Виско шпер 4,45

3-та серия ('83-'94)

Модератори: GEORGIEV, ///Явор, ge_a, Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 332
Регистриран на: 6.09.2006
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: ше Е21 318is 78' сега е30 328
Мечтае да кара: e30 monster

Виско шпер 4,45

Мнение от tZv3t0zAr » 03 Фев 2009, 23:04

Днес най-накрая се хванах да си сменя главното предаване на виско шпера !
Въпреки множеството разубеждения от "ужким хора които се занимават с е30ки" че нямало как да стане това, аз се хванах с тази задача, имайки си един 4,10 отворен диф чакащ ако нещо не успея от първия път !

Виско шпер от е30 их троен стоп 3,91 и отворен диф 4,45 от 520 е34 !

За да не се занимавам с регулиране на пиниона сложих само виско диференциала, в кутията на отворения диференциал, като разбира се и короните смених !

Като цяло дифа изглеждаше в добро състояние, също и лагерите и за сега не ги сменях тях !

Доволен съм от получилия се резултата !

Ако някой има някакви въпроси да пита !

Ето и няколко снимчици набързо направени

Изображение
Изображение
Изображение
Изображение

Low Is A Lifestyle
Аватар
Мнения: 4262
Регистриран на: 27.12.2004
Местоположение: Пловдив, Сливен
Пол: Мъж
Кара: ниско на земята

Мнение от SuPeR_FLY » 04 Фев 2009, 0:00

Браво колега! Кажи сега как се държи и по-добре ли е от обикновения шпер? Всички ИХ ли излизат с виско шпер? :D
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1296
Регистриран на: 14.09.2006
Местоположение: София, ул. Гурко 16

Мнение от Louis » 04 Фев 2009, 0:28

SuPeR_FLY написа:Браво колега! Кажи сега как се държи и по-добре ли е от обикновения шпер? Всички ИХ ли излизат с виско шпер? :D

само на е30 IX са виско шпрецове/дзадния Ъф корс Изображение /.. и като гледам че числото е 4,45 очаквам маХ скоростта да му е доста нисичка :mhihi:

евала колега хубаво си се заиграл :D :yes:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 332
Регистриран на: 6.09.2006
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: ше Е21 318is 78' сега е30 328
Мечтае да кара: e30 monster

Мнение от tZv3t0zAr » 04 Фев 2009, 9:55

Eми не е ниска макс скоростта .. малко над 200 :mhihi:
Все пак ис-а е с 4.10 фабрично !
Иначе преди с 3,91-цата на 4 правех над 200 :mhihi:
Изображение

Low Is A Lifestyle
Аватар
Мнения: 4262
Регистриран на: 27.12.2004
Местоположение: Пловдив, Сливен
Пол: Мъж
Кара: ниско на земята

Мнение от SuPeR_FLY » 04 Фев 2009, 13:42

А всичките ИХ-ове ли са зашперени и пак ли има С на табелката или и някви други означения има :roll:
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 332
Регистриран на: 6.09.2006
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: ше Е21 318is 78' сега е30 328
Мечтае да кара: e30 monster

Мнение от tZv3t0zAr » 04 Фев 2009, 13:51

Ами от завода всички их-ове излизат с виско шпер отзад.
На табелката пише V и тройния стоп е с 3,91, а двойния стоп мисля че е с 3,73.
Друго по което се различават е че на самото прасе отгоре има V с бяла щампа ! Като на първата снимка горе !
Изображение

50" ракия тийм
Аватар
Мнения: 926
Регистриран на: 27.03.2004
Местоположение: LOZEN_Beach
Кара: 330 d

Мнение от tonkata » 04 Фев 2009, 21:58

tZv3t0zAr написа:Ами от завода всички их-ове излизат с виско шпер отзад.
На табелката пише V и тройния стоп е с 3,91, а двойния стоп мисля че е с 3,73.
Друго по което се различават е че на самото прасе отгоре има V с бяла щампа ! Като на първата снимка горе !

моя е 3.64 и пише S а пак е виско и пак е их ;)

Летящия холандец
Аватар
Мнения: 19401
Регистриран на: 10.01.2003
Местоположение: предимно в гаража
Кара: M3E30х2,M3E36х2,M3E92,M5E39х2 и др.

Мнение от ///Явор » 04 Фев 2009, 23:27

3.64 е на их-двойния стоп..ма нека колегите експериментират..то човек се учи от грешките си
Изображение
С ЧАТ НА Л.С. НЕ МИ СЕ ЗАНИМАВА Работно време 10:00-18:00 тел:0887616782

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 434
Регистриран на: 14.07.2007
Кара: e46 ci

Мнение от misanthrope » 04 Фев 2009, 23:33

Явор написа:3.64 е на их-двойния стоп..ма нека колегите експериментират..то човек се учи от грешките си

ако си само на задно как е със виското ква е разликата от норм шпер

ентусиаст
Аватар
Мнения: 998
Регистриран на: 16.10.2006
Местоположение: sofiq
Пол: Мъж

Мнение от lubeto » 05 Фев 2009, 14:17

ако си само на задно как е със виското ква е разликата от норм шпер


няма да е лошо едно изчерпателно отговорче.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 332
Регистриран на: 6.09.2006
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: ше Е21 318is 78' сега е30 328
Мечтае да кара: e30 monster

Мнение от tZv3t0zAr » 05 Фев 2009, 15:40

Разликата е в това че двата вида действат по различен начин.
При обикновения пластинчат шпер ЛСД, двете колела боксуват до момента, в който разликата в сцеплението на колелата стане много голяма и тогава отключва !
При виско шпера когато 2те колела са с еднакво сцепление боксуват и 2те. При малка разлика в сцеплението им, колелото с по малко сцепление започва да боксува повече и когато разликата в оборотите на 2те колела стане голяма, виско съединителя предава въртящия момент и към колело с повече сцепление! (това предаване на въртящ момент става за по малко от секунда)
Тоест в нормално състояние (караш на право) виско шпера е примерно 5%, влизаш в завой без газ става 0%, даваш газ и в зависимост от разликата в оборотите на 2те колела може да заключи до 80% !

Като обобщение:
-ЛСД-то до определен момент си като със заварен диф (на мене това не ми харесва понеже при хлъзгава настилка може да предизвика нежелано занасяне). Пластинчатия шпер може би е по добрия варянт само за дрифт, но при условие че е наистина 25+%, а не като повечето които се продават останали около 10тина%
-виско шпера пък е като отворен диф, до момента в който не подадеш газ и забоксувайки едното колело виското предава веднага на другото момента. Този диф е по-подходящ за грип каране и според мене и за всекидневна кола ...

Това е моето мнение и познания, ако има някой по компетентен нека се включи !
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 607
Регистриран на: 14.10.2002

Мнение от Indiana » 05 Фев 2009, 16:56

lubeto написа:
ако си само на задно как е със виското ква е разликата от норм шпер


няма да е лошо едно изчерпателно отговорче.


http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic.php?t=27762

Помня, че бях чел мнение на един от познатите ни дрифтъри, който каза, че според него виското е доста по-функционално от ЛСД-то при БМВ-тата

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 434
Регистриран на: 14.07.2007
Кара: e46 ci

Re: Виско шпер 4,45

Мнение от misanthrope » 30 Ное 2009, 11:06

а за donuts става ли виското

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 332
Регистриран на: 6.09.2006
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: ше Е21 318is 78' сега е30 328
Мечтае да кара: e30 monster

Re: Виско шпер 4,45

Мнение от tZv3t0zAr » 30 Ное 2009, 19:22

sundera86 написа:а за donuts става ли виското


естествено !
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 239
Регистриран на: 10.04.2006
Местоположение: US
Пол: Мъж

Re:

Мнение от NEDD » 01 Дек 2009, 13:08

От около седмица вече разкарвам ЛСД шпер 3.46 голямо...

tZv3t0zAr написа:Разликата е в това че двата вида действат по различен начин.
При обикновения пластинчат шпер ЛСД, двете колела боксуват до момента, в който разликата в сцеплението на колелата стане много голяма и тогава отключва ! !


Аз си мисля, че когато разликата стане прекалено голяма ( повече от 25% ) ЛСД-то просто си приплъзва като нормален диф, но не спира да предава сила към колелото с повече сцепление... Според мен няма такова понятие като "отключване"

tZv3t0zAr написа:При виско шпера когато 2те колела са с еднакво сцепление боксуват и 2те. При малка разлика в сцеплението им, колелото с по малко сцепление започва да боксува повече и когато разликата в оборотите на 2те колела стане голяма, виско съединителя предава въртящия момент и към колело с повече сцепление! (това предаване на въртящ момент става за по малко от секунда)
Тоест в нормално състояние (караш на право) виско шпера е примерно 5%, влизаш в завой без газ става 0%, даваш газ и в зависимост от разликата в оборотите на 2те колела може да заключи до 80% ! !


Искаш да кажеш, че ако взимаш завой с много малък радиус виското пак ще заключи заради разликата във въртенето до(незнам от къде са тези 80%)? Т.е. един вид ще си почти със заварен дифф??

tZv3t0zAr написа:Като обобщение:
-ЛСД-то до определен момент си като със заварен диф (на мене това не ми харесва понеже при хлъзгава настилка може да предизвика нежелано занасяне). Пластинчатия шпер може би е по добрия варянт само за дрифт, но при условие че е наистина 25+%, а не като повечето които се продават останали около 10тина%
-виско шпера пък е като отворен диф, до момента в който не подадеш газ и забоксувайки едното колело виското предава веднага на другото момента. Този диф е по-подходящ за грип каране и според мене и за всекидневна кола ...

Това е моето мнение и познания, ако има някой по компетентен нека се включи !

Според мен времето което изминава за да се достигне разлика в оборотите и виското да започене да предава момент на другото колело е доста повече от секунда (все пак колелто трябва да измине някакви обороти) и е доста досадно. Каквото съм чел по списания, например за 240СХ е почти задължително да се изхвърли виското и да се сложи клъч тайп ЛСД за да се очакват добри резултати при дрифт или тайм атак.
Та това от мен... Поздрави и дано да съм бил полвзен! :bchug:
The fun is not in the straight line...!

Следваща

Назад към E30

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook