Дизел + студ - кое е нормално и кое не?

5-та серия ('02- ), 7-ма серия ('01- ), 1-ва серия ('04- ), 3-та серия ('05- ), Х серия

Модератори: naskoksan, gazzzar, Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 104
Регистриран на: 4.06.2009
Местоположение: Велико Търново
Кара: '05 BMW X5 3.0d

Re: Дизел + студ - кое е нормално и кое не?

Мнение от nuke » 27 Яну 2010, 8:47

xerial написа:Не е задължително да е акумулатор даже напротив... при мен също светват АСЦ и АБС или нещо такова не се сещам на 100% но това светване е за 1 сек и изчезва. Според мен е слаб контакт на датчиците отколкото акумулатор , тъй като съм с чисто нов на 2 седмици 100А на 830 пусков ток :)


Ами моя е на 2 месеца с 870 пусков ама като престои на студа и светват

Нормалното положение е като дадеш на контакт всичко да светне и да угасне след няколко секунди. Според колко е отслабнал акумулатора при палене светват и след малко угасват лампите за тракшъна, абс и още една ама не се сещам коя беше...

Мародератор
Аватар
Мнения: 12328
Регистриран на: 28.07.2006
Местоположение: София
Кара: some d20s

Re: Дизел + студ - кое е нормално и кое не?

Мнение от Mollov » 27 Яну 2010, 10:23

vesko06 написа:
Еми аз при температура под -5 градуса, когато колата е стояла навън винаги съм го виждал този символ, дано не е като грешка :paranoid:


Еми а де... и аз искам така да светва винаги.... а иначе на диагностика грешки не дава, освен една изгоряла свещ....

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 93
Регистриран на: 26.06.2009
Местоположение: Sofia
Кара: BMW Х5 3.0D, E53, 2006
Мечтае да кара: колело

Re: Дизел + студ - кое е нормално и кое не?

Мнение от Extravaganza » 27 Яну 2010, 10:28

dan1el написа:
xerial написа:
flame написа:Колеги, при ВСЯКО палене на колата (откакто я имам) всички индикатори светват за 1-2 секунди и изчезват. И това е нормално ;)


Не става въпрос за вс а за някои ;)

Ето какво прави. http://vbox7.com/play:b19c086e Като загрее и паля не се появяват.


е и при мен е така, значи всичко си е 6 :) само на контакт светват

а днес вече е по-топло и лампите за скоростната кутия и спирачките изгасна, то ми беше ясно, че е от студа, ама сте отида ми я погледне някой за вскеи случай.

Между другото може ли да се разбере дали е старо маслото в скоростната кутия и дали е за смяна, щото аз не съм първи собственик...?
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 308
Регистриран на: 31.10.2005
Местоположение: Благоевград
Пол: Мъж
Кара: BMW f10/3.0D

Re: Дизел + студ - кое е нормално и кое не?

Мнение от Venkata » 28 Яну 2010, 20:04

xerial написа:Това за Пълен резервоар замръзнал с ОМВ АД може ама ако бай пешо му я донесъл с тубите :mhihi: .... както и да е та при мен колкото и студ да е повече от 900 оборота не е вдигала никога.

Абе не знам дали колегата е зареждал при бай Пешо, но преди една седмица на едно приятелче при -18 градуса му замръзна нафтата, а пред мен зареди на ОМВ - Алпин Дизел / аз примерно карам само с VPOWER / и нямах обсолютно никакви проблеми
Изображение

т-т-т-тузар
Аватар
Мнения: 3389
Регистриран на: 6.01.2004

Re: Дизел + студ - кое е нормално и кое не?

Мнение от GaD » 28 Яну 2010, 20:15

Да не почваме тема за горивата, истина е, че в БГ навсякъде са шит и е напълно възможно и при -10 да замръзне..

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 188
Регистриран на: 31.05.2009
Пол: Мъж
Кара: Е39 520Д

Re: Дизел + студ - кое е нормално и кое не?

Мнение от gkgeorgiev » 28 Яну 2010, 20:27

Venkata написа:
xerial написа:Това за Пълен резервоар замръзнал с ОМВ АД може ама ако бай пешо му я донесъл с тубите :mhihi: .... както и да е та при мен колкото и студ да е повече от 900 оборота не е вдигала никога.

Абе не знам дали колегата е зареждал при бай Пешо, но преди една седмица на едно приятелче при -18 градуса му замръзна нафтата, а пред мен зареди на ОМВ - Алпин Дизел / аз примерно карам само с VPOWER / и нямах обсолютно никакви проблеми


... сигурни ли сте че е от нафтата, щото на баща та му замръзна акумулатора и му се е разредил.
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 672
Регистриран на: 14.12.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: само Месершмити

Re: Дизел + студ - кое е нормално и кое не?

Мнение от galant » 28 Яну 2010, 21:22

Вчера при -8-9С запали без да се покаже реотанчето,натискам и пали,а днес при -2С светна индикацията за подгрев на ЛЕД-а и задържа 2-3сек и чак тогава завъртя и запали.Наистина не мога да разбера как работи :dunno:
Изображение

Мародератор
Аватар
Мнения: 12328
Регистриран на: 28.07.2006
Местоположение: София
Кара: some d20s

Re: Дизел + студ - кое е нормално и кое не?

Мнение от Mollov » 28 Яну 2010, 22:19

А добре дошъл в отбора... аз дори получих официалното инфо (с помоща на Bovacar) относно подгряването на мойта кола и там пише, че "реотана" !би трябвало! да се появява при температури под 0С... е да, ама не...

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1139
Регистриран на: 8.12.2005
Местоположение: ВРАЦА
Пол: Мъж
Кара: E65 745I;Е53 Х5;TVR;SKYLINE;E60 М5
Детайли за колата: 745-Самолет:Х5-Болид:TVR-Истребител:SKYLINE-Шейна:М5-БЕЗ ДУМИ

Re: Дизел + студ - кое е нормално и кое не?

Мнение от БОРКО-ЧИПА » 28 Яну 2010, 22:28

Да ви кажа ,че най интересното е ,че при моята е60 също не всеки път подгрява а е 04г със ключа :roll:
не всеки път се появява "жичката"
при -10 един път се появи един път не
при -14 онзи ден не се появи.....
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2085
Регистриран на: 4.09.2009
Местоположение: Kurvenland
Кара: баничарка с компресор

Re: Дизел + студ - кое е нормално и кое не?

Мнение от da6ip » 28 Яну 2010, 23:06

galant написа:Вчера при -8-9С запали без да се покаже реотанчето,натискам и пали,а днес при -2С светна индикацията за подгрев на ЛЕД-а и задържа 2-3сек и чак тогава завъртя и запали.Наистина не мога да разбера как работи :dunno:


значи искам тук да теоретизирам малко и да наблегна на 2 точки които може би не оценяваме толкова добре, или може би не се замисляме за тях. сигурно има хора които ги разбират по-добре от мене тия неща, така че се обадете ако говоря глупости някъде:

1) има голямо значение колко е изстинала колата - т.е. колко време е престояла на студа след като е карана и колко е била загрята като е била карана. при добре загрял двигател и 7 часов престой (от 12 до 7 сутринта) може и да не се наложи да се подгрява. докато при малко каране вечерта и 10 часов престой (от 9 до 7 сутринта) положението да изисква подгряване. външната температура е само една променлива в уравнението.

2) има и още една голяма променлива - Е60/61 (и мисля всички модели след тях) почват да подгряват щом се отключи колата с дистанционното. На таблото излиза реотана САМО ако до този момент колата не е успяла да се подгрее и трябва още време. Следователно зависи колко време и дава човек и дава между отключване и контакт. При еднаква външна температура и други фактори за 3 секунди може да не се е подгряла и да излезе реотана, но за 15 секунди да се е подгряла и да НЕ излезе реотана.

отделно като се замисля един 2-литров двигател трябва да се изстудява много по-бързо от един 3-литров...

така че според мен сравненията са валидни само при други обстоятелства които са обективно идентични.
Space, pace and grace. www.more-to-come.com

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 672
Регистриран на: 14.12.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: само Месершмити

Re: Дизел + студ - кое е нормално и кое не?

Мнение от galant » 28 Яну 2010, 23:38

da6ip написа:1) има голямо значение колко е изстинала колата - т.е. колко време е престояла на студа след като е карана и колко е била загрята като е била карана. при добре загрял двигател и 7 часов престой (от 12 до 7 сутринта) може и да не се наложи да се подгрява. докато при малко каране вечерта и 10 часов престой (от 9 до 7 сутринта) положението да изисква подгряване. външната температура е само една променлива в уравнението.

2) има и още една голяма променлива - Е60/61 (и мисля всички модели след тях) почват да подгряват щом се отключи колата с дистанционното. На таблото излиза реотана САМО ако до този момент колата не е успяла да се подгрее и трябва още време. Следователно зависи колко време и дава човек и дава между отключване и контакт. При еднаква външна температура и други фактори за 3 секунди може да не се е подгряла и да излезе реотана, но за 15 секунди да се е подгряла и да НЕ излезе реотана.

отделно като се замисля един 2-литров двигател трябва да се изстудява много по-бързо от един 3-литров...

така че според мен сравненията са валидни само при други обстоятелства които са обективно идентични.


За 1-то според мен не е така защото всяка "нощувка" на колата ми е над 10 часа,но виж 2-то си има логика защото понякога отключвам,влизам и паля,а друг път отключвам още отдалеч,оглеждам я и тогава влизам.Това ми се вързва а и не го знаех(ама колега ти си като енциклопедия на БМВ,браво :yes: ),но първото колега не е със сигурност
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1223
Регистриран на: 9.02.2009
Пол: Мъж
Кара: Е71 30д
Мечтае да кара: Ф06
Детайли за колата: AW/Bl/8sp/M steering wh/paddles/

Re: Дизел + студ - кое е нормално и кое не?

Мнение от stankata777 » 29 Яну 2010, 0:55

[quote="galant"][quote="da6ip"]

2) има и още една голяма променлива - Е60/61 (и мисля всички модели след тях) почват да подгряват щом се отключи колата с дистанционното. На таблото излиза реотана САМО ако до този момент колата не е успяла да се подгрее и трябва още време. Следователно зависи колко време и дава човек и дава между отключване и контакт. При еднаква външна температура и други фактори за 3 секунди може да не се е подгряла и да излезе реотана, но за 15 секунди да се е подгряла и да НЕ излезе реотана.)



Точно така правя аз сутрин при минусови температури-отключвам колата,още преди да съм отключил гаражните врати....
gone,but not forgotten:
E36 grey
E90 monaco blue

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1093
Регистриран на: 17.12.2009
Пол: Мъж
Кара: M57TUD25

Re: Дизел + студ - кое е нормално и кое не?

Мнение от @ndro » 29 Яну 2010, 1:45

da6ip написа:
galant написа:Вчера при -8-9С запали без да се покаже реотанчето,натискам и пали,а днес при -2С светна индикацията за подгрев на ЛЕД-а и задържа 2-3сек и чак тогава завъртя и запали.Наистина не мога да разбера как работи :dunno:


значи искам тук да теоретизирам малко и да наблегна на 2 точки които може би не оценяваме толкова добре, или може би не се замисляме за тях. сигурно има хора които ги разбират по-добре от мене тия неща, така че се обадете ако говоря глупости някъде:

1) има голямо значение колко е изстинала колата - т.е. колко време е престояла на студа след като е карана и колко е била загрята като е била карана. при добре загрял двигател и 7 часов престой (от 12 до 7 сутринта) може и да не се наложи да се подгрява. докато при малко каране вечерта и 10 часов престой (от 9 до 7 сутринта) положението да изисква подгряване. външната температура е само една променлива в уравнението.

2) има и още една голяма променлива - Е60/61 (и мисля всички модели след тях) почват да подгряват щом се отключи колата с дистанционното. На таблото излиза реотана САМО ако до този момент колата не е успяла да се подгрее и трябва още време. Следователно зависи колко време и дава човек и дава между отключване и контакт. При еднаква външна температура и други фактори за 3 секунди може да не се е подгряла и да излезе реотана, но за 15 секунди да се е подгряла и да НЕ излезе реотана.

отделно като се замисля един 2-литров двигател трябва да се изстудява много по-бързо от един 3-литров...

така че според мен сравненията са валидни само при други обстоятелства които са обективно идентични.


по точка 1. мисля, че при минусови температури двигателя изстива напълно за не повече от 3 часа. тоест все едно е дали стои 7 или 10 часа. и какво означава "добре загрял двигател"? обикновено за около 15-20 минути каране се достига до оптималната работна температура (зависи от околната температура и режимът на каране).
за точка 2. съм абсолютно съгласен, ако е вярно, че започва подгряване след отключване. има логика. при мен също няма последователност в появяването на "реотана". обикновено излиза за около секунда-две, когато е под нулата, но не го прави всеки път...
а за тресенето и по-трудното палене при много ниски температури обикновено главен виновник е "суперкачествения" нафтено-парафинен коктейл :D

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 188
Регистриран на: 31.05.2009
Пол: Мъж
Кара: Е39 520Д

Re: Дизел + студ - кое е нормално и кое не?

Мнение от gkgeorgiev » 29 Яну 2010, 9:42

da6ip написа:2) има и още една голяма променлива - Е60/61 (и мисля всички модели след тях) почват да подгряват щом се отключи колата с дистанционното. На таблото излиза реотана САМО ако до този момент колата не е успяла да се подгрее и трябва още време. Следователно зависи колко време и дава човек и дава между отключване и контакт. При еднаква външна температура и други фактори за 3 секунди може да не се е подгряла и да излезе реотана, но за 15 секунди да се е подгряла и да НЕ излезе реотана.

отделно като се замисля един 2-литров двигател трябва да се изстудява много по-бързо от един 3-литров...

така че според мен сравненията са валидни само при други обстоятелства които са обективно идентични.


Ако и на Е90 има такова подгряване, това обеснява едно "цъкване" дето от време на време се чува при изключен двигател.
Изображение

Мародератор
Аватар
Мнения: 12328
Регистриран на: 28.07.2006
Местоположение: София
Кара: some d20s

Re: Дизел + студ - кое е нормално и кое не?

Мнение от Mollov » 29 Яну 2010, 10:37

Това, че подгрява още с отключването го чувам за първи път... не съм много сигурен, че го има за всички нови автомобили (след 2004г. насам). Би обяснило много неща, ама... някъде черно на бяло в официален документ има ли го написано?

Щото аз тука имам за устройството за подгряване на Е87 печките преди фейслифта и в него не пише нищо подобно...

ПредишнаСледваща

Назад към Е60/Е65/Е87/Е90/Х-series

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook