МОЛЯ ЗА ПОМОЩ

5-та серия ('02- ), 7-ма серия ('01- ), 1-ва серия ('04- ), 3-та серия ('05- ), Х серия

Модератори: naskoksan, gazzzar, Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 371
Регистриран на: 12.09.2008
Кара: Е39 525тдс 99; Е60 545 06

МОЛЯ ЗА ПОМОЩ

Мнение от chegevara1 » 02 Юни 2009, 10:58

Здравите колеги.
сбласквам се все повече с Българската цигания.
онзи ден си докарах много изгодна бмв кукла 545 2004г.на 44 000км.
Проблема е следния - понеже собственика беше починал и бабичката в германя даржала колата около 2 години на слънце,сняг,дъжд и тм подобни климатични условия и боята е побеляла.
обиколих цяла софия за да оправят колата без да се налага пребоядисване за6тото не искам да я доусерат а за пастиране наи ниско предложение получих за 700 лв.
и накрая реших аз да си я направя или умажа (каквото се получи)
четох доста неща във форума но по4ти нищо не разбрах
Въпросите са ми следните
1.каква паста да използвам?
2.от къде да я купя?
3.как горе долу минава процедурата.
донесох си ма6инка от германия.
ПОДЧЕРТАВАМ- колата е без драскотини само боята е избеляла и лака маи е паднал.
БЛАГОДАРЯ ПРЕДВАРИТЕЛНО.

Мародератор
Аватар
Мнения: 12347
Регистриран на: 28.07.2006
Местоположение: София
Кара: some d20s

Мнение от Mollov » 02 Юни 2009, 11:13

Ей тва ти е решението и не струва 700лв:

http://www.bmwpower-bg.net/forums/viewtopic.php?t=86861

дере дънки сред голи мадами
Аватар
Мнения: 2242
Регистриран на: 13.01.2004
Местоположение: Sofia

Мнение от Mamouk » 02 Юни 2009, 12:14

И друг път като пускаш тема, избягвай заглавия като "ПОМОЩ" и т.н., а се опитай да ориентираш към проблема още чрез заглавието :)
Legends may sleep...but they never die!
Плюй си на гъза и се пързаляй!

Малката чичка
Малката чичка
Аватар
Мнения: 6065
Регистриран на: 21.12.2002
Местоположение: с. София

Мнение от naskoksan » 02 Юни 2009, 13:54

Може ли и аз да се включа ;)
Аз също исках да се пробвам
в тая сфера, то нали кучето с
гледане месар ставало, та и аз... ;)

Както и да е взех си една що годе
прилична машинка (за парите си),
българска на Sparky. Някъде около 190лв
струваше. От същия магазин си купих и
две гъби, твърда и мека, но те не бяха
с добро качество, струваха по 10лв всяка.
Взех си и две пасти на 3М, първа и втора
степен. Продават се по 100гр насипно, около
7лв. Има ги в повечето магазини където продават
автобояджийски материали.

И така с всички налични материали, няколко
часа прекарани в четене на detailing подфорумите
на E46fanatics.com и E90post.com и доста обяснения
от приятел, който е наясно с тази материя се
престраших да пробвам.

Да подчертая, че не съм минавал колата с водна
шкурка, което при случая с колегата според мен
е наложително, за да се свали изгорелия слой на
лаковото покритие.

Моята кола я правих само с меката гъба и втори номер
паста.
Започнах със задната броня, защото прецених, че
ако объркам нещо, поне няма да е непоправимо, а
и няма да си личи толкова. Нанесох пастата с пръст
върху бронята и набързо я разнесох с гъбата, без да
включвам машината. После пуснах машината на първа
степен (около 700rpm) и започнах да разнасям равномерно
пастата върху малък очастък от бронята, докато не се
получи равномерно покритие. Това с плавни движение,
без да натискам, като използвам единствено тежеста
на машината и без резки движения. Когато пастата започна
да изчезва, превключих на малко по-висока скорост,
около 1000-1100rpm, до пълното разнасяне на материала.
Резултата беше задоволителен.

Същата процедура приложих и на предния капак.
Свалих разбира се бъбреците, но емблемаа оставих.
Покрих пръскалките на предния прозорец с хартиено,
тиксо. Хубаво е да поркиват подобни пластмасови или
гумени оплътнения, за да не избеляват при нанасянето
на пастата, а в фъгите остава материала и после трудно
се почиства, като засъхне.
Разботих на малки очастъци, около 50/50см, като всеки
от тях се припокриваше, за да не остават разлики.
Машината трябва да върви плавно, със сравнително
прави линии, за да не се получават кръгови петна след това.
Хубаво е да имате повече от една гъба, ако сте решили
да пастирате цял автомобил, защото гъбата се задръства
с паста и отлагания от лаковото поркитие. Гъбата може
да се пере с сапунена вода, но после трябва хубаво
да се изплакне от сапуна и добре да изсъхне, защото
всякаква влага може да ви изиграе лоша шега. Остават
петна, който после трудно изчезват.
Важно е при пастирането да се използват ниски скорости
на машината и да се проверява постоянно колко е загрял
лака. Ако температурата надвишава вашата телесна такава,
се преместете на друг място или детайл, докато не изстине,
защото може да прегре лака и да се надуе, а после трябва
да се боядисва. Следете и за миризми на лак или ацетон,
това ще ви предпази от прегряването на лака.
Хубаво е да имате и памучен парцал, с който да обирате
остатъците от опастата или други замърсители. Някой ползват
микрофибърни кърпи, но по евтините и некачествени такива
драскат лака.
Още един съвет, нямате закрито помещение и пастирате навън,
гледайте да сте на сянка, не на директна слънчева светлина.
Не действа добре. Както и е добре времето да е тихо, за да
не се вдига излишна прах, която допълнително драска
лаковото покритие.

Преди да започнете е хубаво да си изясните, какво искате
да постигнете с пастирането на автомобила си. Имайте предвид,
че пастите не правят чудеса. Драскотини, които при преминаване
през нокъта на ръката, задържат, ще излезат или много трудно
с третиране с водна шкурка от 1500 единици нагоре или леко
ще се закрият. Повечето леки драскотини, от миене по
автомивки, бърсане с мръсни парцали и т.н. ще излезат с
абразивна паста от рода на 3М първа или втора степен, с
твърда гъба. За финно пастиране, с много блясък може да
използвате 4-та степен с мека гъба...

Това е общо взето, което знам за този вид работа по колата,
не претендирам за меродавност, дори напротив. Това е
личния ми опит, с подбна техника и материали.
Със сигурност, не съм засегнал напълно всички елементи
от процеса, но се надявам се да съм ви бил от полза.
Изображение
Stick 'em up PUNK, it's da Fun Lovin' Criminal
Изображение
www.evoksis.bg

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 185
Регистриран на: 3.11.2008
Местоположение: Пазарджик
Пол: Мъж
Кара: от време на време
Мечтае да кара: всеки ден

Мнение от pkw08 » 02 Юни 2009, 20:35

Колега , за мен добрите пасти за БМВ са при дилърите на БМВ , Аз пробвах и съм супер доволен.Търкаш малко блести Много.От Мкар е взех в Пловдив.

Му му мух мули, майкоууу!
Аватар
Мнения: 3102
Регистриран на: 18.07.2006

Мнение от absix » 02 Юни 2009, 20:41

Не са при дилърите ;)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1631
Регистриран на: 2.09.2007
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: F90 M5

Мнение от vesko06 » 02 Юни 2009, 20:47

за мен по-добър в момента от Десо няма...

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 185
Регистриран на: 3.11.2008
Местоположение: Пазарджик
Пол: Мъж
Кара: от време на време
Мечтае да кара: всеки ден

Мнение от pkw08 » 02 Юни 2009, 20:52

За пича от Габрово ли говориш, където е бил в САЩ

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1631
Регистриран на: 2.09.2007
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: F90 M5

Мнение от vesko06 » 02 Юни 2009, 21:21

да

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 540
Регистриран на: 20.12.2008
Местоположение: посред Витоша
Пол: Мъж
Кара: Трамвай по Графа
Мечтае да кара: Подводница
Детайли за колата: F10 530 xd

Мнение от icog » 02 Юни 2009, 22:06

naskoksan написа:Може ли и аз да се включа ;)
Аз също исках да се пробвам
в тая сфера, то нали кучето с
гледане месар ставало, та и аз... ;)
.............
Със сигурност, не съм засегнал напълно всички елементи
от процеса, но се надявам се да съм ви бил от полза.


Колега, направо ме разби! Евала ти за изчерпателното и много съдържателно обеснение!

кандидат ентусиаст
Мнения: 105
Регистриран на: 20.02.2006
Местоположение: Пловдив
Кара: E34-M30/B35

Мнение от BUHALA » 03 Юни 2009, 7:16

Чегевара, дай някоя снимка да я видим в какво състояние е тая боя.
Снимаи и там където имаш съмнения че е паднал лака
Добрите момчета обичат реда, а лошите владеем и управляваме хаоса.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 371
Регистриран на: 12.09.2008
Кара: Е39 525тдс 99; Е60 545 06

Мнение от chegevara1 » 03 Юни 2009, 9:33

ПАДНАЛ Е ЛАКА СЪС СИГУРНОСТ
ТЯ Е НАПРАВО МАТОВА БЕЗ НИКАКАВ БЛЯСЪК

ентусиаст
Аватар
Мнения: 805
Регистриран на: 13.06.2006
Местоположение: Пловдив

Мнение от pironkov » 03 Юни 2009, 11:03

при теб пастиране ако я оправи ще е временно решение и след 2 месеца пак...
ако боята е запазена може да я оправи лакиране на цялата кола наново или цялостно пребоядисване около 2000лв. ще ти излезе със всичко. Все пак ако е толкова зле 2000лв. няма да те бутнат а и си взел 545 бензин... :) Повярвай ми няма да я "усерат" ако попаднеш на добър професионалист. Все пак рано или късно в Б-я пак ще пребоядисаш някой детаил. :roll:

Я ми прати снимки да видя...да не се окаже че е боядисана с тези матовите газарски бои и да я осереш Ти самият... :)

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 371
Регистриран на: 12.09.2008
Кара: Е39 525тдс 99; Е60 545 06

Мнение от chegevara1 » 03 Юни 2009, 17:13

утре ще ти пусна снимки
но не е от тези гъзарските
то е омазана работа

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 185
Регистриран на: 3.11.2008
Местоположение: Пазарджик
Пол: Мъж
Кара: от време на време
Мечтае да кара: всеки ден

Мнение от pkw08 » 03 Юни 2009, 18:11

Колега според мен как и описваш състоянието - водна шкурка външно и после 1-2 ръце хубав лак и си ОК. Това е мое мнение и ако съм аз това ще направя. Това е ... не се чуди

Следваща

Назад към Е60/Е65/Е87/Е90/Х-series

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook