Прегряване без термостат и перка на макс

3-та серия ('83-'94)

Модератори: GEORGIEV, ///Явор, ge_a, Технически модератори

Потребител
Аватар
Мнения: 16
Регистриран на: 9.10.2006
Местоположение: София

Re: Прегряване без термостат и перка на макс

Мнение от Blackmag » 29 Авг 2011, 20:30

Благодаря много колеги. За съжаление вече източих антифриза (отново) и няма как да правя повече експерименти. Нямам и много време. Ще сменям помпата и ще кажа какво е станало.

Благодаря пак на всички, които дадоха съвети!

пияния майстор
Аватар
Мнения: 1211
Регистриран на: 6.11.2007
Местоположение: Там далеч,зад реката
Кара: на мастика с айрян
Мечтае да кара: е30 М3

Re: Прегряване без термостат и перка на макс

Мнение от remaka » 02 Сеп 2011, 18:04

А какво все пак е станало?
Remi Performance Garage
Което не става с акъл,става с мощност :)
Ако с мощноста(чука) не стане,потърси по знаещи :)
Ако не можеш да го оправиш не го чупи повече!!!

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 70
Регистриран на: 12.12.2002
Местоположение: Sofia

Re: Прегряване без термостат и перка на макс

Мнение от axl » 03 Сеп 2011, 9:06

Прегряващия колега е във ваканция тия дни, сигурен съм че като се върне ще сподели как са се развили нещата.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 108
Регистриран на: 11.12.2010
Местоположение: из между местоположенията
Пол: Мъж
Кара: BMW 318i E36
Мечтае да кара: BMW M3 GTR
Детайли за колата: Бързо Мощно Возило

Re: Прегряване без термостат и перка на макс

Мнение от Gungrave » 03 Сеп 2011, 12:27

хахахаха "прегряващия" :lol:
Изображение

Потребител
Аватар
Мнения: 16
Регистриран на: 22.03.2010
Местоположение: София / Пловдив
Пол: Мъж
Кара: bmw 318i
Мечтае да кара: нещо което не го привлича земята
Детайли за колата: Е30 / 1988

Re: Прегряване без термостат и перка на макс

Мнение от g_mihuev » 16 Май 2014, 17:40

axl написа:Прегряващия колега е във ваканция тия дни, сигурен съм че като се върне ще сподели как са се развили нещата.

Здравейте,
И аз прегрявам и обещавам да споделя когато се оправи проблема.
А ситуацията е следната:
Парно да те умори, помпата е на 2 години, месингова перка, никакъв луфт нито радиален, нито аксиален.
Чисто ново виско, промих радиатора - тече си като из ведро, без никаква съпротива на водата която му наливам в който и да е от отворите.
Нещо упорито водата не иска да върти през големия кръг. Радиатора е студен, а при повечко газ (по-високи обороти за водната помпа) се затопля само горе около маркуча на постъпващата от главата вода. И аз като колегата веднага изтръгнах термостата, но никакъв резултат. няма запушени маркучи. Подозирам някакво зверско запушване в главата. Ако някой е имал моя проблем, моля да сподели или да даде някаква идея

Потребител
Аватар
Мнения: 16
Регистриран на: 22.03.2010
Местоположение: София / Пловдив
Пол: Мъж
Кара: bmw 318i
Мечтае да кара: нещо което не го привлича земята
Детайли за колата: Е30 / 1988

Re: Прегряване без термостат и перка на макс

Мнение от g_mihuev » 23 Май 2014, 12:38

IMG_20140521_155434.jpg
IMG_20140521_155453.jpg
IMG_20140521_155434.jpg
Здравейте отново,
Стигнах до там, че си направих термостат-фалшивка, защото след като разучих схемата на водните потоци, разбрах че без термостат не може.
Да, открих топлата вода, но поне знам защо не може с изваден термостат. Между другото първо го смених с чисто нов BERH, и ефекта беше същия че и по зле. Сега с фалшивия термостат вече не загрява, защото работи само големия изходен отвор на главата, който ходи горе към радиатора. Вътрешният (малкият) воден отвор на главата го запушва фалшивият термостат и байпаса на водата от главата обратно през помпата, блока и пак главата и т. н. е терминиран. Каква е идеята ли? Няма такава. Просто печеля малко време, защото колата ми трябва много в момента. А за да разбера къде наистина е проблема с разбалансираното съотношение между потока на вътрешния и външния воден кръг, май трябва да свалям главата.
Подозирам частично запушване на отворите между блока и главата точно при нивото на гарнитурата между тях. Ако някой знае по-тънко решение, нека сподели, че ... отивам на дебело. Прикачам малко снимки на фалшивия термостат. :clap:
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

Потребител
Аватар
Мнения: 25
Регистриран на: 8.06.2012
Пол: Мъж

Re: Прегряване без термостат и перка на макс

Мнение от pitbull_power » 24 Май 2014, 22:49

колега минах през този филм, третирай таблото студени спойки дано съм ти помогнонал и аз смених всички тези неща ама се оправи единсвено след ремонт на таблото ако трябва пиши за подробности ...

Потребител
Аватар
Мнения: 16
Регистриран на: 22.03.2010
Местоположение: София / Пловдив
Пол: Мъж
Кара: bmw 318i
Мечтае да кара: нещо което не го привлича земята
Детайли за колата: Е30 / 1988

Re: Прегряване без термостат и перка на макс

Мнение от g_mihuev » 27 Май 2014, 9:24

Благодаря ти колега. Наистина май ще свалям таблото тия дни. Така или иначе не ми работи оборотомера и километража.
Ориентирам се за скоростта с която карам по свиването на времето и пространството пред мен. :D . Ще пиша когато приключа с проблема

драфтаджия
Аватар
Мнения: 2793
Регистриран на: 9.04.2006
Местоположение: София
Кара: '93 316ix Touring
Мечтае да кара: далеч
Детайли за колата: Хубавица =)

Re: Прегряване без термостат и перка на макс

Мнение от bigmurzi » 27 Май 2014, 10:59

за скоростомера си виж буксата на дифа ...
Изображение
Е30 на десен завой бензин НЯМА!

Потребител
Аватар
Мнения: 16
Регистриран на: 22.03.2010
Местоположение: София / Пловдив
Пол: Мъж
Кара: bmw 318i
Мечтае да кара: нещо което не го привлича земята
Детайли за колата: Е30 / 1988

Re: Прегряване без термостат и перка на макс

Мнение от g_mihuev » 09 Юни 2014, 14:27

IMG_20140523_172524.jpg
Здравейте,
Реших проблема със прегряването с едно много идиотско решение (идиот - човек с идеи), обикновено нестандартни и на пръв поглед глупави.
Сега стрелката на термометъра стои на 12 без 1, дори при рязане до дупка, спиране за повечко на светофар и сутрин си загрява достатъчно бързо.
Понеже ме мързеше много, отново заобиколих проблема, като тунинговах малко заводския термостат, като му запоих отпред една 30мм-ва шайба с дебелина 2мм. Тази шайба приближава тапата на термостата до малкия изходен отвор на главата и така го затваря малко по-рано, като дава възможност да надделее водата, която трябва да потегли към радиатора през другия (големия) изходен отвор/кръг. Пак с уговорката, че това е само замазване на проблема, но може и да бъде полезно на по- екстремно каращите по нанагорнище
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

Предишна

Назад към E30

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook