М40 грее грозно :(
Модератори: GEORGIEV, ///Явор, ge_a, Технически модератори
31 мнения
• Страница 1 от 3 • 1, 2, 3
- momo-1st
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 455
- Регистриран на: 29.10.2008
- Местоположение: СССР,Москва,Лубянка 2
- Пол: Мъж
- Кара: Е30-М40В18;Е36-М44В19;E91-N43B20A
- Мечтае да кара: Е30 М3 Sport Evolution
М40 грее грозно :(
Здравейте колеги,ето вече след хвалбите за новата колица е време да се заемам с основните и кахъри за да стане топ-първия проблем с който искам да се справя е,че колицата яко грее-като казвам яко-температурата седи все на чертичката след средата,а като постоя на място и тръгва към лютеницата,лошото е,че основните причини за това греене не са налице и аз съм в шах?!? Та значи:
-Маслото си е на ниво-не качва,не смъква-чисто без примеси на антифриз
-антифриза си е на ниво-без примеси от масло
-Не надува маркучите-проверих изрично
-Радиатора е нов-дори е някакъв по-голям от оригиналния
-Виското-няма виско-явно проблема е от по-рано,тъй като на мястото на виското стария собственик е монтирал перка със шайба която върти постоянно-на въпроса ми защо-отговори писна ми да давам пари за виско
-Водната помпа-съдейки по струята която прави в радиатора като гледам на отворена капачка е ток-дебит да те убие-струя чиста и плътна-без балончета
-парно си има доколкото сега успявам да го усетя въпреки жегата навън
-Термостат-когато почне да загрява-бутам и горен и долен маркуч-еднакво или почти еднакво горещи-явно си работи коректно
-Уреда на таблото-отначало помислих че проблема е в него,защото много странно играе температурата,някой път дори изменението инагоре или надолу е извън рамките на нормалното-смисъл в ситуация когато трябва да отива към горещо-тя мърда към студено и така
Накрая се хванах,взех мултицет със термосонда-когато показва че е минала средата меря температурата и на корпуса на термостата и на самия радиатор-варира около 90 градуса,топвам го в антифриза същата работа,но оставя ли я на място след малко струята която влиза в радиатора започва да показва стойности от порядъка на 94-97 градуса което според мен е много.Ако има значение на капачката на радиатора пише 140-на 1.4атм. ли трябва да работи охладителната с-ма на М40?Питам понеже нали радиатора не е оригинален?
И така в шах съм-къде може да е проблема,и дали изобщо има проблем?Все си мисля и че уреда на таблото ме послъгва,но съм и сигурен че де факто си има греене.От къде да почна с търсенето според вас! На колко градуса е термостата на М40 също забравих да попитам,за да проверя сегашния такъв ли е?
Благодаря предварително за всички компетентни мнения!
-Маслото си е на ниво-не качва,не смъква-чисто без примеси на антифриз
-антифриза си е на ниво-без примеси от масло
-Не надува маркучите-проверих изрично
-Радиатора е нов-дори е някакъв по-голям от оригиналния
-Виското-няма виско-явно проблема е от по-рано,тъй като на мястото на виското стария собственик е монтирал перка със шайба която върти постоянно-на въпроса ми защо-отговори писна ми да давам пари за виско
-Водната помпа-съдейки по струята която прави в радиатора като гледам на отворена капачка е ток-дебит да те убие-струя чиста и плътна-без балончета
-парно си има доколкото сега успявам да го усетя въпреки жегата навън
-Термостат-когато почне да загрява-бутам и горен и долен маркуч-еднакво или почти еднакво горещи-явно си работи коректно
-Уреда на таблото-отначало помислих че проблема е в него,защото много странно играе температурата,някой път дори изменението инагоре или надолу е извън рамките на нормалното-смисъл в ситуация когато трябва да отива към горещо-тя мърда към студено и така
Накрая се хванах,взех мултицет със термосонда-когато показва че е минала средата меря температурата и на корпуса на термостата и на самия радиатор-варира около 90 градуса,топвам го в антифриза същата работа,но оставя ли я на място след малко струята която влиза в радиатора започва да показва стойности от порядъка на 94-97 градуса което според мен е много.Ако има значение на капачката на радиатора пише 140-на 1.4атм. ли трябва да работи охладителната с-ма на М40?Питам понеже нали радиатора не е оригинален?
И така в шах съм-къде може да е проблема,и дали изобщо има проблем?Все си мисля и че уреда на таблото ме послъгва,но съм и сигурен че де факто си има греене.От къде да почна с търсенето според вас! На колко градуса е термостата на М40 също забравих да попитам,за да проверя сегашния такъв ли е?
Благодаря предварително за всички компетентни мнения!
bum_bum написа:Върти се, суче се и пак към соца се избива![]()
![]()
![]()
Забравете го вече тоя гнил строй.
Наслаждавайте се на придобивките на демокрацията- Е шейсе на 15 години, виски на промоция от Кауфланд, пура за 2,40 в панелката с ипотека до 2060-та.
- Dirty M5 driveR
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4376
- Регистриран на: 30.01.2009
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: the real 5er
- Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe
Re: М40 грее грозно :(
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=11&fg=35
Тук термостата го дават на 88 градуса. Той и да отваря на по-висока температура (в рамките на допустимото) практически няма значение, просто мотора ще работи с по-висока темп. на охладителната течност (както е примерно при М50Б20, където дават по каталог 80 и 92 градуса. Стария ми беше 92, новия сега 80 и проблеми няма).
При теб проблем с виското изключваме. Казваш, че колата грее като поработи на място, което мен ме навежда на мисълта за водна помпа (нищо че имаш парно). Интересно обаче защо постоянно стрелката ти е след 12ч. и според мен правилно си се усъмнил в темп. датчик, който дава инфо на уреда на таблото. Така че аз бих започнал от него, пък ако е ок провери термостата какъв е, що е, и ако и той не е проблема, за мен остава водна помпа или запушване някъде по системата.
ПП: А колко по-голям ти е радиатора? Щото съвсем теоретично ми мина през ума, че ако е прекалено голям може перката да не може да го охлажда адекватно, ама за такова нещо до сега не съм чувал
ПП: Надявам се системата е обезвъздушена добре.
Тук термостата го дават на 88 градуса. Той и да отваря на по-висока температура (в рамките на допустимото) практически няма значение, просто мотора ще работи с по-висока темп. на охладителната течност (както е примерно при М50Б20, където дават по каталог 80 и 92 градуса. Стария ми беше 92, новия сега 80 и проблеми няма).
При теб проблем с виското изключваме. Казваш, че колата грее като поработи на място, което мен ме навежда на мисълта за водна помпа (нищо че имаш парно). Интересно обаче защо постоянно стрелката ти е след 12ч. и според мен правилно си се усъмнил в темп. датчик, който дава инфо на уреда на таблото. Така че аз бих започнал от него, пък ако е ок провери термостата какъв е, що е, и ако и той не е проблема, за мен остава водна помпа или запушване някъде по системата.
ПП: А колко по-голям ти е радиатора? Щото съвсем теоретично ми мина през ума, че ако е прекалено голям може перката да не може да го охлажда адекватно, ама за такова нещо до сега не съм чувал

ПП: Надявам се системата е обезвъздушена добре.
- momo-1st
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 455
- Регистриран на: 29.10.2008
- Местоположение: СССР,Москва,Лубянка 2
- Пол: Мъж
- Кара: Е30-М40В18;Е36-М44В19;E91-N43B20A
- Мечтае да кара: Е30 М3 Sport Evolution
Re: М40 грее грозно :(
Ами радиатора-визуално ми прилича на такъв от М50Б20,обезвъздушаването е ток,относно дебита на водната помпа-като гледам каква струя прави в радиатора-дори без да съм подал газ-много се съмнявам нещо в дебита и да не е наред,но ще проверя,датчика,ако не отчита коректно-реално температурата няма да е висока-а тя си е висока
единственото което според мен може да е-да е на по големи градуси термостата-да си работи,но просто да държи по-висока темп.-утре ще го разбера това-ако не-остава запушвне по системата,което ще рече-май най-добре да си търся един читав мотор 


bum_bum написа:Върти се, суче се и пак към соца се избива![]()
![]()
![]()
Забравете го вече тоя гнил строй.
Наслаждавайте се на придобивките на демокрацията- Е шейсе на 15 години, виски на промоция от Кауфланд, пура за 2,40 в панелката с ипотека до 2060-та.
- Dirty M5 driveR
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4376
- Регистриран на: 30.01.2009
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: the real 5er
- Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe
Re: М40 грее грозно :(
Е мотора чак да сменяш не вярвам да се наложи, все пак проблема все ще има оправия. Другото, което забравих да кажа е, че дори термостата да е на по-високи градуси уреда пак би трябвало да заковава на 12ч. Също така това, че отваря при определена темп. не значи, че реалната работна температура е абсолютно винаги такава, т.е. има някакви колебания (те се виждат по борд комп, естествено не в е30
). Така че стрелката си стой по средата, но температурата варира в рамките на няколко градуса. Казвам го във връзка с това, че си мерил температурата с термосонда. Няма причина да се стрясташ, освен ако разликите не са много големи, което еднозначно говори за греене.

- SmOkEyY
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 164
- Регистриран на: 16.05.2010
- Местоположение: софия
- Пол: Мъж
- Кара: e36-compot
- Мечтае да кара: :)
Re: М40 грее грозно :(
колега един приятел имаше подобен проблем водната помпа е била с пласмасова перка и е била строшена тя пак върти водата но не както трябва и колата грее.... провери това ! 

- KPETEH
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2276
- Регистриран на: 14.01.2005
- Местоположение: София Сити
- Пол: Мъж
- Кара: е30 м50б25
- Мечтае да кара: и да си свирка...
Re: М40 грее грозно :(
Най-вероятно е термостата, който не отваря до край. Ето моя опит в таа насока:
viewtopic.php?f=6&t=106094
viewtopic.php?f=6&t=106094
"Крайно мнение, породено от висше чувство на справедливост с цел заличаване на простите, тарикате и селяните, които погазват моралните ценности на народа..." "Винаги има време да станеш дебел..."
Re: М40 грее грозно :(
Аз съм със същия проблем- при мен стрелката показва прегрял мотор а отвън при мотора всичко е нормално- хлабава маса на таблото - на кормилния прът има едни много на едно място кафяви кабели , сваляш шкуркаш всичко , малко масалце и стягаш, ако пак продължи да го правидатчика на главата-тоя дето е с единия кабел, ако пак не стане сменяш уреда на таблото и се оправя- от личен опит го споделям- щото сега с 3.5 мотор пак така ми играе стрелката, ама то се свиква, като го хванеш че не прегрява 

- KPETEH
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2276
- Регистриран на: 14.01.2005
- Местоположение: София Сити
- Пол: Мъж
- Кара: е30 м50б25
- Мечтае да кара: и да си свирка...
Re: М40 грее грозно :(
Как го мериш отвън при мотора? С какъв уред, къде, на водата ли на блока ли?
"Крайно мнение, породено от висше чувство на справедливост с цел заличаване на простите, тарикате и селяните, които погазват моралните ценности на народа..." "Винаги има време да станеш дебел..."
- momo-1st
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 455
- Регистриран на: 29.10.2008
- Местоположение: СССР,Москва,Лубянка 2
- Пол: Мъж
- Кара: Е30-М40В18;Е36-М44В19;E91-N43B20A
- Мечтае да кара: Е30 М3 Sport Evolution
Re: М40 грее грозно :(
gecata73 написа:Аз съм със същия проблем- при мен стрелката показва прегрял мотор а отвън при мотора всичко е нормално- хлабава маса на таблото - на кормилния прът има едни много на едно място кафяви кабели , сваляш шкуркаш всичко , малко масалце и стягаш, ако пак продължи да го правидатчика на главата-тоя дето е с единия кабел, ако пак не стане сменяш уреда на таблото и се оправя- от личен опит го споделям- щото сега с 3.5 мотор пак така ми играе стрелката, ама то се свиква, като го хванеш че не прегрява
Да,де,ама при мен греенето си е факт,не е само лъжа на уреда,а водата си е баш гореща ;( 95-97 градуса,
KPETEH написа:Как го мериш отвън при мотора? С какъв уред, къде, на водата ли на блока ли?
Ами и с термосонда на мултицет,и със инфрачервен термометър пак,дефакто като опра кабелите по блок радиатор,корус на термостат сондата показва нормална температура,ама отворя ли капачката,топна ли в антифриза,еле пък тоя дет иде по малкото маркуче-големите показания 95-97 на флуида, с инфрачервения външно повече от 90 не показва никога
bum_bum написа:Върти се, суче се и пак към соца се избива![]()
![]()
![]()
Забравете го вече тоя гнил строй.
Наслаждавайте се на придобивките на демокрацията- Е шейсе на 15 години, виски на промоция от Кауфланд, пура за 2,40 в панелката с ипотека до 2060-та.
- nnikolov89
- Потребител
-
- Мнения: 42
- Регистриран на: 18.01.2010
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
Re: М40 грее грозно :(
там тая смяна на радиатор и перка е криминална....
по-скоро перката е причина
по-скоро перката е причина
- KPETEH
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2276
- Регистриран на: 14.01.2005
- Местоположение: София Сити
- Пол: Мъж
- Кара: е30 м50б25
- Мечтае да кара: и да си свирка...
Re: М40 грее грозно :(
Сигурен ли си, че не губи антифриз? Обезвъздушаваш ли я както трябва? От както си я купил ли е така?
Перката, като оригиналната ли е? Явно на по-ниски обороти не успява да засмуква достатъчно въздух. Има ли вариант да не е оптегнат ремъка който върти водната помпа? Най-добре смени термостата - като за начало.
Перката, като оригиналната ли е? Явно на по-ниски обороти не успява да засмуква достатъчно въздух. Има ли вариант да не е оптегнат ремъка който върти водната помпа? Най-добре смени термостата - като за начало.
"Крайно мнение, породено от висше чувство на справедливост с цел заличаване на простите, тарикате и селяните, които погазват моралните ценности на народа..." "Винаги има време да станеш дебел..."
Re: М40 грее грозно :(
на мойта м40-ска сложих 80градусов термустат и няма проблем-пробвай първо с термостат както те съветват колегите, ама си вземи истински щото евтините първо отвори и после се върне на половина, но ако искаш обади се на 0899928312 Кажи на момчето какъв ти е проблема и със сигурност ще получиш правилен отговор и ако желаеш помощ при ремонт и закупуване на части 

- ///Явор
- Летящия холандец
-
- Мнения: 19401
- Регистриран на: 10.01.2003
- Местоположение: предимно в гаража
- Кара: M3E30х2,M3E36х2,M3E92,M5E39х2 и др.
Re: М40 грее грозно :(
като се напишете в тая тема и не стигнете до отговор...знаеш ми телефона 


С ЧАТ НА Л.С. НЕ МИ СЕ ЗАНИМАВА Работно време 10:00-18:00 тел:0887616782
- momo-1st
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 455
- Регистриран на: 29.10.2008
- Местоположение: СССР,Москва,Лубянка 2
- Пол: Мъж
- Кара: Е30-М40В18;Е36-М44В19;E91-N43B20A
- Мечтае да кара: Е30 М3 Sport Evolution
Re: М40 грее грозно :(
Явор написа:като се напишете в тая тема и не стигнете до отговор...знаеш ми телефона


bum_bum написа:Върти се, суче се и пак към соца се избива![]()
![]()
![]()
Забравете го вече тоя гнил строй.
Наслаждавайте се на придобивките на демокрацията- Е шейсе на 15 години, виски на промоция от Кауфланд, пура за 2,40 в панелката с ипотека до 2060-та.
- momo-1st
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 455
- Регистриран на: 29.10.2008
- Местоположение: СССР,Москва,Лубянка 2
- Пол: Мъж
- Кара: Е30-М40В18;Е36-М44В19;E91-N43B20A
- Мечтае да кара: Е30 М3 Sport Evolution
Re: М40 грее грозно :(
KPETEH написа:Сигурен ли си, че не губи антифриз? Обезвъздушаваш ли я както трябва? От както си я купил ли е така?
Перката, като оригиналната ли е? Явно на по-ниски обороти не успява да засмуква достатъчно въздух. Има ли вариант да не е оптегнат ремъка който върти водната помпа? Най-добре смени термостата - като за начало.
Днес ми направи впечатление,че губим,пада на едно определено ниво и не мърда от там....
Ах тези М40-ки какви мъки докарват на хората...почти колкото ТДС-а

bum_bum написа:Върти се, суче се и пак към соца се избива![]()
![]()
![]()
Забравете го вече тоя гнил строй.
Наслаждавайте се на придобивките на демокрацията- Е шейсе на 15 години, виски на промоция от Кауфланд, пура за 2,40 в панелката с ипотека до 2060-та.
31 мнения
• Страница 1 от 3 • 1, 2, 3
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани