имам нужда от помощ
Модератори: naskoksan, gazzzar, Технически модератори
16 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
- антонио
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 138
- Регистриран на: 4.12.2008
- Местоположение: софия
- Кара: 745d
имам нужда от помощ
колеги здравейте, преди време имаше една тема за почистването на всмукателния колектор за е60,подробно обяснено как се прави и тнт.. вчера я търсих 2 часа и не можах да я открия. ако някой може да помогне ще бъда много благодарен
Последна промяна антонио на 24 Окт 2009, 0:19, променена общо 1 път
- da6ip
- старши ентусиаст
- Мнения: 2085
- Регистриран на: 4.09.2009
- Местоположение: Kurvenland
- Кара: баничарка с компресор
Re: имам нужда от помощ
не знам за нашия форум тук но темата на колегата анзафин от финландия може би ще ти е от помощ:
http://forums.5series.net/index.php?sho ... d+oil+leak
http://forums.5series.net/index.php?sho ... d+oil+leak
Space, pace and grace. www.more-to-come.com
- антонио
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 138
- Регистриран на: 4.12.2008
- Местоположение: софия
- Кара: 745d
Re: имам нужда от помощ
благодаря ти колега точно това търсех
- антонио
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 138
- Регистриран на: 4.12.2008
- Местоположение: софия
- Кара: 745d
Re: имам нужда от помощ
започна леко да ми тече масло от колекторите и като прочетох разни теми за пеперудки клапи-млапи и ми стана лошо, даже някакъв майстор от дару казал че като ти протече масло от колектора това е сигнал че пеперудките са пред фалит. утре мисля да ги махам колеги. ще сваля колекторите да ги почистят и ги махам тези пеперудки че не ми се чупи мотор
- da6ip
- старши ентусиаст
- Мнения: 2085
- Регистриран на: 4.09.2009
- Местоположение: Kurvenland
- Кара: баничарка с компресор
Re: имам нужда от помощ
значи темата е доста обширна и не бих направил директна връзка към пеперудките. няколко наблюдения и идеи след много четене и чудене относно моя 3.0 дизел 218 коня (твойта каква е?)
1) най напред ако ще махаш пеперудките трябва да запушиш оставащите дупки, което става или с подръчни материали (епоксидна смола и т.н.) или със запълващи тапи, които се правят и продават от ПМВ в Англия - виж тези линкове и прецени сам. Аз лично бих ги ползвал ако махна мойте пеперудки:
http://forums.5series.net/index.php?sho ... d+oil+leak
http://www.pmwltd.co.uk/
2) Теча на масло може да е от остарял капак на колектора, който е пластмасов и според някои майстори с времето остарява. Новия колектор е около 1,200 евро, но това включва и нови пеперудки, с уголемени оси (4.5 мм), които се чупят много по трудно, т.е. може и този "проблем" да си решиш с нов капак
3) Теча може да е и от стар и задръстен отделител на маслото ("breather"), трябва да го смениш с новия който има променен дизайн и не се задръства. Това мисля че влиза в третата инспекция при БМВ, поне при мен тогава го смениха, и е 20-30 евро частта.
4) Няма да е лошо да разбереш дали имаш пеперудки с уголемени (нови) или малки (стари) оси. Малко е трудно да се изнамери това, но според западните форуми ако имаш филтър за твърди частици (което е след средата на 2004), значи имаш уголемените (4.5.мм) оси, които са много по сигурни.
5) Отделно теча може да е от разни уплътнения и такива работи, което ще се разбере като я отвориш.
Какъв точно ти е теча, откъде, колко, кога?
Каквото и да излезе, пиши подробно, че ме интересува много. Мойта като я купувах и имаше малко масло отстрани долу на двигателя и майсторите в БМВ ми продъниха главата как трябва да сменям колектор скоро. Аз тогава упорито и с кеф свалях цената, ама досега нито имам теч, нито гори масло, нито нещо друго, та в крайна сметка не ми е ясно имам ли изобщо някакъв проблем или не. Искам и аз да отварям да чистя колектор но още не съм намерил време.
Успех.
1) най напред ако ще махаш пеперудките трябва да запушиш оставащите дупки, което става или с подръчни материали (епоксидна смола и т.н.) или със запълващи тапи, които се правят и продават от ПМВ в Англия - виж тези линкове и прецени сам. Аз лично бих ги ползвал ако махна мойте пеперудки:
http://forums.5series.net/index.php?sho ... d+oil+leak
http://www.pmwltd.co.uk/
2) Теча на масло може да е от остарял капак на колектора, който е пластмасов и според някои майстори с времето остарява. Новия колектор е около 1,200 евро, но това включва и нови пеперудки, с уголемени оси (4.5 мм), които се чупят много по трудно, т.е. може и този "проблем" да си решиш с нов капак
3) Теча може да е и от стар и задръстен отделител на маслото ("breather"), трябва да го смениш с новия който има променен дизайн и не се задръства. Това мисля че влиза в третата инспекция при БМВ, поне при мен тогава го смениха, и е 20-30 евро частта.
4) Няма да е лошо да разбереш дали имаш пеперудки с уголемени (нови) или малки (стари) оси. Малко е трудно да се изнамери това, но според западните форуми ако имаш филтър за твърди частици (което е след средата на 2004), значи имаш уголемените (4.5.мм) оси, които са много по сигурни.
5) Отделно теча може да е от разни уплътнения и такива работи, което ще се разбере като я отвориш.
Какъв точно ти е теча, откъде, колко, кога?
Каквото и да излезе, пиши подробно, че ме интересува много. Мойта като я купувах и имаше малко масло отстрани долу на двигателя и майсторите в БМВ ми продъниха главата как трябва да сменям колектор скоро. Аз тогава упорито и с кеф свалях цената, ама досега нито имам теч, нито гори масло, нито нещо друго, та в крайна сметка не ми е ясно имам ли изобщо някакъв проблем или не. Искам и аз да отварям да чистя колектор но още не съм намерил време.
Успех.
Space, pace and grace. www.more-to-come.com
- антонио
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 138
- Регистриран на: 4.12.2008
- Местоположение: софия
- Кара: 745d
Re: имам нужда от помощ
da6ip написа:значи темата е доста обширна и не бих направил директна връзка към пеперудките. няколко наблюдения и идеи след много четене и чудене относно моя 3.0 дизел 218 коня (твойта каква е?)
1) най напред ако ще махаш пеперудките трябва да запушиш оставащите дупки, което става или с подръчни материали (епоксидна смола и т.н.) или със запълващи тапи, които се правят и продават от ПМВ в Англия - виж тези линкове и прецени сам. Аз лично бих ги ползвал ако махна мойте пеперудки:
http://forums.5series.net/index.php?sho ... d+oil+leak
http://www.pmwltd.co.uk/
2) Теча на масло може да е от остарял капак на колектора, който е пластмасов и според някои майстори с времето остарява. Новия колектор е около 1,200 евро, но това включва и нови пеперудки, с уголемени оси (4.5 мм), които се чупят много по трудно, т.е. може и този "проблем" да си решиш с нов капак
3) Теча може да е и от стар и задръстен отделител на маслото ("breather"), трябва да го смениш с новия който има променен дизайн и не се задръства. Това мисля че влиза в третата инспекция при БМВ, поне при мен тогава го смениха, и е 20-30 евро частта.
4) Няма да е лошо да разбереш дали имаш пеперудки с уголемени (нови) или малки (стари) оси. Малко е трудно да се изнамери това, но според западните форуми ако имаш филтър за твърди частици (което е след средата на 2004), значи имаш уголемените (4.5.мм) оси, които са много по сигурни.
5) Отделно теча може да е от разни уплътнения и такива работи, което ще се разбере като я отвориш.
Какъв точно ти е теча, откъде, колко, кога?
Каквото и да излезе, пиши подробно, че ме интересува много. Мойта като я купувах и имаше малко масло отстрани долу на двигателя и майсторите в БМВ ми продъниха главата как трябва да сменям колектор скоро. Аз тогава упорито и с кеф свалях цената, ама досега нито имам теч, нито гори масло, нито нещо друго, та в крайна сметка не ми е ясно имам ли изобщо някакъв проблем или не. Искам и аз да отварям да чистя колектор но още не съм намерил време.
Успех.
манипулацията е извършена и искам да споделя някои неща. филтъра на картерните газове го смених миналата седмица заедно с маслото и всички останали филтри.днес свалих колекторите и трябва да ви кажа че беше страшно макар колата да е на 88000км. за въпросния теч на масло се оказа както си мислех от гарнитурите на колекторите/теч силно казано/просто омасляваше леко. купих нови гарнитури комплект 51лв свалих въпросните пеперудки и ги накиснах в обезмаслител за около 15мин, почистих ги и после обратно-оказа се че са по-новия модел с по-дебела ос.дросела и егр-клапата бяха супер зле-мръъъъъсни. и тях с обезмаслител. сега трябва да кажа че като че ли е по-чувствителен педала на газта и като поддържам например 120км/ч на разходомера ми показва 4-5л докато преди отиваше на 6-7л.просто колата върви по леко. може и да си внушавам но все пак я карам от 7 месеца и горе долу мога да усетя промяна. това е колеги препоръчвам тази манипулация-малко трудоемка и мръсна е, но когато се поддържа автомобила по този начин проблемите ще са по-рядко.и задължително когато решите да направите тази профилактика сменявайте задължително гарнитурите и когато се отвие колектора от към дебелата му страна махнете гайките преди да сте го свалили защото има опастност да паднат в мотора и тогава е страшно. също така повдигайте колектора внимателно защото под него е клапата която управлява пеперудките и на нея има датчик и маркуче за вакума-внимавайте да не го скъсате,иначе друго сложно няма
- LUCIFER'S
- старши ентусиаст
- Мнения: 1953
- Регистриран на: 11.08.2009
- Местоположение: Добрич
- Кара: Е39 '02 530d
Re: имам нужда от помощ
Направил си грешка, че не си ги махнал тия клапи, но ако изтраят до следващия път ги пенсионирай...с по-дебели оси ама и на М57 и на М57N мотора ги всмуква... Маслото ти идва от турбината, и незнам ама щом чак горе ти тече... не е лошо и кулера да се промие за лятото...
Fortuna fortes metuit, ignavos premit.
- da6ip
- старши ентусиаст
- Мнения: 2085
- Регистриран на: 4.09.2009
- Местоположение: Kurvenland
- Кара: баничарка с компресор
Re: имам нужда от помощ
антонио, колко време ти трябваше за цялата операция и какъв опит имаше с подобни дейности преди да започнеш?
Space, pace and grace. www.more-to-come.com
- антонио
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 138
- Регистриран на: 4.12.2008
- Местоположение: софия
- Кара: 745d
Re: имам нужда от помощ
започнах около 11ч и всичко приключи в 5ч имам горе долу някаква техническа подготовка но не професионална. мога да помогна със савет на всеки решил да направи тази манипулация. няма да се шашкате не е страшно.а кулера ще го промия още утре аз съм леко маниак и искам всичко да ми е перфект
- da6ip
- старши ентусиаст
- Мнения: 2085
- Регистриран на: 4.09.2009
- Местоположение: Kurvenland
- Кара: баничарка с компресор
Re: имам нужда от помощ
е добре дошъл в клуба, така да се каже затва сме тук в крайна сметка, щото сме маниаци
тва с двигателя дори повечето хора биха го разбрали, ама аз кви идеи имам за окачването, там определено излизаме от сферата на рационалното
тва с двигателя дори повечето хора биха го разбрали, ама аз кви идеи имам за окачването, там определено излизаме от сферата на рационалното
Space, pace and grace. www.more-to-come.com
- lusienk
- младши ентусиаст
- Мнения: 422
- Регистриран на: 12.07.2006
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW F10 535xd LCI
Re: имам нужда от помощ
Колеги, днес бъх в Дарукар да си видя как ми върви ремонта на колата и се поинтересувах за въпросното чупене на "пеперудки" и , че било масов проблем. Приемчика ми каза , че му се е случвало един единствен път на БМВ 320Д да се счупят тези клапи. Така, че това не било масов проблем. Ако ми протечал колектора се сменял , в който са и тези пеперудки.
Така , че аз за момента съм спокоен.
Така , че аз за момента съм спокоен.
- антонио
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 138
- Регистриран на: 4.12.2008
- Местоположение: софия
- Кара: 745d
Re: имам нужда от помощ
казвай бързо какви са идеите ти за окачването че нещо ми стана интересно
- da6ip
- старши ентусиаст
- Мнения: 2085
- Регистриран на: 4.09.2009
- Местоположение: Kurvenland
- Кара: баничарка с компресор
Re: имам нужда от помощ
ми най-напред ще кажа какво искам да постигна, щото не всеки иска едно и също, и тогава е ненужно да го дискутираме. Искам колата на хубав път и магистрала да върви като с М-окачване, а същевременно по софийските (българските) картофени ниви да има много повече комфорт - повече от серийното стандартно окачване. Много ме дразни като подскача и се тресе цялата по дупките, не мисля че е приемливо за кола от тоя клас, и рано или късно ще почне да се раздрънква необратимо. Мойта има окачване със "спортни настройки" от завода, значи между стандартно и М-спорт (каквато май е твойта, освен ако не си монтирал м-пакета допълнително.
Стъпка 1: ФСД амортисьори на Кони. Поемат вибрации с висока честота (дупки, неравности) много по-меко, а вибрации с ниска честота (спиране, потегляне, наклон в завой) по-твърдо. Това се постига чисто механично чрез втори клапан за пропускане на маслото, който се затваря при нискочестотни вибрации. Резултат: повече комфорт и идентичен спорт като оригиналното окачване (според хора които са ги сложили вече).
Стъпка 2: доколкото разбирам М-окачването има някакъв допълнителен анти-ролбар, който позволява висока стабилност в завой и поради това по-мека настройка на самите амортисьори, което повишава комфорта по неравности. Ако това е вярно може да си монтирам такъв анти-ролбар, но трябва да изясня дали става с мойто окачване и с какви амортисори ще работи най-добре.
Стъпка 3: Пружини, пак ще търся някъв хамелеон дето може и двете. Нямам инфо още.
Стъпка 4: Има една англииска фирма дето прави поръчкови гумени уплътнения и сякви там "тампони" дето изолират елементите на окачването, които разбира се са много по-добри от серийните. Та ако стигна дотам може да си поръчам такива глезотийки. Искам да имам стегнато окачване без вибрации, прихлопвания и неконтролирани движения от всякакъв род!
Стъпка 5: Има и специални щанги дето се монтират за спортно окачване - елиминират наклони, залюлявания и т.н. Трябва да говоря с някой разбирач дали мога чрез монтаж на такива щанги да увелича спортните характеристики на окачването дотолкова, че да имам по-меки амортисьори и пружини, с което да подобря комфорта.
Да, лудост е, ама като питаш..
Стъпка 1: ФСД амортисьори на Кони. Поемат вибрации с висока честота (дупки, неравности) много по-меко, а вибрации с ниска честота (спиране, потегляне, наклон в завой) по-твърдо. Това се постига чисто механично чрез втори клапан за пропускане на маслото, който се затваря при нискочестотни вибрации. Резултат: повече комфорт и идентичен спорт като оригиналното окачване (според хора които са ги сложили вече).
Стъпка 2: доколкото разбирам М-окачването има някакъв допълнителен анти-ролбар, който позволява висока стабилност в завой и поради това по-мека настройка на самите амортисьори, което повишава комфорта по неравности. Ако това е вярно може да си монтирам такъв анти-ролбар, но трябва да изясня дали става с мойто окачване и с какви амортисори ще работи най-добре.
Стъпка 3: Пружини, пак ще търся някъв хамелеон дето може и двете. Нямам инфо още.
Стъпка 4: Има една англииска фирма дето прави поръчкови гумени уплътнения и сякви там "тампони" дето изолират елементите на окачването, които разбира се са много по-добри от серийните. Та ако стигна дотам може да си поръчам такива глезотийки. Искам да имам стегнато окачване без вибрации, прихлопвания и неконтролирани движения от всякакъв род!
Стъпка 5: Има и специални щанги дето се монтират за спортно окачване - елиминират наклони, залюлявания и т.н. Трябва да говоря с някой разбирач дали мога чрез монтаж на такива щанги да увелича спортните характеристики на окачването дотолкова, че да имам по-меки амортисьори и пружини, с което да подобря комфорта.
Да, лудост е, ама като питаш..
Space, pace and grace. www.more-to-come.com
Re: имам нужда от помощ
антонио написа:колеги здравейте, преди време имаше една тема за почистването на всмукателния колектор за е60,подробно обяснено как се прави и тнт.. вчера я търсих 2 часа и не можах да я открия. ако някой може да помогне ще бъда много благодарен
...искаш да кажеш от турбото към двигателя?
- rosen.kolarov
- Старши ентусиаст
- Мнения: 2072
- Регистриран на: 8.03.2005
- Местоположение: София
Re: имам нужда от помощ
pironkov написа:антонио написа:колеги здравейте, преди време имаше една тема за почистването на всмукателния колектор за е60,подробно обяснено как се прави и тнт.. вчера я търсих 2 часа и не можах да я открия. ако някой може да помогне ще бъда много благодарен
...искаш да кажеш от турбото към двигателя?
По-точно бих казал след интеркулера (охладителя)
16 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Назад към Е60/Е65/Е87/Е90/Х-series
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани