Нова серия на филма...

3-та серия ('83-'94)

Модератори: GEORGIEV, ///Явор, ge_a, Технически модератори

Е30 Fanatic
Аватар
Мнения: 2057
Регистриран на: 7.09.2005
Местоположение: Севлиево
Пол: Мъж
Кара: от онея старите....
Мечтае да кара: магазинска е30-ка

Нова серия на филма...

Мнение от GEORGIEV » 29 Сеп 2012, 20:56

Дълго се чудих дали да пускам тема и дано не съм сбъркал,приемам всякакви съвети и критики ;)
Карам е30 от 2005-та,първата беше 316 89' ,втората 318is 90' ..... ;)
И така, дойде ред и на третата серия на филма е30 :D
Всичко започна през 2010 ,когато реших да сменя старата ми е30-ка защото целогодишното каране си каза своето и ръждата с доста голяма сила я нападна,а ненавиждам ръжда и не ми се занимаваше с правене ..исках отново 3-ен стоп, купе,черна...пълно копие на 318is-ката,НО с максимално читаво купе и с м20 мотор за бъдещи смени :mhihi:
Поверих задачата с намирането на колата на Роската, ROKO от Ловеч,един страхотен човек :bowdown:
Естествено бях го затруднил максимално с изискванията за колата,читаво купе,троен стоп,6-так и че пък и черно :oops:
Времето си вървеше ,а аз отхвърлих една-две негови оферти,сигурно заради цвета :kuku: ,но през октомври 2010 Роската ме зарадва ,че има кола за мен ,колата беше на колегата Dr.Schnaps видях я само по снимки и се доверих и скочих с двата крака :yes:
А ето и снимките на колата от тогава :arrow:
Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение
как да устоиш.... :mrgreen: имаше чек,чудесен шибидах,ел. стъкла,централно,хидравлика,малък борд,оригинални велурени стелки...
Докато чаках колата си приготвих един комплект ел. регулиране на фаровете от е34,
ето от тук е информацията :arrow: http://www.behindmatrix.com/e30/fotost/ ... f00453.htm
и вече монтирано ;)
Изображение

Изображение

Изображение
също си набавих и малкото липсващи инструменти от кутията в багажника :D
след това се заиграх с топката,която беше в доста добро състояние и стана светеща с нова прозрачна плака отгоре... :D

Изображение

В общи линии исках да сложа m52b28,да си прехвърля рекаро салона от ис-ката и джантите.
В началото на 2011 дойде ред на джантите,отново благодарности на Роската ,който ме свърза с друг е30 фанатик....и така :arrow:

Изображение

смятам добре се получиха :paranoid:

Изображение

И вече монтирани :arrow:

Изображение

Изображение

също и последни километри със старото желязо м20,понеже пристигна това :arrow:

Изображение

Изображение

Сега много ме е яд че направих тази грешка да извадя м20-ката,но тогава се поддадох на модерното :banghead:
С две думи за мотора,от е36 купе 99-та година,автомат
монтиран с цялата генерация от 36-цата,от-до,че даже е вързана и клапата отзад,също така извадих късмет и за трансплантацията намерих картер от 525,който има нивомер за маслото и съответно е вързан към чека на колата и всичко работи на 100% ;)
тук вече се движим и обиколих общо три сервиза докато ми наредят генерацията както исках :conf:

Изображение

после останаха довършителни работи,една от тях е да се махнат излишните кабели(за автомата) и всичко да се прибере в пластмасовата кутия над мотора от 4 цилиндрово е30,също се заиграх и преместих диагностичната букса на оригиналното място при е30,че при тез трансплантации обикновено тя виси до дясното бомбе :arrow:

Изображение

Изображение

после дойде ред на радиатора,моя беше най малкия вариант при м20,сложих от ТД с клима...най-големия при е30 :smoke:
има разлика :arrow:

Изображение

тук се вижда топката,също и малко аудио,без рязани кабели :mhihi: Pioneer 7700,който в последствие бе заменен с CD23
както и си закупих от Явор пищялки за вратите :yes:

Изображение

после беше монтирана голямата кора под мотора,пак от ТД,доста читава с нови крепежи :arrow:

Изображение

дойде ред и на салона,намерих един обикновен салон с подгрев и го купих,свалих му подгрева и се почна прехвърлянето на рекарото :arrow:

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

никъде не се налага да се разшива,да се пори или подобно,става много грамотно и лесно прехвърлянето,а ето тук има упътване ;)
:arrow: http://wp1016621.wp027.webpack.hosteuro ... f00030.htm
също така направих и тоя мод с копчетата :arrow: http://wp1016621.wp027.webpack.hosteuro ... f01731.htm
ефекта е много добър,силно свети активираната позиция на копчето,а по слабо светят всички позиции когато е пуснато осветлението на таблото :D
тази екстра я има предвидена в копчетата ;)
В това време доста търсих оригиналното фенерче за е30 и намерих,но с прецакана батерия,смених я,но нешо се прецака всичко и ми писна и си купих от следващия модел +буксата в жапката,с много малък жокер буксата стана на оригиналното място ,а фенерчето е 05' в чудесен вид и състояние :D

Изображение

Изображение

Докато монтирах подгрева на рекарото,разхвърлях вътре всичко ,почна се едно яко пране на кори,седалки,мокет...

Изображение

Изображение
:mhihi: :mhihi: :mhihi:

докато перях пристигна поредната пратка по Еконт :lol:

Изображение
исках здрава,стоманена разпънка,не китайска алуминка дето само ще ми краси коша,ако не се и разпадне докато я монтирвам :mhihi:
тук едно рамо удари колегата Error :bowdown: ,чудесна Спарко разпънка,само развих гайките на ботушите и я пуснах на шпилките :shock:
а и коша вече придоби друг вид,не е като да висят кабели,опашки ... :D

Изображение

Изображение

Изображение

а също и си купих лайсната с отворите за предната престилка,нова оригинал :smoke:

Изображение

В това време се забави и монтирането на салона и мокета,че излезе една малка изненада в лявата част на пода,където има един квадрат отдолу,болно място на доста е30-ки,и нямаше как да събера колата без да го оправя и се заредих с малко мазила и свестен тенекеджия.... :arrow:

Изображение

Изображение

тук се вижда кръпката,останах приятно изненадан от човека,който я прави,дори е възстановил долу квадрата с оригиналните си оребрения :D :arrow:

Изображение

Изображение

и така,после едно хубаво мазане и всичко обратно,прекарах оригиналната инсталация за подгрева,мокета обратно и вече с монтирано рекаро с подгрев :D
В това време пуснах старата е30-ка за продаване и доста бързо се разделих с нея :cry: ,но с три коли нямаше как да стане
ей ги,близначките :mhihi: :arrow:

Изображение

Следващата стъпка беше да си направя подарък за рожденния ден,а именно шпер :mhihi:
голямо прасе 3.73 от Гецата от Плевен :bowdown:
последва освежаване,масло ..и на колата :arrow:

Изображение

Изображение

Изображение

лятото мина ,идваше зима, и реших че ще се кара евридейка,а е30-ката ще е в гараж,
тук някакво последно каране и първи сняг октомври 2011 ,и една година с колата :arrow:

Изображение

после стегнах евридейката и е30-ката не е излизала навън цяла зима :D

През зимния сезон изпадна едно огледало с плафони,купих го,леко почистване и нови крушки :arrow:

Изображение

И сега,най големия филм който си вкарах,климатик :lol:
понеже колата щеше да стои цяла зима , викам си сега е момента да го монтирам,това става януари 2012
купих цял комплект от колегата Изрода искам да благодаря и на него че успя да ме изтърпи с моите постоянни въпроси и изисквания :oops:
и така,пълен комплект,без рязана инсталация,без щети.
първото нещо беше да разглобя тотално цялото прасе ,да се почисти идеално,да се сменят дунапрени ако има ,да се смени цялата изолация на инсталацията с подобна на оригиналната,която се разпадаше.
А вътре не е каквото да нямаше 20 годишни паразити,това сигурно е работило с 50% от капацитета си :arrow:

Изображение

Изображение

Изображение

веднага се закупиха двете големи уплътнения :arrow:

Изображение

и се започна с колата,всичко което свалях беше в чудесно здраве ,никога не докосвано :shock: :arrow:

Изображение

Изображение

Леко опресняване на клапите за циркулацията :arrow:

Изображение

И на някой ако му е интересно какво има в моторчето за клапите ,ето :mhihi: :arrow:

Изображение

После почистване на инсталацията и облепяне с нова изолация,като нова :D :arrow:

Изображение

Малко снимки на почистеното тяло,инсталацията и всичко почти готово за монтаж :arrow:

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

После се прехвърлих на колата,изрязах оригиналната заготовка за инсталацията на климата в кутията с бушоните :arrow:

Изображение

После с отворите на тунела за дренажните маркучета,единичния отвор задния е с заготовка и се избива,но предните два не са , там се наложи пробиване и обработка на мястото с цинков спрей :arrow:

Изображение

Изображение

Изображение

След това избих заготовката за тръбите ,до акумулатора :arrow:

Изображение

Изображение

Процеса доста се проточи,но не бързах ,а исках всичко да ми мине през ръцете и да го изпипам максимално,
обработих и с цинков спрей всички места където се избива :arrow:

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

това е буксата в кутията с бушони,в нея се щраква инсталацията на климата,другите кабели с обувките се нащракват ,те са основи за релетата и бушоните :arrow:

Изображение

Така и така се разхвърля всичко реших да подменя всичката изолация по инсталацията в коша,годините и жегата и бяха разказали играта,направо се разпадаше :arrow:

Изображение

последва нареждане на всички уплътнения :arrow:

Изображение

Изображение

Изображение

И най-после монтираното климатично тяло :D :arrow:

Изображение

прехвърлих се отпред,сваляне на радиатора и отстраняване завинаги на пластмасата която е пред него :arrow:

Изображение

Прекарване на инсталацията за климата в оригиналните щипки при другата освежена инсталация :D :arrow:

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Закупуване на всички крепежи,в магазина репликите бяха "Никой никога не е купувал такива неща.." също и .."На железарията ги има същите" :mhihi: :arrow:
Изображение

Долу на гредата на която ляга радиатора се монтират тампони,по каталог са същите като горните на водния радиатор,взех такива , с нови крепежи :arrow:

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Лека полека събиране на целия цирк,че идваше събора :mhihi: :arrow:

Изображение

Изображение

В това време докато събирах ми се искаше да налея антифриза и да запаля колата,че имах лошото усещане че 20+ годишното радиаторче на парното ще текне........и така и стана,протече радиаторчето ,че бонус към него и клапана :banghead:
в този момент вече имах едно много много лоши помисли към колата и цялото нещо което си причинявам,но ентусиазма надделя :yes:
Почна едно търсене на радиаторче,хем не исках втора ръка,хем не исках нови китайско........и в този момент се случи чудо,един колега пусна за продан чисто ново оригинално BEHR радиаторче ,веднага го купих и монтирах :D :arrow:

Изображение

Изображение

Това се случва няколко дни преди събора и в последния момент я събрах и тук е готова за път :D :arrow:

Изображение

Също и няколко снимки за конкурса на събора,който така и не ме огря :mhihi:

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

И малко от там :arrow:

Изображение

Изображение

Събора мина и аз още там си набелязах след него какво ще е първото нещо за промяна,едното беше добрия стар Pioneer,който ми служеше вярно 5-6 години,но и тук надделя ентусиазма и идеята ми за оригинален вид на е30-ката и беше сменен с BMW Business CD23 :arrow:

Изображение

Другото нещо беше да сменя малко странния преден лип с оригинален is-ов ,тук едно рамо удари Румен Тонков,голям човек винаги помагащ :bowdown: :arrow:

Изображение

Чудесен магазински лип :D

Климата все още не беше готова на 100%,поради факта че се разминаваха накрайниците на компресора,проблем породен от факта че не си оставих м20-ката :banghead: ,но както и да е юни 2012 вече изкачаха снежинки вътре :D :D :D :arrow:

Изображение

също и едно много добро ръководство за монтаж :arrow: http://www.aopitz.com/files/klimaanlage.pdf :yes:
равносметката ми за климата е че много трудно ще се навия на подобно нещо отново,но съм много доволен въпреки няколкото нови бели косъма :mrgreen:
също и някой ще скочи и ще каже че съм луд 6 месеца да монтирам клима,ми да луд съм по е30 и всичко изпипвам и го правя по няколко пъти докато ми хареса...закъде да бързам,тя колата е случила на собственик просто,ето така си прекарва почти целия живот :arrow:

Изображение

последна снимка :mrgreen:

Изображение

Естествено следва продължение,защото е30-щината няма лекуване...... :yes:
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 435
Регистриран на: 22.02.2009
Пол: Мъж
Кара: BMW E30 316.BMW E46 320D
Мечтае да кара: BMW E30 M3

Re: Нова серия на филма...

Мнение от georde123000 » 29 Сеп 2012, 21:25

браво колега :bowdown:
Изображение

Photographer
Аватар
Мнения: 726
Регистриран на: 18.02.2010
Местоположение: Крайните квартали на столицата
Пол: Мъж
Кара: му се нещо старо

Re: Нова серия на филма...

Мнение от randity » 29 Сеп 2012, 21:47

:bowdown: :bowdown: Евала ти правя колега ... Нямам думи, т'ва е да си ентусиаст :bowdown:
.. и отново се замислих „Божее, какви автомобили са правени през миналия век. Сега всичко е пластмаса n-то качество."..

Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2009
Регистриран на: 13.11.2009
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: 1602, E30 pre-face, E36 coupe
Мечтае да кара: зил 130

Re: Нова серия на филма...

Мнение от M10 » 29 Сеп 2012, 21:47

Евала колега, радвам се че още има хора които изпипват всичко докрай и в колите им няма грам скраперия :yes:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 268
Регистриран на: 1.01.2011
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 2 - BMW E30 touring
Мечтае да кара: BMW E30 катафалка
Детайли за колата: Детайлите са перфектни.

Re: Нова серия на филма...

Мнение от kokala » 29 Сеп 2012, 22:30

Най-после пусна тема :mrgreen: Каквото и да кажа ще е малко, нямам думи просто... ще следя темата с голям интерес.
Едно голямо БРАВО, :clap: продължавай в същия дух и ако може слагай повечко снимки на колата, дай да я видим и отдолу.. :ok: !
Изображение Изображение Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 179
Регистриран на: 14.06.2012
Местоположение: ///БУРГАС
Пол: Мъж
Кара: Е 36
Мечтае да кара: заварениа диф на заварена гас

Re: Нова серия на филма...

Мнение от BMW_M42 » 30 Сеп 2012, 0:30

:yes: отлично друго не мога да кажа
въпроса ми е защо не си пипал ни що по окачването (не че трябва ама ми е интересно)
Кръвта е най-важното гориво! Инициатива на BMW Клуб България

User
Аватар
Мнения: 4609
Регистриран на: 17.06.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 330XD
Детайли за колата: the silent power

Re: Нова серия на филма...

Мнение от b00st » 30 Сеп 2012, 1:30

:shock:
Това е история която можеш да прочетеш само в този подфорум.... :yes:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 114
Регистриран на: 31.07.2009
Местоположение: русе
Пол: Мъж
Кара: e46 compact320тd/e30 318is
Мечтае да кара: е30 m62b48is

Re: Нова серия на филма...

Мнение от ssound » 30 Сеп 2012, 7:59

колега ти си един ИСТИНСКИ Е30 BMW ФЕН! малко са хората като теб! Поздравления за ентусиазма ти,положените усилия и потрошените нерви да сътвориш това! :clap: :clap:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1594
Регистриран на: 4.08.2011
Местоположение: Карантина баце ....
Пол: Мъж
Кара: през просото
Мечтае да кара: леговището на смог
Детайли за колата: баничарка

Re: Нова серия на филма...

Мнение от Jordana » 30 Сеп 2012, 8:21

Много добре направена и темата и колата :yes:
Дано има повече истински ентусиасти като колегата.
Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 722
Регистриран на: 11.06.2006
Местоположение: София бате центъра на....
Пол: Мъж
Кара: ше 30,38,39 вече само Гранд Чероки
Мечтае да кара: Грейдер на Ибиза

Re: Нова серия на филма...

Мнение от RORO » 30 Сеп 2012, 8:47

Въпреки ,че съм на 40 лазарника :D ,съвсем приятелски ти завиждам на удоволствието което изпитваш след всеки завъртян километър с плодът на трудът който си хвърлил .Наслаждавай и се и нека много да те слуша.Поздрави и успех :yes: !!!

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 210
Регистриран на: 16.12.2010
Кара: e36

Re: Нова серия на филма...

Мнение от BManqkW » 30 Сеп 2012, 9:24

Браво колега. Доста труд, но наистина е30ката е бижу. :clap:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 582
Регистриран на: 27.05.2008
Местоположение: Пазарджик/Пловдив
Кара: E36 Coupe & E46 Coupe

Re: Нова серия на филма...

Мнение от djkita » 30 Сеп 2012, 11:55

Евала за колата колега! Прочетох темата на един дъх и определено си заслужаваше отделеното внимание :)
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1150
Регистриран на: 7.10.2007
Местоположение: Враца/София
Кара: 92' E30 M40 cabrio
Мечтае да кара: E30 M3

Re: Нова серия на филма...

Мнение от Vasko_BP » 01 Окт 2012, 0:15

Найс! Браво.
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2149
Регистриран на: 18.09.2008
Пол: Мъж

Re: Нова серия на филма...

Мнение от uCnaHeTcA » 01 Окт 2012, 0:20

Колата е без коментар, че е като филм за възрастни т'ва, много успехи и само усмивки ти желая :yes:
П.П. Още ме е яд, че изтървах йес-ката :banghead:

'2002' fanatic
'2002' fanatic
Аватар
Мнения: 3722
Регистриран на: 2.02.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: '08 Swift Sport, '73 BMW 2002tii

Re: Нова серия на филма...

Мнение от alpina-ma6inata » 01 Окт 2012, 1:18

Страхотна е станала. :) Купетата с екстри са рядкост, аз точно затова се отказах от моето и реших да си взема готова кола. :) Евала още веднъж и много да те радва!
'73 2002 tii Golf #2719550
2x Alpine white E30's
-------------------------------------
The BMW 2002 tii VIN 2719550 was manufactured on July 3rd, 1973 and delivered the same day to the BMW dealer Zeiss & Schwärzel in Mannheim. The original colour was Golf, paint code 070.
-------------------------------------
The BMW 320i touring VIN EA91537 was manufactured on September 14th, 1990 and delivered on September 19th, 1990 to the BMW dealer Autohaus Bärwald in Lampertheim (Germany). The original colour was Alpinweiß 2 (Alpine White), paint code 218.
-------------------------------------
Изображение

Следваща

Назад към E30

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook