още един хулиган "може би"
Модератори: GEORGIEV, ///Явор, ge_a, Технически модератори
62 мнения
• Страница 1 от 5 • 1, 2, 3, 4, 5
- chipipk
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 202
- Регистриран на: 10.12.2008
- Пол: Мъж
- Кара: e30 318 is;e30 325ix+ инхалатор
още един хулиган "може би"
здравейте искам и аз да си разкажа историята за моито м20б25.та така февруари месец си взех въпрасната колица viewtopic.php?f=6&t=328725,хубавичка но мотора и беше с външно мазане и някъкси ис-ката ми вървеше повече и то много повече та реших че ремонта е неизбежен като планирах смяна на гарнитура на главата и ревизия на главата и от тук започна големия филм отварям главата и какво да видя
луфта на сегментите 1.15
нагар страшна работа за първи път в живота си виждам толкова много,и тъй като в гаража ми нямам канал и е доста тясно се случи това както ще видите на снимките даже и за кошче за боклук няма място
и се стигна до това
след това се започна едно чистене и полиране
вал от 324тд
биели от б20
всички О-пръстени,семеринги,лагери,сегменти и т.н.нови
междувременно малко и бояджийска работа даже да не кажа че още преди мотора да беше излязъл вече бях боядисал
тук се намира и една снимка на блока след шлайф, хонинг и малко боя разбира се
а ето и на какво приличаше преди това
и след това се започна със зглобяването но вече на друго място с канал
и най-накрая се стигна до това положение
и сега малко инфо че се увлякох с тези картинки:значи вече казах за колвновия вал и биелите,сегменти взех от дружба разград по матрица на гьоце уш но ми ги похвалиха двама трима от които и радко от кв.бенковси на когото съм много благодарен за оказаната помощ със смятането на горивни камери сгъстяване и изгубеното му време ,лагери взех кобен шмит основни и биелни пак за 324тд,гарнитурата за главата виктор реинц и нови болтове за главата пак реинц,нови гумички за клапаните не помня марката шлайф и напасване масло мотул 15в50 по препоръка отново на радко,и най-важното оставих мотора с недоход от 2мм и разреден на 8.1:1 по сметките на радко но някъде засичах една тема и в нея дилян пенчев беше писал че с недохода ставало 9.14:1 та по този въпрос аз съм с бутала с ниската степен на сгъстяване 8.8:1 и глава 885 в крайна сметка какво се получи въпреки разредения мотор колата се движи доста добре и няма нищо общо с преди силата и идва още със паленето а не към 2-3000 както преди това ,да речеме карам с 1500 оборота на пета давам и газ и направо тръгва и си набира а преди това при такова положение се чуди дал ли сам и газ искам ли да спирам набираше но...все едно дърпам камион равносметката каква е 1200лв в части много труд и неспане но определено си заслужаваше,а защо съм оставил мотора толко разреден еми заради ето този не че примерно нямаше да го понесе и без разреждане но не се знае утре дали няма да ми хрумне да сложа и аз мурбо,а защо компресор а не направо турбо ми щото е по-евтино и по-бързо за конски сили не знам колко ще излязат аз се надявам на 300 повече не искам и по малко да са пак ще е по добре от атмосферка,компресора още не съм го сложил в момента се занимавам ето с това viewtopic.php?f=6&t=343927 и когато приключа ще му дойде и на него редът за сега толкова по нататък още
луфта на сегментите 1.15
нагар страшна работа за първи път в живота си виждам толкова много,и тъй като в гаража ми нямам канал и е доста тясно се случи това както ще видите на снимките даже и за кошче за боклук няма място
и се стигна до това
след това се започна едно чистене и полиране
вал от 324тд
биели от б20
всички О-пръстени,семеринги,лагери,сегменти и т.н.нови
междувременно малко и бояджийска работа даже да не кажа че още преди мотора да беше излязъл вече бях боядисал
тук се намира и една снимка на блока след шлайф, хонинг и малко боя разбира се
а ето и на какво приличаше преди това
и след това се започна със зглобяването но вече на друго място с канал
и най-накрая се стигна до това положение
и сега малко инфо че се увлякох с тези картинки:значи вече казах за колвновия вал и биелите,сегменти взех от дружба разград по матрица на гьоце уш но ми ги похвалиха двама трима от които и радко от кв.бенковси на когото съм много благодарен за оказаната помощ със смятането на горивни камери сгъстяване и изгубеното му време ,лагери взех кобен шмит основни и биелни пак за 324тд,гарнитурата за главата виктор реинц и нови болтове за главата пак реинц,нови гумички за клапаните не помня марката шлайф и напасване масло мотул 15в50 по препоръка отново на радко,и най-важното оставих мотора с недоход от 2мм и разреден на 8.1:1 по сметките на радко но някъде засичах една тема и в нея дилян пенчев беше писал че с недохода ставало 9.14:1 та по този въпрос аз съм с бутала с ниската степен на сгъстяване 8.8:1 и глава 885 в крайна сметка какво се получи въпреки разредения мотор колата се движи доста добре и няма нищо общо с преди силата и идва още със паленето а не към 2-3000 както преди това ,да речеме карам с 1500 оборота на пета давам и газ и направо тръгва и си набира а преди това при такова положение се чуди дал ли сам и газ искам ли да спирам набираше но...все едно дърпам камион равносметката каква е 1200лв в части много труд и неспане но определено си заслужаваше,а защо съм оставил мотора толко разреден еми заради ето този не че примерно нямаше да го понесе и без разреждане но не се знае утре дали няма да ми хрумне да сложа и аз мурбо,а защо компресор а не направо турбо ми щото е по-евтино и по-бързо за конски сили не знам колко ще излязат аз се надявам на 300 повече не искам и по малко да са пак ще е по добре от атмосферка,компресора още не съм го сложил в момента се занимавам ето с това viewtopic.php?f=6&t=343927 и когато приключа ще му дойде и на него редът за сега толкова по нататък още
Re: още един хулиган "може би"
итъна какъв е и на какво налягане ги очакваш тези 300коня?работиш сериозно и вероятно без кулер и добра електроника няма да мине.уточнено ли е всичко по монтажа на компресора?
- chipipk
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 202
- Регистриран на: 10.12.2008
- Пол: Мъж
- Кара: e30 318 is;e30 325ix+ инхалатор
Re: още един хулиган "може би"
ми итъна е м62 налягането ще е 0,8 много спорен факт но го видях с очите си,кулер ще сложа от е34 тдс че само за такъв може би имам място,електрониката като за начало ще си е мотроника които разбира се ще отиде за настройки ако е прекалено зле може би ще мина на смт или мега,въпреки че м20-ковия комп без да се пипа се справя доста добре с налягането на итъна и тези неща за налягането и компа сам ги видял и возил в колата която с 4 човека направо не искаше да тръгне и стъпва по земята,за монтажа на компресора стъпката ще е 2.5:1 и максималните 14000 препоръчани на компресора ще ми доидат на около 5700 на мотора а захващането горе долу имам някаква представа как ще стане но не съм го мислил сериозно тъй като не е дошло времето и в момента се размишлява по другите вапроси колкото до конските сили има един пич в момента не мога да му намеря темата който със същата степен и същата карантия но с турбо на 1.1 бар е изкарал 450 кончета,аз лично такива коне не искам че предни дифове полуоски и раздатки е много трудно да намери човек не че нямам един комплект в резерви но все пак не е нужно да ги чупя та и 250 да излезнат пак ще съм доволен,и все пак не я правя за състезания и писти ами за еври деи и климатика ще си стои и всички други "шукарии" целта е малко да се пораздвижи
Последна промяна chipipk на 22 Юли 2013, 22:10, променена общо 1 път
- zlatko_baretata
- Мнения: 666
- Регистриран на: 5.07.2011
- Местоположение: с. Искрец
- Кара: Фиат 126р
- Мечтае да кара: Шкода Фабия
Re: още един хулиган "може би"
По-добре почвай отсега да го мислиш мястото на компресора, щото с ремъка за него ще е драма, за която още не предполагаш.
- chipipk
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 202
- Регистриран на: 10.12.2008
- Пол: Мъж
- Кара: e30 318 is;e30 325ix+ инхалатор
Re: още един хулиган "може би"
значи за сега вариянта е да стои точно над динамото и ще се опитам да си го оставя с 6 каналния ремък за по добро сцепления ще се направи стойка която се захваща за обтегача на динамото,обтегача за хидравликата и за мястото на делкото там дето е тапата на блока,проблема ми все още е в електромагнита много ще ми пречи за израборката на шайба 6см стоковата е 9см а не искам да го махам за да мога да включвам и изключвам когато ми е кеф а диаметъра на електро магнита мисля че беше 7-7,5 см и зараи това трябва да се изнесе новата ролка доста напред от там и преправяне на съединителя.ицо ако имаш някакво предложение за ролката и стойката ще ти бъда благодарен
- Kroki
- Дон Кроки
- Мнения: 3908
- Регистриран на: 14.01.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: и се усмихва :)
- Мечтае да кара: със сина ми :)
- Детайли за колата: С всички възможни екстри.
Re: още един хулиган "може би"
Много готино, евалата! Продължавай със снимчиците
You're safer in the race car than you are in cars going to and from the track. - Mario Andretti
`91 E30 318i `93 Е36 325td `06 E46 320d `12 F800ST `07 E61 LCI 525d
`91 E30 318i `93 Е36 325td `06 E46 320d `12 F800ST `07 E61 LCI 525d
drago_pavlov написа:Аз светкам само ако има някаква опасност. За патруки не Както аз си плащам актовете, така ще си ги плащат и другите
Re: още един хулиган "може би"
Добра е колицата и ти добре си я пипваш
Интересен проект с чарджнато м20 се заформя. Сигурен съм, че ако всичко се направи както трябва, ще е доста приятна за каране. Успех
Интересен проект с чарджнато м20 се заформя. Сигурен съм, че ако всичко се направи както трябва, ще е доста приятна за каране. Успех
- Vasko_BP
- ентусиаст
- Мнения: 1150
- Регистриран на: 7.10.2007
- Местоположение: Враца/София
- Кара: 92' E30 M40 cabrio
- Мечтае да кара: E30 M3
Re: още един хулиган "може би"
Много приятно проектче. Продължавай надъхано в същия дух.
- red_bull92
- младши ентусиаст
- Мнения: 580
- Регистриран на: 20.12.2011
- Пол: Мъж
- Детайли за колата: ARKTISSILBER METALLIC (309)
Re: още един хулиган "може би"
Колеги, аз мога ли да задам 1-н тъп въпрос, а той е: какво означава това ix? xi знам, че при новите модели е exdrive injection, но това не ми е ясно. Иначе евалата колега колата много добре е станала, най ме нарадва как си боядисал колектора и капака на главата.
Кола с предно предаване е като жена с малки цици, върши работа, но не доставя удоволствие!
BMW E36 318is (m42b18) на части -> http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... 5#p3958725
BMW E36 318is (m42b18) на части -> http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... 5#p3958725
- zlatko_baretata
- Мнения: 666
- Регистриран на: 5.07.2011
- Местоположение: с. Искрец
- Кара: Фиат 126р
- Мечтае да кара: Шкода Фабия
Re: още един хулиган "може би"
Ся ше видиш кво означава ix кат ти прочете мнението юзера...
Re: още един хулиган "може би"
chipipk написа:значи за сега вариянта е да стои точно над динамото и ще се опитам да си го оставя с 6 каналния ремък за по добро сцепления ще се направи стойка която се захваща за обтегача на динамото,обтегача за хидравликата и за мястото на делкото там дето е тапата на блока,проблема ми все още е в електромагнита много ще ми пречи за израборката на шайба 6см стоковата е 9см а не искам да го махам за да мога да включвам и изключвам когато ми е кеф а диаметъра на електро магнита мисля че беше 7-7,5 см и зараи това трябва да се изнесе новата ролка доста напред от там и преправяне на съединителя.ицо ако имаш някакво предложение за ролката и стойката ще ти бъда благодарен
идеи имам разни,че компресорите ми са слабост.сигурен ли си,че това е м62.и аз мислех,преди години,че моя е м62,но по предавки и налягане си е м45,а този на снимката поразително прилича на моя.дай някакъв номер да сравним.ако е м62,с предавка 2,5:1 ,ще ти прави 1,5бара.ако е м45,пак при 2,5:1 ,ще е малко над 0,8.много е вероятно,ако си го видял като работещ вариант,това да е м45.сметките са за 2500 куб.см,два клапана на цилиндър и са ориентировъчни.каква кубатура има твоя мотор с дизеловия вал?ако дотук всичко е вярно и искаш все още съвет от мен-смени компресора с м62 или дори м90,но са скъпи.както и не търси с ел магнит,а без.от ел съединителя няма полза,защото все си е включен и този модел няма вграден байпас и ще трябва да си правиш,ако ще е с кулер и ще надува в дросела.ще ти трябва алуминиев егр-клапан,който да завариш за компресора-около 100лв.другото лошо е голямата шайба/от друга страна е добре,че ремъка контактува на по-голяма площ/-алуминия е скъп и заема много място.шайбата на компресора е 93мм-смятай по 2,5 за коляновия вал.дали има място?при м40 шайбата на хидравликата и климатика е с голям офсет и когато се монтира новата отгоре,тя трябва да е изработена ,така че да запълва празнината.цял следобед стъргане на струга и безкрайни алуминиеви стружки от материал за сто и нещо лв.до тук,това е-ако е м45,не е твоя итън.нека му се радва някой с м40/42 и производни,а ти си търси по-голям и с по-малка шайба.има и още нещо,което не ми харесва,но голямата ти кубатура го позволява донякъде-не е нужно да е толкова разреден мотора за това налягане.и още нещо-на 0,8 бара ще имаш много як въртящ момент на ниски и средни обороти,докато са малки загубите.последно найден трошеше их,той да ти каже колко носи и дали не е по-добре точно их да се кара на по-ниско налягане.
Последна промяна ico318 на 04 Фев 2015, 19:26, променена общо 1 път
- zafirovp
- младши ентусиаст
- Мнения: 557
- Регистриран на: 9.06.2012
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW и VAG
Re: още един хулиган "може би"
Колега, би ли споделил, как си боядисал двигателя? Поздравления за ентусиазма и положения труд.
- bigmurzi
- драфтаджия
- Мнения: 2793
- Регистриран на: 9.04.2006
- Местоположение: София
- Кара: '93 316ix Touring
- Мечтае да кара: далеч
- Детайли за колата: Хубавица =)
Re: още един хулиган "може би"
с такива провокаторски теми да се чуди човек, що да не си запази м20-то!
чудно! мачкай!
чудно! мачкай!
Е30 на десен завой бензин НЯМА!
Re: още един хулиган "може би"
Компресора 99% съм сигурен че е 45ца. 45цата може да я караш на 16 000 максимални и 18 000 моментен пик. Дай сметките за надува да ти ги видим че няма как да дойде 0.8бара на 2,7мотор от компресор 62ка дори и да го изтаваниш над пика.
Един съвет-търси си 90ка с квадратния вход. Малките греят кофти и после се чудиш как да ги хладиш... Воден кулер ще ти върши повече работа а и путя на въздуха може да се запази къс.
Един съвет-търси си 90ка с квадратния вход. Малките греят кофти и после се чудиш как да ги хладиш... Воден кулер ще ти върши повече работа а и путя на въздуха може да се запази къс.
Re: още един хулиган "може би"
teao написа:Компресора 99% съм сигурен че е 45ца. 45цата може да я караш на 16 000 максимални и 18 000 моментен пик. Дай сметките за надува да ти ги видим че няма как да дойде 0.8бара на 2,7мотор от компресор 62ка дори и да го изтаваниш над пика.
Един съвет-търси си 90ка с квадратния вход. Малките греят кофти и после се чудиш как да ги хладиш... Воден кулер ще ти върши повече работа а и путя на въздуха може да се запази къс.
не искам да размиваме на колегата темата,но ти се занимаваш от преди мен с компресори и доста ме учуди с това мнение.тези компресори не е добре да се въртят над 14000 оборота,освен по изключение до 16000/например ако нямаш ограничител на оборотите и се увлечеш нещо /.м62 на м20б27 ще даде 1бар,при предавка 2:1.сметката е ориентировъчна и е много лесна,но с достатъчна точност.ако съм аз на мястото на човека,ще си намеря м62 и ще преместя пред него дросела и дебитомера или мап,както ще се правил.така за електрониката колата ще работи само на вакуум;ще я карам на 0,6 ,без кулер,с по-големи дюзи и малко игра по електрониката и няма да задълбавам повече,при това няма да се чупи двойното предаване.проблем при високо налягане от компресор,освен температурата и кражбата на мощност за завъртане на компресора е и да накараш ремъка да не преплъзва,особено на високи обороти.
62 мнения
• Страница 1 от 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани