да се работи. Възможно най-абсурдното инжинерно решение обаче не е това, сякаш по-абсурдна е позицията на стартера. Така че - ако случайно някой вади двигател без значение по какви причини - задължително да обслужи стартера, защото като даде фира пак трябва да вади мотора. Аз така или иначе ще вадя двигателя,, втората причина е ясна, тя и наклони везните - и естествено стартера отива за пълно рециклиране, да знам че докато имам колата повече няма да вадя двигател, поне заради него.

Безаварийни километри на всички и мноооооооого приятни моменти с лю"бимата" :yes:
С времето се уверих, че ако искаш БМВ-то ти да върви.., трябва да си го направиш.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 404
Регистриран на: 5.06.2008
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: Escort XR3i със задно; Е38 750
Мечтае да кара: E34 М5

Re: Е30 324 дизел - теч на антифриз от тапата ???

Мнение от Sasho.85 » 19 Юли 2014, 2:09

Aко си някъде крaй Вaрнa, кaжи дa удaрим едно рaмо и дa си я нaпрaвиш колaтa зa 1 ден.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2276
Регистриран на: 14.01.2005
Местоположение: София Сити
Пол: Мъж
Кара: е30 м50б25
Мечтае да кара: и да си свирка...

Re: Е30 324 дизел - теч на антифриз от тапата ???

Мнение от KPETEH » 21 Юли 2014, 8:36

Говориш щуротии. Сваля се стойката на колектора. Стартера, брат ми дето е с две леви ръце си го смени сам. Верно не е 100 кила и е чанч, ама пък чак мотора... Нещо го е поляло за да даде фира. Маркучите към парното към мотора виж да не си ги разхлабил. Не знам кво ще правиш, ако протече радиатора на парното... таблото ли ще свалиш, покрива ли ще отрежеш... Успех все пак.
"Крайно мнение, породено от висше чувство на справедливост с цел заличаване на простите, тарикате и селяните, които погазват моралните ценности на народа..." "Винаги има време да станеш дебел..."

Потребител
Аватар
Мнения: 25
Регистриран на: 8.06.2012
Пол: Мъж

Re: Е30 324 дизел - теч на антифриз от тапата ???

Мнение от pitbull_power » 13 Сеп 2014, 21:19

Бъркаме начина на отремонтиране на този стартер май .... гюнтер щеше да е под обстрел ако трябваше да се вади мотора за някаква манипулация по стартера .... намери правилния начин .... има такъв вервай им ...

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 591
Регистриран на: 2.04.2010
Пол: Мъж
Кара: E30- 324 D, E30-318 i
Мечтае да кара: Автентична "М"-ка на верния модел.

Re: Е30 324 дизел - теч на антифриз от тапата ???

Мнение от Stoqnov_ » 23 Сеп 2014, 22:49

Та,, за свалянето на някои неща от 324-ка да ви кажа, колеги..

Тапата, дето е предполагам "против замръзване" сложена на толкова малоумно място, че дори и махмурлия трети ден руски инженер с купена срещу два кашона водка диплома би се изненадал че някой е по-малоумен от него, когато работи и твори в изблик на алкохолно умопомрачение ----- се сменя само и единствено, когато двигателят е свален.

На който някога му се наложи -- НЕ СЕ МЪЧЕТЕ да откачате кутията,, /или тампоните после/ за да висне двигателя назад и да се освободи място да се бръкне отдолу -- следват пък други ядове, ако се доверите на "майстор".

Тапата се сменя ЕДИНСТВЕНО И САМО ако двигателят е вънка. Може предполагам и да се измисли начин, докат е в коша, но не си струва простотията и нервите,,, заложете на сигурното. Аз ходих при стругар, направи ми читава тапа, дето трябва да свърши света, че тогава да изгние и я набих кат загорял войник на циганка зад оградата - с мноооооо ряз :D ,,,,, рециклиране на стартер и динамо /пълно/ - и отново двигателя в коша,, та сега се надявам да има само каране години наред, че двигателя мърка кат котенце.

Безаварийни километри на всички :yes:
С времето се уверих, че ако искаш БМВ-то ти да върви.., трябва да си го направиш.

Назад към E30

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook