M44б18 в Е30 М10б18
Модератори: GEORGIEV, ///Явор, ge_a, Технически модератори
7 мнения
• Страница 1 от 1
- vilioe36
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 104
- Регистриран на: 14.03.2012
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: e39 , e30
- Мечтае да кара: e30
M44б18 в Е30 М10б18
Така знам,че ви е писнало от подобни теми ,но както се казва който не иска не е длъжен да отговаря.Та предстои ми присаждане на М44 в моята 30ка и се съмнявам повечето части да са съвместими както при М40-то.Двигателя го вземам от е36 ис 98 година с климатик (гоето значи,че маховика е убийствено тежъх към 11 кг мисля че беше) Мисълта ми е какво трябва да сменя след присаждането като радиатор, скоростна кутия, бензинова помпа и т.н. (или моите ще станат?) и мога ли да сложа моя маховик от М10-то със съединителя или ще иска пилене ?
- S204
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 103
- Регистриран на: 5.01.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 4-цилиндрово сешоарче
Re: M44б18 в Е30 М10б18
- Картер и лапи от м40/м42 от е30
- Скоростна кутия:
вариант 1. от м40/м42 от е30
вариант 2. от е36 с преправяне на опорната греда в задната част на кутията и лостовия механизъм
- Воден радиатор и прилежащите му маркучи от е36-цата
- Опорен лагер в маховика, съответстващ с диаметъра на опашката на първичния вал на скоростната кутия
- Маховик, съединител и стартер - от м44
- Ремъчно задвижване - три варианта:
1. от м40/м42 от е30
2. от м40/м42 от е36 първите с трапецовиден ремък
3. запазваш си пистовия ремък от м44-то и си нагаждаш как да мине тръбата за пръчката за маслото
- Изработка на стойка за бубини
- Букса за инсталация мотор-купе като се ръководиш от схема за свързване (има навсякъде в нета, дори да си с правоъгълната букса)
- Измисляш си как да си закрепиш екуто в жабката като запазиш кръглия маншон от старата моторна инсталация (за уплътнение). Можеш да ползваш кутията за кабелите пред вентилатора на парното от е30!
- Монтиране на цялата ЕВС система (черния модул с жълтата букса под жабката на е36, окабеляването, кутийката под волана и антената - гривна от ключалката) където си пожелаеш. Не залепяй чипа за гривната, при последвало откачане - закачане на акумулатора ако чипа е долепен до антената системата може да "оглупее"! При добро желание можеш да си направиш ключ с място за чип в него.
- Температурен датчик за таблото (задния) от м40/м42 е30.
- Захващане на ДИСА мембраната за колектора (ще ти се освободяд две уши на всмукателния колектор, става с оригиналната планка доста културно)
- Планка за захващане на кутията за въздушния филтър или поставяне на "спортен" филтър.
- Мисля, че трябва да ползваш табло с уредите от 3-ен стоп. Не съм наясно, нека някой по-запознат да каже!
- Твоя кардан БИ ТРЯБВАЛО да ти върши работа.
- Избор на подходящ диференциал в зависимост от скоростната кутия която ползваш - ако е от м40/м42 от е30 - оригинала е 4.10, ако е от е36 - оригинал 3.45. Въпрос на вкус!
- Бензиновата помпа си остава твоята.
Би трябвало това да е всичко от което се нуждаеш, остава само място и време за работа, малко финанси за режийните бири или там каквото пиеш и желание да го направиш. Успех!
- Скоростна кутия:
вариант 1. от м40/м42 от е30
вариант 2. от е36 с преправяне на опорната греда в задната част на кутията и лостовия механизъм
- Воден радиатор и прилежащите му маркучи от е36-цата
- Опорен лагер в маховика, съответстващ с диаметъра на опашката на първичния вал на скоростната кутия
- Маховик, съединител и стартер - от м44
- Ремъчно задвижване - три варианта:
1. от м40/м42 от е30
2. от м40/м42 от е36 първите с трапецовиден ремък
3. запазваш си пистовия ремък от м44-то и си нагаждаш как да мине тръбата за пръчката за маслото
- Изработка на стойка за бубини
- Букса за инсталация мотор-купе като се ръководиш от схема за свързване (има навсякъде в нета, дори да си с правоъгълната букса)
- Измисляш си как да си закрепиш екуто в жабката като запазиш кръглия маншон от старата моторна инсталация (за уплътнение). Можеш да ползваш кутията за кабелите пред вентилатора на парното от е30!
- Монтиране на цялата ЕВС система (черния модул с жълтата букса под жабката на е36, окабеляването, кутийката под волана и антената - гривна от ключалката) където си пожелаеш. Не залепяй чипа за гривната, при последвало откачане - закачане на акумулатора ако чипа е долепен до антената системата може да "оглупее"! При добро желание можеш да си направиш ключ с място за чип в него.
- Температурен датчик за таблото (задния) от м40/м42 е30.
- Захващане на ДИСА мембраната за колектора (ще ти се освободяд две уши на всмукателния колектор, става с оригиналната планка доста културно)
- Планка за захващане на кутията за въздушния филтър или поставяне на "спортен" филтър.
- Мисля, че трябва да ползваш табло с уредите от 3-ен стоп. Не съм наясно, нека някой по-запознат да каже!
- Твоя кардан БИ ТРЯБВАЛО да ти върши работа.
- Избор на подходящ диференциал в зависимост от скоростната кутия която ползваш - ако е от м40/м42 от е30 - оригинала е 4.10, ако е от е36 - оригинал 3.45. Въпрос на вкус!
- Бензиновата помпа си остава твоята.
Би трябвало това да е всичко от което се нуждаеш, остава само място и време за работа, малко финанси за режийните бири или там каквото пиеш и желание да го направиш. Успех!
- michev
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2040
- Регистриран на: 5.06.2003
- Местоположение: Targovishte
- Пол: Мъж
- Кара: 1996 318i, 1987 318i M10B18
- Мечтае да кара: E30 M3
- Детайли за колата: 1996-та е36 318 М43В18, 2000-а Е36 компакт М43В19, 1987-ма Е30 М10В18 Л-джет
Re: M44б18 в Е30 М10б18
Всички М44 са с двумасов маховик, тежащ 12.2 кг, дори само подмяната му с обикновен такъв от М43 е полезна - масата му е 10кг. Предполагам си наясно, че се сменя и феродовият диск при преминаване към обикновен маховик. М43-ковия има много месо за доолекотяване
По-добре ползвай 36-цова кутия, по-добре са наредени предавките, за диференциалите колегата е абсолютно прав, че петата при Е30 е с предавателно отношение 0.8, а при Е36 е 1.0 Между другото М44 се окомплектова заводски с диф 3.38, както и всички други Е36 след 1996-та.
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
only rear wheel drive
- M10
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2009
- Регистриран на: 13.11.2009
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: 1602, E30 pre-face, E36 coupe
- Мечтае да кара: зил 130
Re: M44б18 в Е30 М10б18
Да допълня колегата S204, вариант 2 с е36 кутия - може да ползваш директно гредичка с тампоните и лостов механизъм от е30, променя се дължината на щангата към кутията единствено. Маховик стартер и съединител, стават от е30 м40 (като на м43 едномасов). Таблото няма значение от двоен или троен, важното е датчика за температурата на водата да е е30ков... имам спомени че има м44 с комбиниран за ецу/табло, ако е така трябва да намериш къде да по системата да закрепиш твоя датчик. Двуцевката трябва да се преправи, защото опира в стойката на десния тампон.
Последна промяна M10 на 01 Яну 2016, 19:29, променена общо 1 път
- michev
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2040
- Регистриран на: 5.06.2003
- Местоположение: Targovishte
- Пол: Мъж
- Кара: 1996 318i, 1987 318i M10B18
- Мечтае да кара: E30 M3
- Детайли за колата: 1996-та е36 318 М43В18, 2000-а Е36 компакт М43В19, 1987-ма Е30 М10В18 Л-джет
Re: M44б18 в Е30 М10б18
М44 със сигурност е с един комбиниран температурен датчик, както и по-късните М43.
only rear wheel drive
- vilioe36
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 104
- Регистриран на: 14.03.2012
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: e39 , e30
- Мечтае да кара: e30
Re: M44б18 в Е30 М10б18
благодаря ви много, такава информация ми дадохте ,че мога сам да си го сложа и свържа ;д драмата ми е маховика иска да сложа моя от м10 с съединител страртер и вс дано да стане
Re: M44б18 в Е30 М10б18
Ако слагаш маховика от М10 (по-добре с него) и имаш проблеми със стартера ще смениш
бендикса и се получава доста културно но не му помня номера на бендикса който трябва да сложиш.
бендикса и се получава доста културно но не му помня номера на бендикса който трябва да сложиш.
7 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани