МОЛЯ ЗА ПОМОЩ
Модератори: naskoksan, gazzzar, Технически модератори
16 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
- chegevara1
- младши ентусиаст
- Мнения: 371
- Регистриран на: 12.09.2008
- Кара: Е39 525тдс 99; Е60 545 06
МОЛЯ ЗА ПОМОЩ
Здравите колеги.
сбласквам се все повече с Българската цигания.
онзи ден си докарах много изгодна бмв кукла 545 2004г.на 44 000км.
Проблема е следния - понеже собственика беше починал и бабичката в германя даржала колата около 2 години на слънце,сняг,дъжд и тм подобни климатични условия и боята е побеляла.
обиколих цяла софия за да оправят колата без да се налага пребоядисване за6тото не искам да я доусерат а за пастиране наи ниско предложение получих за 700 лв.
и накрая реших аз да си я направя или умажа (каквото се получи)
четох доста неща във форума но по4ти нищо не разбрах
Въпросите са ми следните
1.каква паста да използвам?
2.от къде да я купя?
3.как горе долу минава процедурата.
донесох си ма6инка от германия.
ПОДЧЕРТАВАМ- колата е без драскотини само боята е избеляла и лака маи е паднал.
БЛАГОДАРЯ ПРЕДВАРИТЕЛНО.
сбласквам се все повече с Българската цигания.
онзи ден си докарах много изгодна бмв кукла 545 2004г.на 44 000км.
Проблема е следния - понеже собственика беше починал и бабичката в германя даржала колата около 2 години на слънце,сняг,дъжд и тм подобни климатични условия и боята е побеляла.
обиколих цяла софия за да оправят колата без да се налага пребоядисване за6тото не искам да я доусерат а за пастиране наи ниско предложение получих за 700 лв.
и накрая реших аз да си я направя или умажа (каквото се получи)
четох доста неща във форума но по4ти нищо не разбрах
Въпросите са ми следните
1.каква паста да използвам?
2.от къде да я купя?
3.как горе долу минава процедурата.
донесох си ма6инка от германия.
ПОДЧЕРТАВАМ- колата е без драскотини само боята е избеляла и лака маи е паднал.
БЛАГОДАРЯ ПРЕДВАРИТЕЛНО.
- Mamouk
- дере дънки сред голи мадами
- Мнения: 2242
- Регистриран на: 13.01.2004
- Местоположение: Sofia
И друг път като пускаш тема, избягвай заглавия като "ПОМОЩ" и т.н., а се опитай да ориентираш към проблема още чрез заглавието
Legends may sleep...but they never die!
Плюй си на гъза и се пързаляй!
Плюй си на гъза и се пързаляй!
Може ли и аз да се включа
Аз също исках да се пробвам
в тая сфера, то нали кучето с
гледане месар ставало, та и аз...
Както и да е взех си една що годе
прилична машинка (за парите си),
българска на Sparky. Някъде около 190лв
струваше. От същия магазин си купих и
две гъби, твърда и мека, но те не бяха
с добро качество, струваха по 10лв всяка.
Взех си и две пасти на 3М, първа и втора
степен. Продават се по 100гр насипно, около
7лв. Има ги в повечето магазини където продават
автобояджийски материали.
И така с всички налични материали, няколко
часа прекарани в четене на detailing подфорумите
на E46fanatics.com и E90post.com и доста обяснения
от приятел, който е наясно с тази материя се
престраших да пробвам.
Да подчертая, че не съм минавал колата с водна
шкурка, което при случая с колегата според мен
е наложително, за да се свали изгорелия слой на
лаковото покритие.
Моята кола я правих само с меката гъба и втори номер
паста.
Започнах със задната броня, защото прецених, че
ако объркам нещо, поне няма да е непоправимо, а
и няма да си личи толкова. Нанесох пастата с пръст
върху бронята и набързо я разнесох с гъбата, без да
включвам машината. После пуснах машината на първа
степен (около 700rpm) и започнах да разнасям равномерно
пастата върху малък очастък от бронята, докато не се
получи равномерно покритие. Това с плавни движение,
без да натискам, като използвам единствено тежеста
на машината и без резки движения. Когато пастата започна
да изчезва, превключих на малко по-висока скорост,
около 1000-1100rpm, до пълното разнасяне на материала.
Резултата беше задоволителен.
Същата процедура приложих и на предния капак.
Свалих разбира се бъбреците, но емблемаа оставих.
Покрих пръскалките на предния прозорец с хартиено,
тиксо. Хубаво е да поркиват подобни пластмасови или
гумени оплътнения, за да не избеляват при нанасянето
на пастата, а в фъгите остава материала и после трудно
се почиства, като засъхне.
Разботих на малки очастъци, около 50/50см, като всеки
от тях се припокриваше, за да не остават разлики.
Машината трябва да върви плавно, със сравнително
прави линии, за да не се получават кръгови петна след това.
Хубаво е да имате повече от една гъба, ако сте решили
да пастирате цял автомобил, защото гъбата се задръства
с паста и отлагания от лаковото поркитие. Гъбата може
да се пере с сапунена вода, но после трябва хубаво
да се изплакне от сапуна и добре да изсъхне, защото
всякаква влага може да ви изиграе лоша шега. Остават
петна, който после трудно изчезват.
Важно е при пастирането да се използват ниски скорости
на машината и да се проверява постоянно колко е загрял
лака. Ако температурата надвишава вашата телесна такава,
се преместете на друг място или детайл, докато не изстине,
защото може да прегре лака и да се надуе, а после трябва
да се боядисва. Следете и за миризми на лак или ацетон,
това ще ви предпази от прегряването на лака.
Хубаво е да имате и памучен парцал, с който да обирате
остатъците от опастата или други замърсители. Някой ползват
микрофибърни кърпи, но по евтините и некачествени такива
драскат лака.
Още един съвет, нямате закрито помещение и пастирате навън,
гледайте да сте на сянка, не на директна слънчева светлина.
Не действа добре. Както и е добре времето да е тихо, за да
не се вдига излишна прах, която допълнително драска
лаковото покритие.
Преди да започнете е хубаво да си изясните, какво искате
да постигнете с пастирането на автомобила си. Имайте предвид,
че пастите не правят чудеса. Драскотини, които при преминаване
през нокъта на ръката, задържат, ще излезат или много трудно
с третиране с водна шкурка от 1500 единици нагоре или леко
ще се закрият. Повечето леки драскотини, от миене по
автомивки, бърсане с мръсни парцали и т.н. ще излезат с
абразивна паста от рода на 3М първа или втора степен, с
твърда гъба. За финно пастиране, с много блясък може да
използвате 4-та степен с мека гъба...
Това е общо взето, което знам за този вид работа по колата,
не претендирам за меродавност, дори напротив. Това е
личния ми опит, с подбна техника и материали.
Със сигурност, не съм засегнал напълно всички елементи
от процеса, но се надявам се да съм ви бил от полза.
Аз също исках да се пробвам
в тая сфера, то нали кучето с
гледане месар ставало, та и аз...
Както и да е взех си една що годе
прилична машинка (за парите си),
българска на Sparky. Някъде около 190лв
струваше. От същия магазин си купих и
две гъби, твърда и мека, но те не бяха
с добро качество, струваха по 10лв всяка.
Взех си и две пасти на 3М, първа и втора
степен. Продават се по 100гр насипно, около
7лв. Има ги в повечето магазини където продават
автобояджийски материали.
И така с всички налични материали, няколко
часа прекарани в четене на detailing подфорумите
на E46fanatics.com и E90post.com и доста обяснения
от приятел, който е наясно с тази материя се
престраших да пробвам.
Да подчертая, че не съм минавал колата с водна
шкурка, което при случая с колегата според мен
е наложително, за да се свали изгорелия слой на
лаковото покритие.
Моята кола я правих само с меката гъба и втори номер
паста.
Започнах със задната броня, защото прецених, че
ако объркам нещо, поне няма да е непоправимо, а
и няма да си личи толкова. Нанесох пастата с пръст
върху бронята и набързо я разнесох с гъбата, без да
включвам машината. После пуснах машината на първа
степен (около 700rpm) и започнах да разнасям равномерно
пастата върху малък очастък от бронята, докато не се
получи равномерно покритие. Това с плавни движение,
без да натискам, като използвам единствено тежеста
на машината и без резки движения. Когато пастата започна
да изчезва, превключих на малко по-висока скорост,
около 1000-1100rpm, до пълното разнасяне на материала.
Резултата беше задоволителен.
Същата процедура приложих и на предния капак.
Свалих разбира се бъбреците, но емблемаа оставих.
Покрих пръскалките на предния прозорец с хартиено,
тиксо. Хубаво е да поркиват подобни пластмасови или
гумени оплътнения, за да не избеляват при нанасянето
на пастата, а в фъгите остава материала и после трудно
се почиства, като засъхне.
Разботих на малки очастъци, около 50/50см, като всеки
от тях се припокриваше, за да не остават разлики.
Машината трябва да върви плавно, със сравнително
прави линии, за да не се получават кръгови петна след това.
Хубаво е да имате повече от една гъба, ако сте решили
да пастирате цял автомобил, защото гъбата се задръства
с паста и отлагания от лаковото поркитие. Гъбата може
да се пере с сапунена вода, но после трябва хубаво
да се изплакне от сапуна и добре да изсъхне, защото
всякаква влага може да ви изиграе лоша шега. Остават
петна, който после трудно изчезват.
Важно е при пастирането да се използват ниски скорости
на машината и да се проверява постоянно колко е загрял
лака. Ако температурата надвишава вашата телесна такава,
се преместете на друг място или детайл, докато не изстине,
защото може да прегре лака и да се надуе, а после трябва
да се боядисва. Следете и за миризми на лак или ацетон,
това ще ви предпази от прегряването на лака.
Хубаво е да имате и памучен парцал, с който да обирате
остатъците от опастата или други замърсители. Някой ползват
микрофибърни кърпи, но по евтините и некачествени такива
драскат лака.
Още един съвет, нямате закрито помещение и пастирате навън,
гледайте да сте на сянка, не на директна слънчева светлина.
Не действа добре. Както и е добре времето да е тихо, за да
не се вдига излишна прах, която допълнително драска
лаковото покритие.
Преди да започнете е хубаво да си изясните, какво искате
да постигнете с пастирането на автомобила си. Имайте предвид,
че пастите не правят чудеса. Драскотини, които при преминаване
през нокъта на ръката, задържат, ще излезат или много трудно
с третиране с водна шкурка от 1500 единици нагоре или леко
ще се закрият. Повечето леки драскотини, от миене по
автомивки, бърсане с мръсни парцали и т.н. ще излезат с
абразивна паста от рода на 3М първа или втора степен, с
твърда гъба. За финно пастиране, с много блясък може да
използвате 4-та степен с мека гъба...
Това е общо взето, което знам за този вид работа по колата,
не претендирам за меродавност, дори напротив. Това е
личния ми опит, с подбна техника и материали.
Със сигурност, не съм засегнал напълно всички елементи
от процеса, но се надявам се да съм ви бил от полза.
- pkw08
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 185
- Регистриран на: 3.11.2008
- Местоположение: Пазарджик
- Пол: Мъж
- Кара: от време на време
- Мечтае да кара: всеки ден
Колега , за мен добрите пасти за БМВ са при дилърите на БМВ , Аз пробвах и съм супер доволен.Търкаш малко блести Много.От Мкар е взех в Пловдив.
- vesko06
- старши ентусиаст
- Мнения: 1631
- Регистриран на: 2.09.2007
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: F90 M5
- pkw08
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 185
- Регистриран на: 3.11.2008
- Местоположение: Пазарджик
- Пол: Мъж
- Кара: от време на време
- Мечтае да кара: всеки ден
- vesko06
- старши ентусиаст
- Мнения: 1631
- Регистриран на: 2.09.2007
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: F90 M5
- icog
- младши ентусиаст
- Мнения: 540
- Регистриран на: 20.12.2008
- Местоположение: посред Витоша
- Пол: Мъж
- Кара: Трамвай по Графа
- Мечтае да кара: Подводница
- Детайли за колата: F10 530 xd
naskoksan написа:Може ли и аз да се включа
Аз също исках да се пробвам
в тая сфера, то нали кучето с
гледане месар ставало, та и аз...
.............
Със сигурност, не съм засегнал напълно всички елементи
от процеса, но се надявам се да съм ви бил от полза.
Колега, направо ме разби! Евала ти за изчерпателното и много съдържателно обеснение!
- BUHALA
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 105
- Регистриран на: 20.02.2006
- Местоположение: Пловдив
- Кара: E34-M30/B35
Чегевара, дай някоя снимка да я видим в какво състояние е тая боя.
Снимаи и там където имаш съмнения че е паднал лака
Снимаи и там където имаш съмнения че е паднал лака
Добрите момчета обичат реда, а лошите владеем и управляваме хаоса.
при теб пастиране ако я оправи ще е временно решение и след 2 месеца пак...
ако боята е запазена може да я оправи лакиране на цялата кола наново или цялостно пребоядисване около 2000лв. ще ти излезе със всичко. Все пак ако е толкова зле 2000лв. няма да те бутнат а и си взел 545 бензин... Повярвай ми няма да я "усерат" ако попаднеш на добър професионалист. Все пак рано или късно в Б-я пак ще пребоядисаш някой детаил.
Я ми прати снимки да видя...да не се окаже че е боядисана с тези матовите газарски бои и да я осереш Ти самият...
ако боята е запазена може да я оправи лакиране на цялата кола наново или цялостно пребоядисване около 2000лв. ще ти излезе със всичко. Все пак ако е толкова зле 2000лв. няма да те бутнат а и си взел 545 бензин... Повярвай ми няма да я "усерат" ако попаднеш на добър професионалист. Все пак рано или късно в Б-я пак ще пребоядисаш някой детаил.
Я ми прати снимки да видя...да не се окаже че е боядисана с тези матовите газарски бои и да я осереш Ти самият...
- pkw08
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 185
- Регистриран на: 3.11.2008
- Местоположение: Пазарджик
- Пол: Мъж
- Кара: от време на време
- Мечтае да кара: всеки ден
Колега според мен как и описваш състоянието - водна шкурка външно и после 1-2 ръце хубав лак и си ОК. Това е мое мнение и ако съм аз това ще направя. Това е ... не се чуди
16 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Назад към Е60/Е65/Е87/Е90/Х-series
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани