Е30 5х120
Модератори: GEORGIEV, ///Явор, ge_a, Технически модератори
46 мнения
• Страница 1 от 4 • 1, 2, 3, 4
- lubaka_320
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 375
- Регистриран на: 11.02.2008
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: 2001 e46 325i;е36 Touring
- Мечтае да кара: S50/52
Е30 5х120
Тъй като доста хора ме питаха на лично какво точно се прави за да стане 30-ката на 5 болта,реших да пусна една темичка вместо да се обяснява на всеки поотделно.Ако вече е писано по темата,моля да ме извините,пък ако с това което ще напиша мога да бъда полезен и на 1 човек ще е супер
Значи това което аз направих по колата си е по-лесният и по-евтин вариант,който НЕ е за предпочитане но пак става.Ето и всички интервенции които бяха необходими за целта:
Отпред:Нужни са ви единствено главини от е36,без значение купе,седан или компакт.След като си набавите главините ви трябва стругар за да ви направи 2 втулки които да компенсират по големия отвор на е36-цовата главина,спрамо по малкият на е30-ковата.Вече разполагате и с 2 броя втулки.Следващата стъпка е разпробиване на е30-ковия спирачен диск от 4х100 на 5х120,като за целта използвате е36-цовата главина след което събирате цялата карантия отново и ше се качват някви джанти на 5х120.До тук добре обаче единствения вариант за преди джанти е с ет20,което ще рече че имате само 2 варианта-е34 и 39 ако не греша,а джанти от всякво друго БМВ опират в амортисъора.Другото нещо е че джантата опира в супорта на апарата,ама си стърже зверската,така че ъглошлайфа тука е добра алтернатива
супорта се сваля с милиметър-два и работата заспива.толкова за отпред
Отзад:Единственото нещо което се прави отзад е смяна на носачите с такива от е36 компакт,няма нищо сложно просто хамалогия.Има хора които ме питат носачи от компакт с барабани стават ли,конкретно в моя случай от барабан пак си минах на барабан отзад,щото имах компактови носачи с барани,не че нямам желание да си сложа такива с дискове,но просто средстава са дефицит към този момент и на тая интервенция ще и дойде времето в най кратки срокове
Задница ви обаче става по разчекната с 16мм от всяка страна,някои го приемат като предимство,други като недостатък,аз просто отбелязвам.
Надявам се да съм обяснил всичко достатъчно подробно и разбираемо,ако съм пропуснал или сгрешил нещо,тези които знаят нека ме поправят.Пак казвам,това не е по-добрият,а просто по-евтиният вариант.ПОЗДРАВИ

Отпред:Нужни са ви единствено главини от е36,без значение купе,седан или компакт.След като си набавите главините ви трябва стругар за да ви направи 2 втулки които да компенсират по големия отвор на е36-цовата главина,спрамо по малкият на е30-ковата.Вече разполагате и с 2 броя втулки.Следващата стъпка е разпробиване на е30-ковия спирачен диск от 4х100 на 5х120,като за целта използвате е36-цовата главина след което събирате цялата карантия отново и ше се качват някви джанти на 5х120.До тук добре обаче единствения вариант за преди джанти е с ет20,което ще рече че имате само 2 варианта-е34 и 39 ако не греша,а джанти от всякво друго БМВ опират в амортисъора.Другото нещо е че джантата опира в супорта на апарата,ама си стърже зверската,така че ъглошлайфа тука е добра алтернатива

Отзад:Единственото нещо което се прави отзад е смяна на носачите с такива от е36 компакт,няма нищо сложно просто хамалогия.Има хора които ме питат носачи от компакт с барабани стават ли,конкретно в моя случай от барабан пак си минах на барабан отзад,щото имах компактови носачи с барани,не че нямам желание да си сложа такива с дискове,но просто средстава са дефицит към този момент и на тая интервенция ще и дойде времето в най кратки срокове

Задница ви обаче става по разчекната с 16мм от всяка страна,някои го приемат като предимство,други като недостатък,аз просто отбелязвам.
Надявам се да съм обяснил всичко достатъчно подробно и разбираемо,ако съм пропуснал или сгрешил нещо,тези които знаят нека ме поправят.Пак казвам,това не е по-добрият,а просто по-евтиният вариант.ПОЗДРАВИ

- Deadgame
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 573
- Регистриран на: 12.05.2007
- Местоположение: Стара Загора
- Кара: м50б20
Re: Е30 5х120
е просто защо не ползваш диск от 36 или е46 и апарата сътветно, ще се качиш на по големи дискове , тук забелязвам че хората само питат някои ако може да отиде и да погледне за кво става дума , иска се малко търсене и търпение никои няма да ви каже на готово как става .
- igra4a-c2560xm
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 506
- Регистриран на: 22.12.2007
- Местоположение: мировяне сити
- Пол: Мъж
- Кара: 30 ки до гроб
- Мечтае да кара: на метан
Re: Е30 5х120
Deadgame написа:е просто защо не ползваш диск от 36 или е46 и апарата сътветно, ще се качиш на по големи дискове , тук забелязвам че хората само питат някои ако може да отиде и да погледне за кво става дума , иска се малко търсене и търпение никои няма да ви каже на готово как става .
защото невлизат на спираччният апарат колега

- ///Явор
- Летящия холандец
-
- Мнения: 19401
- Регистриран на: 10.01.2003
- Местоположение: предимно в гаража
- Кара: M3E30х2,M3E36х2,M3E92,M5E39х2 и др.
Re: Е30 5х120
що бре..315мм влизат без никакво преправяне 


С ЧАТ НА Л.С. НЕ МИ СЕ ЗАНИМАВА Работно време 10:00-18:00 тел:0887616782
- ares2
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6155
- Регистриран на: 27.03.2009
- Местоположение: Regensburg
- Пол: Мъж
- Кара: Е30Е36Е39E34<---E63E65
Re: Е30 5х120
а как стои въпроса с ръчната като мина от барабан 4/100 към диск 5/120? ще има ли проблем?
- NeedHead
- Брррръм!
-
- Мнения: 1135
- Регистриран на: 14.10.2008
- Местоположение: София- Център (мноо ясно!) :*
- Пол: Мъж
- Кара: на стъклопласт ...
Re: Е30 5х120
ares2 написа:а как стои въпроса с ръчната като мина от барабан 4/100 към диск 5/120? ще има ли проблем?
Ще си навържеш "новата" ръчна бе!
А относно въпроса за предни и задни дискове... най-добре,който ще си прави тия интервенции да си смени и дисковете и апаратите,няма смисъл от разпробиване и такива глупости! Повече време,нерви и т.н. ще заминат от колкото да си купи човек дискове от някоя скраперка,а то е бол с 36-ци на части! Няма да е лошо и спирачната помпата да си смените!




Довечера ще снимам готовите втулки да ви ги покажа как изглеждат!

Life is Better SIDEWAYS!

bigmurzi написа:малко танкче
- ares2
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6155
- Регистриран на: 27.03.2009
- Местоположение: Regensburg
- Пол: Мъж
- Кара: Е30Е36Е39E34<---E63E65
Re: Е30 5х120
аз мислех нещо в този ред.. за сега ме офертираха с диск от е46 ....
има ли начин обаче да се смени и амортисьора? или каквото трябва за да приема джанти с ЕТ по голямо от 20?
има ли начин обаче да се смени и амортисьора? или каквото трябва за да приема джанти с ЕТ по голямо от 20?
- brankovv
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 394
- Регистриран на: 20.02.2010
- Местоположение: с. Казичене
- Кара: c220 diesel
- Мечтае да кара: e30 m50b25
Re: Е30 5х120
2 въпроса
1во тва ет 20 отпред Ок а отзад как е и какво значи 16 мм по-разчекната
2ро а с каква е добре да се смени помпата ?
П.П. и да питам защо това е по-лошият варянт какво му е ?
1во тва ет 20 отпред Ок а отзад как е и какво значи 16 мм по-разчекната
2ро а с каква е добре да се смени помпата ?
П.П. и да питам защо това е по-лошият варянт какво му е ?
- NeedHead
- Брррръм!
-
- Мнения: 1135
- Регистриран на: 14.10.2008
- Местоположение: София- Център (мноо ясно!) :*
- Пол: Мъж
- Кара: на стъклопласт ...
Re: Е30 5х120
ares2 написа:аз мислех нещо в този ред.. за сега ме офертираха с диск от е46 ....
има ли начин обаче да се смени и амортисьора? или каквото трябва за да приема джанти с ЕТ по голямо от 20?
Ако ще сменяш амортисьори слагай от Е36 и минавай директно на 17" джанти и още по-големи спирачки(ако имаш желание де!)





brankovv написа:2 въпроса
1во тва ет 20 отпред Ок а отзад как е и какво значи 16 мм по-разчекната
2ро а с каква е добре да се смени помпата ?
П.П. и да питам защо това е по-лошият варянт какво му е ?
1. Отзад ще е с 16мм по-широка

2. Моята е от е34 540

ПП.: Щот е малко правеняшка работа,но е никак лош вариант,просто е ниско бюджетен


Life is Better SIDEWAYS!

bigmurzi написа:малко танкче
- Deadgame
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 573
- Регистриран на: 12.05.2007
- Местоположение: Стара Загора
- Кара: м50б20
Re: Е30 5х120
igra4a-c2560xm написа:Deadgame написа:е просто защо не ползваш диск от 36 или е46 и апарата сътветно, ще се качиш на по големи дискове , тук забелязвам че хората само питат някои ако може да отиде и да погледне за кво става дума , иска се малко търсене и търпение никои няма да ви каже на готово как става .
защото невлизат на спираччният апарат колега
ще напраавиш един преходен фланец да изхвърлиш апарата на вън
- brankovv
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 394
- Регистриран на: 20.02.2010
- Местоположение: с. Казичене
- Кара: c220 diesel
- Мечтае да кара: e30 m50b25
Re: Е30 5х120
NeedHead написа:1. Отзад ще е с 16мм по-широка![]()
2. Моята е от е34 540,ма споко от е34 мисля,че си стават!
ПП.: Щот е малко правеняшка работа,но е никак лош вариант,просто е ниско бюджетен! Така с втулки излиза около 500лв.(+ преправяне на задния мост за реглаж),а по другия начин е около 3000лв. Зависи какво искаш!
16 мм са си 16 мм


- lubaka_320
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 375
- Регистриран на: 11.02.2008
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: 2001 e46 325i;е36 Touring
- Мечтае да кара: S50/52
Re: Е30 5х120
NeedHead написа:ПП.: Щот е малко правеняшка работа,но е никак лош вариант,просто е ниско бюджетен! Така с втулки излиза около 500лв.(+ преправяне на задния мост за реглаж),а по другия начин е около 3000лв. Зависи какво искаш!
Не е зависи какво искаш,а по скоро зависи какво можеш да си позволиш,щото не вярвам да има човек дето да предпочете да разпробива дискове и т.н. вместо да си прасне като пич цялата е36 карантия и да си свирка

brankovv написа:16 мм са си 16 мма и като сложа 17" джанта с ет15 7,5j тогава може да има значение :Р а и за мен разчекната не е = на изнесена, ей само трябва да ми ги покажете тея втулки да се пробвам на струга дали мога да ги направя и ако стане и аз скачам на 5х120
Като си правите втулки не забравяйте да споменете на стругаря,че ви трябва пресова сглобка!Плътна сглобка не ви върши рабора
Re: Е30 5х120
Еми и аз съм се включил в същия филм- взех за отпред амортисьори от е36 м-ка, шенкел к-т с апарат и диск и сичко, ще сложа е30-ската пружина и ще видим какво ще се получи
през другата седмица смятам да се пробвам и ще снимам
А за отзад съм с дискове и направо си взех главини от е36 - пасват на лагера точно-от диск на диск обаче трябва да е главината-, но ще правя планки за апаратите щото ще е с вентилирани диксове
през другата седмица смятам да се пробвам и ще снимам
А за отзад съм с дискове и направо си взех главини от е36 - пасват на лагера точно-от диск на диск обаче трябва да е главината-, но ще правя планки за апаратите щото ще е с вентилирани диксове
- BMW E34td
- Потребител
-
- Мнения: 17
- Регистриран на: 24.03.2008
- Местоположение: около София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E65
- Мечтае да кара: M6
Re: Е30 5х120
Колега каква е разликата от носачи на е36-ца компакт и обикновена е36-ца?
Бъди германец и измисли нещо да те е......
- ares2
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6155
- Регистриран на: 27.03.2009
- Местоположение: Regensburg
- Пол: Мъж
- Кара: Е30Е36Е39E34<---E63E65
46 мнения
• Страница 1 от 4 • 1, 2, 3, 4
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани