Всичко за фотографията

В този форум всеки един от Вас ще има възможност да представи автомобила си, но по начин, който хората да оценят като красив и неповторим. За повече информация се обръщайте към модератoрите на този раздел.

Модератори: err0r, SpUd3r, Kroki, Raya

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 344
Регистриран на: 9.08.2010
Местоположение: Шумен
Пол: Жена
Кара: E30 V8 , E21

Re: Всичко за фотографията

Мнение от Raya » 18 Сеп 2012, 15:49

Gqbriel написа:Всичко прекрасно с линкове към форумите - само ,че няма голям смисъл - 10 линка към фото форум и 10 взети от страшно много за фотография :dunno:
Аз предлагам да се раздели на под секци,като по опитните от колегите могат да споделят трикове за различен тип снимки,време,светлина и малки тайни на кой професионална кой любителска фотография...
Каквото и да си говорим,техника е меко казана важна :mhihi: а обработката е съвсем друга тема,там е въпрос на избор стил и знания...
А по спомен има доста подобна тема с доста добри пояснения,тук ще стане общи приказки в един момент и доста ненужна работа за админите - в частност предполагам Kroki :)
Тъй като сме авто форум може да започнем с "Do's and Dont's" при снимането на автомобили в покой,в движение,ъгли подчертаващи даден елемент и т.н

п.с: за сега съм с един Cannon 550D с 18-55 и все още се уча какво може и не може тази гад,въпреки че е в доста нисък клас :mhihi:


Aз също снимам с 550D ;) ......
Само с четене не става нищо . Става със снимане ..... Аз лично само веднъж съм чела тези щуротии и когато пробвах да ги реализирам в снимка - нищо не се получи. За добри резултати трябва много добре да се опознае техниката и нейните възможности. След това ефектите и стила идват сами , породени от самото въображение и идеи на човека.
За мен лично тази тема е излишна при положение, че не видях нито 1 човек с конкретен въпрос, на пример "Как е заснета тази снимка? При какви настройки, с какъв обектив?" и т.н. За ъгли, композиция и точки е излишно да се говори при положение , че всеки с добро зрение вижда тези неща в самата снимка. Гледаш снимки и се учиш!
"Of all the things I've lost I miss my mind the most"
Изображение

Дон Кроки
Аватар
Мнения: 3880
Регистриран на: 14.01.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: и се усмихва :)
Мечтае да кара: със сина ми :)
Детайли за колата: С всички възможни екстри.

Re: Всичко за фотографията

Мнение от Kroki » 18 Сеп 2012, 15:52

Ами, може ли някой да ми обясни. За снимане на кола в движение от кола, на какви настрйки слагате, че ми е интересно..
You're safer in the race car than you are in cars going to and from the track. - Mario Andretti
`91 E30 318i `93 Е36 325td `06 E46 320d `12 F800ST `07 E61 LCI 525d

drago_pavlov написа:Аз светкам само ако има някаква опасност. За патруки не :lol: Както аз си плащам актовете, така ще си ги плащат и другите :mhihi:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6156
Регистриран на: 14.06.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: комби
Мечтае да кара: Нещо с S мотор
Детайли за колата: N52B25

Re: Всичко за фотографията

Мнение от Gqbriel » 18 Сеп 2012, 16:01

Kroki написа:Ами, може ли някой да ми обясни. За снимане на кола в движение от кола, на какви настрйки слагате, че ми е интересно..

А какво искаш да постигнеш,имаш варианти и главно според скоростта на затвора и къде ти е камерата - различни ефекти...
Почти без време за реакция - подобие на panning :
Изображение


@Raya - права си,но май не си ме разбрала правилно - товах имах предвид и аз...дава се снимка и се коментира или се задава определен въпрос ,но съм съгласен с теб :yes:
bgpavlp написа:Ремапа е като морския пясък на Приморско, влезнели един път в г..а, чистене няма :D .
Сложиш ли един път ремап, после не ти се иска да го махаш.
екс:М47/м47Н/Н52б30/м52б28/н52б5


Аватар
Мнения: 625
Регистриран на: 21.09.2007
Местоположение: по света и у вас
Кара: на изпарения
Мечтае да кара: Countach, Diablo, F40, 348, 355

Re: Всичко за фотографията

Мнение от xpl0d » 18 Сеп 2012, 16:09

Kroki написа:Ами, може ли някой да ми обясни. За снимане на кола в движение от кола, на какви настрйки слагате, че ми е интересно..


Размазани колела - по-ниска скорост на затвор. "Замръзнали" колела - по-висока скорост на затвор и по-висока бленда.
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6156
Регистриран на: 14.06.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: комби
Мечтае да кара: Нещо с S мотор
Детайли за колата: N52B25

Re: Всичко за фотографията

Мнение от Gqbriel » 18 Сеп 2012, 16:11

xpl0d написа:
Kroki написа:Ами, може ли някой да ми обясни. За снимане на кола в движение от кола, на какви настрйки слагате, че ми е интересно..


Размазани колела - по-ниска скорост на затвор. "Замръзнали" колела - по-висока скорост на затвор и по-висока бленда.

A iso-то ?
bgpavlp написа:Ремапа е като морския пясък на Приморско, влезнели един път в г..а, чистене няма :D .
Сложиш ли един път ремап, после не ти се иска да го махаш.
екс:М47/м47Н/Н52б30/м52б28/н52б5


Аватар
Мнения: 625
Регистриран на: 21.09.2007
Местоположение: по света и у вас
Кара: на изпарения
Мечтае да кара: Countach, Diablo, F40, 348, 355

Re: Всичко за фотографията

Мнение от xpl0d » 18 Сеп 2012, 19:43

Gqbriel написа:
xpl0d написа:
Kroki написа:Ами, може ли някой да ми обясни. За снимане на кола в движение от кола, на какви настрйки слагате, че ми е интересно..


Размазани колела - по-ниска скорост на затвор. "Замръзнали" колела - по-висока скорост на затвор и по-висока бленда.

A iso-то ?


На новите тела може и по-високо от обикновено. На по-старите ще вкараш излишен шум. Но ако снимаш нощно време автомобилите трябва да качиш ИСО-то. На К-р при 6400 няма никакъв проблем. При снимане през деня ако имаш светлосилен обектив от сорта на 70-200/4 не ти трябва високо ИСО. Ако имаш обаче китова тъмница може да се наложи да го увеличиш малко. Докъм 800 например. Но пак казвам. Точни стойности никой не може да даде, щото там вече е изцяло до възможностите на тялото.
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 344
Регистриран на: 9.08.2010
Местоположение: Шумен
Пол: Жена
Кара: E30 V8 , E21

Re: Всичко за фотографията

Мнение от Raya » 18 Сеп 2012, 21:13

Той има предвид, че снимката ще се прави от друга кола в движение. Моя съвет е скорост около 100 и нещо , може и по-ниска , тъй като не е нужно да проследяваш колата, подразбира се, че тя ще се движи с вашата скорост. Исото няма да го вдигнем в този случай, защото ще трябва и по-висока бленда, а на теб не ти трябва такава. Според мен по-красиво се получава при по-отворена бленда (колкото е възможно нали).
"Of all the things I've lost I miss my mind the most"
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 456
Регистриран на: 2.01.2010
Пол: Мъж
Кара: 992 turbo, G30 540ixdrive.

Re: Всичко за фотографията

Мнение от Shadowed » 18 Сеп 2012, 22:48

Специално при паннинга, по-добре се получава на по-затворена бленда, тъй като фокусното поле е по-голямо, и при доста от обективите, обектът във фокуса е по-остър. Тъй като има движение, съответно "размазване", тук отворената бленда е по-скоро излишна - така или иначе обектът който "следим" ще е на фокус, ясен, а предният и заден план мазнати от движението. Обектът ще си изкочи така или иначе. При по затворена бленда също ще има по-ясни следи на движение, тъй като обект на фокус остава по-ясни следи от обект не на фокус :) А от там и ефект на скорост. Колкото до iso-то, аз лично си позволявам да го вдигам малко повече тук, защото noise reduction-a се маха лесно от обекти които не са на фокус и размазани ;)

Все пак, във фотографията всичко е стил, предпочитания и субективност. Нещо което е красиво за теб, може да е не е за друг. Най-важното е да свикнеш предварително да знаеш какъв ефект търсиш, и с практиката, ще го намираш все по-често. Основните правила за композиция са важни, за да знаеш кога можеш да ги нарушиш и да покажеш нещо различно, нещо което е твое виждане.

С удоволствие ще следя темата, надявам се да има повече въпроси за техника на снимане :wave:

Олдскул фен
Аватар
Мнения: 1142
Регистриран на: 15.04.2008
Местоположение: Техеран
Пол: Мъж
Кара: Строявайки пешеходците по тротоарит
Мечтае да кара: E34 + s62 ]:)

Re: Всичко за фотографията

Мнение от justboy » 18 Сеп 2012, 23:41

Kroki написа:Ами, може ли някой да ми обясни. За снимане на кола в движение от кола, на какви настрйки слагате, че ми е интересно..


Амиии зависи в коя част на денонощието и с каква скорост ще се движите и, о, колко много зависи от колата, от която ще снимаш...

Рядко пъти съм се пробвал за такива снимки, сега набързо ми изпадна тази...

Изображение

Тук снимах от една Астра по спомен, с невероятно твърди койловъри и беше много трудно, въпреки, че настилката видимо беше идеална... :mhihi:

Снимана е декември месец в 14:00 при сравнително слънчево време, ефекта не е талка силно изразен, въпреки, че снимката е със скорост 1/30, защото карахме доста бавно, заради твърдата астра... Та, ще видите с каква скорост(на движение на автомобилите) е удачно е да снимате и какво искате да постигнете най-вече, от там ще си пробваш няколко варианта на скорост на затвора ... ; )
Екзифа...
Ф-стоп 20
exposure time 1/30 sec.
iso 100
focal length 18mm

Относно панинга, особено при хубаво време, не вдигам исото над 100.
И друго да кажа на хората, които тепърва ще се опитват да правят панинг, който си е зарибявка, изключвайте си стабилизациите на апаратите(обективите) Освен ако не са по-новите обективи на никон/канон (и др..) които имат режим само на вертикална стабилизация : )
Изображение
E34, E38

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2379
Регистриран на: 24.07.2006
Местоположение: 02..., +3592...
Пол: Мъж
Кара: myCar 5.3. and iCar 3.9.
Мечтае да кара: още по-бавно
Детайли за колата: ...
01" 525d m57
04" X5 m57
06" Liberty 2,8 CRD

Re: Всичко за фотографията

Мнение от Владо » 19 Сеп 2012, 7:43

ще си позволя да допълня и леко коригирам пламен... при по-новите обективи с вр или ис стабилизация може да я оставите при пана... освен това има и един режим на стабилизация, наречен актив, освен нормалния... та този актив режим се ползва, когато не сте на стабилна основа при снимането, като на лодка, кораб, в кола, като нашия случай...
при пана на автомобили важен компонент е скоростта на заснимания автомобил, и от нея може да се изведе приблизително скоростта на заснемане... приема се, че скорост 1/х, където х=скоростта в км е добра отправна точка за минимална такава... другото е криейтив ;)

Photographer
Аватар
Мнения: 726
Регистриран на: 18.02.2010
Местоположение: Крайните квартали на столицата
Пол: Мъж
Кара: му се нещо старо

Re: Всичко за фотографията

Мнение от randity » 19 Сеп 2012, 8:24

Сорка ако въпроса е тъп, но какво означава "панинг" ?
.. и отново се замислих „Божее, какви автомобили са правени през миналия век. Сега всичко е пластмаса n-то качество."..

Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 456
Регистриран на: 2.01.2010
Пол: Мъж
Кара: 992 turbo, G30 540ixdrive.

Re: Всичко за фотографията

Мнение от Shadowed » 19 Сеп 2012, 8:50

Владо написа:ще си позволя да допълня и леко коригирам пламен... при по-новите обективи с вр или ис стабилизация може да я оставите при пана... освен това има и един режим на стабилизация, наречен актив, освен нормалния... та този актив режим се ползва, когато не сте на стабилна основа при снимането, като на лодка, кораб, в кола, като нашия случай...
при пана на автомобили важен компонент е скоростта на заснимания автомобил, и от нея може да се изведе приблизително скоростта на заснемане... приема се, че скорост 1/х, където х=скоростта в км е добра отправна точка за минимална такава... другото е криейтив ;)


Съгласен съм с това за скоростта :) 1/х е добър старт, ако не знаеш от къде да започнеш. Относно стабилизацията, понякога може и да пречи при панинг. Тялото или обектива се опитва да стабилизира движението което правиш и се появява jitter ефект (не знам как се казва на български, срамота :no: ) - такъв в който линиите от движение имат точки - частта от времето в което картината е била стабилизирана. Един пример за това:

Изображение
London, Sitefinity and Beyond conference, April 2012 by Bmw Spirit, on Flickr

Забележете колко неправилни са линиите на движението. Това беше без да му мисля много до като чаках нещо.. Не винаги се получава този ефект, но за него е виновна стабилизацията.

randity написа: Сорка ако въпроса е тъп, но какво означава "панинг" ?

Въпросът не е тъп :yes: Това е техника на снимане, при която следиш обект който се движи, и правиш същато движение като него, с цел да го изолираш все едно е неподвижен но всичко останало около него да показва движението. Като в подписа ти и снимката по-горе :)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6156
Регистриран на: 14.06.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: комби
Мечтае да кара: Нещо с S мотор
Детайли за колата: N52B25

Re: Всичко за фотографията

Мнение от Gqbriel » 19 Сеп 2012, 8:54

randity написа:Сорка ако въпроса е тъп, но какво означава "панинг" ?


Общо взето е движение на камерата в хоризонтала,или следиш движещ се обект с цел изпъкване на негови детайли...ако греша нека някой да ме поправи :yes:
bgpavlp написа:Ремапа е като морския пясък на Приморско, влезнели един път в г..а, чистене няма :D .
Сложиш ли един път ремап, после не ти се иска да го махаш.
екс:М47/м47Н/Н52б30/м52б28/н52б5

Потребител
Аватар
Мнения: 10
Регистриран на: 22.05.2008

Re: Всичко за фотографията

Мнение от didoriginal » 05 Окт 2012, 6:07

Да споделя и моите впечатления. В общи линии изсписаното до тук е вярно и приложимо. Като допълнение за снимките тип "от кола" (т.е. имитация на rig-shots) - скорост на движение около 60-70 км/ч е една добра отправна точка. Скорост на затвор - 1/30 - 1/40, разбира се в зависимост и от обектива, който ползвате. Колкото по-широк, толкова по-ниска скорост на затвор снимайки от ръка можете да си позволите. Предполагам сте наясно с правилото - shutter speed >= 1/focal length. С други думи - скоростта на затвор трябва да е по-висока или равна на 1/фокусното разстояние.

Пример: Обектив 11мм, сложен на кроп тяло > 11х1.6 ~ 18мм . Минималната скорост на затвор трябва да бъде 1/18 за да имаме шанс да получим остър кадър ОТ РЪКА. Държа да отбележа, че стабилизираните обективи са съвсем друга бира.
Пример 2: Обектив 200мм, сложен на full-frame тяло > 200x1.0 = 200мм. Минимална скорост на затвор - 1/200 . Слагайки същия обектив на crop тяло фокусното разстояние става 320мм, което означава, че при всички положения скоростта на затвор ОТ РЪКА не трябва да пада под 1/320.

Препоръката ми е следната: цъкате апарата на режим Tv (приоритет на затвор), гласите скорост 1/30 или 1/40, излизате на магистралата, поддържате скорост 80-100км/ч... и в общи линии трябва да получите един доста изчистен tracking shot.

Изображение
Canon EOS 60D + Tokina 11-16 @ 16mm, 1/20 shutter, f/10, ISO 100. Тук си пробвах късмета и от 20 кадъра успях да уцеля един читав. Скоростта е по-ниска (позовавайки се на златното правило) - 16x1.6 ~26mm, а снимката е правена на 1/20.

Изображение

Canon EOS 60D + Tokina 11-16 @ 16mm, 1/50 shutter, f/22, ISO 100.

И една от архивите, но много любима:

Изображение

Canon EOS 350D + 18-55 @ 50mm, 1/50 shutter, F/4, ISO . Златното правило отново е нарушено, но с цената на доста грешки. Но все пак упоритостта и твърдоглавието се отплащат. :)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2379
Регистриран на: 24.07.2006
Местоположение: 02..., +3592...
Пол: Мъж
Кара: myCar 5.3. and iCar 3.9.
Мечтае да кара: още по-бавно
Детайли за колата: ...
01" 525d m57
04" X5 m57
06" Liberty 2,8 CRD

Re: Всичко за фотографията

Мнение от Владо » 05 Окт 2012, 19:54

Здравей Колега, чудни кадри :yes:
Обаче веднага да те коригирам, щото си миксирал нещата... Правилото за реципрочност е в друг случай:
1. Когато се снима неподвижен обект, се ползва скорост 1/х, като х = фокусното разстояние на обектива в мм. Даже може и 2/3 стопа по-бързичко да се снима, като за подсигуряване. Целта е да се минимизира размазването от нестабилност на камерата! Ако искате да счупите правилото а/стабилизация, или б/статив;
2. Когато снимате рали /движещ се с голяма скорост обект/ с цел максимално ясна снимка минимално приемливата скорост на снимане е 1/500, и то около завой. Ако сте на права под 1/1500 не ви оправя, може и повече;
3. Панинга е специфична техника на заснемане, при която горните 2 не важат. По-горе се посочиха някои правилни постановки. Но най-важното е, както посочи и Рая, постоянната тренировка. Със цифровите камери можете веднага да видите какво постигате. А ако беше лента :mhihi: .
На фокус :driving:

ПредишнаСледваща

Назад към BMW арт фотография

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook