Трансплантация на М52Б28 в Е30!

3-та серия ('83-'94)

Модератори: GEORGIEV, ///Явор, ge_a, Технически модератори

Старши скрапер
Аватар
Мнения: 2700
Регистриран на: 16.04.2008
Местоположение: Бургас и малко в София
Пол: Мъж
Кара: ше е21/316, сега 318ci и е93/335dct
Мечтае да кара: е21 без ръжди със S54
Детайли за колата: Powered by M43b19

Re: Трансплантация на М52Б28 в Е30!

Мнение от Lenco » 31 Мар 2014, 19:55

зелен/кафяв - кафяв/червен - датчик компютър
кафяв/жълт - кафяв/виолетов - датчик термометър
Така е при м52/е39.
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 133
Регистриран на: 12.03.2010
Местоположение: Благоевград
Пол: Мъж
Кара: E30, E46

Re: Трансплантация на М52Б28 в Е30!

Мнение от vankata8384 » 31 Мар 2014, 22:52

Да не пускам нова тема ще пиша в тая. Трябва ми човек от София с Е30 със М50,М52 който е с виско да видя нещо на неговата кола. Мотора ми седи леко накриво, не наклонен, а на криво и не мога да събера виското, единия край на перката ми подпира в казанчето на радиатора. Сложил съм всичко, както е описано в темата и не стават работите. Лапи от Е36 М50, Десен тампон от Е30 М20 и ляв тампон от е34 535. Мотора не подпира в сервото, но виското не се събира. Ще съм благодарен, ако някой помогне с нещо.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 210
Регистриран на: 15.06.2008
Местоположение: beyond the Milky Way
Пол: Мъж
Кара: SR1 NORMANDY
Мечтае да кара: 320 turbo DRM

Re: Трансплантация на М52Б28 в Е30!

Мнение от ddinobot » 16 Апр 2014, 13:37

Колеги, имам няколко въпроса - извинявам се ако са разисквани и преди!

Автомобилът който смятам да подготвям е стокова 316i с м40, моторът който ще слагам е м54б30!

1. Как стои въпросът с бензиновата помпа - моята ще има ли достатъчно дебит и налягане, от кои модели помпите ще станат(например е46 330i и т.н)?
2. Какъв диференциал да търся, с какво число и от кой модел БМВ, съответно и какви полуоски. Главините нужно ли е да се сменят? Изобщо по задния мост какво е желателно да се смени (в момета съм заводско с дискове(въпреки че е 316)и стабилизираща щанга)?
3. Генерацията от е46 330i може ли да се напасне?
4. Ключалките на вратите от е46, могат ли да се сложат на е30, за да мога да отключвам с ключа, с който паля и мотора?
...the perfect race car crosses the finish line in first place and then falls to pieces
40354

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 140
Регистриран на: 25.04.2007
Пол: Мъж
Кара: Е30 с PVC мотор

Re: Трансплантация на М52Б28 в Е30!

Мнение от sharkvn » 21 Апр 2014, 0:50

1.бензиновата помпа става когато и дойде времето за смяна можеш да присадиш и от е46 330 както и от други модели, бензиновия филтър не става от 316ката вземи този който е за мотора
2.диференциал подходящ е 2.93 или 3.15 предавателно число зависи какво целиш по голяма мкаксимална скорост или по къси предавки тези числа са на големия диференциал за е30 от модели 323,325 и 324TD или М3 може да се вземе и от е36компакт, е34,е23 но се сменя капака с такъв от е30 и като компромис евентуално малък диференциал 3.38 който най често се среща при е36компакт не знам дали съм го обеяснил достатъчно добре не е лошо да се съветваш с някой по запознат за да не си купиш нещо което не ти върши работа. Полуоските стават от 316ката ,но е желателно ако намериш да си сложиш от големите за модела пак от 323 325 324Д. Главините няма нужда да се сменят.По задния това че има стаб щанга е добре и дискове пак добре, но друг е въпроса тези спирачки дали са достатъчни не е лошо да помислиш за по големи останалото по задния мост е обслужване по окачването
3.За генерацията са ти важни катализаторите понеже има сонди след тях те стават с леки преправяния а гърнетата са малко големички там зависи от майстора дали ще ги събере или ще сложиш други
4.Ключалките не знам дали стават от е46 може би с преправяне, но можеш да си отключваш с центарлното от алармата а оригиналния ключ седи някъде на сигурно място ако стане нещо да можеш да си отвориш
От мен толкова не държа мнението ми да е 100% вярно може да съм излъгал за нещо или да съм се объркал колегите ще ме поправят а ти събери информация и от други хора и успех с проекта :driving:
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 475
Регистриран на: 20.12.2004
Местоположение: Sofia
Пол: Мъж
Кара: нахилен
Мечтае да кара: Е30 кабрио

Re: Трансплантация на М52Б28 в Е30!

Мнение от Maverik » 27 Апр 2014, 8:14

vankata8384 написа:Да не пускам нова тема ще пиша в тая. Трябва ми човек от София с Е30 със М50,М52 който е с виско да видя нещо на неговата кола. Мотора ми седи леко накриво, не наклонен, а на криво и не мога да събера виското, единия край на перката ми подпира в казанчето на радиатора. Сложил съм всичко, както е описано в темата и не стават работите. Лапи от Е36 М50, Десен тампон от Е30 М20 и ляв тампон от е34 535. Мотора не подпира в сервото, но виското не се събира. Ще съм благодарен, ако някой помогне с нещо.

0889634829 и при мен е така ама минава на милиметри

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 425
Регистриран на: 6.11.2008
Местоположение: Плевен
Пол: Мъж
Кара: 90" Е30 316i
Мечтае да кара: Е30 3??

Re: Трансплантация на М52Б28 в Е30!

Мнение от p0wEr » 05 Юни 2014, 17:03

Е30 м20б23 седан.. Слага се м52б28 значи тампоните са ясни другите неща също въпроса ми е с Е36-цова кутия е мотора какъв кардан да използваме ??
Пичове, Е30 не е за хора със слаби сърца, лекари или юристи...
Първите могат да умрат от страх, вторите ще си представят кървави гледки, а третите ще броят наум актовете и наказателните постановления, които биха получили... :mhihi:
Не случайно още през 80-те години Е30 е водело класацията за най-много смъртни случаи, като е било изпреварено единствено от Порше 911.
При Е30 е или любов от пръв поглед, или нищо. Първото каране е като секс за първи път - не знаеш какво да мислиш, ама знаеш че ти е харесало и че ще го направиш пак... След това идва зависимостта, по силна от наркотик...

Няма "бивш" Е30-каджия, който поне веднъж е бил наистина такъв, си остава рецидивист до живот...

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 475
Регистриран на: 20.12.2004
Местоположение: Sofia
Пол: Мъж
Кара: нахилен
Мечтае да кара: Е30 кабрио

Re: Трансплантация на М52Б28 в Е30!

Мнение от Maverik » 06 Юни 2014, 20:59

p0wEr написа:Е30 м20б23 седан.. Слага се м52б28 значи тампоните са ясни другите неща също въпроса ми е с Е36-цова кутия е мотора какъв кардан да използваме ??

Използваш си Е36-цовия кардан,само висящ лагер ползваш от Е30

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 425
Регистриран на: 6.11.2008
Местоположение: Плевен
Пол: Мъж
Кара: 90" Е30 316i
Мечтае да кара: Е30 3??

Re: Трансплантация на М52Б28 в Е30!

Мнение от p0wEr » 13 Юни 2014, 17:12

Колата е с другия тип букса не c101 2-ен стоп е по тази схема ли да се връзват кабелите или има друга ? :dummy:
Пичове, Е30 не е за хора със слаби сърца, лекари или юристи...
Първите могат да умрат от страх, вторите ще си представят кървави гледки, а третите ще броят наум актовете и наказателните постановления, които биха получили... :mhihi:
Не случайно още през 80-те години Е30 е водело класацията за най-много смъртни случаи, като е било изпреварено единствено от Порше 911.
При Е30 е или любов от пръв поглед, или нищо. Първото каране е като секс за първи път - не знаеш какво да мислиш, ама знаеш че ти е харесало и че ще го направиш пак... След това идва зависимостта, по силна от наркотик...

Няма "бивш" Е30-каджия, който поне веднъж е бил наистина такъв, си остава рецидивист до живот...

Потребител
Аватар
Мнения: 4
Регистриран на: 28.08.2009

Re: Трансплантация на М52Б28 в Е30!

Мнение от mutrata_e30 » 23 Юни 2014, 14:55

Здавейте колеги,двигатея е сменен с м52б28ту.В началото нямаше проблеми но след 6 месеца се появи следният (119 motor throttle valve mdk mechanical error(stuck or jam))както си караш в движение и влиза в някъв режим,в който напразен ход работи добре,а когато подадеш газ прекъсва и не може да вдигне повече от 1900 оборота.Разглобих почистих самия дросел,няма хлабава връзка,буксата на дросела е наред и изглежда добре окабелена и след сглобяване обратно се получава същата грешка.След това сменихме дросела с друг (втора употреба) и го адаптирахме.Колата се караше ежедневно в продължение на два месеца след което се появи същата ситуация.Разликата беше че като изгася двигателя и изчакам около 30 сек. и след това запаля отново някак си се оправяше и след седмица пак същото. (119 motor throttle valve mdk mechanical error(stuck or jam).Но дори и да изчакам 30 сек. още със самото запалване не работи както трябва и прекъсва.
Някой да е имал подобен проблем и някви идей?

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 403
Регистриран на: 21.12.2007
Местоположение: някъде в Оборище - педерастко сборище...
Пол: Мъж
Кара: e30 340, e34 530, e30 328, e87 120d
Мечтае да кара: E30 M3 Evo Touring ,E34 M5 Touring
Детайли за колата: E30 325 touring,сток беше М20Б25, после М50Б25, а сега вече е М60Б40,подготвена е за дрифт,изпускателната система е модифицирана и е 2Х60мм,средно оригинално Х - образно от е38 740i и задни проходни гърнета Крафт Моторспорт, ECU Megasquirt 3 PRO, модифицирана всмукателна система,въздушен филтър Green Racing Performance,полиуретанови тампони на цялата ходова част, Wisefab Lock Kit, окачване Raceland с Bilstein амортисиори ,седалка Промод Реисинг, колани Schrot,клетката е fullsize Крафт Моторспорт

Re: Трансплантация на М52Б28 в Е30!

Мнение от Mecho Puh » 01 Юли 2014, 12:49

Maverik написа:
vankata8384 написа:Да не пускам нова тема ще пиша в тая. Трябва ми човек от София с Е30 със М50,М52 който е с виско да видя нещо на неговата кола. Мотора ми седи леко накриво, не наклонен, а на криво и не мога да събера виското, единия край на перката ми подпира в казанчето на радиатора. Сложил съм всичко, както е описано в темата и не стават работите. Лапи от Е36 М50, Десен тампон от Е30 М20 и ляв тампон от е34 535. Мотора не подпира в сервото, но виското не се събира. Ще съм благодарен, ако някой помогне с нещо.

0889634829 и при мен е така ама минава на милиметри

Смени си виското с дизелово или си сложи перката от вътрешната страна на твоето виско, и в двата варианта се получава,а изкривяването на мотора ти идва от левия тампон,той трябва да е с изместена шпилка,завърти го и си направи корекция
Едно не мога да разбера - хората все си чистят мухите от предните стъкла,а на мене все са ми отстрани
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6142
Регистриран на: 27.03.2009
Местоположение: Regensburg
Пол: Мъж
Кара: Е30Е36Е39E34<---E63E65

Re: Трансплантация на М52Б28 в Е30!

Мнение от ares2 » 05 Юли 2014, 21:18

колеги кажете защо няма оборотомоер и темепратура вода?
спазихем схемата от КИМ по горе..
колата е била 325е Е30 85' сега е с М52Б28 от Е36
какви са цветовете от към x20 и от страната на купето?
странното е че не беше с онази продълговата буска мотора а с с101 кръгла? :dunno:
трябва ли различен сензор за темепературата на мотора? :dunno:
Изображение

Е30 Fanatic
Аватар
Мнения: 2057
Регистриран на: 7.09.2005
Местоположение: Севлиево
Пол: Мъж
Кара: от онея старите....
Мечтае да кара: магазинска е30-ка

Re: Трансплантация на М52Б28 в Е30!

Мнение от GEORGIEV » 05 Юли 2014, 21:35

Писано е сто пъти,трябва ти датчика от е30,с комбинирания на м52-то неможеш да подкараш таблото,но не трябва да махаш и комбинирания от мотора :yes:
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6142
Регистриран на: 27.03.2009
Местоположение: Regensburg
Пол: Мъж
Кара: Е30Е36Е39E34<---E63E65

Re: Трансплантация на М52Б28 в Е30!

Мнение от ares2 » 05 Юли 2014, 23:34

ок. мерси
а относно оборотомера?
engine speed имаше по описанията и явно нещо не идва на мястото си :dunno:
Изображение

Старши скрапер
Аватар
Мнения: 2700
Регистриран на: 16.04.2008
Местоположение: Бургас и малко в София
Пол: Мъж
Кара: ше е21/316, сега 318ci и е93/335dct
Мечтае да кара: е21 без ръжди със S54
Детайли за колата: Powered by M43b19

Re: Трансплантация на М52Б28 в Е30!

Мнение от Lenco » 06 Юли 2014, 10:09

Кабела за оборотомера е черен, по принцип на с101 е на пин 9, но това е при Мотроник 1.3, след 87 година ако се не лъжа. При теб трябва да е в жабката.
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6142
Регистриран на: 27.03.2009
Местоположение: Regensburg
Пол: Мъж
Кара: Е30Е36Е39E34<---E63E65

Re: Трансплантация на М52Б28 в Е30!

Мнение от ares2 » 06 Юли 2014, 12:55

пак ли черен в жабката да търся?
Изображение

ПредишнаСледваща

Назад към E30

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook