Прегряване без термостат и перка на макс
Модератори: GEORGIEV, ///Явор, ge_a, Технически модератори
25 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Прегряване без термостат и перка на макс
Здравейте колеги,
търсих из темите някой с подобен проблем, но точно с такъв не открих.
От 1 седмица насам колата (М40В16) започна да загрява до делението след средата, дори се опитва понякога и да го подминава и съответно я гася. Термостат съм сменял 4 или 5 пъти за последните 4 години, вкл и оригинален от Дару - предпоследния, затова заподозрях отново проблем с термостат. Е да но маркучите са супер горещи и не са твърди, нивото на антифриза е ок, а като пипам радиатора - горещ.
Тогава си казах че 100% е виското, защото откак загрява не съм го чувал. Вчера махнах термостата изцяло (оставих му само периферния обрач за да уплътни, другото го изкурубих - това на един от старите), после зацепих виското да върти перманентно, обезвъздуших и се качих да покарам. При движение с 60км/ч и виско на макс, температурата взе да подминава средата пак, макар и и с 1-2 мин, което за липсващ термостат си е недопустимо.
И най-накрая открих, че от средата надолу, по цялото си протежение, радиатора е СТУДЕН, а в горната си част пари, дори се изгорих.
Сега съмненията са ми или в запушен радиатор или във водна помпа. Според вас кое е по-вероятно, при все че това стана отведнъж, просто един ден взе да загрява над средата?
Четох някъде, че водната помпа можело да си счупи лопатка и да бъде наполовина ефективна... С какво да продължа?
Благодаря на тези, които ще помогнат!
търсих из темите някой с подобен проблем, но точно с такъв не открих.
От 1 седмица насам колата (М40В16) започна да загрява до делението след средата, дори се опитва понякога и да го подминава и съответно я гася. Термостат съм сменял 4 или 5 пъти за последните 4 години, вкл и оригинален от Дару - предпоследния, затова заподозрях отново проблем с термостат. Е да но маркучите са супер горещи и не са твърди, нивото на антифриза е ок, а като пипам радиатора - горещ.
Тогава си казах че 100% е виското, защото откак загрява не съм го чувал. Вчера махнах термостата изцяло (оставих му само периферния обрач за да уплътни, другото го изкурубих - това на един от старите), после зацепих виското да върти перманентно, обезвъздуших и се качих да покарам. При движение с 60км/ч и виско на макс, температурата взе да подминава средата пак, макар и и с 1-2 мин, което за липсващ термостат си е недопустимо.
И най-накрая открих, че от средата надолу, по цялото си протежение, радиатора е СТУДЕН, а в горната си част пари, дори се изгорих.
Сега съмненията са ми или в запушен радиатор или във водна помпа. Според вас кое е по-вероятно, при все че това стана отведнъж, просто един ден взе да загрява над средата?
Четох някъде, че водната помпа можело да си счупи лопатка и да бъде наполовина ефективна... С какво да продължа?
Благодаря на тези, които ще помогнат!
- Bizona
- Потребител
- Мнения: 47
- Регистриран на: 2.12.2010
- Местоположение: Pleven
- Пол: Мъж
- Кара: Е30
- Мечтае да кара: със ?
Re: Прегряване без термостат и перка на макс
и аз го имах този проблем исках да мина леко изчистих системата с неутрална кисилина но непомогна накрая се оказа водната помпа
- saleen
- старши ентусиаст
- Мнения: 1665
- Регистриран на: 17.04.2008
- Местоположение: Кукерландия
- Пол: Мъж
- Кара: Тъпата кака да маа с черпака
- Мечтае да кара: Кадилакът на Долън
- Детайли за колата: да има джам таван, кожни седалки, музика сватба, 320спринцофка, барнеш копче джам пада....
Re: Прегряване без термостат и перка на макс
Радиатора е проблема според мен, една качествена промивка да изкара всичките боклуци и вароивик (ако е карана и с вода) ще подобри топлоотдаването.
Никой не мое ма връне на селу!
- Kassara
- Потребител
- Мнения: 13
- Регистриран на: 23.06.2011
- Местоположение: в движение
- Пол: Мъж
- Кара: вАна
Re: Прегряване без термостат и перка на макс
водна помпа колега
Re: Прегряване без термостат и перка на макс
Не, никога не е карана с вода, само с "готов за употреба" антифриз.
А и както взе отведнъж да ги прави тези неща... все си мисля, че не може така от нищото да се запуши толкова драматично, ама знам ли...
А и както взе отведнъж да ги прави тези неща... все си мисля, че не може така от нищото да се запуши толкова драматично, ама знам ли...
- M-TEAM
- ентусиаст
- Мнения: 1014
- Регистриран на: 23.06.2003
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: Е34 520 touring
- Мечтае да кара: Е30 М3 и Lancia Delta integrale evo 16v
Re: Прегряване без термостат и перка на макс
Bizona написа:и аз го имах този проблем исках да мина леко изчистих системата с неутрална кисилина но непомогна накрая се оказа водната помпа
много е вероятно да е водна помпа ако изобщо е сменяна някога
BMW E30 M3-one dream
skype-bmwpower5555
skype-bmwpower5555
- Stoqnov_
- младши ентусиаст
- Мнения: 591
- Регистриран на: 2.04.2010
- Пол: Мъж
- Кара: E30- 324 D, E30-318 i
- Мечтае да кара: Автентична "М"-ка на верния модел.
Re: Прегряване без термостат и перка на макс
Водна помпа е консуматив, колега. Сменя се след изминат пробег.
С времето се уверих, че ако искаш БМВ-то ти да върви.., трябва да си го направиш.
- cgm
- младши ентусиаст
- Мнения: 305
- Регистриран на: 21.02.2005
- Пол: Мъж
- Кара: Е46, Е91
- Детайли за колата: БМВ 320д '02
БМВ 320д '07
БМВ 318и '09
Re: Прегряване без термостат и перка на макс
Колега според мен също е от радиатора. При мен има частично запушване, така че карам ли продължително време изнанагорно почва да позагрява. Щом не ти загрява равномерно значи е запушен и няма достатъчен топлоебмен.
- Владо
- старши ентусиаст
- Мнения: 2381
- Регистриран на: 24.07.2006
- Местоположение: 02..., +3592...
- Пол: Мъж
- Кара: myCar 5.3. and iCar 3.9.
- Мечтае да кара: още по-бавно
- Детайли за колата: ...
01" 525d m57
04" X5 m57
06" Liberty 2,8 CRD
Re: Прегряване без термостат и перка на макс
водна помпа сменяваш задължително... след това ще си каже дали е необходима промивка...
да запушиш радиатор изцяло се иска талант и огромна немарливост ...
да запушиш радиатор изцяло се иска талант и огромна немарливост ...
- E30_M_Tech_ll
- Мнения: 1402
- Регистриран на: 14.11.2008
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: e30 318is
Re: Прегряване без термостат и перка на макс
водна помпа!!!
Аз съм изключително нагъл, въпреки, че ме предупредиха за комерсиалните обяви, аз използвах подписа си за такава, и затова получих дъъъъъъъъъъъъълъга почивка!!!
- GEORGIEV
- Е30 Fanatic
- Мнения: 2057
- Регистриран на: 7.09.2005
- Местоположение: Севлиево
- Пол: Мъж
- Кара: от онея старите....
- Мечтае да кара: магазинска е30-ка
Re: Прегряване без термостат и перка на макс
по се връзва да е водна помпа
- alpina-ma6inata
- '2002' fanatic
- Мнения: 3722
- Регистриран на: 2.02.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: '08 Swift Sport, '73 BMW 2002tii
Re: Прегряване без термостат и перка на макс
Водната помпа е и според мен. Аз преди да сваля М40-ката ми грееше и на мен. Пробвах от най-евтиното към най-скъпото. Съответно натягане на виско, после термостата, пооправи се, но пак грееше, радиатора беше читав и остана водната помпа. Не съм я сменявал, за да проверя, точно след като смених термостата махнах мотора, но симптомите ми бяха същите, а само това не бях сменил.
'73 2002 tii Golf #2719550
2x Alpine white E30's
-------------------------------------
The BMW 2002 tii VIN 2719550 was manufactured on July 3rd, 1973 and delivered the same day to the BMW dealer Zeiss & Schwärzel in Mannheim. The original colour was Golf, paint code 070.
-------------------------------------
The BMW 320i touring VIN EA91537 was manufactured on September 14th, 1990 and delivered on September 19th, 1990 to the BMW dealer Autohaus Bärwald in Lampertheim (Germany). The original colour was Alpinweiß 2 (Alpine White), paint code 218.
-------------------------------------
2x Alpine white E30's
-------------------------------------
The BMW 2002 tii VIN 2719550 was manufactured on July 3rd, 1973 and delivered the same day to the BMW dealer Zeiss & Schwärzel in Mannheim. The original colour was Golf, paint code 070.
-------------------------------------
The BMW 320i touring VIN EA91537 was manufactured on September 14th, 1990 and delivered on September 19th, 1990 to the BMW dealer Autohaus Bärwald in Lampertheim (Germany). The original colour was Alpinweiß 2 (Alpine White), paint code 218.
-------------------------------------
- remaka
- пияния майстор
- Мнения: 1211
- Регистриран на: 6.11.2007
- Местоположение: Там далеч,зад реката
- Кара: на мастика с айрян
- Мечтае да кара: е30 М3
Re: Прегряване без термостат и перка на макс
А има ли някакви странни шумове от двг-то?Свали ремък-а (ама не ангренажния),хвани водната помпа и я разклата виж дали има луфт,завърти я виж дали има шумове.Другото което е-като отвориш капачката на радиатора върти ли се водата в разшитителния съд респективно малката струйка дето тече увеличава ли се с увеличаването на оборотите?Ако няма луфт,не вие и съответно върти водата идва план Б колата загрява,пускаш парното на краката и на предното стъкло на топло и на 4 вентилатора ,ако пада температурата значи е радиатора.Щом термостата си работи си го върни на мястото щото така цялата охл. с-ма откача и повече не прави такива опити!!!
П.С.А ти сигурен ли си че я обезвъздушаваш като хората?
Дано съм бил полезен!!!
П.С.А ти сигурен ли си че я обезвъздушаваш като хората?
Дано съм бил полезен!!!
Remi Performance Garage
Което не става с акъл,става с мощност
Ако с мощноста(чука) не стане,потърси по знаещи
Ако не можеш да го оправиш не го чупи повече!!!
Което не става с акъл,става с мощност
Ако с мощноста(чука) не стане,потърси по знаещи
Ако не можеш да го оправиш не го чупи повече!!!
- e90 325i
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 164
- Регистриран на: 7.02.2010
- Местоположение: Асеновград
- Пол: Мъж
- Кара: М40ки и М50Б...
- Мечтае да кара: е-90 325i M-paket
- Детайли за колата: M-50 То Чyk..
Re: Прегряване без термостат и перка на макс
Смени си водната помпа и си промии радиатора. А тва постоянно зацепено виско.. май не е много за предпочитане
Скъпи, за рождения ми ден искам
подарък, който като го настъпя и за 3
секунди да вдига 100....!!!!! - Добре, ще
ти подаря кантар....
подарък, който като го настъпя и за 3
секунди да вдига 100....!!!!! - Добре, ще
ти подаря кантар....
- Gungrave
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 108
- Регистриран на: 11.12.2010
- Местоположение: из между местоположенията
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 318i E36
- Мечтае да кара: BMW M3 GTR
- Детайли за колата: Бързо Мощно Возило
25 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани