Разлики м42б18 в е30 и е36
Модератори: GEORGIEV, ///Явор, ge_a, Технически модератори
35 мнения
• Страница 1 от 3 • 1, 2, 3
- E30_M_Tech_ll
- Мнения: 1402
- Регистриран на: 14.11.2008
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: e30 318is
Разлики м42б18 в е30 и е36
интересуват ме абсолютно всички разлики по тоя мотор монтиран в е30 и е36... защо тоя в е36 върви повече и може ли такъв мотор от е30 да му се добавят различните неща от е36...
благодаря предварително на отзовалите се...........
благодаря предварително на отзовалите се...........
Аз съм изключително нагъл, въпреки, че ме предупредиха за комерсиалните обяви, аз използвах подписа си за такава, и затова получих дъъъъъъъъъъъъълъга почивка!!!
- s_kolev
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 204
- Регистриран на: 26.04.2009
- Местоположение: София/Силистра
- Пол: Мъж
- Кара: e36 318ti
- Мечтае да кара: всичко
- Детайли за колата: М42б18 '94
Re: Разлики м42б18 в е30 и е36
м42 е30 1989
-постоянна дължина на всмукателните колектори
-двойни пружини на клапаните
-валове???
-7мм стъбла на клапаните
-вентилацията на мотора влиза директно при дросела за доизгаряне посредством сложни разклонения от подгревни маркучи под колекторите
-еднопинови дюзи
-4 отделни бубини
-кабелите са малко по дълги отколкото на е36
-динамото е с различно захващане
-един ремък за динамото ( нямам поглед върху кола с климатик и серво)
-веригата има 4та зъбчатка, която се намира долу до к. вал, която при е36 е заменена с плъзгач
м42 е36 1994
-променлива дължина на всмукателните колектори ( D.I.S.A.)
-единични пружини на валовете
-валове???
-6мм стъбла на клапаните
-вентилацията на мотора е различна, като маслените пари се вкарват след дросела за доизгаряне посредством клапан малко над DISA-та
-4-пинни дюзи като най - късните модели имат дюзи с допълнителен въздуховод към тях с цел по-добра атомизация на гориво-въздушната смес
-добавени са 2 кнок сензора, следящи за детонации, като при поява на такива екуто връща аванса
-извода на вентилацията на мотора е от другата страна на капака на клапаните (откъм задната част на мотора)
-ушите на захващане на рейката с дюзите са с около 1см по - близо едно до друго отколкото при е30 поради различния дизайн на колектора
-последните модели ползват бубиния пакет на м44 (4 бубини - слети)
-малко по-къси кабели на свещите, но взаймнозаменяеми
-при последните модели на м42 един пистов ремък върти почти всички паразити по мотора (без А/С мисля)
-ползва по - ново поколение обтегач на веригата - неразглобяем (взаимнозаменяем)
-ползва по - нова електроника
На прима виста това се сещам, за валовете имат някаква разлика, но не мога да кажа в какво се изразява тя.
-постоянна дължина на всмукателните колектори
-двойни пружини на клапаните
-валове???
-7мм стъбла на клапаните
-вентилацията на мотора влиза директно при дросела за доизгаряне посредством сложни разклонения от подгревни маркучи под колекторите
-еднопинови дюзи
-4 отделни бубини
-кабелите са малко по дълги отколкото на е36
-динамото е с различно захващане
-един ремък за динамото ( нямам поглед върху кола с климатик и серво)
-веригата има 4та зъбчатка, която се намира долу до к. вал, която при е36 е заменена с плъзгач
м42 е36 1994
-променлива дължина на всмукателните колектори ( D.I.S.A.)
-единични пружини на валовете
-валове???
-6мм стъбла на клапаните
-вентилацията на мотора е различна, като маслените пари се вкарват след дросела за доизгаряне посредством клапан малко над DISA-та
-4-пинни дюзи като най - късните модели имат дюзи с допълнителен въздуховод към тях с цел по-добра атомизация на гориво-въздушната смес
-добавени са 2 кнок сензора, следящи за детонации, като при поява на такива екуто връща аванса
-извода на вентилацията на мотора е от другата страна на капака на клапаните (откъм задната част на мотора)
-ушите на захващане на рейката с дюзите са с около 1см по - близо едно до друго отколкото при е30 поради различния дизайн на колектора
-последните модели ползват бубиния пакет на м44 (4 бубини - слети)
-малко по-къси кабели на свещите, но взаймнозаменяеми
-при последните модели на м42 един пистов ремък върти почти всички паразити по мотора (без А/С мисля)
-ползва по - ново поколение обтегач на веригата - неразглобяем (взаимнозаменяем)
-ползва по - нова електроника
На прима виста това се сещам, за валовете имат някаква разлика, но не мога да кажа в какво се изразява тя.
- E30_M_Tech_ll
- Мнения: 1402
- Регистриран на: 14.11.2008
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: e30 318is
Re: Разлики м42б18 в е30 и е36
мерси много колега.....
така като гледам разликите си мисля че от е30 ще е по здрав...
а за тия валове в полза на коя кола са повече градусите?
дочувал съм и че на е30 мотора са ковани почти всички карантии а от е36 не било така... но може и да се бъркам с м44
така като гледам разликите си мисля че от е30 ще е по здрав...
а за тия валове в полза на коя кола са повече градусите?
дочувал съм и че на е30 мотора са ковани почти всички карантии а от е36 не било така... но може и да се бъркам с м44
Аз съм изключително нагъл, въпреки, че ме предупредиха за комерсиалните обяви, аз използвах подписа си за такава, и затова получих дъъъъъъъъъъъъълъга почивка!!!
- s_kolev
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 204
- Регистриран на: 26.04.2009
- Местоположение: София/Силистра
- Пол: Мъж
- Кара: e36 318ti
- Мечтае да кара: всичко
- Детайли за колата: М42б18 '94
Re: Разлики м42б18 в е30 и е36
м42 е кован независимо от купето на което се вгражда и от годината на производство, м44 не е, за валовете клоня към мисълта че тези на е30ката са по - рошави, но може и да греша, аз съм фен на стария м42. Дори в момента мотора на компакта е неккъв мелез е30/е36 .
- ивчо3
- старши ентусиаст
- Мнения: 1931
- Регистриран на: 13.09.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 318is, 1995 м42
Re: Разлики м42б18 в е30 и е36
E30_M_Tech_ll написа:интересуват ме абсолютно всички разлики по тоя мотор монтиран в е30 и е36... защо тоя в е36 върви повече и може ли такъв мотор от е30 да му се добавят различните неща от е36...
благодаря предварително на отзовалите се...........
Зависи какво имаш в предвид върви повече. В е36 има малко повече торк в по-ниските и средни обороти, за сметка на по-малкия ряз на старт. Общо взето няма разлика в пърформънса, технологично е обяснено по-горе. Основната разлика е в частите в главата- валове, клапани, пружини и т.н., обяснено е подробно, да не го повтарям. Главата в пълна окомплектовка от е36 става плъг енд плей на е30. По втория въпрос дали може да се добавят различните неща, просто не си заслужава, ДИСА-та се управлява от компа и няма как да стане без да смениш и самия компютър. Но дори и да смениш компа, нямаш отвори в стария блок на м42 за нок сензорите, а без тях не може да се ползва компютъра от м42 в късния вариант. Страничната извивка на смукателния колектор от м42 в е36 ще опира на е30 в спирачния цилиндър на сервото.
- ивчо3
- старши ентусиаст
- Мнения: 1931
- Регистриран на: 13.09.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 318is, 1995 м42
Re: Разлики м42б18 в е30 и е36
s_kolev написа:м42 е кован независимо от купето на което се вгражда и от годината на производство, м44 не е, за валовете клоня към мисълта че тези на е30ката са по - рошави, но може и да греша, аз съм фен на стария м42. Дори в момента мотора на компакта е неккъв мелез е30/е36 .
По-стария вариант на м42, до септември 1993 г., има същите чарколяци в главата като на м42в е30. Колекторът е с управление за дължината на интейка и има нок сензори. Маркучът за вентилацията на картера няма клапан за картерни газове и влиза както и на е30 в предната част на капака и в другия край в корпуса на дросела. Самият двигател без колектори, електроника и спомагателни агрегати е един и същ като изпълнение.
- E30_M_Tech_ll
- Мнения: 1402
- Регистриран на: 14.11.2008
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: e30 318is
Re: Разлики м42б18 в е30 и е36
ясно а защо този от е36 е повече коне?
и наистина съм виждал доста пъргави е36-тици с такъв мотор които спокойно си опляскват 320ки ....
а е30ки дето хем са по леки не съм виждал да показава кой знае какви резултати...
много е странно.....
и кой от двата модела е по добър за тунинговане от рода на спортни валове сгъстяване ... или направо турбо...
и наистина съм виждал доста пъргави е36-тици с такъв мотор които спокойно си опляскват 320ки ....
а е30ки дето хем са по леки не съм виждал да показава кой знае какви резултати...
много е странно.....
и кой от двата модела е по добър за тунинговане от рода на спортни валове сгъстяване ... или направо турбо...
Аз съм изключително нагъл, въпреки, че ме предупредиха за комерсиалните обяви, аз използвах подписа си за такава, и затова получих дъъъъъъъъъъъъълъга почивка!!!
Re: Разлики м42б18 в е30 и е36
аз пък съм се пускал с е36 318 ис и резултата беше в полза на 30-ката
- E30_M_Tech_ll
- Мнения: 1402
- Регистриран на: 14.11.2008
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: e30 318is
Re: Разлики м42б18 в е30 и е36
ново 20....
вярно ли няма никва разлика между блоковете на м40/м42/м43? било то дори и 1,6
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=11&fg=10
вярно ли няма никва разлика между блоковете на м40/м42/м43? било то дори и 1,6
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=11&fg=10
Аз съм изключително нагъл, въпреки, че ме предупредиха за комерсиалните обяви, аз използвах подписа си за такава, и затова получих дъъъъъъъъъъъъълъга почивка!!!
- terziev
- младши ентусиаст
- Мнения: 288
- Регистриран на: 11.07.2007
- Местоположение: Варна
- Кара: mega10B18
Re: Разлики м42б18 в е30 и е36
E30_M_Tech_ll написа:ясно а защо този от е36 е повече коне?
и наистина съм виждал доста пъргави е36-тици с такъв мотор които спокойно си опляскват 320ки ....
а е30ки дето хем са по леки не съм виждал да показава кой знае какви резултати...
много е странно.....
и кой от двата модела е по добър за тунинговане от рода на спортни валове сгъстяване ... или направо турбо...
еми Марто m44 го дават до 1.9 и 150конски сили и затова ти се струват бавни 20-ките
намери темата s42 май се казваше! мисля ще намериш голяма част от информацията която търсиш
- E30_M_Tech_ll
- Мнения: 1402
- Регистриран на: 14.11.2008
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: e30 318is
Re: Разлики м42б18 в е30 и е36
бе адаш тая тема съм я чел 120 пъти ма пак има неясни неща
аз говорих за м42 в е36 а не за м44 който се слага в компакт....
най належащо ми е сега дали това е вярно че блоковете на м40,м42,м43 са еднакви без значение дали са 1,6 или 1,8
щот в мазата имам едно м43 да се търкаля че ако е вярно ще ми е много полезно
аз говорих за м42 в е36 а не за м44 който се слага в компакт....
най належащо ми е сега дали това е вярно че блоковете на м40,м42,м43 са еднакви без значение дали са 1,6 или 1,8
щот в мазата имам едно м43 да се търкаля че ако е вярно ще ми е много полезно
Аз съм изключително нагъл, въпреки, че ме предупредиха за комерсиалните обяви, аз използвах подписа си за такава, и затова получих дъъъъъъъъъъъъълъга почивка!!!
- s_kolev
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 204
- Регистриран на: 26.04.2009
- Местоположение: София/Силистра
- Пол: Мъж
- Кара: e36 318ti
- Мечтае да кара: всичко
- Детайли за колата: М42б18 '94
Re: Разлики м42б18 в е30 и е36
ивчо3 написа:s_kolev написа:м42 е кован независимо от купето на което се вгражда и от годината на производство, м44 не е, за валовете клоня към мисълта че тези на е30ката са по - рошави, но може и да греша, аз съм фен на стария м42. Дори в момента мотора на компакта е неккъв мелез е30/е36 .
По-стария вариант на м42, до септември 1993 г., има същите чарколяци в главата като на м42в е30. Колекторът е с управление за дължината на интейка и има нок сензори. Маркучът за вентилацията на картера няма клапан за картерни газове и влиза както и на е30 в предната част на капака и в другия край в корпуса на дросела. Самият двигател без колектори, електроника и спомагателни агрегати е един и същ като изпълнение.
Стеблата на клапаните са различни 6мм е36 / 7мм е30, както и
валовете им са с различни номера, без значение от годините, сигурен съм че са взаймнозаменяеми, но ако някой знае каква точно е разликата между тях, моля да сподели.
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=11&fg=25
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=11&fg=25
- Dafy
- младши ентусиаст
- Мнения: 575
- Регистриран на: 7.10.2007
- Местоположение: Sliven City
- Пол: Мъж
- Кара: е30 coupe IS
- Мечтае да кара: Мойта си Е30-ка !
- Детайли за колата: черно e30 купе IS на газ
Re: Разлики м42б18 в е30 и е36
аа и в сливен има е30 ИС оригинално, ИС от е36 в е30 и е36 ИС... до скоро Е30 ИС с големия смукател + немски чип вървеше най много ...
сега мотора от е36 след ремонт и МС върви най много ... почти като 320/озлобена/
ако аз си търся мотор ИС бих вземал този от е30-ката ... много по палав е в ниските ... лично мнение ...
сега мотора от е36 след ремонт и МС върви най много ... почти като 320/озлобена/
ако аз си търся мотор ИС бих вземал този от е30-ката ... много по палав е в ниските ... лично мнение ...
- E30_M_Tech_ll
- Мнения: 1402
- Регистриран на: 14.11.2008
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: e30 318is
Re: Разлики м42б18 в е30 и е36
а някой да знае за блоковете как стоят нещата....
Аз съм изключително нагъл, въпреки, че ме предупредиха за комерсиалните обяви, аз използвах подписа си за такава, и затова получих дъъъъъъъъъъъъълъга почивка!!!
- Dafy
- младши ентусиаст
- Мнения: 575
- Регистриран на: 7.10.2007
- Местоположение: Sliven City
- Пол: Мъж
- Кара: е30 coupe IS
- Мечтае да кара: Мойта си Е30-ка !
- Детайли за колата: черно e30 купе IS на газ
Re: Разлики м42б18 в е30 и е36
чувал съм че са еднакви м40,42,43 /1.6-1.8/
Пробвано - лапите са на същите места ... картера пасва 100% /е30-е36/
разлика има само в Кнок сензорите /м42 има, м40 няма място на блока (дупка с резба)/
не съм сигурен в височината... дали са еднакви...
Питаи Valy0 той има и двата мотора и прави конверсията ...
Пробвано - лапите са на същите места ... картера пасва 100% /е30-е36/
разлика има само в Кнок сензорите /м42 има, м40 няма място на блока (дупка с резба)/
не съм сигурен в височината... дали са еднакви...
Питаи Valy0 той има и двата мотора и прави конверсията ...
35 мнения
• Страница 1 от 3 • 1, 2, 3
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани