Мотроник или K/L/LE-Jetronic
Модератори: GEORGIEV, ///Явор, ge_a, Технически модератори
3 мнения
• Страница 1 от 1
- LandShark
- смирен поклонник
- Мнения: 1976
- Регистриран на: 16.01.2002
- Кара: w212 E500 4matic, E30 325ic
- Мечтае да кара: Specialized S-Works Epic и Dacia Logan 0.9tce
Мотроник или K/L/LE-Jetronic
Понеже Иван зададе въпроса за прилики-разлики между Мотроник и разните Jetronic-ци, то аз реших да я обособя като отделна тема. Като странична бележка към всички участници в клуба само ще си позволя да отбележа, че е хубаво когато една тема се напълни с много мнения, при това стане и очевидно че и диалога се е отклонил от първоначално зададената тема, то е добре каквито нови въпроси възникват да се задават в нови съобщения, а не да се претрупват старите. Освен това ще посоча и че принципно форума няма ограничение за място, така че няма защо да се притеснявате ако сте многословни!
Сега на темата: и Motronic, както и K/L/LE-Jetronic са инжекционни системи на Бош. Разликите? Семейството K/L/LE-Jetronic се е родило на бял свят по-отдавна (през '70-те?) и представлява механичен инжекцион, т.е. управлява впръскването на гориво в двигателя само, докато самото запалване е поверено на отделна друга система. Повечето елементи от него са си чиста механика. За сметка на това системата Motronic (възникнала в началото на '80-те?) е електронна (базирана на едночипов компютър), съчетава в себе си управлението както на впръскването, така и запалването.
По скормното ми мнение (но може и да греша), Мотроника е доста по-съвършенна система, която взима предвид повече фактори при определяне на сместта, затова и автомобилите снабдени с нея са по-мощни в сравнение с еквивалентните модели с механичния инжекцион. От гледна точка на тунинговане обаче може би е доста по-лесно за обикновения любител да си играе с механичната система, доколкото променянето на момента на запалване и количеството на впръсканото гориво при мотроника изисква презапис на данните в един ЕЕПРОМ чип. А знанието какво точно да запишеш не е тривиално.
Ок, това е за сега от мен, надявам се да ме поправяте ако и където греша.
Land Shark II
--------------
'89 "316"
Сега на темата: и Motronic, както и K/L/LE-Jetronic са инжекционни системи на Бош. Разликите? Семейството K/L/LE-Jetronic се е родило на бял свят по-отдавна (през '70-те?) и представлява механичен инжекцион, т.е. управлява впръскването на гориво в двигателя само, докато самото запалване е поверено на отделна друга система. Повечето елементи от него са си чиста механика. За сметка на това системата Motronic (възникнала в началото на '80-те?) е електронна (базирана на едночипов компютър), съчетава в себе си управлението както на впръскването, така и запалването.
По скормното ми мнение (но може и да греша), Мотроника е доста по-съвършенна система, която взима предвид повече фактори при определяне на сместта, затова и автомобилите снабдени с нея са по-мощни в сравнение с еквивалентните модели с механичния инжекцион. От гледна точка на тунинговане обаче може би е доста по-лесно за обикновения любител да си играе с механичната система, доколкото променянето на момента на запалване и количеството на впръсканото гориво при мотроника изисква презапис на данните в един ЕЕПРОМ чип. А знанието какво точно да запишеш не е тривиално.
Ок, това е за сега от мен, надявам се да ме поправяте ако и където греша.
Land Shark II
--------------
'89 "316"
отг::Мотроник или K/L/LE-Jetronic
mda, informaciqta e dostatu4na za tova, koeto me interesvashe. mersi i za v budeshte shte gledam da nachevam novi temi
отг::Мотроник или K/L/LE-Jetronic
За мен измислянвто ма Мотроника е революция в автомобилостроенето,нещо като да минеш от черно-бял на цветен телевизор.
Към мнението на LandShark мога да добавя ,че K-Jetronic си е найстина напълно механична инжекция,но при L и LE управленивто на впръскването си е цифрово,като при Мотроника.При тях само автоматичната корекция на аванса е поверена все още на вакуума.Иначе принципно самото впръскване при L и LE Jetronic е функция на същите датчици (въздухомер,датчик за положението на др. клапа ,температута на въздуха и охл.течност,ламбда сонда) като при Мотроника.При него обаче се взима под внимание и честотата на въртене на двигателя.В по-късните му варианти се добавят още доста датчици (детонационно отчитане,октанмер и тн.).Както каза LandShark едно от съществените предимства на Mотроника е компютърното регулиране на аванса,на база показанията на изброените датчици,а не на съмнително подналягане управляващо инертна,бързоклеясваща авансова плочка.
Като един върл БМВ фен мога с гордост да заявя,че първия BOSCH MOTRONIC FIRST GENERATION е монтиран върху БМВ Е-23 732i,735i през 1978год.
К-Jetronic дава изключително добри възможности за мануално повдигане на мощноста.При L,LE също е възможна интервенция (бъзикане на дебитомера,повдигане налягането на дюзите,смяна на самите тях и още някои фатки) плюс чип тунинг.Всяка от инжекцийте може да бъде удавена с бензин,докато стигнеш пак до извода че нямакислород в който той да изгори.
За тези които не знаят Асемблер и не могат да установят алгоритъма по който става самото изчисление,за да променят параметрите на запалването и впръскването в самия чип на щоргерета,ще кажа че доста от по-ранните мотроници също могат да бъдат "съветвани" по неинтелигенти начини.Казвам неинтелигенти защото с повишаването на мощноста,разхода на гориво нито ще намалее,нито ще се задържи същия.
Към мнението на LandShark мога да добавя ,че K-Jetronic си е найстина напълно механична инжекция,но при L и LE управленивто на впръскването си е цифрово,като при Мотроника.При тях само автоматичната корекция на аванса е поверена все още на вакуума.Иначе принципно самото впръскване при L и LE Jetronic е функция на същите датчици (въздухомер,датчик за положението на др. клапа ,температута на въздуха и охл.течност,ламбда сонда) като при Мотроника.При него обаче се взима под внимание и честотата на въртене на двигателя.В по-късните му варианти се добавят още доста датчици (детонационно отчитане,октанмер и тн.).Както каза LandShark едно от съществените предимства на Mотроника е компютърното регулиране на аванса,на база показанията на изброените датчици,а не на съмнително подналягане управляващо инертна,бързоклеясваща авансова плочка.
Като един върл БМВ фен мога с гордост да заявя,че първия BOSCH MOTRONIC FIRST GENERATION е монтиран върху БМВ Е-23 732i,735i през 1978год.
К-Jetronic дава изключително добри възможности за мануално повдигане на мощноста.При L,LE също е възможна интервенция (бъзикане на дебитомера,повдигане налягането на дюзите,смяна на самите тях и още някои фатки) плюс чип тунинг.Всяка от инжекцийте може да бъде удавена с бензин,докато стигнеш пак до извода че нямакислород в който той да изгори.
За тези които не знаят Асемблер и не могат да установят алгоритъма по който става самото изчисление,за да променят параметрите на запалването и впръскването в самия чип на щоргерета,ще кажа че доста от по-ранните мотроници също могат да бъдат "съветвани" по неинтелигенти начини.Казвам неинтелигенти защото с повишаването на мощноста,разхода на гориво нито ще намалее,нито ще се задържи същия.
3 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани