още един хулиган "може би"

3-та серия ('83-'94)

Модератори: GEORGIEV, ///Явор, ge_a, Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 202
Регистриран на: 10.12.2008
Пол: Мъж
Кара: e30 318 is;e30 325ix+ инхалатор

още един хулиган "може би"

Мнение от chipipk » 22 Юли 2013, 20:03

здравейте искам и аз да си разкажа историята за моито м20б25.та така февруари месец си взех въпрасната колица viewtopic.php?f=6&t=328725,хубавичка но мотора и беше с външно мазане :lol: и някъкси ис-ката ми вървеше повече и то много повече та реших че ремонта е неизбежен като планирах смяна на гарнитура на главата и ревизия на главата и от тук започна големия филм отварям главата и какво да видя
Изображение
луфта на сегментите 1.15 :banghead:
Изображение
нагар страшна работа за първи път в живота си виждам толкова много,и тъй като в гаража ми нямам канал и е доста тясно се случи това :mhihi: както ще видите на снимките даже и за кошче за боклук няма място :lol:

ИзображениеИзображение
и се стигна до това
ИзображениеИзображение
след това се започна едно чистене и полиране :lol:
ИзображениеИзображение
вал от 324тд
Изображение
биели от б20
Изображение
всички О-пръстени,семеринги,лагери,сегменти и т.н.нови
Изображение
междувременно малко и бояджийска работа даже да не кажа че още преди мотора да беше излязъл вече бях боядисал :mhihi:
ИзображениеИзображениеИзображение
тук се намира и една снимка на блока след шлайф, хонинг и малко боя разбира се
Изображение
а ето и на какво приличаше преди това
Изображение
и след това се започна със зглобяването но вече на друго място с канал :mhihi:
ИзображениеИзображениеИзображениеИзображение
и най-накрая се стигна до това положение
Изображение
и сега малко инфо че се увлякох с тези картинки:значи вече казах за колвновия вал и биелите,сегменти взех от дружба разград по матрица на гьоце уш но ми ги похвалиха двама трима от които и радко от кв.бенковси на когото съм много благодарен за оказаната помощ със смятането на горивни камери сгъстяване и изгубеното му време :bchug:,лагери взех кобен шмит основни и биелни пак за 324тд,гарнитурата за главата виктор реинц и нови болтове за главата пак реинц,нови гумички за клапаните не помня марката шлайф и напасване масло мотул 15в50 по препоръка отново на радко,и най-важното оставих мотора с недоход от 2мм и разреден на 8.1:1 по сметките на радко но някъде засичах една тема и в нея дилян пенчев беше писал че с недохода ставало 9.14:1 та по този въпрос аз съм с бутала с ниската степен на сгъстяване 8.8:1 и глава 885 в крайна сметка какво се получи въпреки разредения мотор колата се движи доста добре и няма нищо общо с преди силата и идва още със паленето :mhihi: а не към 2-3000 както преди това ,да речеме карам с 1500 оборота на пета давам и газ и направо тръгва и си набира а преди това при такова положение се чуди дал ли сам и газ искам ли да спирам :mhihi: набираше но...все едно дърпам камион равносметката каква е 1200лв в части много труд и неспане но определено си заслужаваше,а защо съм оставил мотора толко разреден еми заради ето тозиИзображение не че примерно нямаше да го понесе и без разреждане но не се знае утре дали няма да ми хрумне да сложа и аз мурбо,а защо компресор а не направо турбо ми щото е по-евтино и по-бързо за конски сили не знам колко ще излязат аз се надявам на 300 повече не искам и по малко да са пак ще е по добре от атмосферка,компресора още не съм го сложил в момента се занимавам ето с това viewtopic.php?f=6&t=343927 и когато приключа ще му дойде и на него редът за сега толкова по нататък още
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 537
Регистриран на: 14.11.2008
Местоположение: пловдив

Re: още един хулиган "може би"

Мнение от ico318 » 22 Юли 2013, 21:37

итъна какъв е и на какво налягане ги очакваш тези 300коня?работиш сериозно и вероятно без кулер и добра електроника няма да мине.уточнено ли е всичко по монтажа на компресора?

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 202
Регистриран на: 10.12.2008
Пол: Мъж
Кара: e30 318 is;e30 325ix+ инхалатор

Re: още един хулиган "може би"

Мнение от chipipk » 22 Юли 2013, 22:04

ми итъна е м62 налягането ще е 0,8 много спорен факт но го видях с очите си,кулер ще сложа от е34 тдс че само за такъв може би имам място,електрониката като за начало ще си е мотроника които разбира се ще отиде за настройки ако е прекалено зле може би ще мина на смт или мега,въпреки че м20-ковия комп без да се пипа се справя доста добре с налягането на итъна и тези неща за налягането и компа сам ги видял и возил в колата която с 4 човека направо не искаше да тръгне и стъпва по земята,за монтажа на компресора стъпката ще е 2.5:1 и максималните 14000 препоръчани на компресора ще ми доидат на около 5700 на мотора а захващането горе долу имам някаква представа как ще стане но не съм го мислил сериозно тъй като не е дошло времето и в момента се размишлява по другите вапроси :mhihi: колкото до конските сили има един пич в момента не мога да му намеря темата който със същата степен и същата карантия но с турбо на 1.1 бар е изкарал 450 кончета,аз лично такива коне не искам че предни дифове полуоски и раздатки е много трудно да намери човек не че нямам един комплект в резерви но все пак не е нужно да ги чупя :lol: :bchug: та и 250 да излезнат пак ще съм доволен,и все пак не я правя за състезания и писти ами за еври деи и климатика ще си стои и всички други "шукарии" целта е малко да се пораздвижи
Последна промяна chipipk на 22 Юли 2013, 22:10, променена общо 1 път
Изображение


Аватар
Мнения: 666
Регистриран на: 5.07.2011
Местоположение: с. Искрец
Кара: Фиат 126р
Мечтае да кара: Шкода Фабия

Re: още един хулиган "може би"

Мнение от zlatko_baretata » 22 Юли 2013, 22:08

По-добре почвай отсега да го мислиш мястото на компресора, щото с ремъка за него ще е драма, за която още не предполагаш. :winky:
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 202
Регистриран на: 10.12.2008
Пол: Мъж
Кара: e30 318 is;e30 325ix+ инхалатор

Re: още един хулиган "може би"

Мнение от chipipk » 22 Юли 2013, 22:14

значи за сега вариянта е да стои точно над динамото и ще се опитам да си го оставя с 6 каналния ремък за по добро сцепления ще се направи стойка която се захваща за обтегача на динамото,обтегача за хидравликата и за мястото на делкото там дето е тапата на блока,проблема ми все още е в електромагнита много ще ми пречи за израборката на шайба 6см стоковата е 9см а не искам да го махам за да мога да включвам и изключвам когато ми е кеф а диаметъра на електро магнита мисля че беше 7-7,5 см и зараи това трябва да се изнесе новата ролка доста напред от там и преправяне на съединителя.ицо ако имаш някакво предложение за ролката и стойката ще ти бъда благодарен
Изображение

Дон Кроки
Аватар
Мнения: 3908
Регистриран на: 14.01.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: и се усмихва :)
Мечтае да кара: със сина ми :)
Детайли за колата: С всички възможни екстри.

Re: още един хулиган "може би"

Мнение от Kroki » 22 Юли 2013, 22:41

Много готино, евалата! Продължавай със снимчиците
You're safer in the race car than you are in cars going to and from the track. - Mario Andretti
`91 E30 318i `93 Е36 325td `06 E46 320d `12 F800ST `07 E61 LCI 525d

drago_pavlov написа:Аз светкам само ако има някаква опасност. За патруки не :lol: Както аз си плащам актовете, така ще си ги плащат и другите :mhihi:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3743
Регистриран на: 24.02.2009

Re: още един хулиган "може би"

Мнение от Делян » 22 Юли 2013, 22:49

Добра е колицата и ти добре си я пипваш :yes:
Интересен проект с чарджнато м20 се заформя. Сигурен съм, че ако всичко се направи както трябва, ще е доста приятна за каране. Успех :yes:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1150
Регистриран на: 7.10.2007
Местоположение: Враца/София
Кара: 92' E30 M40 cabrio
Мечтае да кара: E30 M3

Re: още един хулиган "може би"

Мнение от Vasko_BP » 22 Юли 2013, 23:10

Много приятно проектче. Продължавай надъхано в същия дух.
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 580
Регистриран на: 20.12.2011
Пол: Мъж
Детайли за колата: ARKTISSILBER METALLIC (309)

Re: още един хулиган "може би"

Мнение от red_bull92 » 22 Юли 2013, 23:47

Колеги, аз мога ли да задам 1-н тъп въпрос, а той е: какво означава това ix? xi знам, че при новите модели е exdrive injection, но това не ми е ясно. Иначе евалата колега колата много добре е станала, най ме нарадва как си боядисал колектора и капака на главата.
Кола с предно предаване е като жена с малки цици, върши работа, но не доставя удоволствие!
BMW E36 318is (m42b18) на части -> http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... 5#p3958725


Аватар
Мнения: 666
Регистриран на: 5.07.2011
Местоположение: с. Искрец
Кара: Фиат 126р
Мечтае да кара: Шкода Фабия

Re: още един хулиган "може би"

Мнение от zlatko_baretata » 23 Юли 2013, 0:10

Ся ше видиш кво означава ix кат ти прочете мнението юзера... :mhihi:
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 537
Регистриран на: 14.11.2008
Местоположение: пловдив

Re: още един хулиган "може би"

Мнение от ico318 » 23 Юли 2013, 0:48

chipipk написа:значи за сега вариянта е да стои точно над динамото и ще се опитам да си го оставя с 6 каналния ремък за по добро сцепления ще се направи стойка която се захваща за обтегача на динамото,обтегача за хидравликата и за мястото на делкото там дето е тапата на блока,проблема ми все още е в електромагнита много ще ми пречи за израборката на шайба 6см стоковата е 9см а не искам да го махам за да мога да включвам и изключвам когато ми е кеф а диаметъра на електро магнита мисля че беше 7-7,5 см и зараи това трябва да се изнесе новата ролка доста напред от там и преправяне на съединителя.ицо ако имаш някакво предложение за ролката и стойката ще ти бъда благодарен

идеи имам разни,че компресорите ми са слабост.сигурен ли си,че това е м62.и аз мислех,преди години,че моя е м62,но по предавки и налягане си е м45,а този на снимката поразително прилича на моя.дай някакъв номер да сравним.ако е м62,с предавка 2,5:1 ,ще ти прави 1,5бара.ако е м45,пак при 2,5:1 ,ще е малко над 0,8.много е вероятно,ако си го видял като работещ вариант,това да е м45.сметките са за 2500 куб.см,два клапана на цилиндър и са ориентировъчни.каква кубатура има твоя мотор с дизеловия вал?ако дотук всичко е вярно и искаш все още съвет от мен-смени компресора с м62 или дори м90,но са скъпи.както и не търси с ел магнит,а без.от ел съединителя няма полза,защото все си е включен :lalala: и този модел няма вграден байпас и ще трябва да си правиш,ако ще е с кулер и ще надува в дросела.ще ти трябва алуминиев егр-клапан,който да завариш за компресора-около 100лв.другото лошо е голямата шайба/от друга страна е добре,че ремъка контактува на по-голяма площ/-алуминия е скъп и заема много място.шайбата на компресора е 93мм-смятай по 2,5 за коляновия вал.дали има място?при м40 шайбата на хидравликата и климатика е с голям офсет и когато се монтира новата отгоре,тя трябва да е изработена ,така че да запълва празнината.цял следобед стъргане на струга и безкрайни алуминиеви стружки от материал за сто и нещо лв.до тук,това е-ако е м45,не е твоя итън.нека му се радва някой с м40/42 и производни,а ти си търси по-голям и с по-малка шайба.има и още нещо,което не ми харесва,но голямата ти кубатура го позволява донякъде-не е нужно да е толкова разреден мотора за това налягане.и още нещо-на 0,8 бара ще имаш много як въртящ момент на ниски и средни обороти,докато са малки загубите.последно найден трошеше их,той да ти каже колко носи и дали не е по-добре точно их да се кара на по-ниско налягане.
Последна промяна ico318 на 04 Фев 2015, 19:26, променена общо 1 път

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 557
Регистриран на: 9.06.2012
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BMW и VAG

Re: още един хулиган "може би"

Мнение от zafirovp » 23 Юли 2013, 1:04

Колега, би ли споделил, как си боядисал двигателя? Поздравления за ентусиазма и положения труд.

драфтаджия
Аватар
Мнения: 2793
Регистриран на: 9.04.2006
Местоположение: София
Кара: '93 316ix Touring
Мечтае да кара: далеч
Детайли за колата: Хубавица =)

Re: още един хулиган "може би"

Мнение от bigmurzi » 23 Юли 2013, 8:10

с такива провокаторски теми да се чуди човек, що да не си запази м20-то!
чудно! мачкай! :twisted:
Изображение
Е30 на десен завой бензин НЯМА!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 256
Регистриран на: 9.02.2006
Кара: мфил

Re: още един хулиган "може би"

Мнение от teao » 23 Юли 2013, 8:53

Компресора 99% съм сигурен че е 45ца. 45цата може да я караш на 16 000 максимални и 18 000 моментен пик. Дай сметките за надува да ти ги видим че няма как да дойде 0.8бара на 2,7мотор от компресор 62ка дори и да го изтаваниш над пика.
Един съвет-търси си 90ка с квадратния вход. Малките греят кофти и после се чудиш как да ги хладиш... Воден кулер ще ти върши повече работа а и путя на въздуха може да се запази къс.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 537
Регистриран на: 14.11.2008
Местоположение: пловдив

Re: още един хулиган "може би"

Мнение от ico318 » 23 Юли 2013, 13:44

teao написа:Компресора 99% съм сигурен че е 45ца. 45цата може да я караш на 16 000 максимални и 18 000 моментен пик. Дай сметките за надува да ти ги видим че няма как да дойде 0.8бара на 2,7мотор от компресор 62ка дори и да го изтаваниш над пика.
Един съвет-търси си 90ка с квадратния вход. Малките греят кофти и после се чудиш как да ги хладиш... Воден кулер ще ти върши повече работа а и путя на въздуха може да се запази къс.

не искам да размиваме на колегата темата,но ти се занимаваш от преди мен с компресори и доста ме учуди с това мнение.тези компресори не е добре да се въртят над 14000 оборота,освен по изключение до 16000/например ако нямаш ограничител на оборотите и се увлечеш нещо :D /.м62 на м20б27 ще даде 1бар,при предавка 2:1.сметката е ориентировъчна и е много лесна,но с достатъчна точност.ако съм аз на мястото на човека,ще си намеря м62 и ще преместя пред него дросела и дебитомера или мап,както ще се правил.така за електрониката колата ще работи само на вакуум;ще я карам на 0,6 ,без кулер,с по-големи дюзи и малко игра по електрониката и няма да задълбавам повече,при това няма да се чупи двойното предаване.проблем при високо налягане от компресор,освен температурата и кражбата на мощност за завъртане на компресора е и да накараш ремъка да не преплъзва,особено на високи обороти.

Следваща

Назад към E30

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook