Ъпгрейд към 312мм дискове отпред на бивша 318и

3-та серия ('83-'94)

Модератори: GEORGIEV, ///Явор, ge_a, Технически модератори

Потребител
Аватар
Мнения: 23
Регистриран на: 23.05.2007
Кара: Е30 ххх
Мечтае да кара: Supra 3.0 TT

Ъпгрейд към 312мм дискове отпред на бивша 318и

Мнение от BlackKettle » 27 Сеп 2011, 10:10

Здравейте колеги,

Реших се да си ъпгрейдвам спирачната система след смяна от М10Б18 към чипосан М50Б25. Както знаете 318ката отзад е на барабани, отпред на 260мм дискове. Взех целия заден мост от 325и с дискове отзад на 260мм и дебелата полуоска. Купих апарати заедно с дисковете от Ауди ТТ 2002г. 1.8Т 220коня които са на 312мм, еднобутални. С не кои знае колко голям филм успях и да ги монтирам.

Сега обаче както се сещате моята спирачна помпа е прекалено слаба за да ги пълни и дори немогат да се обезвъздушът. Просто буталото на новият апарат е много голямо и помпата няма дебит. Четох по много места какво се прави в този случай и стигнах до следното от немската страница за е30 - http://е30.de/

Ето и линк към самата статия, преведена от google:

http://translate.google.bg/translate?hl ... f01476.htm

В нея наи-долу ще видите какво пише, че се прави относно спирачната помпа(HBZ - Hauptbremszylinder - спирачна помпа на немски):
- E34 530i V8 Touring (тук също трябва да бъде трансформиран от BKV) - BKV(Bremskraftverstärker - или сервото на спирачките) - има се предвид че заедно с помпата се сменя и сервото.

Закупих си въпросната помпа със сервото, и дочух че не съм единственият които слага помпата със сервото от точно тази е34ка. Слагали я също масово при V8 конверсията, тъй като сервото на тази помпа не е тава, за която няма място нито при V8 конверсията, нито при мен при M50B25 конверсията, а представлява заедно с помпата една към 50см дълга много дебела тръба:

Изображение

Моята помпа изглежда по следният начин:

http://bmwfans.info/parts/catalog/E30/2-doors/Europe/318i-M10/LHD/M/1984/december/browse/brakes/brake_master_cylinder_expansion_tank/

http://bmwfans.info/parts/catalog/E30/2-doors/Europe/318i-M10/LHD/M/1984/december/browse/brakes/power_brake_unit_depression/

Както виждате, от моита помпа има 3 изхода - 2 отстрани и един от долу. Този изход които е отпред отстрани е за задните апарати, двата отзад(единият отстрани, другия под него отдолу) са за предните.

Сега обаче с тази нова помпа изобщо си нямам на представа как стават нещата, за да я монтирам и да работи.

Моля да пишат само хора които наистина си имат на представа какво точно се прави с тази помпа от Е34 530и В8 комби.

Мерси много.

Потребител
Аватар
Мнения: 23
Регистриран на: 23.05.2007
Кара: Е30 ххх
Мечтае да кара: Supra 3.0 TT

Re: Ъпгрейд към 312мм дискове отпред на бивша 318и

Мнение от BlackKettle » 27 Сеп 2011, 11:21

Да помпата е с два изхода.. това което ме притеснява повече е задната и част (хидравличното серво), на което има два отвора:

http://bmwfans.info/parts/catalog/E34/Touring/Europe/530i-M60/browse/brakes/hydraulic_brake_servo_unit/

нямам си на идея какво да ги правя?! на следният линк се виждат че отиват към някакви регулатори но нищо не им разбирам, нито ги имам...:

http://bmwfans.info/parts/catalog/E34/Touring/Europe/530i-M60/browse/brakes/oil_circuit_of_power_brake_unit/

Потребител
Аватар
Мнения: 23
Регистриран на: 23.05.2007
Кара: Е30 ххх
Мечтае да кара: Supra 3.0 TT

Re: Ъпгрейд към 312мм дискове отпред на бивша 318и

Мнение от BlackKettle » 27 Сеп 2011, 11:37

последно съм без серво тип тава(голямото) ами със хидравлично, със следната помпа съм:

http://bmwfans.info/parts/catalog/E34/Touring/Europe/530i-M60/browse/brakes/brake_master_cylinder_expansion_tank/

към помпата отзад е залепено "хидравличното серво":

http://bmwfans.info/parts/catalog/E34/T ... ervo_unit/

това хидравлично серво незная какво да го правя..


Аватар
Мнения: 1402
Регистриран на: 14.11.2008
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: e30 318is

Re: Ъпгрейд към 312мм дискове отпред на бивша 318и

Мнение от E30_M_Tech_ll » 27 Сеп 2011, 11:47

чуди са на това хидравличното серво де да му ръга мущуците...
колега най лесно и ефективно става с помпа и двойно серво от е32...
Аз съм изключително нагъл, въпреки, че ме предупредиха за комерсиалните обяви, аз използвах подписа си за такава, и затова получих дъъъъъъъъъъъъълъга почивка!!!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 476
Регистриран на: 8.06.2006
Пол: Мъж

Re: Ъпгрейд към 312мм дискове отпред на бивша 318и

Мнение от gecata73 » 27 Сеп 2011, 13:12

аз съм със серво и помпа от е32 и няма ядове, малко се преправя хода на педала и се прави нов отвор за захващане към купето
viewtopic.php?f=6&t=229225&start=45
е тука можеш да видиш как съм то направил

FiRe WaLK WiTh Me !
Аватар
Мнения: 4203
Регистриран на: 23.03.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: винаги с усмивка :)
Детайли за колата: 316is touring - Виолетка

Re: Ъпгрейд към 312мм дискове отпред на бивша 318и

Мнение от SpUd3r » 27 Сеп 2011, 14:51

Ако искаш двойно серво като на колегата по-горе, търсиш от е34 комби или В8 (май бяха с такива). Отзад, където е металното за прикрепяне към педала само сменяш с 30-во. За да не те излъжа взимаш оригиналното ти серво и новото и гледаш отзад захващането, което е по-късо го навиваш. Аз не го бях сменил и педала ми стърчеше с няколко сантиметра нагоре и да не ти казвам как се спира така :D
но като смениш тоя "накрайник" си идва на мястото ;)
също така гледам,ч е от е34 трябва да се преправят и отворите, ако го вземеш от е34 не се налагат подобни интервенции :yes:
Tux0 Ca !
Изображение

Потребител
Аватар
Мнения: 23
Регистриран на: 23.05.2007
Кара: Е30 ххх
Мечтае да кара: Supra 3.0 TT

Re: Ъпгрейд към 312мм дискове отпред на бивша 318и

Мнение от BlackKettle » 28 Сеп 2011, 8:57

Колеги добрах се до някаква информация отностно проблема и ми трябва вашата помощ.

Стана ясно, че сервото което е на спирачната помпа е хидравлично. Мойта кола обаче няма серво на волана и следователно няма и казанчето за хидравличната течност, няма и самото серво връзващо се с ремък към двигателя. Частите които ми липсват засега само сфера + регулатор за налягане + казанче за хидравличната течност ли са? :

http://bmwfans.info/parts/catalog/E34/T ... rake_unit/

Само това ли ми трябва, че да затворя кръга на това хидравлично серво както е показано по-горе, или ми трябва и самото серво връзващо се с ремък към двигателя + серво рейка? Мойта представа е, че ако затворя както горе е показано кръгът и нямам сервото което да върти хидравличната течност няма нищо да стане, защото няма какво да създава необходимото налягане..?

Старши скрапер
Аватар
Мнения: 2700
Регистриран на: 16.04.2008
Местоположение: Бургас и малко в София
Пол: Мъж
Кара: ше е21/316, сега 318ci и е93/335dct
Мечтае да кара: е21 без ръжди със S54
Детайли за колата: Powered by M43b19

Re: Ъпгрейд към 312мм дискове отпред на бивша 318и

Мнение от Lenco » 28 Сеп 2011, 9:56

BlackKettle написа:......

Само това ли ми трябва, че да затворя кръга на това хидравлично серво както е показано по-горе, или ми трябва и самото серво връзващо се с ремък към двигателя + серво рейка? Мойта представа е, че ако затворя както горе е показано кръгът и нямам сервото което да върти хидравличната течност няма нищо да стане, защото няма какво да създава необходимото налягане..?

Онова дето го върти ремъка е хидравлична помпа и няма как да стане без нея, а и не разбирам идеята да зглобиш всичко, и да не сложиш хидравлична рейка.
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2582
Регистриран на: 24.05.2007
Местоположение: квартала на младите
Пол: Мъж
Кара: малки котета на задната седалка
Мечтае да кара: по-леко
Детайли за колата: Черна скрап

Re: Ъпгрейд към 312мм дискове отпред на бивша 318и

Мнение от deyan-enchev » 29 Сеп 2011, 14:06

Пичове къде намесихте хидравличното серво и помпата за рейката напраО незнам :shock:
Understeer is when you hit the wall with the front of the car. Oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you. Spoilers and bodykits are how much of a mess you leave on the wall. Rollcages and windownets are how much of the wall you take with you.

Старши скрапер
Аватар
Мнения: 2700
Регистриран на: 16.04.2008
Местоположение: Бургас и малко в София
Пол: Мъж
Кара: ше е21/316, сега 318ci и е93/335dct
Мечтае да кара: е21 без ръжди със S54
Детайли за колата: Powered by M43b19

Re: Ъпгрейд към 312мм дискове отпред на бивша 318и

Мнение от Lenco » 29 Сеп 2011, 14:56

deyan-enchev написа:Пичове къде намесихте хидравличното серво и помпата за рейката напраО незнам :shock:

При теб е с две помпи ли :shock:
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2582
Регистриран на: 24.05.2007
Местоположение: квартала на младите
Пол: Мъж
Кара: малки котета на задната седалка
Мечтае да кара: по-леко
Детайли за колата: Черна скрап

Re: Ъпгрейд към 312мм дискове отпред на бивша 318и

Мнение от deyan-enchev » 29 Сеп 2011, 15:28

Не аз търся помпа за канализацията че си правя ВиК в хола и си мисля дали да слагам бял кон с фи110 както казва джики_рейсъра

Доколкото се простират скромните ми познания при спирачките не се ползват хидравлични помпи с ремъци.
от на блеккетъл поста: ... Само това ли ми трябва, че да затворя кръга на това хидравлично серво както е показано по-горе, или ми трябва и самото серво връзващо се с ремък към двигателя + серво рейка? ...

и се зачудих ти какво го захапа на тема хидравлична рейка, като той на първо място според мен влезе в заблуда по цялата система

Може и работата да ми идва в повече silk4j и могъщата java не прощават никому :mhihi:
Understeer is when you hit the wall with the front of the car. Oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you. Spoilers and bodykits are how much of a mess you leave on the wall. Rollcages and windownets are how much of the wall you take with you.


Аватар
Мнения: 1402
Регистриран на: 14.11.2008
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: e30 318is

Re: Ъпгрейд към 312мм дискове отпред на бивша 318и

Мнение от E30_M_Tech_ll » 29 Сеп 2011, 15:58

има ли някой вобще с такова серво да разясни ква е тая цялата система и де се връзва? щот до сега не видях никой дето да разбира за какво говори!!!
Аз съм изключително нагъл, въпреки, че ме предупредиха за комерсиалните обяви, аз използвах подписа си за такава, и затова получих дъъъъъъъъъъъъълъга почивка!!!

драфтаджия
Аватар
Мнения: 2793
Регистриран на: 9.04.2006
Местоположение: София
Кара: '93 316ix Touring
Мечтае да кара: далеч
Детайли за колата: Хубавица =)

Re: Ъпгрейд към 312мм дискове отпред на бивша 318и

Мнение от bigmurzi » 29 Сеп 2011, 16:08

аз доколкото разбрах трябва цялта система иначе не важи тая далаверка ..
Изображение
Е30 на десен завой бензин НЯМА!

Старши скрапер
Аватар
Мнения: 2700
Регистриран на: 16.04.2008
Местоположение: Бургас и малко в София
Пол: Мъж
Кара: ше е21/316, сега 318ci и е93/335dct
Мечтае да кара: е21 без ръжди със S54
Детайли за колата: Powered by M43b19

Re: Ъпгрейд към 312мм дискове отпред на бивша 318и

Мнение от Lenco » 29 Сеп 2011, 16:13

deyan-enchev написа:.....:mhihi:

Изображение
А ти кое не разбра :mhihi: :mhihi: :mhihi:
Вярно не е с рейка, но изглежда по същия начин.

ПП1 И полечка с ВИК-то, че и там има налягане, не е за всеки.
ПП2 Питайте zlatko_baretata, май фиатчето му е с такава :mhihi: :mhihi: :mhihi:
Изображение

Потребител
Аватар
Мнения: 23
Регистриран на: 23.05.2007
Кара: Е30 ххх
Мечтае да кара: Supra 3.0 TT

Re: Ъпгрейд към 312мм дискове отпред на бивша 318и

Мнение от BlackKettle » 29 Сеп 2011, 16:36

Колега, аз мога да разясня вече. Питах във форума с надеждата да ми се помогне от някои които си има на представа за какво става дума, но не се яви както и ти каза никой. Затова продължих да търся сам.

Системата която аз съм взел се нарича в германия(тук незная как) "Хидро спирачки". Това е защото тук става дума за хидравлични спирачки. Ето темата от e30.de:
http://wp1016621.wp027.webpack.hosteuro ... f01217.htm

Ето един превод от немски - не от google а от мен:

При някои смени на двигатели, от лявата страна на двигателя в областта на спирачното серво често мястото прекалено се стеснява. Когато вече и двойното серво от 325иХ, което е с няколко сантиметра по-малко, също не стига, може да помогне така наречената "хидро спирачка" - хидравлично спирачно серво от 750и е32. Тук отпада вакумно-контролираното обемно спирачно серво напълно.

Следва стара снимка с обяснение как действа самата "хидро спирачка", в която има следните главни компоненти:
Изображение
1. Хидравлична помпа - сервото на волана въртящо самата хидравлична течност и създаващо налягането и.
2. Казанче за хидравличната течност
3. Регулатор на налягането
4. Хидравлична сфера
5. Рейка
6. Хидравличен усилвател
7. Главен цилиндър - хидравлично спирачно серво.

Начин на работа:

Регулатора на налягане "отбива" част от налягането на хидравличната помпа за волана, като го запазва в хидравличната сфера. Налягането се освобождава при натискане на спирачката.

Следва обобщение при кои смени на двигатели в Е30 тази спирачна система заради липсващо място е със сигурност необходима:

S50 (E36 M3)
M70 (E32 V12)

Други случай в които става доста тясно, така че този тип спирачки би бил смислен:

335i със 211коня мотор
S38, M88
M50 M52

При смяна към V8 мотор дори и за този тип спирачки няма място и трябва цялата система да се премести напред до фаровете.

Този тип спирачки са стоково слагани на следните модели:

E32 750i частично и 730i 735i
E23 735i 745i частично 728i
частично E28 535i, M5
частично E24 635 CSi


Смяна към този тип спирачки в Е30:

При тази смята, трябва а се намери място и начин на захващане за хидравличната сфера и хидравличното казанче. Нормално е да се смени и хидравличната помпа на волана, защото е необходимо по-голямо налягане. Въпреки всичко и нормалната помпа от Е30 би свършила работа. Всички компоненти могат да се видят на втората снимка. Захващането на педала е с леки промени.
Изображение
Изображение

Това според мен е най-важното от статията. Както виждате колеги има бая работа за да докараш тази спирачна система да проработи, затова аз върнах моята помпа и ще мисля друг вариант. Колата ми няма стоково серво рейка, М50Б25-цата която съм взел е без хидравлична помпа, така че ще се вкарам в прекалено голям филм за да я накарам да проработи.

Следваща

Назад към E30

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook