Трансплантация на М52Б28 в Е30!

3-та серия ('83-'94)

Модератори: GEORGIEV, ///Явор, ge_a, Технически модератори

моторспорт
Аватар
Мнения: 2451
Регистриран на: 5.04.2007
Кара: 332

Трансплантация на М52Б28 в Е30!

Мнение от KIM » 13 Май 2009, 22:00

Ето и едно що годе нормално и що годе на нормална цена суапване на м52 в е30(туринг :twisted: )
Това направих аз:

1.Мотора бе от е36 автомат
2.Лапите са от е36
3.Картера+цедката на маслената помпа+пръчката за маслото са от е34
4.Тампони сложих-ЛЯВ е34 535(става и от е28 м5),ДЕСЕН-м20 .....номера е отляво да се повдигне малко мотора че да не опират колекторите в сервото
5.Радиатор от е36 320,325,328 пасва идеале...
6.Виско..може да се ползва от тдс или на обикновенното да се премести перката отзадната страна на виското..режат се леко витлата където опират
7.Скорости ...стават от е36 ,може и с м40кови от е30 барабар с притискател,маховик.. феродо и лагер
8.Кардан...ако мотора е с е36цовата кутия пасват карданите с големите карета от е36 купе от край до край само се забива е30ковия висящ лагер..Ако скоростите са гетраг 260 се слага предна част от е30 325 323 тд...задната си остава ваща...Ако скоростите са от м40 също мисля е така ...моя го резнах с баланс..но не собственоръчно хехе
9.Диференцял...къвто си поискате,но да е под 4...мое мнение
10.Изходящите колерктори ги преправят малко в ауспух сервизите
11.Безниновата помпа ползвам от 316ката и няма ядове
12.Въздушния филтър се подменя с спортен или с кутията от м52м50 с хоум мейд заварка на стойка за него
13.Инсталацията.....е лесна муххаха
Изображение
е30(с101)-е36(х20) показвам от пин към пин
1-25
4-12
5-23
6-22
7-21
8-24
9-20
13-13
15-15
18-18
11-19
12-8
16-17
14-9
------------------------------------------------
евс модул(за чипа на паленето който е в ключа)
тези двете по-малки кутийки са евс трансмитера и евс усилвателя който отива към пластмасовия ринг около стартера на ключа
...наречен четец на чипа в ключа
1.голямата кутийка...по пинове
1евс-18(х20)
2евс-17(х20)
4евс-7(х20)
5евс>бушон 5А>12волта
7евс-маса
12евс-20(х20)
13евс-1пин на малката кутийка
9евс-12волта(когато се ползва автоматична скоростна кутия)

2.малката кутийка н евс ..пак така
1пин-13пин на голямата кутийка на евс-а
2пин>7А бушон>12в само при контакт
3пин-маса
*х20(е36цовата букса) *с101(е30ковата букса)

за м50 мисля че хардуера е по същия начин
Това направих аз,информацията е черпена от американски сайтове,и тунери от бг които са го правили тва нещо ...общо взето ако следваме схемите няма нищо сложно..а и забравих ако се скъсява кардана или се слага по къс значи кутията е малко по -назад което не е малък просблем и се скъсяват рамената на скоростния лост с толкова с колкото е по-къс кардана(тва аз го разбрах в последствие хихи)след суапването ще си трябва диагностика и изчистване на грешки,м52то показва доста неща на диагностиката така че не е сложно..за това се сещам на този етап ,ако има още въпроси питайте ..ще помагам с квото знам
надявам се да съм полезен за бъдещите тунингистки ....
;)

за вървеж няма да говорим,на втория ден съединителя ми умря
а ето и връзката на м50тката
e30 м40 - e36 m50
7 green - 21 green
6 green/yellow - 22 green/white
5 black/brown - 23 brown/grey
4 brown/purple - 12 brown/purple
1 blue - 25 blue
11 white/blue - 19 white/green
9 black - 20 black
8 yellow/white - 24 white/black
18 black/yellow - 18 black/yellow
15 black/green - 15 black/green
14 blue/yellow - 14 black/white
13 purple/red - 13 green/purple.

Изображение Изображение
Изображение Изображение
Последна промяна KIM на 03 Ное 2009, 23:26, променена общо 10 пъти
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 424
Регистриран на: 27.07.2006
Местоположение: Пловдив

Мнение от Myxa-TePoPuCT » 13 Май 2009, 22:32

пусни снимка в по-близък план на маторя, ако може и отдоло картера да снимаш :)

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 497
Регистриран на: 22.05.2008

Мнение от Пешо » 14 Май 2009, 13:07

RQ: маже ли и раководство за v8 ?

Babuna master
Аватар
Мнения: 1606
Регистриран на: 24.06.2003
Местоположение: Дупниzа

Мнение от mitak_o » 14 Май 2009, 14:38

когато мотора е от е34 , тая букса х20 как се води и кои са там пиновете към х101 ?

по темата малко - когато мотора е от е34 трябват лапи от е36 и изпускателните колектори пак от е36
Изображение

Кукуригуууу
Аватар
Мнения: 1377
Регистриран на: 21.07.2005
Местоположение: София Дружба Сити
Пол: Мъж
Кара: Луда Баба Яга
Мечтае да кара: Още по-луда Баба Яга

Мнение от Alexbmw » 14 Май 2009, 15:11

mitak_o написа:когато мотора е от е34 , тая букса х20 как се води и кои са там пиновете към х101 ?

по темата малко - когато мотора е от е34 трябват лапи от е36 и изпускателните колектори пак от е36


Пак е х20 а при е30 не е х101, а с101 ;)
Изображение
Човечеството е оцеляло не защото се е смяло, а защото късно е изобретило презерватива!

моторспорт
Аватар
Мнения: 2451
Регистриран на: 5.04.2007
Кара: 332

Мнение от KIM » 14 Май 2009, 15:39

да моя грешка ,така се води е30ковата с101,е34ковата букса пак е същата ''х20'' ;)
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 403
Регистриран на: 21.12.2007
Местоположение: някъде в Оборище - педерастко сборище...
Пол: Мъж
Кара: e30 340, e34 530, e30 328, e87 120d
Мечтае да кара: E30 M3 Evo Touring ,E34 M5 Touring
Детайли за колата: E30 325 touring,сток беше М20Б25, после М50Б25, а сега вече е М60Б40,подготвена е за дрифт,изпускателната система е модифицирана и е 2Х60мм,средно оригинално Х - образно от е38 740i и задни проходни гърнета Крафт Моторспорт, ECU Megasquirt 3 PRO, модифицирана всмукателна система,въздушен филтър Green Racing Performance,полиуретанови тампони на цялата ходова част, Wisefab Lock Kit, окачване Raceland с Bilstein амортисиори ,седалка Промод Реисинг, колани Schrot,клетката е fullsize Крафт Моторспорт

Мнение от Mecho Puh » 15 Май 2009, 0:46

Myxa-TePoPuCT написа:пусни снимка в по-близък план на маторя, ако може и отдоло картера да снимаш :)
Явно колегата КИМ е решил да да помогне на форума да се преустанови с пускането по сто пъти на теми които са били предъвквани безброи пъти за това и аз ще помогна за каузата,приканвам и останалите колеги които са минали по този път да споделят опита си(но само те,за да не се разводнява темата с излишни коментари... ;) ) Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение все пак искам да подчертая че това е М50Б25 суап в е 30 но принципа е еднакъв за всички мотори М50/М52, сетих се да допълня темата ето ви един саит посвтен изцяло на тази вид трансплантации http://www.e3024v.com
Последна промяна Mecho Puh на 17 Апр 2010, 10:55, променена общо 1 път
Едно не мога да разбера - хората все си чистят мухите от предните стъкла,а на мене все са ми отстрани
Изображение

Babuna master
Аватар
Мнения: 1606
Регистриран на: 24.06.2003
Местоположение: Дупниzа

Мнение от mitak_o » 15 Май 2009, 7:32

:D вчера се повозих за сефте , само с 4 жици на буксите колкото да запали колата и без генерация , дебитомер и ламбда :twisted: доволен съм много .
При мен конфигурацията - двигател от е34 525 заедно със скоростите , лапи и изп. тръби - е36 , кардан - е30 324тд , сам си преправих механиката на скоростния лост . Хода на лоста е доста голям :roll: всичко включва но се чудя за шортшифтърче.
Тъй като изскубвах някаква аларма не съм сигорен дали не се откачи от някаде една букса (над педалите) с 2 зелени жици на която докато не направих мост нямаше ток на бобините
Pin 7 (e30)(Ignition switch) green green Pin 21 (e34)
Купето беше с М40.
Изображение

Каобой
Аватар
Мнения: 977
Регистриран на: 5.01.2007
Пол: Мъж
Кара: 318

Мнение от МРЪСНИЯТ_ХАРИ » 15 Май 2009, 16:23

Изображение
Изображение

Потребител
Аватар
Мнения: 19
Регистриран на: 3.05.2009

e 30

Мнение от krasi7320 » 16 Май 2009, 14:37

batko vsi4kite qdve za edna naftva pe4ka nikoga

моторспорт
Аватар
Мнения: 2451
Регистриран на: 5.04.2007
Кара: 332

Мнение от KIM » 16 Май 2009, 18:26

каквимити ядове ,целият трансплант при всички части налице е не повече от ден,ден и половина...всичко е лесно ,няма мн преправяния както виждате ;)
Изображение

Потребител
Аватар
Мнения: 1
Регистриран на: 11.06.2009

малко помощ и от мен

Мнение от kalachev » 11 Юни 2009, 15:17

http://www.bdsax.com/E30DOHC/
zionsville autosport -доста време ми отне да го намеря. Не съм намерил по-добра инструкция за swap, ако някой е намерил нека сподели.
успех!!

моторспорт
Аватар
Мнения: 2451
Регистриран на: 5.04.2007
Кара: 332

Мнение от KIM » 12 Юни 2009, 20:35

мнда полезна е ;)
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 626
Регистриран на: 21.11.2006
Местоположение: РУСЕ
Пол: Мъж
Кара: ше е39 530dM-sport,e60 530d M-sport

Re: Трансплантация на М52Б28 в Е30!

Мнение от 320iPower » 24 Дек 2009, 13:15

добре един въпрос-когато се ползва мотор от е34 заедно със скоростите,какъв кардан се ползва и трябва ли да се преправя нещо по кардана

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1296
Регистриран на: 14.09.2006
Местоположение: София, ул. Гурко 16

Re: Трансплантация на М52Б28 в Е30!

Мнение от Louis » 24 Дек 2009, 23:25

320iPower написа:добре един въпрос-когато се ползва мотор от е34 заедно със скоростите,какъв кардан се ползва и трябва ли да се преправя нещо по кардана

чети мненията де :)
mitak_o написа:...При мен конфигурацията - двигател от е34 525 заедно със скоростите , лапи и изп. тръби - е36 , кардан - е30 324тд..

ставаше май и от s14 ама йок намиране
Упомена!Одере!Сдържам!Учуден! ВанОс! ПрУжина! АкУмулатор! СемеринГ! АУспУх! КлапАн! РезервОар! ГаЗ! ФорУм! ОбрЪч! КУпувам! ВрЪЗка! БОбина! ЛосТче! КаРбУратор! ИталиАнски! ГрадУс
ИзображениеИзображение

Следваща

Назад към E30

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook