гуми
Модератори: naskoksan, gazzzar, Технически модератори
18 мнения
• Страница 2 от 2 • 1, 2
- Leon
- старши ентусиаст
- Мнения: 10391
- Регистриран на: 16.09.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 328i
Re: гуми
Ако приемем за целта на темата, че няма по никакъв начин да дрифтиш, може и горните отговори да са релевантни. Затова мнението ми си остава само и единствено споделен мой опит, а не препоръка. Когато карам с различно износени комплекти гуми, винаги слагам по-добрите отпред. Защо:
1. Предните колела поемат натоварването при спиране. Освен ако не е натоварена колата, задните почти не играят. От там си навържи ефекта в реални условия.
2. Предните колела са закачените за волана, тоест там ти е най-необходимо сцепление. Играл съм си много пъти с научна цел и при всякакви настилки е по-добре да имаш сцепление на волана, останалото зависи от него и от това колко си познаваш колата.
3. С хубави гуми отпред е по-трудно да изпаднеш в аквапланинг, който в общи линии е най-трудно контролируемото с волана събитие на пътя и обикновено се случва при по-висока скорост. Ако предните гуми разбият водния филм, задните е по-трудно да изпаднат в такъв. Дори да изпаднат, с волана можеш да работиш, ако предните имат сцепление и отиваме в т.2. Ако всички гуми изпаднат, отново най-вероятно е първо предните да направят контакт с твърда настилка. Или поне да имат някакво влияние върху плуването. Освен ако не си се завъртял междувременно, но тогава вероятностите стават няколко милиона.
4. Дори и хубавите задни гуми "изпускат" в някакъв момент на кола със задно. При хубави предни е необходима доста по-екстремна ситуация, за да "изпуснат". Това като обобщение на ситуации в реални условия, а не емпирични теории. По принцип за мен колата със задно е по-приятна за каране, ако знаеш как да управляваш задницата с волана, а не да се чудиш накъде ще тръгне. Това пренесено върху гумите - когато имаш контрол над волана, вкарването на задницата в пътя е по-лесната част. Което не означава да се кара с гуми последна грижа, разбира се, освен в някои конкретни ситуации на желано свръхзавиване.
1. Предните колела поемат натоварването при спиране. Освен ако не е натоварена колата, задните почти не играят. От там си навържи ефекта в реални условия.
2. Предните колела са закачените за волана, тоест там ти е най-необходимо сцепление. Играл съм си много пъти с научна цел и при всякакви настилки е по-добре да имаш сцепление на волана, останалото зависи от него и от това колко си познаваш колата.
3. С хубави гуми отпред е по-трудно да изпаднеш в аквапланинг, който в общи линии е най-трудно контролируемото с волана събитие на пътя и обикновено се случва при по-висока скорост. Ако предните гуми разбият водния филм, задните е по-трудно да изпаднат в такъв. Дори да изпаднат, с волана можеш да работиш, ако предните имат сцепление и отиваме в т.2. Ако всички гуми изпаднат, отново най-вероятно е първо предните да направят контакт с твърда настилка. Или поне да имат някакво влияние върху плуването. Освен ако не си се завъртял междувременно, но тогава вероятностите стават няколко милиона.
4. Дори и хубавите задни гуми "изпускат" в някакъв момент на кола със задно. При хубави предни е необходима доста по-екстремна ситуация, за да "изпуснат". Това като обобщение на ситуации в реални условия, а не емпирични теории. По принцип за мен колата със задно е по-приятна за каране, ако знаеш как да управляваш задницата с волана, а не да се чудиш накъде ще тръгне. Това пренесено върху гумите - когато имаш контрол над волана, вкарването на задницата в пътя е по-лесната част. Което не означава да се кара с гуми последна грижа, разбира се, освен в някои конкретни ситуации на желано свръхзавиване.
Never mistake motion for action...
- K_Ilkov
- старши СПАМ ентусиаст
- Мнения: 2264
- Регистриран на: 8.02.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: е30 чат-пат
- Мечтае да кара: варел
- Детайли за колата: ...
е46 m52b20
е46 m54b30
е83 m54b30
e30 m20b25
е30 m10b18
е46 m54b25
e92 s65b40
Re: гуми
Leon написа:...
Подкрепям с две ръце...
+1 за по-добрите гуми отпред
- по-добре да завиваш и да спираш отколкото да рискуваш да пробуксуваш някъде
Освен това явно говориме за някаква разлика, която едва ли може да даде реално отражение
Цените са такива, че ако имаш хубава не си струва да я продаваш, а ако търсиш хубава не си струва да я купуваш.
...
18 мнения
• Страница 2 от 2 • 1, 2
Назад към Е60/Е65/Е87/Е90/Х-series
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани